28/1/12

Αυξάνεται η βαρύτητα της βαθμολογίας των Θρησκευτικών στην Α΄ τάξη του Νέου Λυκείου

Η παράδοση της προφορικής βαθμολογίας των μαθητών της Α΄ τάξης του Νέου Λυκείου δημιούργησε ερωτηματικά σε σχέση με τη βαρύτητα της βαθμολογίας κάθε μαθήματος. Στις καρτέλες που προμηθεύτηκαν τα Λύκεια για να καταχωρίσουν τη βαθμολογία των μαθημάτων της Α΄ τάξης, που ακολουθεί από φέτος το πρόγραμμα του Νέου Λυκείου, τα τρία φιλολογικά μαθήματα (Αρχαία Ελληνική Γλώσσα & Γραμματεία, Νέα Ελληνική Γλώσσα και Νέα Ελληνική Λογοτεχνία) εμφανίζονται ως ένας κλάδος μαθημάτων από τον οποίο στο τέλος θα εξάγεται ένας βαθμός (στο πεδίο – μάθημα «Ελληνική Γλώσσα»). Το ίδιο συμβαίνει και με τα τρία μαθήματα φυσικών επιστημών (Φυσική, Χημεία, Βιολογία) που ως ένας κλάδος μαθημάτων δίνει τελικά ένα βαθμό στο πεδίο –μάθημα «Φυσικές Επιστήμες» (δείτε σχετικά την εικόνα αριστερά - πατήστε πάνω στη εικόνα για να τη δείτε καλύτερα).
Στην ίδια μάλιστα λογική με τις έντυπες Καρτέλες καταχώρισης βαθμολογίας λειτουργεί και ο ΝΕΣΤΩΡ, το σύστημα ηλεκτρονικής καταχώρισης της βαθμολογίας των μαθητών του Λυκείου...

Με τη νέο αυτό διευρυμένο περιεχόμενο των κλάδων οι συνολικοί βαθμοί από τους οποίους θα εξάγεται ο μέσος όρος (Μ.Ο.) των μαθημάτων είναι συνολικά μόλις 8. Ένα από τα μαθήματα αυτά είναι και τα Θρησκευτικά που δεν ανήκουν σε κλάδο μαθημάτων. Η αξία της βαθμολογίας ενός μαθητή στα Θρησκευτικά είναι πλέον ισοδύναμη της βαθμολογίας των τριών φιλολογικών μαθημάτων μαζί (ένας κλάδος) ή των τριών μαθημάτων φυσικών επιστημών μαζί (ένας κλάδος). Αν τελικά ακολουθηθεί αυτός ο τρόπος υπολογισμού της βαθμολογίας και εξαγωγής του Μ.Ο. της βαθμολογίας των μαθητών είναι σαφές ότι το μάθημα των Θρησκευτικών στην Α΄ Λυκείου αποκτά μεγαλύτερη βαθμολογική σημασία για τους μαθητές, με δεδομένη μάλιστα την πρόβλεψη του νομοθέτη ότι ένας μαθητής του Λυκείου προάγεται εάν συγκεντρώσει γενικό μέσο όρο (Γ.Μ.Ο.) 9,5 τουλάχιστον, ασχέτως της βαθμολογίας του στα επιμέρους μαθήματα.
Αν αυτά τα νέα είναι ευχάριστα για τους Θεολόγους και τη σημασία του μαθήματός τους, υπάρχει και κάτι δυσάρεστο που προκύπτει από τις νέες Καρτέλες των μαθητών του Νέου Λυκείου. Η εκτύπωση των Καρτελών αυτών έγινε με βάση τις εξαγγελίες του Υπουργείου Παιδείας για το Νέο Λύκειο (οι οποίες βέβαια δεν έχουν ακόμη οριστικοποιηθεί αφού το νομοσχέδιο για το Νέο Λύκειο δεν έχει έρθει στη Βουλή) και έτσι στην πίσω πλευρά της Καρτέλας όπου καταχωρούνται οι βαθμοί της Β΄ και Γ΄ τάξης Λυκείου, στην μεν Β΄ τάξη το μάθημα έχει τυπωθεί πλέον με το νέο όνομά του «Θρησκεία και Κόσμος» και όχι «Θρησκευτικά», στην δε Γ΄ τάξη δεν υπάρχει μάθημα Θρησκευτικών αφού στις Καρτέλες δεν τυπώνονται τα μαθήματα επιλογής παρά μόνο τα υποχρεωτικά μαθήματα!
Ας αγωνισθούμε όλοι για να διατηρηθεί δίωρο ορθόδοξο μάθημα Θρησκευτικών στη Β΄ τάξη και υποχρεωτικό μάθημα Θρησκευτικών στη Γ΄ τάξη του Νέου Λυκείου, ώστε η πίσω πλευρά των Καρτελών να χρειαστεί διόρθωση και …ανατύπωση!

5 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

ΜΗΠΩΣ ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΤΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΕΝΟΣ ΠΡΟΑΝΑΓΓΕΛΘΕΝΤΟΣ ΘΑΝΑΤΟΥ

Ανώνυμος είπε...

πρέπει τώρα οι θεολόγοι να σκεφτούν πιό ώριμα ότι βαθμοί 11 και 12 δεν έχουν νόημα στο μάθημα καθώς η απαλλαγή θα πάει σύννεφο αν παρουσιαστούν τέτοια φαινόμενα. Μην πάρουν επάνω τους όλο τον κλάδο συνάδελφοι που βαθμολογούν με τόση αυστηρότητα

Ανώνυμος είπε...

Όχι μόνο 11 και 12 αλλά και κάτω απο την βάση πρέπει να βάζουν. Δεν είναι το μάθημα, ώρα του παιδιού, αλλά σοβαρό.
Πρέπει όμως όλοι να διεκδικήσουν την υποχρεωτικότητα του σε όλο το Γυμνασιο και Λύκειο και τον ελληνορθόδοξο χαρακτήρα του.

Κ.

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητέ Ανώνυμε 2:19 μ.μ., αν εννόησα καλά, προτείνεις η βαθμολογία στο μάθημα των Θρησκευτικών να είναι - ας πούμε - πιο "γενναιόδωρη" (;) Δεν νομίζω ότι οι συνάδελφοι που βαθμολογούν με 11 και 12 είναι πιο αυστηροί σε σχέση με τους υπόλοιπους συναδέλφους τους... Η βαθμολογία θα πρέπει να είναι όσο το δυνατόν πιο αντικειμενική και να αντικατοπτρίζει την πρόοδο ή μη των μαθητών. Ή μήπως όχι; Η "γενναιοδωρία" στη βαθμολογία που προτείνεις ίσως "σώσει" θεωρητικά το μάθημα των Θρησκευτικών από την απαλλαγή, θα καταστρέψει όμως πρακτικά τη σημασία και την ποιότητά του. Ένα μάθημα στο οποίο οι βαθμοί "χαρίζονται" δεν θα αντιμετωπιστεί ΠΟΤΕ σοβαρά από τους μαθητές.

Ανώνυμος είπε...

κοιτάξτε στις νέες καρτέλες το μάθημα των θρησκευτικών αναγράφεται και στις τρεις τάξεις, στα μαθήματα γενικής παιδείας σήμερα τις συμπληρώσαμε είμαι σε σχολείο των Κυκλάδων...

Μπορείτε να δείτε τις προηγούμενες δημοσιεύσεις του ιστολογίου μας πατώντας το Παλαιότερες αναρτήσεις (δείτε δεξιά)