22/2/12

Εμείς οι καταστροφολόγοι και εκείνοι οι καταστροφείς του μαθήματος των Θρησκευτικών

Ανησύχησαν οι νεωτεριστές Θεολόγοι που συνέταξαν τα νέα προγράμματα σπουδών για τα Θρησκευτικά Δημοτικού και Γυμνασίου, καθώς βλέπουν το έργο των χειρών τους να αμφισβητείται...
Αναλαμβάνουν έτσι ποικίλες πρωτοβουλίες για να πείσουν τους πάντες, θεολόγους, γονείς, επισκόπους και κληρικούς ότι το νέο μάθημα Θρησκευτικών που έφτιαξαν δεν είναι θρησκειολογικό ούτε συγκρητιστικό. Οργανώνουν ημερίδες καλώντας «τον πλέον αρμόδιο εισηγητή» για το μάθημα Σύμβουλο Θεολόγων του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου να μιλήσει για τα νέα προγράμματα, λες και μόνο εκείνος έχει λόγο για το μάθημα ενώ όσοι διδάσκουν στις τάξεις πρέπει σαν καλά παιδιά να εφαρμόσουν ότι εκείνος και οι ομόφρονές του αποφάσισαν για αυτούς και τους μαθητές τους. Επιστρατεύουν στον αγώνα υπεράσπισης του νέου θρησκευτικού μαθήματος και κάποιους από τους Συμβούλους Θεολόγων που δεν διστάζουν γενικόλογα να χαρακτηρίσουν «πρόχειρες» και «καταστροφολογικές» τις κριτικές που έχουν ήδη συνταχθεί για τα νέα προγράμματα σπουδών που αυτοί εκπόνησαν. Δεν δίνουν όμως καμία πειστική απάντηση στις αξιόλογες κριτικές που ασκήθηκαν ήδη και συνεχίζονται να δημοσιεύονται, απλούστατα γιατί τυφλά εκτελούν σχέδιο αλλοίωσης του θρησκευτικού μαθήματος και μετατροπής του σε θρησκειολογικό – συγκρητιστικό.
Δεν αρκούνται όμως μόνο στις παραπάνω μεθόδους. Ασκούν παντός είδους πιέσεις, με τηλεφωνήματα σε Διευθυντές σχολείων, Διευθυντές εκπαιδεύσεων και Σχολικούς Συμβούλους προκειμένου να τρομοκρατήσουν καθένα συνάδελφο Θεολόγο που θα τολμήσει να αρθρώσει αντίλογο στα σχέδια τους για το μάθημα των Θρησκευτικών. Φαίνεται πως η «ανοιχτότητα» και το πνεύμα «διαλόγου» και «ανεκτικότητας» χαρακτηρίζει μόνο στις σχέσεις τους με τον «έτερο», τον αλλόθρησκο ή τον ετερόδοξο, όχι όμως και τον ορθόδοξο πιστό ή τον συνάδελφο θεολόγο.
Αναλαμβάνουν μάλιστα να ενημερώσουν και τους επισκόπους για το έργο τους και την προσφορά τους στο μάθημα των Θρησκευτικών, αποσιωπώντας την ριζική αλλαγή του μαθήματος και καθησυχάζοντας τους με διαβεβαιώσεις ότι το μάθημα παραμένει δήθεν ορθόδοξο και χριστιανικό, με τέτοιο μάλιστα τρόπο ώστε να διασωθεί και να καταστεί υποχρεωτικό για όλους τους μαθητές ανεξαρτήτως θρησκεύματος!
Τον τελευταίο όμως λόγο θα έχουν οι διδάσκοντες στις τάξεις Θεολόγοι των σχολείων, οι δάσκαλοι των Δημοτικών σχολείων και οι γονείς των μαθητών που ήδη εργάζονται ποικιλοτρόπως για να μην εφαρμοστούν ποτέ στα ελληνικά σχολεία τα νέα προγράμματα σπουδών που μετατρέπουν το χριστιανικό ορθόδοξο μάθημα σε θρησκειολογία, που θα λειτουργήσει ως εργαλείο διαμόρφωσης πανθρησκειακής συνείδησης. Δεν θα αναφερθούμε αυτή τη στιγμή σε συγκεκριμένες ενέργειες που γίνονται. Οι νεωτεριστές όμως Θεολόγοι, που λειτουργούν ως γρανάζια της διαλυμένης πλέον πολιτικής μηχανής όσων υποκλίθηκαν στη Νέα Τάξη και υποσχέθηκαν σε μεγάλα αφεντικά διάλυση της χριστιανικής παιδείας, μπορούν να συνεχίσουν να ανησυχούν…

14 σχόλια:

E.Δασκάλα είπε...

Ως δασκάλα δηλώνω ενώπιον του Θεού ότι δεν θα δεχτώ ποτέ να διδάξω ένα τέτοιο μάθημα.
Ας μη νομίσουν οι θεολόγοι που υπηρετούν τα συμφέροντα της Νέας Εποχής ότι θα πετύχουν να κάνουν ένα τέτοιο μάθημα υποχρεωτικό για όλους. Και εγώ και άλλοι ορθόδοξοι δάσκαλοι και πολλοί ευσεβείς γονείς θα αγωνιστούμε με κάθε νόμιμο μέσο για την απαλλαγή των παιδιών μας από το μάθημα των Θρησκευτικών, αν τελικά επικρατήσει να διδαχτεί ως θρησκειολογικό – συγκρητιστικό. Οι πιστοί δάσκαλοι θα κινηθούν προς την κατεύθυνση των απαλλγών, χωρίς να νιώθουν τον ανθρώπινο πειρασμό-αδυναμία ότι αν γενικευτούν οι απαλλαγές, θα χάσουν τη δουλειά τους. Οι ίδιοι δίνουν Χριστό μέσα από όλα τα μαθήματα και δεν περιμένουν τα θρησκευτικά να το κάνουν. Ένα μάθημα θρησκειολογικό τους εμποδίζει, οπότε θα το πολεμήσουν. Και δεν θα νοιαστούν αν κάποιοι θεολόγοι χάσουν τη δουλειά τους λόγω μείωσης των ωρών του μαθήματος, γιατί οι απαλλαγές από τα Δημοτικά θα συνεχιστούν και στα Γυμνάσια, μόλις τα παιδιά μεγαλώσουν. Καλύτερα να χάσουν κάποιοι τη δουλειά τους παρά να διαστραφούν τα παιδιά μας. Οι υπολοιποι δάσκαλοι, οι αδιάφοροι, λίγο τους νοιάζει το τι θα γίνει με το μάθημα που ούτως ή άλλως το παραμελούν. Οι εχθρικοί θα τρίβουν τα χέρια τους από χαρά γιατί θα πάει να καταργηθεί το μάθημα που θα υπήρχε πάντα η ελπίδα να ξαναγίνει ορθόδοξο.
Ίσως το παιχνίδι να κρίνεται από τα Δημοτικά κάτι που οι Θεολόγοι δεν υπολόγισαν.
Κύριοι και κυρίες Θεολόγοι λάβετέ μας υπ' όψιν σας, πριν να είναι πολύ αργά για σας.
Εμείς θα πολεμήσουμε τα Νέα Προγράμματα και χωρίς κόστος! Δεν θα χάσουμε τη δουλειά μας (αυτό το λέω για τους αδύνατους). Διδάσκουμε κι εμείς Θρησκευτικά και μας πέφτει λόγος.
Ευτυχώς που δεν δεχτήκαμε να μπουν οι Θεολόγοι στα Δημοτικά. Και όπως πάει δεν θα τους αφήσουμε ούτε στο μέλλον. Τώρα μαζί με τους άλλους θα είναι και άλλοι δάσκαλοι (σαν και μένα) εναντίον τού να διοριστούν θεολόγοι στα Δημοτικά γιατί αρκετοί (όχι όλοι) πρόδωσαν τη θεολογική τους ιδιότητα! Δεν τα βάζω με όλους. Πάρα πολλοί από τους Θεολόγους κάνουν πολύ σωστά τη δουλειά τους. Αυτούς τους εκτιμώ και πιστεύω πως ο Θεός θα τους βοηθήσει και θα τους ενισχύει, αφού υπηρετούν και Αυτόν και τα παιδιά μας έντιμα.
Με πόνο ψυχής.

Ανώνυμος είπε...

ΤΙ ΝΑ ΠΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΟΤΑΝ ΔΙΑΒΑΖΕΙ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΝ ΤΟ ΠΑΡΑΠΑΝΩ. ΕΙΝΑΙ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΒΛΙΒΕΡΑ ΑΠΟ ΟΠΟΙΑ ΠΛΕΥΡΑ ΚΑΙ ΝΑ ΤΑ ΔΕΙ ΚΑΝΕΙΣ. ΛΥΠΑΜΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ.

Ε. Δασκάλα είπε...

Δεν καταλαβαίνω γιατί λυπάσαι. Λυπάσαι που κάποιοι δάσκαλοι ευαισθητοποιούνται για το μάθημα; Έπρεπε να λυπάσαι που αρκετοί θεολόγοι έχουν τη δουλειά τους μόνο ως επάγγελμα και δεν λειτουργούν ως λειτουργοί στο ύψιστο καθήκον που κλήθηκαν. Γι' αυτό και μετατρέπουν ή επιτρέπουν να μετατραπεί το μάθημα σε συγκριτιστικό. Εγώ ως δασκάλα νιώθω ως καθήκον μου να υπερασπιστώ το μάθημα. Και όταν κρίνω πως είναι η κατάλληλη στιγμή θα το υπερασπιστώ επώνυμα και δημόσια. Προς το παρόν ενημερώνω γονείς σε όλη την Ελλάδα με τον τρόπο που ξέρω για να ζητήσουν απαλλαγή από του χρόνου, αν τελικά ισχύσουν τα νέα προγράμματα. Και καλά πάει. Τι κακό βλέπεις; Είναι κακό που είμαι ορθόδοξη και θέλω ένα μάθημα ορθόδοξο;

Ανώνυμος είπε...

Λυπάμαι, που ένας μορφωμένος άνθρωπος στο χώρο της παιδαγωγικής με υποτυπώδεις όμως ή και με ανύπαρκτες γνώσεις θεολογίας και πολύ περισσότερο θρησκειολογίας κήρυξε πόλεμο στο άγνωστο για να υπερασπιστεί μια ορθοδοξία που φαντάζεται.
Και για να μη θεωρηθεί προσβλητικός ο λόγος μου, έχω πάρα πολλά χρόνια χρόνια σπουδών τόσο στην ορθόδοξη θεολογία όσο και στη θρησκειολογία και ακόμα πιστεύω πως είμαι αμαθής στο χώρο.
Ένα πράγμα όμως το έμαθα. Να μη φοβάμαι να πιστεύω ελεύθερα ό,τι αγγίζει βιωματικά την καρδιά μου και να μη φοβάμαι να γνωρίσω επιστημονικά τον πολιτισμό, που διαμορφώθηκε από το χριστιανισμό και τις μεγάλες θρησκείες του κόσμου.

Φοιτητής θεολογίας ΑΠΘ είπε...

Εμ βέβαια , ανώνυμε 9:13 , στο ίδιο τσουβάλι η Ορθοδοξία με την επιστήμη... Όσα χρόνια και να σπουδάσεις ΜΙΑ ΖΩΗ αμαθής θα είσαι, γιατί η Ορθοδοξία δεν είναι πρώτιστα ή μόνο γνώση, αλλά ΒΙΩΜΑ... Φαίνεται ότι ακόμα δεν έχεις καταλάβει την παιδαγωγική τιμωρία του Θεού που βρίσκεται εν εξελίξει στην αποστατούσα Ελλάδα... Συνεχίστε εκεί στην ψευτοδιανόηση και θολοκουλτούρα σας... Ο χρόνος σας (μας) τελειώνει...

Ε. Δασκάλα είπε...

Φίλε Ανώνυμε, μην είσαι τόσο σίγουρος ότι έχω ανύπαρκτες γνώσεις θεολογίας. Αν βέβαια με συγκρίνεις με τους 3 (μόνο 3) στους οποίους η Εκκλησία έδωσε τον τίτλο «Θεολόγος»: Ιωάννη, Γρηγόριο και Συμεών το Νέο και επίσης με όλους τους αγίους, σίγουρα και η γνώση μου στη Θεολογία είναι υποτυπώδης. Γιατί όπως είπε ο φοιτητής θεολογίας ΑΠΘ, η Θεολογία είναι βίωμα και όχι εγκεφαλική γνώση.
Όμως εσύ που δε φοβάσαι, όπως λες, να γνωρίσεις «επιστημονικά τον πολιτισμό, που διαμορφώθηκε από το χριστιανισμό και τις μεγάλες θρησκείες του κόσμου» για πες μου, οι άγιοί μας και οι Θεολόγοι της Εκκλησίας θα δίδασκαν σ’ ένα παιδί όλες τις θρησκείες για να τις γνωρίσει βιωματικά, όπως προτείνουν τα Νέα Προγράμματα Σπουδών; Και πες μου ποια παιδαγωγική επιστήμη θα πρότεινε να διδάσκεται ένα παιδί ένα συνοθύλευμα θρησκειών από το Δημοτικό; Δεν γνωρίζεις ότι ένα παιδί δεν είναι ικανό να παίρνει πολλές γνώσεις ταυτόχρονα για το ίδιο θέμα, χωρίς να κινδυνεύει να μπερδευτεί; Φίλε μου, πες μου ποια μάνα θα έδινε στο παιδί της 5 διαφορετικής ποιότητας γάλατα ταυτόχρονα, χωρίς να φοβάται πως θα του δημιουργήσει στομαχικές διαταραχές; Πρώτα κάποιος εδραιώνεται στη δική του πίστη, στο Χριστό και μετά ανοίγεται, μαθαίνει και τις άλλες θρησκείες, χωρίς να φοβάται ότι θα παρασυρθεί. Αυτό το τελευταίο, αν βέβαια και συ πιστεύεις ότι ο Χριστός είναι ο μόνος και αληθινός Θεός.
Έχω λόγους να πιστεύω, χωρίς να θέλω να σε προσβάλλω, πως θα πρέπει να μελετήσεις περισσότερο την παιδαγωγική επιστήμη και την πραγματική Θεολογία. Τότε θα θέλεις να δώσεις στα παιδιά το καλύτερο.

Ανώνυμος είπε...

Άγιοι και μοναχοί μας έσωσαν όλη τη γραμματεία του αρχαίου κόσμου. Οπωσδήποτε μη χριστιανικός λόγος και κάποιες φορές ακραιφνώς παγανιστικός και όχι μόνο. Οι άνθρωποι αυτοί δε φοβήθηκαν μην παραδώσουν στις χριστιανικές κοινότητες παγανισμό. Άγιοι και θεολόγοι της Εκκλησίας μας ποτέ δε φοβήθηκαν την όποια μελέτη θρησκείας, φιλοσοφίας κτλ που δεν ήταν χριστιανική. Μελετήστε θρησκειολογία και πιστέψτε με θα τη συμπαθήσετε. Ίσως αγαπήσετε πιο πολύ και την πίστη στην Ανάσταση του Θεανθρώπου.
Κατά δεύτερον, όταν τα παιδιά δε μάθουν από το σχολείο με επιστημονική ακρίβεια και σεβασμό τις θρησκείες του κόσμου από οπουδήποτε αλλού να τις μάθουν θα τις μάθουν με σκοπιμότητες.
Θα μπορούσα να πω πολλά ακόμα αλλά φτάνουν αυτά.

Ανώνυμος είπε...

Οι Άγιοι παρέδωσαν στις χριστιανικές κοινότητες παγανισμό!
Μάλιστα.
Και τα καρναβάλια οι άγιοι μας τα παρέδωσαν. Ξεφαντώστε λοιπόν! ! !

Μήπως η σύγχρονη "θεολογία" μερικών είναι πραγματικό καρναβάλι;

Ανώνυμος είπε...

Για ποιο ζήτημα συζητάτε; Ας επιστρέψουμε στο θέμα, που είναι αποκλειστικά το εξής: Το πλημμέλημα της "καταστροφολογίας" συντελέστηκε ενώ το θρυλούμενο έγκλημα της "καταστροφής" δεν το είδαμε ακόμη! "Προσευχών εστί χρεία...".
Ακόμη: Αγαπητή Δασκάλα, εάν πρόκειται να παρανομήσετε συστήνοντας στους γονείς να ζητούν απαλλαγή, προτιμήστε να παρανομήσετε με το ήσσον "έγκλημα" να διδάσκετε στην τάξη σας Ορθόδοξα Θρησκευτικά. Τι φοβάστε; Αλήθεια τι σας εμποδίζει;

Ε. Δασκάλα είπε...

Φίλε ανώνυμε της 27 Φεβρουαρίου 2012 10:06 π.μ. δεν έχεις, από ότι βλέπω, μελετήσει τα Νέα Προγράμματα Σπουδών. Τα παιδιά μας θα κληθούν από το Δημοτικό να προσεγγίσουν βιωματικά τις διάφορες θρησκείες. Δηλαδή θα μπορούν να κάνουν γιόγκα, διαλογισμό και όλα τα συναφή... Αυτό εσύ καλείς «επιστημονική ακρίβεια και σεβασμό στις θρησκείες του κόσμου»; Μήπως οι μοναχοί που αντέγραψαν τα αρχαία ελληνικά κείμενα καλούσαν τους αναγνώστες να προσευχηθούν στο Δία, τον Απόλλωνα, το Διόνυσο και σε όλο το ελληνικό πάνθεο; Μάλλον τα μπερδεύεις. Άλλο σωστή γνώση της θρησκειολογίας από ώριμο πρόσωπο και άλλο οικειοθελή παράδοση των παιδιών μας από το Δημοτικό σε όλο το σημερινό συγκριτιστικό πάνθεο.
Και πάλι μήπως δεν είσαι καν χριστιανός; Άλλο σεβασμός στον κάθε άνθρωπο, μουσουλμάνο, ινδουιστή, βουδιστή και άλλο σεβασμός στους θεούς τους. Δεν γνωρίζεις ότι «Πάντες οι θεοί των εθνών δαιμόνια» (Ψαλμ. 95, 5). Πώς λοιπόν εγώ θα διδάξω στην ίδια ενότητα το Χριστό ως Δάσκαλο (πρόσεξε: όχι ως το μόνο Θεό) και παράλληλα ως Δάσκαλο και το Μωάμεθ, το Βούδα, τον Κρίσνα; Μα τρελαθήκαμε τελείως;
Και κάτι άλλο. Διαπίστωση δική μου. Μάλλον δεν έχεις μελετήσει σωστά, εκτός από Παιδαγωγικά, ούτε και Θρησκειολογία. Αν είχες μελετήσει Θρησκειολογία, όπως πρέπει, θα φοβόσουν να μπερδέψεις τα παιδιά μας. Στα παιδιά η μάνα που τα αγαπάει δεν τους δίνει να δοκιμάσουν μαζί με το γλυκό και δηλητήριο, για να φτάσουν να αγαπήσουν τελικά το γλυκό. Όσο είναι μικρά τα προστατεύει όσο μπορεί. Άλλο τι θα κάνουν αυτά όταν μεγαλώσουν. Τότε θα είναι σε θέση και τα ίδια να προστατευτούν από το δηλητήριο, αν έχουν αναπτύξει τους αμυντικούς μηχανισμούς της πίστης μας. Ξέρεις, δεν χρειάστηκε να κάνω γιόγκα και διαλογισμό και να επικαλεστώ τον Αλλάχ, για να αγαπήσω πιο πολύ το Θεάνθρωπο!

Ε. Δασκάλα είπε...

Φίλε ανώνυμε της 27 Φεβρουαρίου 2012 12:13 μ.μ. όσο για το δεύτερο που μου λέτε, ήδη διδάσκω ορθόδοξα θρησκευτικά νόμιμα και θα συνεχίσω να το κάνω και παράνομα αν τελικά εφαρμοστούν τα Νέα Προγράμματα. Δεν φοβάμαι καθόλου. Το πρόβλημα δεν είναι σε μένα που είμαι πρόθυμη και να παρανομήσω για χάρη του Χριστού. Το πρόβλημα είναι το τι βιβλία θα έχουν στα χέρια τους τα παιδιά και τι θα διδάξουν οι αδιάφοροι και οι εχθρικοί προς την πίστη που θα έχουν μια βόμβα καταστροφική στη διάθεσή τους.
Τώρα αν ονομάζεις παρανομία το να ωθώ τους γονείς να ζητήσουν απαλλαγή (που ήδη το κάνω και έχω μεγάλη ανταπόκριση σε όσους απευθύνθηκα), εγώ δεν το θεωρώ καθόλου παρανομία. Παράνομοι είναι αυτοί που συνέταξαν τα Νέα Προγράμματα. Αντίθετοι προς το Σύνταγμα (Άρθρο 3) που ορίζει την Ορθόδοξη θρησκεία ως επικρατούσα θρησκεία στην Ελλάδα και αντίθετοι με το Νόμο 1566 που αναφέρεται στη Δομή και λειτουργία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Στον 1566 αναφέρεται επί λέξει ότι ένας από τους βασικούς σκοπούς της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης είναι τα παιδιά «να διακατέχονται από πίστη προς την πατρίδα και τα γνήσια στοιχεία της ορθόδοξης χριστιανικής παράδοσης». Πες μου ονομάζεις παρανομία στο να ωθώ τους γονείς να υπακούσουν στο Σύνταγμα και στο Νόμο 1566 ζητώντας απαλλαγή από το μάθημα; Επειδή χωράει πολύ νερό και άλλοι είναι οι παρανομούντες και επειδή στο Νόμο 1566 συνεχίζει ότι «η ελευθερία της θρησκευτικής τους συνείδησης είναι απαραβίαστη», εγώ απλά τονίζω ότι με τα Νέα Προγράμματα καταστρατηγείται η ελευθερία της θρησκευτικής συνείδησης των ορθόδοξων μαθητών. Τι παράνομο κάνω; Το τι θα κάνω στην τάξη μου είναι θέμα που θα το χειριστώ, όπως ξέρω. Έξω, να είσαι σίγουρος ότι θα κινηθώ ακολουθώντας τη νόμιμη οδό. Προς το παρόν οι νόμοι με καλύπτουν. Αν βέβαια κάποτε δεν με καλύψουν, γνωρίζω ότι «Πειθαρχεῖν δεῖ Θεῷ μᾶλλον ἢ ἀνθρώποις». (Πράξ. 5,29)

Ανώνυμος είπε...

Ευθεία ερώτηση προς την ανώνυμη Δασκάλα:
Εσείς που έχετε διαβάσει το Π.Σ., πείτε μας, σε ποια σελίδα το Π.Σ. αναφέρει τα παιδιά "να κάνουν γιόγκα, διαλογισμό και όλα τα συναφή..." ή "θα μπορούν να κάνουν...";.
Εάν απλώς το υποθέτετε ερμηνεύοντας το "βιωματικά", επιτρέψτε μου να αντιστρέψω την αμφιβολία:
1. Μήπως δεν είστε δασκάλα; (οι δάσκαλοι ξέρουν τι είναι "βιωματικότητα" στο μάθημα, που δεν είναι αυτό που λέτε εσείς).
2. Εάν λέτε ψέμματα, ελπίζω όχι συνειδητά, μήπως δεν είστε Ορθόδοξη; (οι χριστιανοί δεν λένε ψέμματα, δεν αυτοπροβάλλονται δημόσια και δεν κατακρίνουν και μάλιστα ανώνυμα).
Που είναι η παρανομία; Μα παροτρύνετε για απαλλαγή εκείνους που δεν δικαιούνται, δηλ. τους Ορθόδοξους, και μάλιστα πριν εφαρμοστεί το Π.Σ. Να υποθέσω ότι πρόκειται για δικούς σας μαθητές; Ωραίος τρόπος να μειώσετε το ωράριό σας!

E.Δασκάλα είπε...

Φίλε Ανώνυμε 27 Φεβρ. 7.59μμ,
ακόμη και η κουτσή Μαρία, που έχει στοιχειώδεις γνώσεις από σχολείο, γνωρίζει το τι σημαίνει βιωματική διδασκαλία. Αν δεν γνωρίζεις, ψάξε στο διαδίκτυο να το βρεις. Δυστυχώς δεν βγάζω αυθαίρετα αυμπεράσματα.
Σύμφωνα με το Π.Σ., «οι μαθητές και οι μαθήτριες χρειάζονται μάθηση “μέσα από τη θρησκεία”, η οποία θα τους επιτρέψει να συνομιλήσουν με τη ζωντανή πραγματικότητα της θρησκείας…». (σ.12)
Αναλυτικότερα, στον «Οδηγό Εκπαιδευτικού» ενθαρρύνονται οι μαθητές «να αναγνωρίσουν, να καλλιεργήσουν και να εμπιστευτούν τις δικές τους προσωπικές αξίες και πεποιθήσεις πάνω σε ζητήματα θρησκείας και πίστης.». (σ.68). «Να γνωρίσουν τη γλώσσα και την εμπειρία των πιστών καθώς και τον τρόπο ζωής τους» (σελ. 76) «Οι γιορτές είναι το ενδεδειγμένο πεδίο για να εισέλθει κανείς συναισθηματικά και διανοητικά στην καρδιά μιας θρησκείας» (σελ. 78). «Τέτοιου είδους ικανότητες δεν μπορούν να διδαχτούν θεωρητικά. Ο μόνος τρόπος να τις αποκτήσουν οι μαθητές είναι η ενεργός συμμετοχή τους σε σχετικές δραστηριότητες». (σ. 86) «Να αναγνωρίσουν την ουσία μιας θρησκευτικής τελετουργίας π.χ. της Θείας Ευχαριστίας» (σ. 88).
Πάνω σε αυτά σας παραθέτω τα σχόλια της Ελένης Βασσάλου από το «ΛΟΓΟΙ ΚΑΙ ΑΝΤΙΛΟΓΟΙ», όπως τα βρήκα και με τα οποία συμφωνώ απόλυτα.
«1. Ο παιδαγωγικός στόχος «μέσα από τη θρησκεία» χρειάζεται οριοθέτηση, αφενός, διότι οι μαθητές είναι ανήλικοι και ανώριμοι, και αφετέρου, επειδή στα θρησκεύματα ενεργούν «πνευματικές δυνάμεις». Αν οι μαθητές θελήσουν «να αναγνωρίσουν την ουσία μιας θρησκευτικής τελετουργίας» και «να εισέλθουν συναισθηματικά και διανοητικά στην καρδιά μιας θρησκείας», ουσιαστικά υπάρχει η δυνατότητα να μετέχουν ακόμα και σε λατρείες, τις πνευματικές επιπτώσεις των οποίων αγνοούν και δεν ελέγχουν.
2. Με δεδομένο ότι οι μαθητές δε βιώνουν, στη συντριπτική τους πλειοψηφία, την πίστη τους, με ποια βάση να εμβαθύνουν σε τόσα νέα στοιχεία, μάλιστα δε διαφορετικής προελεύσεως και περιεχομένου; Πώς να τα αποκρυπτογραφήσουν; Αν πάλι μείνουν στην επιφάνεια, είναι ορατό ότι απλοποιώντας τα στοιχεία θα τα εκλάβουν ως όμοια της δικής τους θρησκευτικής εμπειρίας».
Πηγαίνετε, επίσης, σας παρακαλώ, στον Οδηγό Εκπαιδευτικού, σ. 164 και δείτε στη βιωματική προσέγγιση τη δραστηριότητα 14: Μουσική και διαλογισμός (γιατί ο όρος διαλογισμός;). Θα μπορούσα να σας κάνω μια λεπτομερέστατη ανάλυση, αλλά εδώ γράφω μόνο ένα σχόλιο. Και ήδη έγραψα πολλά.
Απαλλαγή δεν δικαιούνται σήμερα οι Ορθόδοξοι που το μάθημα είναι ορθόδοξο. Οπότε εγώ δεν προτρέπω για απαλλαγή για φέτος, αλλά από του χρόνου, αν το μάθημα γίνει θρησκειολογικό. Τότε, και αν ακόμη σήμερα δεν δικαιούνται, οι ορθόδοξοι θα δικαιούνται. Και αν αρνηθούν να δώσουν τις απαλλαγές, το θέμα θα πάει δικαστικά. Και τότε τα λέμε.
Για απαλλαγή ακόμη δεν απευθύνθηκα στους δικούς μου μαθητές στο σχολείο, αλλά σε γονείς άλλων παιδιών από όπου μπορείτε να φανταστείτε. Έχω πολλές διασυνδέσεις. Έπειτα κάνετε ένα λάθος. Στο Δημοτικό δε μειώνονται τόσο εύκολα οι ώρες του δασκάλου. Αν μας περισσεύουν ώρες, κάνουμε ενισχυτική διδασκαλία ή εικαστικά και δεν έρχεται αντίστοιχη ειδικότητα. Υπάρχουν τρόποι να μη μειωθεί το υποχρεωτικό μας ωράριο. Δεν θα ήμουν τόσο φτηνή να πρόδιδα την πίστη μου στο Χριστό για να μου μειωθούν οι ώρες. Μάλλον κάποιοι θεολόγοι πούλησαν πολλά, θέλοντας να κρατήσουν ένα μάθημα υποχρεωτικό όπως-όπως με κόστος την ποιότητα του μαθήματος και την ορθοδοξία του.

Ανώνυμος είπε...

Συγχαρητήρια στην Ε.Δασκάλα.

Μπορείτε να δείτε τις προηγούμενες δημοσιεύσεις του ιστολογίου μας πατώντας το Παλαιότερες αναρτήσεις (δείτε δεξιά)