16/3/12

Μήνυμα του Υπουργού Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων Καθηγητή Γ. Μπαμπινιώτη για τον εορτασμό της 25ης Μαρτίου

Δελτίο Τύπου Υπουργείου Παιδείας
Μήνυμα του Υπουργού Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων Καθηγητή Γ. Μπαμπινιώτη για τον εορτασμό της 25ης Μαρτίου
Επ’ ευκαιρία του εορτασμού της 25ης Μαρτίου, ως πανεπιστημιακός δάσκαλος και με συναίσθηση της ευθύνης του λειτουργήματος του Υπουργού Παιδείας, θέλω να μοιραστώ μαζί σας μερικές σκέψεις για το μεγάλο αυτό γεγονός που γιορτάζουν μαθητές, εκπαιδευτικοί, γονείς, όλος ο ελληνικός λαός, όλος ο ελληνισμός όπου γης.
Φυσικός χώρος του εορτασμού του εθνικού αυτού γεγονότος, που είναι συμβολικά δεμένο και με μια μεγάλη θρησκευτική γιορτή, τη γιορτή της Παναγίας, είναι και παραμένει το σχολείο...
Επικαλούμαι την ευαισθησία όλων των εκπαιδευτικών για το μοναδικής σημασίας ιστορικό γεγονός της εθνικής μας παλιγγενεσίας. Το ιστορικό αυτό γεγονός πρέπει να εορτάζεται στα σχολεία με καθολική συμμετοχή μαθητών και εκπαιδευτικών όχι μόνο με πανηγυρικό τρόπο (επίσημη ομιλία, θεατρικές απεικονίσεις, τραγούδια, απαγγελίες ποιημάτων, παραδοσιακούς χορούς κ.τ.λ.), αλλά και με πιο ουσιαστικό τρόπο, με συζητήσεις μέσα στις τάξεις πριν από τον εορτασμό για τη σημασία του γεγονότος και τη θέση του στην ιστορία της πατρίδας μας.

Προέκταση των ενδοσχολικών εκδηλώσεων είναι ο εορτασμός του ιστορικού γεγονότος στον δημόσιο χώρο, στους δημόσιους χώρους όλων των περιοχών της Ελλάδος με τον συμβολισμό των σχολικών παρελάσεων. Η συμμετοχή μαθητών σε τέτοιες δημόσιες εκδηλώσεις απόδοσης τιμής στους Έλληνες αγωνιστές, οι οποίοι δοκιμάστηκαν σκληρά, έχυσαν το αίμα τους και θυσίασαν τη ζωή τους για να απελευθερωθεί η πατρίδα μας από τη μακραίωνη τουρκική σκλαβιά, αποτελεί ελάχιστη δική μας συμβολή στη μνήμη αυτών των ηρώων, στην ιστορική μνήμη του νέου ελληνισμού, πράγμα που είναι χρέος μας να νιώσουν και να σεβαστούν πρώτοι και πάνω απ’ όλα οι νέοι μας.

Οτιδήποτε αμαυρώνει «χωρίς περίσκεψιν» αυτή την ιστορική μνήμη και την οφειλόμενη από όλους μας τιμή δεν προσβάλλει μόνο τη μνήμη των ηρώων, αλλά απαξιώνει πρωτίστως εμάς που αποδεικνυόμαστε ανάξιοι της θυσίας τους. Η αίσθηση ορίων είναι το λιγότερο που μπορεί να ζητήσει κανείς στη στάση όλων μας απέναντι σε τέτοιες ιστορικές επετείους και απέναντι στις μεγάλες ηρωικές μορφές του ελληνικού λαού. Δεν είμαστε εμείς -τα θεσμικά πρόσωπα, οι πολιτικοί ή οι διάφοροι εκπρόσωποι- οι αποδέκτες της τιμής που ανήκει στους ήρωες που θυσιάστηκαν. Είμαστε όλοι μαζί ένα μικρό αντιπροσωπευτικό κομμάτι του ελληνικού λαού που καλούμαστε σε τέτοιες εκδηλώσεις να εκφράσουμε δημόσια τον σεβασμό μας και να αναγνωρίσουμε δημόσια την οφειλή μας στους τιμώμενους αγωνιστές του ’21.

Δάσκαλοι, γονείς, συγγενείς, φίλοι, απλοί πολίτες προσερχόμαστε σε τέτοιες δημόσιες εκδηλώσεις να καμαρώσουμε τα νέα παιδιά, συμμετέχοντας και οι ίδιοι ψυχικά στον εορτασμό και –παρ’ όλη τη συσσωρευμένη πικρία που έχει πλημμυρίσει τις ψυχές μας σε αυτή την πρωτόγνωρη κρίση που περνά η χώρα μας– δεν έχει κανείς μας το δικαίωμα ούτε τη νομιμοποίηση να πληγώσει το δημόσιο αίσθημα και να τραυματίσει μια εθνική επέτειο μνήμης.

Καλούμεθα, λοιπόν, όλοι, ιδίως οι νέοι, να εορτάσουμε αυτή την επέτειο όπως αξίζει στους αγωνιστές του ’21 και όπως απαιτούν η παράδοση, το ήθος και το πνεύμα αυτής της επετείου και πάνω απ’ όλα ως ένα εθνικό χρέος που ενώνει όλους τους Έλληνες, ανεβάζει το ηθικό μας και αποτελεί πηγή υπερηφάνειας για όλους μας. Τα λόγια του Κολοκοτρώνη προς τους νέους είναι και σήμερα επίκαιρα «Εις εσάς μένει να ισάσετε και να στολίσετε τον τόπο, οπού ημείς ελευθερώσαμε• και, διά να γίνη τούτο, πρέπει να έχετε ως θεμέλια της πολιτείας την ομόνοια, την θρησκεία, την φρόνιμον ελευθερία».

1 σχόλιο:

Κυριάκος είπε...

Τονωτικά και ελπιδοφόρα αυτά που λέει ο κος Μπαμπινιώτης. Δεν τον βλέπω για πολύ ακόμη υπουργό παιδείας.

Καλά και ωραία είναι όλα αυτά. Ομιλίες, παραστάσεις και λοιπά εντός της πανηγυρικής ατμόσφαιρας, αλλά όλα αυτά τα ωραία πράγματα ΠΡΕΠΕΙ να γίνονται ΚΑΘΟΛΗ τη διάρκεια του σχολικού (και όχι μόνο) έτους. Όχι μόνο αυτό ΔΕΝ γίνεται τα τελευταία χρόνια, αλλά ακριβώς το ΑΝΤΙΘΕΤΟ.

Σε ένα καθεστώς που καλλιεργείται η ανθελληνική (και αντιχριστιανική) προπαγάνδα κυρίως μέσα στα σχολεία, δεν είναι λίγο έως πολύ ΑΚΥΡΟ και ΑΣΧΕΤΟ να γίνονται παρελάσεις και ομιλίες για Εθνικούς Ηρωες που οι μαθητές ΔΕΝ γνωρίζουν ποιοι ήταν, σε ποια εποχή έδρασαν και ποιο ήταν το έργο τους?

Δεν συνδέεται στο μυαλό του παιδιού, όλη αυτή η ατμόσφαιρα με ένα υποκριτικό, ανούσιο, ανώφελο, ανόητο, άχρηστο παιχνίδι που στήνεται εις βάρος του έχοντας χαρακτηρστικά φανατισμού και ρατσισμού; Αφού όλη την υπόλοιπη χρονιά βομβαρδίζεται από το lifestyle μίας υπερμοντέρνας νέας εποχής του iPhone, iPod και iPad, ΠΩΣ είναι ποτέ δυνατόν, ειδικά εκείνη την γιορτινή ημέρα της Εθνικής επετείου να θέλει να συμμετέχει είτε παθητικά είτε ενεργητικά σε κάτι που όλο το υπόλοιπο διάστημα έχει μάθει να βλέπει με κακό μάτι;

Σκεφτείτε δηλαδή έναν καθηγητή, να βγάζει το Σταυρό από την τάξη λόγω πεποιθήσεων, να διδάσκει στα παιδιά ένα μάθημα που βαπτίζει τις σφαγές σε συνωστισμούς, που αφαιρεί ήρωες από την ιστορία και αγίους από τα θρησκευτικά και εισάγει νέες προοδευτικές έννοιες στο σχολείο (γιόγκα, σεξ), μέσα σε ένα τελείως πνευματικά αποστειρωμένο σχολικό περιβάλλον, που βρίσκεται μέσα σε μία σχεδόν πνευματικά στείρα κοινωνία, τεχνοκρατική, πολυπολιτισμική και διαστροφική, να επιχειρεί αυτός ο καθηγητής δύο-τρεις φορές το χρόνο να μιλάει για εθνική επέτειο με ομιλίες και θεατρικές παραστάσεις στα παιδιά.

Μπορείτε να δείτε τις προηγούμενες δημοσιεύσεις του ιστολογίου μας πατώντας το Παλαιότερες αναρτήσεις (δείτε δεξιά)