Ο σημερινός Υπουργός Παιδείας, σε σχέση με τα ΑΕΙ, καλείται να αντιμετωπίσει μια έκρυθμη κατάσταση, κατά την οποία σε κανένα από τα είκοσι τέσσερα (24) πανεπιστήμια της χώρας δεν έχει εκλεγεί το προβλεπόμενο Συμβούλιο Διοίκησης. Μόνο σε επτά (7) από τα δεκαέξι (16) ΤΕΙ έχει εκλεγεί Συμβούλιο. Τελικά, τα ΑΕΙ φαίνονται να οδηγούνται σε αδιέξοδο και ένας νόμος που έχει ψηφισθεί με μεγάλη πλειοψηφία από τη Βουλή το 2011 στην πράξη δεν εφαρμόζεται...
Έχω ανοίξει έναν νέο διάλογο με τις πανεπιστημιακές αρχές με αδιαπραγμάτευτη βάση την εφαρμογή του νόμου, πράγμα που δεν αμφισβητούν και οι πανεπιστημιακές αρχές, με ό,τι βελτιώσεις απαιτηθούν για την εφαρμογή του στην πράξη. Ένας τέτοιος διάλογος όμως για να καρποφορήσει δεν μπορεί να ξεκινάει με απειλές όπως είναι η διακοπή της χρηματοδότησης των ΑΕΙ, που αν ποτέ πραγματοποιηθεί θα οδηγήσει σε διακοπή της λειτουργίας των πανεπιστημίων και σε ανεξέλεγκτες καταστάσεις. Ας σημειωθεί ότι ήδη έχουν δοθεί με υπουργικές αποφάσεις (κατά «παρέκκλιση» του νέου νόμου μέχρι την 6η Μαρτίου 2012) τρία δωδεκατημόρια, δηλ. 24% του προϋπολογισμού. Όσοι γνωρίζουν πώς λειτουργούν οι χώροι πνευματικής και επιστημονικής εργασίας ξέρουν καλά ότι τα προβλήματα δεν λύνονται με τη βία όποιας μορφής κι απ’ όπου κι αν προέρχεται.
Η νέα Κυβέρνηση που θα προέλθει από τις επικείμενες εκλογές και η νέα ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας πρέπει να βρει εδραιωμένο ένα κλίμα εμπιστοσύνης, συνεννόησης και συνεργασίας με τα πανεπιστήμια, ώστε να εφαρμοσθεί ο νόμος με όποιες βελτιώσεις και να επιλυθούν τα προβλήματα. Ούτε με απειλές ούτε με ανταρσία ούτε με αστυνομικές δυνάμεις μπορεί να εφαρμοσθεί ο νόμος στα πανεπιστήμια. Οι πανεπιστημιακές αρχές, αν τις εμπιστευθούμε, αν διαλεχθούμε μαζί τους και δι’ αυτών με την πανεπιστημιακή κοινότητα
μπορούν να επωμισθούν τις ευθύνες που τους ανήκουν για την εφαρμογή τού πανεπιστημιακού νόμου.
Ο σημερινός Υπουργός Παιδείας (χωρίς υπουργικό μισθό, χωρίς συμβούλους, χωρίς κινητά τηλέφωνα κ.λπ.) ούτε ψάχνει για δουλειά, ούτε διεκδικεί αξιώματα, ούτε εξαρτάται από κανένα κόμμα, ούτε θα πολιτευθεί. Αναλαμβάνοντας την ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας το μόνο που προσπαθώ είναι να λύσω υπαρκτά προβλήματα που απασχολούν την ελληνική οικογένεια σε μια κρίσιμη περίοδο: πανελλαδικές εξετάσεις, βιβλία στα σχολεία για την επόμενη χρονιά, προετοιμασία για ουσιαστικές αλλαγές στην Παιδεία και στο σύστημα εξετάσεων για τα ΑΕΙ, ηρεμία και διάλογος για τις αλλαγές στα πανεπιστήμια.
Η εξέλιξη των πραγμάτων τις επόμενες ημέρες θα δείξει αν έχει νόημα να συνεχίσω αυτή την προσπάθεια.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου