Η Μαρία Ρεπούση είναι μια εξαιρετικά συγκροτημένη επιστήμονας και πολιτικός. Και γι’ αυτό οι παρεμβάσεις της έχουν πολύ μεγαλύτερη σημασία απ’ ό,τι οι λαρυγγισμοί και τα πυροτεχνήματα πολλών ομοϊδεατών της, οι οποίοι έχουν υποστηρίξει ανάλογες θέσεις με πολύ μεγαλύτερη ένταση στο παρελθόν.
Ως εκ τούτου, ο συνωστισμός της Σμύρνης και η κατάργηση του πρωινού εκκλησιασμού προκάλεσαν τις μέγιστες αντιδράσεις τότε και τώρα...
Η κ. Ρεπούση έχει τις δικές της θεωρίες και τις δικές της απόψεις για τους βασικούς πυλώνες και το περιεχόμενο της εκπαίδευσης των Ελληνόπουλων, απόψεις οι οποίες δεν είναι καινοφανείς ούτε πρωτότυπες. Το καινοφανές είναι η δική της ικανότητα να τις φέρνει στην πρώτη γραμμή και μάλιστα να προκαλεί παρεμβάσεις σε ανώτατο επίπεδο. Προσωπικά θεωρώ ότι έχει απόλυτη γνώση του τι επιδιώκει και απόλυτη άγνοια του πού οδηγεί αυτό που επιδιώκει... Το παράδοξο είναι επίσης πως δεν έχει συνειδητοποιήσει ότι οι ιδιαιτερότητες της ελληνικής κοινωνίας αμβλύνθηκαν ή και χάθηκαν τις ένδοξες μέρες του καπιταλιστικού ανθηρού θαύματος με δανεικά. Ότι δηλαδή το «χωρίς θρησκεία, χωρίς οικογένεια και χωρίς πατρίδα» είχε συντελεστεί ως προς τον σεβασμό και τη συμβολική του σημασία πολύ νωρίτερα, ελέω life style Μυκόνου, εξευτελισμού του θεσμού του γάμου και ορθάδικου με γαρύφαλλα μετά την Ανάσταση. Καθόλου μαρξιστικά και απολύτως εκσυγχρονιστικά ή φιλελεύθερα έγινε η κατάλυση των πιο συνεκτικών για αυτή την κοινωνία ιστών - όχι για τις «αξιοθαύμαστες» ευρωπαϊκές. Οπότε οι προτάσεις και οι ιδέες της είναι, πρώτον, ξεπερασμένες και, δεύτερον, σε λάθος timing. Τώρα, λόγω της τρομακτικής πολυεπίπεδης κρίσης, και η πατρίδα και η οικογένεια και η θρησκεία είναι για τους Έλληνες ό,τι ορίζουν ως islands of resilience οι κοινωνικοί θεραπευτές διεθνώς...πηγή: Μακεδονία, 28/7/2012
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου