16/9/13

Μια διαβολική τρίπλα

ΜΙΑ ΔΙΑΒΟΛΙΚΗ ΤΡΙΠΛΑ
Γράφει ο π. Διονύσιος Ταμπάκης (Ι.Ν.Παναγίας Ναυπλίου)
Και εκεί που αγανακτισμένοι φωνάζαμε για το πότε θα τελειώσει αυτή η ανεπίτρεπτη κατάσταση με τα διπλά Μυστήρια -Γάμος και Βάπτιση- μαζί, τελικά μας ήρθε η λύση και τα διπλά γίνανε μονά, μόνο που μας ήρθε ανάποδα και «γυριστί» κατά το λαϊκόν.
Πολύ απλά με μια «έξυπνη» τρίπλα ο Διάβολος μας έκανε το χατίρι.
Οι βαπτίσεις πλέον των νέο- βαπτισθέντων βρεφών αποκόπηκε από τον Γάμο των γονέων διότι πολύ απλά οι Γονείς δεν κάνουν Γάμο.

Έγινε πια επιδημία στα περισσότερα νέα ζευγάρια όπου προσέρχονται στους Ιερείς για να κλείσουν την βάπτισή τους να δηλώνουν πως επιθυμούν τον Ορθόδοξο Βαπτισμό για τα παιδιά τους αλλά αυτοί πολύ απλά έχουν τελέσει πολιτικό Γάμο και δεν έχουν καμία προς το παρόν σκέψη και διάθεση να επιτελέσουν και τον Θρησκευτικό.Και έτσι πήγε η μπάλα ακόμη πιο μπροστά…
Από ενοχικά μάλλον συναισθήματα προς το μωρό τους δεν επιτρέπουν το παιδί τους να μείνει «αβάπτιστο» και να μην αποκτήσει και αυτό, όπως όλα τα παιδάκια , και το δικό του φωτογραφικό άλμπουμ από την Βάπτισή του.Σε ένα άλμπουμ το οποίο είναι παρόν ,διανθισμένο και δεδοξασμένο όλο το Τσίρκο MEDRANO με όλους τους ελέφαντες και όλους τους ήρωες και «Αγίους» της Disney.
Και το ερώτημα όπου γιεννιέται είναι το εξής :
Επιτρέπεται και είναι σωστό τα παιδιά Γονέων με αυτή την στάση ζωής να βαπτίζουν τα παιδιά τους;
Υπάρχει η φιλεύσπλαχνος και η αυστηρή προσέγιση του θέματος.
Η φιλάνθρωπος:
Ό,τι και να είναι η Γονείς, άθεοι ,μουσουλμάνοι, βουδιστές κ.λ.π. το παιδί είναι μία ξεχωριστή προσωπικότητα με μοναδική και ξεχωριστή προοπτική και πορεία στην ζωή του. Δεν πρέπει λοιπόν η αποστασία των Γονέων να επισκιάσει την δική του ψυχή. Άλλωστε οι περισσότεροι από αυτούς τους Γονείς ίσως να έχουνε καλή διάθεση μέσα στην καρδιά τους απλά ίσως να μην βοηθήθηκαν πνευματικά σε αυτό το άθεο σύγχρονο περιβάλλον. Μήπως θα πρέπει να δείξουμε μία επιείκεια;
Η άλλη άποψη είναι η εξής :
Πως βαπτίζεις ένα βρέφος που δεν έχει προς το παρόν επίγνωση της πίστεως και το παραδίδεις στην πνευματική πατρότητα και καθοδήγηση Γονέων που δεν ξέρουν σε πιο Θεό πιστεύουν, στον Δήμαρχο ή στον Χριστό;
Όπως λέγει και Κύριός μας στο Ευαγγέλιο:
«Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσὶ μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶνἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν καὶ στραφέντες ρήξωσιν ὑμᾶς.(Ματθ. ζ΄- 6)»
Μήπως τέτοιες «φιλάνθρωπες» υποχωρήσεις και οικονομίες οδηγήσουν σε μία περισσότερη χαλάρωση και δούμε στο μέλλον ακόμη χειρότερες και λυπηρές καταστάσεις;
Πραγματικά δυσκολεύομαι να διαλέξω. Ας συλλογιστούμε λοιπόν με ειλικρίνεια πάνω σε αυτό το σύγχρονο πρόβλημα και ας βγάλει ο καθένας τα δικά του συμπεράσματα.

8 σχόλια:

Κυπριανός Χριστοδουλίδης είπε...

Ο άγραφος "πίνακας".

"Πως βαπτίζεις ένα βρέφος που δεν έχει προς το παρόν επίγνωση της πίστεως και το παραδίδεις στην πνευματική πατρότητα και καθοδήγηση Γονέων που δεν ξέρουν σε πιο Θεό πιστεύουν, στον Δήμαρχο ή στον Χριστό;"

ΚΧ
Επειδή τίθεται θέμα κατήχησης τα κατωτέρω.

Με το πρώτο Βάπτισμα, σημειωτέον σε βρεφική ηλικία, ο νεοφώτιστος δέχεται και το Χρίσμα.
Το βρέφος, θα λέγαμε, είναι στη κατάσταση του "άγραφου πίνακα", στη συνέχεια δέχεται, καταγράφει όλα όσα συμβαίνουν και αργότερα μαθαίνει. Αλλά τι μαθαίνει; Άγνωστο.

Ωστόσο έχει δεχθεί την Χάρι του αγίου Πνεύματος με το ιερό Μυστήριο της βαπτίσεως και εναπόκειται, αν θέλει, να την αξιοποίησει, όταν πλέον θα έχει σχετικά ωριμάσει.

Κι εδώ, έρχεται ο άγιος Συμεών, ο νέος Θεολόγος, να μας μιλήσει για το δεύτερο Βάπτισμα : Το βάπτισμα των δακρύων της Μετανοίας. Τι σημαίνει αυτό; Ότι ο ώριμος πλέον άνδρας ή γυναίκα θα πρέπει, μάλλον, να διαγράψει όλα - ή περίπου όλα - όσα έχει καταγράψει στον άγραφο "πίνακα", από τότε που άρχισε να μαθαίνει μαζεύοντας πολλές και ποικίλες πληροφορίες. Και γνώσεις.

Δια πνεύματος και ύδατος πρέπει να γεννηθεί πάλι (: ἐὰν μή τις γεννηθῇ ἄνωθεν, οὐ δύναται ἰδεῖν τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ). Και ποιο το ύδωρ; Τα δάκρυα της μετανοίας. Και ποιο το πνεύμα; Η ευχή, η αδιάλειπτη προσευχή "Κύριε Ιησού Χριστέ, ελέησόν με τον αμαρτωλό", κατά τον άγιο Συμεών.

Ἀμὴν ἀμὴν λέγω σοι, ἐὰν μή τις γεννηθῇ ἐξ ὕδατος καὶ Πνεύματος, οὐ δύναται εἰσελθεῖν εἰς τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ

Αυτή είναι η "δυναμική" του αγίου Βαπτίσματος και Χρίσματος στη βρεφική ηλικία. Παρενθετικά, οπωσδήποτε, η κα. Ρεπούση, και άλλοι, θα διαφωνούσε, επειδή πρέπει να είμαστε αμερόληπτοι ως προς τη διδασκαλία των Θρησκευτικών.

Ανώνυμος είπε...

Αυτή είναι η κατάντια των σημερινών "Ορθοδόξων Χριστιανών". Ήδη οι πολιτικοί γάμοι έχουν ξεπεράσει τους θρησκευτικούς και η ηγεσία της Εκκλησίας περί άλλων τυρβάζει.

momyof6 είπε...

Επιτρέπεται γονείς που έκαναν πολιτικό γάμο να βαπτίσουν τα παιδιά τους;- τι έλεγε ο Γ. Παΐσιος
http://antexoume.wordpress.com/2013/09/17/%CE%B5%CF%80%CE%B9%CF%84%CF%81%CE%AD%CF%80%CE%B5%CF%84%CE%B1%CE%B9-%CE%B3%CE%BF%CE%BD%CE%B5%CE%AF%CF%82-%CF%80%CE%BF%CF%85-%CE%AD%CE%BA%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CE%BD-%CF%80%CE%BF%CE%BB%CE%B9%CF%84%CE%B9/

Ανώνυμος είπε...

Στα όσα λέει ο π. Διονύσιος έχει κάποιο δίκαιο ωστόσο αυτό που πρέπει να μας προβληματίσει είναι ο τρόπος θεραπείας του φαινομένου της εκκοσμίκευσης και της εθιμοποίησης των Μυστηρίων της Εκκλησίας.
Δεν είναι όμως δυνατόν η Εκκλησία να στερήσει το Μυστήριο του Βαπτίσματος σε κανέναν άνθρωπο άσχετα με το πώς «πολιτεύονται » οι γονείς του.
Ο τρόπος που θα θεραπευτεί το φαινόμενο είναι η σωστή ενημέρωση των πιστών για το τι είναι τα Μυστήρια της Εκκλησίας. Σκοπός να είναι η προσέγγιση των πιστών.
Σήμερα από νέους και αξιόπιστους θεολόγους έχουν γραφεί Μεταπτυχιακές και Διδακτορικές εργασίες για τα Μυστήρια της Εκκλησίας. Ας καλέσει η Εκκλησία και η αρμόδια συνοδική επιτροπή αυτούς τους ανθρώπους και ας συζητήσει μαζί τους έτσι ώστε να βρεθούν ρεαλιστικές και εφαρμόσιμες λύσεις.
Επίσης ο κάθε ναός μπορεί να προσλάβει κάποιον θεολόγο έναντι μισθού, και όπως πληρώνονται οι ιεροψάλτες και οι νεωκόροι να προσλαμβάνονται Θεολόγοι προκειμένου να τους ανατεθεί το ποιμαντικό και κατηχητικό έργο της Εκκλησίας.
Έτσι ένας γνώστης της Θεολογίας άνθρωπος μπορεί να επικοινωνήσει με τους ενδιαφερομένους πιστούς και να τους κατευθύνει σωστά.
Ίσως χρειάζεται να σκεφτούμε πιο σοβαρά, μακριά από φανατισμούς και αγκυλώσεις του παρελθόντος , το θέμα της γλώσσας , μήπως χρειάζεται να απλοποιηθεί έτσι ώστε να γίνεται κατανοητή στους ανθρώπους σήμερα.

Ανώνυμος είπε...

Η διοίκηση της Εκκλησίας πάντως δε φαίνεται να προβληματίζεται για τα εκφυλιστικά αυτά φαινόμενα. Μάλλον η πλειοψηφία των επισκόπων μας ασχολείται με τα συλλείτουργα!

Ανώνυμος είπε...

Ο καθε ναος να προσλαβει θεολογους.
-----
Στο μεταξυ ομως ''ο Τιμοθεος,θα πρεπει να αποδειχτει εμπιστος.''

Ανώνυμος είπε...

H αρμόδια συνοδική επιτροπή ας ασχοληθεί σοβαρά με τα θέματα της μετάφρασης και της ερμηνείας. Είναι πολύ καλή η ιδέα να προσληφθούν θεολόγοι για θέματα ποιμαντικής της ενορίας.Δεν φταίει ο κόσμος που είναι ακατήχητος ούτε που δεν καταλαβαίνει τη γλώσσα.

Ανώνυμος είπε...

Πρέπει άμεσα να ενεργοποιηθει ο ανάδοχος στη βάπτιση ουσιαστικά. Η εκκλησία μπορεί να δημιουργήσει φροντιστήριο μελλόντων αναδόχων έτσι ώστε να τους εξηγεί ποιος ο ρόλος τους.

Μπορείτε να δείτε τις προηγούμενες δημοσιεύσεις του ιστολογίου μας πατώντας το Παλαιότερες αναρτήσεις (δείτε δεξιά)