Τις προηγούμενες ημέρες της αντιπαράθεσης για το χαρακτήρα του μαθήματος των Θρησκευτικών που ακολούθησε τις γνωστές δηλώσεις της Μαρίας Ρεπούση για μετατροπή του σε θρησκειολογία η εφημερίδα «Ελευθεροτυπία» φιλοξένησε ουκ ολίγα άρθρα εναντίον του χριστιανικού χαρακτήρα του μαθήματος. Δεν ασχοληθήκαμε με όλα αυτά γιατί είναι γνωστό ότι πολλοί αρθρογράφοι επιδιώκουν την προβολή τους μέσω της πρόκλησης της κοινής γνώμης ακολουθώντας και σε αυτό την πρώτη διδάξασα Μαρία Ρεπούση.
Εντοπίσαμε όμως ένα άρθρο του Νικόλαου Γασπαράκη, πρώην Διευθυντή του Γραφείου Τύπου της εν Ελλάδι παπικής «εκκλησίας», στην «Ελευθεροτυπία». Ο Νικόλαος Γασπαράκης, ούτε λίγο ούτε πολύ εγκωμιάζει τον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο διότι «αυθημερόν της παραίτησης του Πάπα Βενέδικοτυ, στο site του μίλησε για το πολλαπλώς γόνιμο και θετικό χριστιανικό έργο του απελθόντος προκαθημένου». Δεν είναι η πρώτη φορά που ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος δέχεται εγκώμια παπικών! Μήπως θα πρέπει να το κοιτάξει αυτό;
Ο ίδιος αρθρογράφος κατηγορεί όσους στην Ελλάδα “έχουν δημιουργήσει και καλλιεργούν την ψευδαίσθηση ότι μόνη η Ορθοδοξία κρύβει τη μοναδική αλήθεια και ότι δήθεν αυτή είναι ο «χριστιανισμός»”. Και καταλήγει: «Είναι λοιπόν προφανής η ανάγκη να εισαχθεί στη διδασκαλία της μέσης και ανώτατης εκπαίδευσης το μάθημα της θρησκειολογίας που, όπως επεσήμανε η κ. Ρεπούση, θα καταδείξει την επιρροή των θρησκειών στη διαμόρφωση της ιστορίας της ανθρωπότητος». Θα είχε πράγματι ενδιαφέρον να μας απαντήσουν οι σημερινοί επίσημοι εκπρόσωποι των εν Ελλάδι παπικών αν οι απόψεις του Νίκου Γασπαράκη τους βρίσκουν σύμφωνους. Θέλουν και εκείνοι μάθημα θρησκειολογικό;
Τέλος, να μην ξεχνάμε ότι οι «καθολικοί» μαθητές κάποιων νήσων των Κυκλάδων διδάσκονται Θρησκευτικά από «καθολικούς» Θεολόγους.
5 σχόλια:
Από το βιογραφικό του Σταύρου Γιαγκάζογλου: "Με πρωτοβουλία του πραγματοποιήθηκε συνάντηση της επιτροπής παιδείας των εν Ελλάδι Ρωμαιοκαθολικών και του τομέα θεολόγων του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, κατά την οποία συζητήθηκαν για πρώτη φορά από κοινού ζητήματα που αφορούν τα σχολικά εγχειρίδια των Θρησκευτικών στα σχολεία της Συνόδου των Ρωμαιοκαθολικών στην Ελλάδα και αποφασίσθηκε η χρήση κοινών διδακτικών βιβλίων στο μάθημα των Θρησκευτικών".
Δεν μπορώ να πιστέψω ότι σήμερα, μερικά χρόνια μετά, υπάρχουν παπικοί που αμφισβητούν την επιτυχία εκείνης της συμφωνίας...
Απίστευτα ακούγονται τα περί "κοινών διδακτικών βιβλίων στο μάθημα των Θρησκευτικών".
Μα τέλος πάντων δε θα "μαζέψει" κανείς τον κ.Γιαγκάζογλου;
Τα "κοινά διδακτικά βιβλία" υπάρχουν και είναι αυτά που διδάσκονται σήμερα στα σχολεία. Το ερώτημα είναι πόσες και ποιες υποχωρήσεις έγιναν για να γίνουν αυτά τα βιβλία αποδεκτά από τους Παπικούς.
Ενδεικτικά αναφέρουμε εδώ την έξωση από το βιβλίο εκκλησιαστικής ιστορίας της Γ΄ Γυμνασίου των αντιπαπικών αγίων Κοσμά του Αιτωλού και Γρηγορίου του Παλαμά. Επίσης τον τρόπο με τον οποίο περιγράφεται το Σχίσμα και άλλα πολλά τα οποία έχουμε αναλύσει στο ιστολόγιο σε παλαιότερες αναρτήσεις.
ΕΧΕΙ ΚΑΝΕΙ ΤΕΛΙΚΑ ΤΕΤΟΙΑ ΖΗΜΙΑ Η ΜΑΣΩΝΙΑ ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΜΑΣ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΕΠΙΠΕΔΑ.ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΥΡΙΑΝΗ ΓΕΝΙΑ ΠΟΥ ΝΑ ΠΑΛΕΥΕΙ ΓΙΑ ΠΙΣΤΗ ,ΠΑΤΡΙΔΑ ΚΑΙ ΙΔΑΝΙΚΑ.
Θέτω εν ερώτημα εις το καλόν σας ιστολόγιον και εάν γνωρίζετε εμπεριστατωμένως μου δίδετε απάντησιν: Οι παπικοί εις το θρήσκευμαν έλληνες ή αλλοδαποί μαθηταί έως και σήμερον εκ ποίων βιβλίων διδάσκονται τα θρησκευτικά των; Αύτα τα εγχειρίδια είναι εγκεκριμένα εκ του παιδαγωγικού ιδρύματος (ινστιτούτου) του Υπουργείου της Εθνικής ημών Παιδείας και των Θρησκευμάτων; Εις το μάθημα αυτό των θρησκευτικών οι λατίνοι μικροί μαθηταί λαμβάνουν βαθμολογίαν; Αύτη η διαδικασία ελέγχεται από σχολικούς συμβούλους, εάν ακολουθούνται τα προγράμματα σπουδών, εάν τα εγχειρίδια ακολουθούν επιστημονικήν μέθοδον στην συγγραφήν των, εάν το περιεχόμενόν των είναι κατάλληλο δια την ηλικίαν και τας ανάγκας των συγκεκριμένων μαθητών; Οι λατίνοι μαθηταί εδιδάσκοντο έως σήμερον εκ των ιεροδιδασκάλων των το μάθημα της θρησκειολογίας; Θα αναμένω με ενδιαφέρον την απάντησίν υμών. Σας ευχαριστώ.
Δημοσίευση σχολίου