29/10/13

Ηλίας Μπάκος, Η Ημερίς της Πανελληνίου Ενώσεως Θεολόγων

Η Ημερίς της Πανελληνίου Ενώσεως Θεολόγων 
(Μελίσσια 12-10-2013)
Τοῦ κ.Ἠλία Δ. Μπάκου,Δρος Θεολόγου – Φιλολόγου
Ὑπό τήν αἰγίδα τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Κηφισίας, Ἀμαρουσίου καί Ὠρωποῦ ἡ Πανελλήνιος Ἕνωσις Θεολόγων, μέ τή συνεργασίατοῦ Δήμου Πεντέλης, τῆς Ἑστίας Πατερικῶν Μελετῶν καί τοῦ Ἐπιστημονικοῦ καί Πολιτιστικοῦ Συλλόγου Βορείων Προαστίων πραγματοποίησαν Ἡμερίδα τό Σάββατο 12 Ὀκτωβρίου μέ θέμα “Σχολικά Προγράμματα καί Βιβλία”.
Στήν Ἡμερίδα καταδείχθηκε ὅτι μέσῳ τῶν Σχολικῶν βιβλίων καί τῶν Ἀναλυτικῶν Προγραμμάτων Σπουδῶνἐπιδιώκεται μεθοδικῶς καί συστηματικῶς ἡ ἀποδόμηση τῆς Πίστεωςκαί τοῦ Ἔθνους τῶν Ἑλλήνων, ἀλλά κυρίως προσβάλλονται οἱ φορεῖς των καί τό πρόσωπον τοῦ ἀνθρώπου εἰδικώτερον.
Μέ ἄλλαλόγια εὑρισκόμαστε ἐνώπιον τῆςΝεοταξικῆς δίνης, ἡ ὁποία προσπαθεῖ νά ἐπιτύχει τήν ἀπομείωση τῆς Ὀρθοδόξου πίστεως καί τῆς Ἑλληνορθοδόξου παραδόσεως καί συνειδήσεως μέ τήν ἐκκοσμίκευση τῆς Ἐκκλησίας καί τή στρέβλωση τῶν ἀρετῶν τοῦ Ἑλληνορθοδόξου λαοῦ.
Ἡ Ἡμερίδα μας εἶχε καταπληκτική ἐπιτυχία σέ ἐπίπεδο εἰσηγητῶν καί σέ συμμετοχή ἐκλεκτοῦ ἀκροατηρίου. Παρουσιάστηκε ἡ παθογένεια τῆς Παιδείας μας καί ἐπισημάνθηκε ἡ ἀναγκαιότητα συστράτευσης ὅλων τῶν δυνάμεων Ἐκκλησίας καί Ἔθνους γιά τήν ἀντιμετώπιση τῆς λαίλαπας, πού ἐνέσκηψε στήν Πατρίδα μας.
Μετά τή θεία Λειτουργία, πού τελέσθηκε στόν Ἱερό Ναό τοῦ Ἁγίου Γεωργίου Μελισσίων, οἱ Σύνεδροι τῆς Ἡμερίδας εἰσῆλθαν στό Πνευματικό Κέντρο, ἀκριβῶς ἀπέναντιτοῦ Ἱ. Ναοῦ καὶ ἔγινε ἀπό τό Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Κηφισίας, Ἀμαρουσίου καί Ὠρωποῦ κ. Κύριλλο ἡ καθιερωμένη Προσευχή ἐνάρξεως τῶν ἐργασιῶν. Ὁ Πρόεδρος τῆς ΠΕΘ κ. Ἠλίας Φραγκόπουλος ἐκάλεσε στό βῆμα τόν Σεβασμιώτατο, γιά νά ἀπευθύνει τόν δέοντα χαιρετισμό. Ὁ Σεβασμιώτατος καί Συνοδικός κ. Κύριλλος τόνισε μέ ἔμφαση καί νόημα ὅτι “Τό Συνέδριο πραγματοποιεῖται, ἐπίκαιρον παράποτέ, σέ μιά δύσκολη πολιτικοκοινωνική συγκυρία μέ ἐθνικές παραμέτρους γιά τήν Πατρίδα μας – κι ὄχι ἁπλῶς ἐκπαιδευτικές, ὅπως συνήθως ἀκούγεται καί διαβάζουμε σέ διάφορα ἔντυπα...” “Δέν κινδυνεύουν μόνο τά Θρησκευτικά, ἀλλά καί τά λοιπά γλωσσικά καίἱστορικά μαθήματα τῆς Πρωτοβάθμιας καί Δευτεροβάθμιας Ἐκπαίδευσης, δηλαδή εὐαίσθητα μαθήματα γιά τήν ἀνάδειξη ὑγιῶς σκεπτομένων πολιτῶν καί προσωπικοτήτων μέ ἐγκύκλια γνώση καί Παιδεία”. Καί διερωτήθηκε: “Τί θά γίνει μέ τούς ἀνιστόρητους “ἱστορικούς”, πού ἐπιδίδονται σέ ἀνθελληνικό ἀγώνα, γιά νά καταργήσουν τήν ἱστορική μνήμη καί συνείδηση ἀπό τά παιδιά μας καί νά τά καταστήσουν μέ αὐτόν τόν τρόπο παγκοσμιοποιημένους ἐγκεφάλους; Τί θά γίνει μέ τούς “προοδευτικούς”φιλολόγους, πού θέλουν νά χειρουργήσουν τήν ἑνιαία Ἑλληνική γλώσσα καί νά ἀφαιρέσουν τήν διδασκαλία τῶν ἀρχαίων ἑλληνικῶν ἀπό τά σχολεῖα μας, ὡσάν νά εἶναι νόσημα, πού προσβάλλει τά παιδιά μας; Καί κατέληξε ὅτι “ὁ θεολόγος καλεῖται ἀφ᾽ ἑνός μέν νά διαχειριστεῖ τήν ἐπικίνδυνη συγκυρία, ἀφ᾽ἑτέρου νά ἐπωμιστεῖ τήν εὐθύνη ὑποστήριξης τοῦ μαθήματος μέ τά ἑκάστοτε ἐγχειρίδια”.
Στή συνέχεια τό λόγο ἔλαβε ὁ Δήμαρχος Πεντέλης κ. Δημήτρης Στεργίου - Καψάλης, ὁ ὁποῖος, μέ παλμό ψυχῆς καί ἀποφασιστικό λόγο, μεταξύ τῶν ἄλλων εἶπε: “Σήμερα, πού οἱ κοινωνίες κλυδωνίζονται καί κλυδωνίζονται, γιατί δέν στήριζαν ποτέ τήν προώθησή τους σέ Ἀρχές καί Ἀξίες, γιατί οἱ πατροπαράδοτες Ἀρχές καί Ἀξίες, μέ βάσητίς ὁποῖες μεγαλώσαμε ἐμεῖς, σήμερα σέ πολλές περιπτώσεις γελοιοποιοῦνται ἀπό αὐτούς, τούς ὁποίους τούς συμφέρει νά μή ἰσχύουν”.
Μετά τόν κ. Στεργίου ἀκολούθησε ὁ μεστός θεολογικός λόγος -χαιρετισμός τοῦ Κοσμήτορος τῆς Θεολογικῆς Σχολῆς Θεσσαλονίκης κ. Μιχαήλ Τρίτου, ὁ ὁποῖος ἑστίασε τήν προσφώνησή του στή σχέση Ἐκκλησίας και Θεολογίας. “Δέν νοεῖται, εἶπε, Ἐκκλησία χωρίς θεολογία, οὔτε θεολογία χωρίς τήν Ἐκκλησία”. Ὄντως αὐτή ἡ ἁρμονική σύζευξη Ἐκκλησίας καί Θεολογίας σώζει τόν ἄνθρωπο ὡς ψυχοσωματική ὀντότητα καί συνάμα διασώζει καί στήν ἐποχή μας τόν ἄνθρωπο ὡς πρόσωπο, ὡς εἰκόνα τοῦ Θεοῦ. Σέ ἄλλες σελίδες θά ἔχουμε τήν εὐκαιρία καί τή δυνατότητα νά ἀπολαύσουμε τόν θεολογικό λόγο τοῦ Κοσμήτορος κ.Μιχαήλ Τρίτου.
Ὁ Ἀρχιμανδρίτης Σαράντης Σαράντος ἐπικέντρωσε τόν χαιρετισμό του, ὡς Πρόεδρος τῆς Ἑστίας Πατερικῶν Μελετῶν, στό ὅτι “μέ τά ἐν χρήσει Σχολικά βιβλία καί τά Ἀναλυτικά Προγράμματα Σπουδῶν” καλλιεργεῖται ἡ Πανθρησκεία καί “γίνεται κατήχηση εἰδώλων”.
Ἐκτενῆ ἀναφορά στό θέμα τῆς Ἡμερίδας ἔκανε ὁ Πρόεδρος τῆς ΠΕΘ κ. Ἠλίας Φραγκόπουλος, πού τόνισε ὅτι κινδυνεύει σήμερα ἡ θρησκευτική διαπαιδαγώγηση τῶν παιδιῶν μας καί γίνεται προσπάθεια νά μή διδάσκονται τήν πίστη τῶν πατέρων τους. Ἀφοῦ ἀναφέρθηκε στίς ἀδυναμίες τῆς προσφορᾶς τῆς θρησκευτικῆς διδασκαλίας ἀπό τήσύγχρονη οἰκογένεια, ἀλλά καί τήν ἐκκλησιαστική κατήχηση, κατέληξε στήν προσπάθεια, πού γίνεται στά Σχολεῖα κατά τοῦ θρησκευτικοῦ μαθήματος μέ τόν περιορισμότοῦ ὡραρίου, τήν ἀποκοπή ἀπό τήν ἐκκλησιαστική ζωή, τήν μεταβολήτοῦ Μαθήματος σέ θρησκειολογικό, καί τόν πόλεμο κατά τοῦ ὁμολογιακοῦ, τίς ἀπαλλαγές ἀπ᾽ τό μάθημα καί τά σχολικά βιβλία, πού καλλιεργοῦν τήν ἄρνηση κάθε ἀξίας.
Μετά τίς προσφωνήσεις ὁ Πρόεδρος τῆς Α´ Συνεδρίας κ. Ἀπόστολος Βλάχος πρόεδρος Ἐφετῶνἐ.τ., ἀφοῦ ἀναφέρθηκε στή θεσμική – Συνταγματική κατοχύρωσητοῦ Μαθήματος τῶν Θρησκευτικῶν καί στίς ἀρχές καί ἀξίες, πούδιέπουν –πρέπει νά διέπουν– τήν Ἀγωγή καί Παιδεία τῆς Ἐκπαίδευσης κάλεσε στό βῆμα τόν καθηγητή τῆς Θεολογικῆς Σχολῆς τοῦ Α.Π. Θεσσαλονίκης κ. Ἡρακλῆ Ρεράκη νά ἀναπτύξει τό θέμα: “Κατήχηση εἰδώλων στό Δημοτικό καί στό Γυμνάσιο: Ἡ ἀπόσχιση τῶν μαθητῶν ἀπό τήν Ὀρθόδοξη Πίστηκαί ἡ ἔνταξή τους σέ μιά πολυθρησκευτική θρησκευτικότητα, ὡςστόχος τοῦ Νέου Πιλοτικοῦ Προγράμματος Σπουδῶν”. Γιά τό ἀληθές τοῦ λόγου, ὁ κ. Ρεράκης παρουσίασε τά σχετικά ἀποσπάσματα τοῦ Πιλοτικοῦ Προγράμματος Σπουδῶν (ΦΕΚ τ. Β´ 2335/17-10-2011) καί κάλεσε τήν Πολιτική Ἡγεσία τοῦ Ὑπουργείου Παιδείας καί Θρησκευμάτων νά ἀνακαλέσει τήν ἐφαρμογή αὐτοῦ τοῦ Νέου Προγράμματος Σπουδῶν γιά τά Θρησκευτικά Δημοτικοῦ καί Γυμνασίου, ὑπό τήν ἰαχή τῆς ὁμοφωνίας ὅλων τῶν παρισταμένων. Ἡ θεολόγος Ἑλένη Βασσάλου παρουσίασε ὡς συνειδητή θεολόγος τό θέμα: “Ἀπό τόν συγκρητισμό στήν Πανθρησκεία. – Τό Ὀρθόδοξο Μάθημακαί ἡ εὐθύνη τῶν θεολόγων”. Ὁ ἤρεμος ἀλλά ἀποκαλυπτικός θεολογικός λόγος της συγκίνησε ἰδιαίτερα τό ἀκροατήριο. Ὁ κ. Σταῦρος Μποζοβίτης γνωστός θεολόγος καί ἔγκριτος συγγραφεύς ἀνέπτυξε τό πάντα ἐπίκαιρο θέμα: “Ἡ παιδεία μπροστά στήν πρόκληση τοῦ νεοταξικοῦ ὁλοκληρωτισμοῦ”. Ἡ ἀνάπτυξη τοῦ θέματος ἐμπλουτίστηκε μέ τήν κατάθεση νέων στοιχείων καί τεκμηρίων ἀπό τήν διεθνῆ πνευματική κίνηση πού ἰδιαιτέρως ἐντυπωσίασαν.
Ὁ καθηγητής Φιλόλογος κ.Χρῖστος Ρώμας ἀναπτύσσοντας τό θέμα: “Τό Παιδαγωγικό Ἰνστιτοῦτο καί τό ἔργο του: Ἐμπειρίες καί προβληματισμοί”, ἀναφέρθηκε πρωτίστως στήν ἱστορική διαδρομή τοῦ Π.Ι. καί κατέθεσε μέ σαφήνεια καί ὑπευθυνότητα ἐμπειρίες και προβληματισμούς πού προσκόμισε ἀπό τήν πολυετῆ θητεία του σ᾽ αὐτό. Ἡ Πρώτη Συνεδρία ἔκλεισε μέ τήν εἰσήγηση τοῦ κ. Γεωργίου ΚρίππαΔιδάκτορος τοῦ Συνταγματικοῦ Δικαίου καί γνωστοῦ Νομικοῦ: “Κείμενα Σχολικῆς Ἀγωγῆς κατά παράβασιν τοῦ Συντάγματος καί τῆς Νομοθεσίας περί Παιδείας καίἈγωγῆς”. Ἡ πρόσφατη, ὅμως, ἐγκύκλιος τοῦ Ὑπουργείου Παιδείας περί ἀπαλλαγῆς τῶν μαθητῶνἀπό τό Μάθημα τῶν Θρησκευτικῶντόν ὑποχρέωσαν, προκειμένου νά ἐνημερωθοῦν οἱ συνάδελφοι καθηγητές, νά στρέψει τήν εἰσήγησήτου στίς συνέπειες τῆς ἐν λόγῳ Ἐγκυκλίου καί στά νέα προβλήματα πού δημιουργεῖ. Ἔτσι στά Πρακτικά τῆς Ἡμερίδας θά δημοσιευθοῦν δύο εἰσηγήσεις τοῦ σεβαστοῦ μας κ. Γεωργίου Κρίππα.
Ἡ Β´ Συνεδρία μέ πρόεδρο τόν Ἀρχιμανδρίτη π. Σαράντη Σαράντο εἶχε ὡς πρῶτο ὁμιλητή τόν ἀκούραστο καί χαριέστατο διδάσκαλο Δημήτριο Νατσιό μέ τό θέμα: “Γενική θεώρηση τῶν βιβλίων τοῦ Δημοτικοῦ: Θρησκευτικῶν, Γλώσσας καί Ἱστορίας”. Πράγματι ἡ γενική ἀλλά καί εἰδική θεώρηση τῶν βιβλίων πού ἔκανε καί κάνει ὁ κ. Νατσιός δέν περιγράφεται, ἀλλά βιώνεται ὅταν τόν ἀκοῦς νά ἀξιολογεῖ καί μάλιστα μέ περίσσια χάρη τό μορφωτικό ἀγαθό τῆς ἐκπαίδευσης, καί, κυρίως, τήν προσβολή τοῦ ἀγαθοῦ αὐτοῦ ἀπό πολλές ἑνότητες μαθημάτων μεγάλου ἀριθμοῦ βιβλίων καί τοῦ Δημοτικοῦ καί τοῦ Γυμνασίου.
Ὁ Φιλόλογος κ. Κυριάκος Κοτσολάκος μᾶς παρουσίασε τή διαδρομήτοῦ Ἐθνικοῦ μας Ὕμνου ἀπό τό1865 μέχρι σήμερα καί τή σημερινήτου περιπέτεια ἐξοστρακισμοῦ ἀπότήν ἐκπαίδευση. Ἡ Μακεδόνισσα Φιλόλογος Εὐδοξία Αὐγουστίνου παρουσίασε πολύ εὔστοχα τό θέμα: “Οἱ ἀξιακοί προσανατολισμοί στά Φιλολογικά βιβλία τοῦ Γυμνασίου”. Ἀναφέρθηκε σέ κείμενα - ἀποσπάσματα τῶν σχολικῶν βιβλίων, τά ὁποῖα ἀπό σεβασμό στή γλώσσα καί στό πρόσωπο τοῦ ἀνθρώπου, ὅταν τά διαβάζει κανείς λέγει: “ποιούς νά λυπηθῶ περισσότερο, τούς μαθητές ἤ αὐτούς τούς ἐκπαιδευτικούς πού τά ἔγραψαν, τά ἀξιολόγησαν καί τά ἔβαλαν στήν ἐκπαίδευση, ἤ τήν πολιτεία πού ἔχει καί τήν εὐθύνη σέ τελευταία ἀνάλυση”;
Ὁ κύκλος τῶν εἰσηγήσεων ἔκλεισε μέ “Τό Μάθημα τῆς Ἱστορίας στάσχολικά βιβλία Πρωτοβάθμιας καί Δευτεροβάθμιας Ἐκπαίδευσης” ἀπότόν γνωστό σέ ὅλους συγγραφέακαί πολιτικό ἀναλυτή ΚωνσταντῖνοΧολέβα, ὁ ὁποῖος, πέρα ἀπό τά στοιχεῖα κριτικῆς, ἔδωσε καί σημαντικέςπληροφορίες τῆς τρέχουσας ἐκπαιδευτικῆς πραγματικότητας.
Ὁ πρόεδρος Ἠλ. Φραγκόπουλος πρότεινε τήν ὑποβολή ψηφίσματοςστήν ἡγεσία τοῦ Ὑπουργείου Παιδείας γιά τήν κάθαρση τῶν διδακτικῶν βιβλίων, τό ὁποῖο ἐμπλουτίστηκε καί οἱ Σύνεδροι ἀνέθεσαν στόΠροεδρεῖο καί τήν Ὀργανωτική Ἐπιτροπή νά τό ἀποστείλει καί σέ ἄλλους, ἰδίως ἐκκλησιαστικούς, παράγοντες.
Τέλος τό κλείσιμο τῆς Ἡμερίδας ἔκανε ὁ Πρόεδρος τοῦ Ἐπιστημονικοῦ Συλλόγου Βορείων Προαστίωνκαί Γενικός Γραμματεύς τῆς Πανελληνίου Ἑνώσεως Θεολόγων ἨλίαςΔ. Μπάκος μέ σύντομο ἀνακεφαλαιωτικό λόγο: “Ὅλα εἰπώθηκαν. Ἕνα ὑπολείπεται· τό μήνυμα αὐτό τῆς Ἡμερίδας νά φθάσει ὄχι μόνο στήν Πολιτική Ἡγεσία τοῦ ὙπουργείουΠαιδείας καί Θρησκευμάτων ἀλλάσέ ὁλόκληρη τήν Πολιτεία. Νά λάβει τό μήνυμα καί ἡ Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος καί νά ὀρθοτομήσει τόν λόγον τοῦ Εὐαγγελίου. Νά πάρουν στά χέρια τους τά θέματα τῆς Παιδείας ἡ Δικαιοσύνη, ὁ Πνευματικός κόσμος, γονεῖς καί παιδιά. Ἐμεῖς διατρανώνουμε ὅτι θέλουμε Ἑλληνορθόδοξη, Χριστοκεντρική Παιδεία, γιά νά διασώσουμε τό πρόσωπο τοῦ ἀνθρώπου. Νά γίνει συνείδηση σέ ὅλους μας ὅτι βρισκόμαστε σέ κατάσταση ἀνατροπῆς, ἀποδόμησης Πίστεως καί Ἔθνους.
Τά θεωρητικά βιβλία Πρωτοβάθμιας καί Δευτεροβάθμιας Ἐκπαίδευσης πρέπει νά γραφοῦν ἐξὑπαρχῆς, ἀφοῦ πρῶτα βελτιωθεῖ καί συμφιλιωθεῖ τό Ἀναλυτικό Πρόγραμμα σύμφωνα μέ τά ἰδεώδη τῆςἙλληνορθοδόξου ἀγωγῆς καί Παιδείας. Ἐπιβάλλεται πάραυτα, χωρίςπεριστροφές, νά ἀποσυρθεῖ τό Πρόγραμμα Σπουδῶν (Πιλοτικό) ὡς ἐντελῶς ἀβάσιμο παιδαγωγικά καίἀκατάλληλο ὡς πρός τόν χαρακτήρα του. Νά τηρηθεῖ ἡ νομιμότητα ὅσον ἀφορᾶ τά θέματα Παιδείας, ἡ Παιδαγωγική δεοντολογία καί ἡ ἰδιοπροσωπία τοῦ Ἕλληνος πολίτη. Καταδικάζεται κάθε ἐκτροπή ἀπό τή συνταγματική ἐπιταγή, τόν Εὐαγγελικό νόμο καί τίς ἀρχές καί ἀξίες τοῦἹστορικοῦ μας βίου.
Ορθόδοξος Τύπος, 25/10/2013

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Μπορείτε να δείτε τις προηγούμενες δημοσιεύσεις του ιστολογίου μας πατώντας το Παλαιότερες αναρτήσεις (δείτε δεξιά)