Αποκλειστική συνέντευξη στην εφημερίδα La Stampa αποφάσισε να παραχωρήσει ο πάπας Φραγκίσκος με αναλυτική αναφορά στις σχέσεις με την ορθοδοξία.
«Τα Χριστούγεννα, την περίοδο αυτή γεμάτη συρράξεις, είναι ένα κάλεσμα του Θεού, που μας προσφέρει το δώρο αυτό. Ο Θεός μας περιμένει, δεν κουράζεται, μας περιμένει πάντα. Μας προσφέρει τον δώρο του και στην συνέχεια αρχίζει να μας αναμένει», προσθέτει ο Αργεντινός ποντίφικας.
Ο Ποντίφικας, επιβεβαιώνει, επίσης, ότι «ετοιμάζεται να επισκεφθεί τα Ιεροσόλυμα για να συναντήσει τον "αδελφό" του, τον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο, και να τιμήσουν τα πενήντα χρόνια από τον εναγκαλισμό του Οικουμενικού Πατριάρχη Αθηναγόρα με τον Πάπα Παύλο τον ΣΤ, που είχε λάβει χώρα, στην πόλη αυτή, το 1964».
Ο πάπας, στην συνέντευξή του, τονίζει, επίσης, ότι θέλει να αξιοποιήσει τις γυναίκες αλλά δεν θεωρεί ότι βαδίζουμε προς γυναίκες-ιερείς ή πιο συγκεκριμένα καρδινάλιους, ενώ σε σχέση με τους ορθόδοξους προσθέτει: «δέχθηκα, τους εννέα αυτούς μήνες, επισκέψεις πολλών ορθόδοξων αδελφών: του Βαρθολομαίου, του Ιλαρίωνα, του μητροπολίτη Περγάμου Ζηζιούλα, του κόπτη πατριάρχη της Αιγύπτου Τουάντρος. Τους δέχθηκα ως αδελφούς, διαθέτουν την αποστολική διαδοχή".
Προκαλεί πόνο το ότι δεν μπορούμε, ακόμη, να συλλειτουργήσουμε, αλλά η φιλία υπάρχει. Και νομίζω ότι ο δρόμος είναι αυτός: φιλία, κοινή προσπάθεια και προσευχή υπέρ της ενότητας. Δώσαμε ό ένας την ευχή του στον άλλον, ο ένας αδελφός δίνει την ευχή του στον άλλο αδελφό. Ο ένας λέγεται Πέτρος και ο άλλος Ανδρέας, Μάρκος, Θωμάς».
Από real.gr
9 σχόλια:
ΩΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ ΔΟΞΑΖΩ ΤΟ ΘΕΟ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΦΩΤΙΣΜΕΝΟΙ ΑΡΧΙΕΡΕΙΣ ΜΑΚΡΑΝ ΦΑΝΑΤΙΣΜΩΝ ΚΑΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΑΚΟΜΑ ΝΑ ΕΛΠΙΖΟΥΜΕ...
ΩΧ!
Ως Ορθόδοξος Χριστιανός λυπούμαι βαθύτατα βλέποντας τον πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως να περιφρονεί σκαιότατα τους ιερούς κανόνες προκειμένου να υπηρετήσει επικοινωνιακές σκοπιμότητες.
Ως ορθόδοξος χριστιανός λυπούμαι ακόμα περισσότερο για όλους -παπάδες και λαϊκούς- όσους αναγόρευσαν τον εαυτό τους σε κριτήριο ορθοδοξίας και κανονολογίας. Λυπούμαι ακόμα που η εν Ελλάδι Εκκλησία αφήνει αυτά στην τύχη τους ή περιμένει, στην περίπτωση των ιερέων τουλάχιστον, το γήρας και ο θάνατος να δώσουν λύσεις ... και φούσκωσε μια απαράδεκτη κατάσταση, που ούτε με την ορθόδοξη Εκκλησία έχει να κάνει ούτε με τους αγίους της, ούτε με τους Πατέρες της, ούτε με το πνεύμα της, ούτε με το λόγο της, ούτε με της κανόνες της ακόμα.ΔΕ ΜΑΘΑΝ ΠΟΤΕ ΟΤΙ ΤΟ ΟΡΘΟ ΚΑΙ ΤΟ ΛΑΘΟΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΦΑΣΗ ΦΩΤΙΣΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΑΣΠΙΛΩΝ ΚΑΙ ΑΓΙΩΝ ΑΛΛΑ ΤΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ; ΟΙ ΔΕ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟΙ ΔΕ ΜΑΘΑΝ ΠΟΤΕ ΠΩΣ ΔΙΑΠΟΙΜΑΝΣΗ ΔΕ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΝΑ ΑΦΗΝΕΙΣ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΤΥΧΗ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ ΤΟΥ ΚΑΘΕ ΘΕΟΠΝΕΥΣΤΟΥ;
Ευτυχώς πιστεύουμε στο λόγο του Χριστού, πως οι πύλες του Άδη δε θα υπερισχύσουν της Εκκλησίας.
"Ως ορθόδοξος χριστιανός λυπούμαι ακόμα περισσότερο για όλους -παπάδες και λαϊκούς- όσους αναγόρευσαν τον εαυτό τους σε κριτήριο ορθοδοξίας και κανονολογίας".
Τι εννοείται αγαπητέ με την παραπάνω φράση;
Γίνετε, παρακαλώ, σαφέστερος, διότι η φράση σας επιδέχεται ποικίλων ερμηνειών και παρερμηνειών!
Λ.Ν.
4:39
Υπαρχουν και μοιχοσυνοδοι....
Εκτος της αγιοτητας που προερχεται η αληθεια...απο αυτην προερχεται και η δικαιοσυνη.Εφ 4-24)..
Αγαπη +Αληθεια συναντηθηκαν
&
Δικαιοσυνη +ΕΙΡΗΝΗ ΦΙΛΗΘΗΚΑΝ
Δες το στους ψαλμους84-11
Και πιο κατω
Συνδεει τη δικαιοσυνη με την ευθυκρισια στο 89-15)
Δικαιοσυνη + Ευθυκρισια το θεμελιο του Θρονου Σου
Το Ελεος +η Αληθεια σου,την Παρουσια Σου αναγγελουν........
Κοιτα λοιπον και δες πως πρεπει ολοι να γινουμε...ποσο πρεπει ολοι μας να αναναιωθουμε σε αυτο το πνευματικο βαθος,ποσο πρεπει να πεταξουμε στον Καιαδα τον φθαρμενο εαυτον μας που εχει απατηλες επιθυμιες και να ενδυθουμε τη χριστιανικη αληθεια και τοτε εαν και εμεις γινουμε ωριμοτεροι και καινουργιοι και οχι καινοφανεις ,τοτε και οι Συνοδοι θα ειναι και πιο συντομοι χρονικα και πιο δικαιοι διοτι το Αγ.πνευμα το'δωσε ο Θεος σε αυτους που ειναι υπακουοι.Πρξ 5-32)-και το Πνευμα το Αγιον,ο εδωκεν Ο Θεος τοις πειθαρχουσιν αυτω-
Απλη θεση και τιποτε αλλο και συγχωρηστε με! Αλλα και εμεις πρεπει να αλλαξουμε...πην
Να προσθεσω ακομη και κατι απο το ψαλτηρι για μια ακομα συμπληρωση στα ως ανωθεν.
Στειλε [μας λεγει ο ψαλμωδος]
Το Φως+την Αληθεια σου....(εξαποστειλον το φως σου και την αληθεια σου*αυτα με οδηγησαν και ηγαγον με εις ορος αγιον σου και εις τα σκηνωματα σου).
Απο αυτες τις συναντησεις των αγιων αρετων...μπορουμε να συγκρηνουμε...εαν πρεπει να αλλαξει φρονημα η καρδια μας .π
Το ψαλμικον 42-3) ειναι αυτο το οποιον παραθεσαμε πιο πανω.π
Αγαπητέ "Ανώνυμε 17 Δεκεμβρίου 2013 4:39 μ.μ.. Το "ορθόδοξον" τι καθορίζεται α. εκ της σχέσεως του με την Αγίαν Γραφήν, β. εκ της σχέσεως του με τα Δόγματα της Αγίας ημών Εκκλησίας, γ. εκ της σχέσεώς του με το ήθος της Εκκλησίας, δηλαδή τα όσα διατύπωσαν οι Πατέρες της Εκκλησίας και οι Άγιοι και είναι σύμφωνα με τον βίον των Πατέρων και των Αγίων της Εκκλησίας. Εάν επομένως μιά σύνοδος αποφασίσει τα αντίθετα με τα ως άνω όσο μεγάλη και πολυάριθμος και να είναι ΔΕΝ αποφασίζει ΟΡΘΟΔΟΞΑ και επομένως από μόνην της η σύνοδος ΔΕΝ λέγη ΤΙΠΟΤΑ! Αι επτά Άγιαι Οικουμενικαί Σύνοδοι και αι άλλαι δύο τον 8ο και 14ο αιώνα διέθεταν τα ως άνω χαρακτηριστικά. Η σύνοδος οίαν ετοιμάζουν τα χαλκεία και οι ολετήρες της Ορθοδοξίας δια την υποταγήν της Ορθοδοξίας εις τον Πάπαν, όσο καθολικής αποδοχής και να τύχη, όσο πανηγυρική και χαρμόσυνος και να μας την εμφανίσουν, η σύνοδος αύτη θα είναι ληστρική, κίβδηλος και δαιμονική! Εάν αγαπητέ ο φωτισμένος και άσπιλος, όπως μας γράφεις, άγιος θεολογεί Ορθοδόξως, δια ποίον λόγον θα πρέπει να τον "απορρίψω"; Θα σου υπενθυμίσω ότι εις την ψευδοσύνοδον της Φερράρας – Φλωρεντίας εις και μόνον εις υβριζόμενος και λοιδορούμενος εθεολόγη Ορθοδόξως την στιγμήν οίαν το σύνολον της συνόδου εταυτίζοντο με την αίρεσιν. Τινές εκ των επισκόπων ημών έχουν παραδοθή εις την αίρεσιν, εις την ακολασίαν, εις τας απολαύσεις και εις τον μαμωνάν και αι καρδίαι αυτών έχουν πωρωθεί εις τοσούτον επικίνδυνον σημείον ώστε αδυνατούν να θεολογήσουν Ορθοδόξως. Το άλας έχη μωρανθεί προ πολλού και πλέον μόνον οι λίθοι δύνανται να κράξουν Ορθοδόξως. Ο υπομείνας εις το τέλος ούτος σωθήσεται. Ο Άγιος Τριαδικός Ύψιστος να μας ελεή, Αμήν
Δημοσίευση σχολίου