20/3/14

Πρωτοπρ. Διονύσιος Τάτσης, Ἀλήθεια καὶ ψεῦδος

Άγιος Μάρκος ο Ευγενικός
λήθεια κα ψεδος
Το πρωτοπρεσβυτέρου π. Διονυσίου Τάτση
ΕΙΝΑΙ ρετ ν μπορε κανες ν μιλάει γι τν λήθεια τν πραγμάτων κα διαιτέρως τς πίστεως, χωρς ν καλύπτει πτυχές της. Ν μιλάει γι τν λήθεια, διαφορώντας γι τυχν ντιδράσεις κα ν ρνεται τ ψεδος προκειμένου ν οκονομήσει διάφορες καταστάσεις κα ν ποφύγει ξύτητες.
Ο περισσότεροι νθρωποι, πο κατέχουν κάποια θέση, συχν πιλέγουν τ συμβιβασμ μεταξ λήθειας κα ψεύδους, δημιουργώντας σοβαρ προβλήματα. Τ φαινόμενο δν εναι σπάνιο κα στν κκλησία. προσπάθεια ν μβλύνονται ο ντιθέσεις κα ν ποφεύγονται ο ντιδράσεις, δηγε τος κληρικούς, δίως τος μεγαλόσχημους, σ παράδεκτους συμβιβασμούς. μως μ τν τρόπο ατ δν λύνονται τ προβλήματα κα ο δυσάρεστες καταστάσεις συνεχίζουν ν πάρχουν, κόμα κα σ πνευματικ θέματα.
πέρμαχος τς λήθειας μένει νεπηρέαστος π πιέσεις, πειλές, λλ κα δρα πο το προσφέρουν ο πονηρο νθρωποι το ψεύδους. Ατ σχύει κα γι τ μεγάλα θέματα κα γι τ μικρά. Γνωρίζει τι λόγος του εναι καθαρός, πλός, σαφς κα δν χωράει κανένας συμβιβασμς κα κανένας περιορισμς τς λήθειας.

Ο γιοι τς κκλησίας διακρίνονταν γι τν ρθ στάση τους πέναντι στν λήθεια, γι ατ κα πέφεραν πολλ δεινά. Τ μέτρητο πλθος τν Μαρτύρων ντιστάθηκε στ ψεδος τν εδωλολατρν κα μ παρρησία μολογοσε τν λήθεια τς πίστεως στ Χριστό. Δν πρχε συμβιβασμς μ τ ψεδος οτε καμμία καιροσκοπικ ποχώρηση.
Στν ποχή μας, δυστυχς, παινεται συμβιβασμς κα μεσότητα σ πολλ θέματα. Ο κοσμικο ζητον κα π τος κληρικος ν εναι συμβιβαστικο κα ν χρησιμοποιον τ μισ λήθεια κα τ ψεδος. μισ μως λήθεια εναι να λοκληρωμένο ψεδος. Χάνει τ φς της κα γίνεται σκότος. ταν λήθεια νοίγει παράθυρο πρς τ ψεδος, παύει ν εναι λήθεια. Θ λεγα τι εναι να ποκριτικ ψεδος, τ ποο δν φελε, λλ ντίθετα δηγε πολλος στν πλάνη.
γιος Μάρκος Εγενικός, πευθυνόμενος στν Γεννάδιο Σχολάριο, πο εχε μετατοπιστε π τν ρθ πίστη κα τ πατροπαράδοτο φρόνημα κα συμφωνοσε μ τος κακος οκονόμους τς μεσότητας κα το συμβιβασμο, το διευκρίνιζε τ ξς: «Ποτέ, νθρωπε, δν διορθώθηκαν τ κκλησιαστικ μ τς μέσες λύσεις. Μέσον τς ληθείας κα το ψεύδους δν πάρχει. λλά, πως κριβς ατς πο βγαίνει ξω π τ φς ναγκαστικ εναι στ σκοτάδι, τσι κα ατς πο λίγο στω κα ν παρεξέκλινε π τν λήθεια, εναι μέσα στ ψεδος πωσδήποτε. ν κα μπορομε ν πομε τι πάρχει μεσότητα νάμεσα στ φς κα στ σκοτάδι, τ λυκαυγς καλούμενο λυκόφως, μως μεσότητα ληθείας κα ψεύδους δν μπορε ν πινοήσει κανείς, ,τι κα ν κάνει». Τ πρόσωπα το συμβιβασμο κα τς μισς λήθειας ποτ δν εναι ξιόπιστα, γιατι πηρετον φήμερες σκοπιμότητες, πο δν εναι θεοφιλες.

Ορθόδοξος Τύπος, 21/3/2014 και dtatsis.blogspot.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Μπορείτε να δείτε τις προηγούμενες δημοσιεύσεις του ιστολογίου μας πατώντας το Παλαιότερες αναρτήσεις (δείτε δεξιά)