3/7/16

Ο Νίκος Φίλης για το διαχωρισμό Εκκλησίας - Κράτους και για τη νέα σχολική χρονιά

Απόσπασμα συνέντευξης στο ΑΠΕ-ΜΠΕ
Πολλοί λένε ότι δεν είναι εφικτό, τώρα που η χώρα προσπαθεί να βρει βηματισμό εξόδου από την κρίση, να προωθηθούν πάγια αιτήματα της Αριστεράς, όπως π.χ. ο διαχωρισμός Εκκλησίας-Κράτους, με το σκεπτικό ότι η κυβέρνηση δεν έχει την πολυτέλεια να ανοίγει μέτωπα. Άλλοι ωστόσο λένε ότι όπως έγινε και με την απλή αναλογική η κυβέρνηση της Αριστεράς πρέπει όπου μπορεί να αφήσει προοδευτικό αποτύπωμα. Είναι ώριμο να συζητηθεί διαχωρισμός Κράτους-Εκκλησίας αυτή τη στιγμή;


Είναι ώριμο και αναγκαίο να συζητήσουμε τις σχέσεις Εκκλησίας-Κράτους. Και από ό,τι βλέπω στις δημοσκοπήσεις, η μεγάλη πλειοψηφία των πολιτών τάσσεται υπέρ του διαχωρισμού, σε κάθε περίπτωση τάσσεται υπέρ του να ανοίξει η συζήτηση για το θέμα αυτό. Δυνάμεις επίσης από τον φιλελεύθερο χώρο, αν κρίνουμε από το σχέδιο Συντάγματος που παρουσίασε η ομάδα με τον κ. Αλιβιζάτο, τον κ. Μάνο και άλλους, προτείνουν την κατάργηση του άρθρου 3 του Συντάγματος. Δηλαδή δεν είναι θέμα μόνο στενά μιας πρωτοβουλίας της αριστερής κυβέρνησης, είναι ένα θέμα το οποίο οριζόντια διατρέχει την κοινωνία και το πολιτικό σύστημα. Ο προσδιορισμός των ρόλων εκκλησίας και κράτους είναι αναγκαίος και επωφελής και για τις δύο πλευρές, και γι' αυτό χρειάζεται διάλογος ανάμεσα τους.
Τι μέτρα έχετε λάβει ώστε να ανοίξουν χωρίς ελλείψεις σε καθηγητές τα γυμνάσια και τα λύκεια τη νέα σχολική χρονιά;
Έχουμε λάβει μέτρα που αφορούν, πρώτον, την εξασφάλιση των πιστώσεων για να έχουμε φέτος από την πρώτη ημέρα του σχολικού έτους το αναγκαίο προσωπικό, πέρα από το μόνιμο και αναπληρωτές, περίπου 20 χιλιάδες αναπληρωτές. Δεύτερον, έχουμε λάβει τα μέτρα προκειμένου να καταγραφούν εγκαίρως οι πραγματικές εκπαιδευτικές ανάγκες, έτσι ώστε να φύγουμε από την κακή κληρονομιά των πελατειακών σχέσεων στον χώρο της εκπαίδευσης. Τρίτον, έχουμε λάβει μέτρα και ήδη προωθούνται τα βιβλία σε όλα τα σχολεία της χώρας.
Και βεβαίως όλα αυτά τα αναγκαία λειτουργικά μέτρα εντάσσονται σε ένα πλαίσιο δημοκρατικής εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης. Τα συμπεράσματα των δύο επιτροπών, της επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής και της επιτροπής Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου υπό τον καθηγητή κ. Λιάκο έχουν ήδη ανακοινωθεί, τα επεξεργαζόμαστε ως υπουργείο σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), και θα προχωρήσουμε σε συγκεκριμένες αλλαγές και στη δομή, αλλά και στο περιεχόμενο των μαθημάτων. Θέλουμε ένα σχολείο ποιότητας και ισότητας και όχι ένα σχολείο με μαθητές πελάτες.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Μπορείτε να δείτε τις προηγούμενες δημοσιεύσεις του ιστολογίου μας πατώντας το Παλαιότερες αναρτήσεις (δείτε δεξιά)