23/9/16

Ερώτηση του βουλευτή της Ν.Δ. Ανδρέα Κατσανιώτη για τα Θρησκευτικά

 Πάτρα, 22/09/2016
ΕΡΩΤΗΣΗ 
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ
ΠΑΙΔΕΙΑΣ,  ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
Θέμα: Περί του νέου Προγράμματος Σπουδών των θρησκευτικών Λυκείου.
            Υπενθυμίζοντας τις αποφάσεις του ΣτΕ του 1995 και του 1998 υπέρ του Ορθοδόξου Χριστιανικού μαθήματος, το οποίο μάλιστα πρέπει να διδάσκεται σε ικανό αριθμό ωρών, αλλά και την απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Χανίων (Δεκέμβριος 2012) παρακαλείται θερμά ο κύριος Υπουργός να απαντήσει στα ακόλουθα ερωτήματα:

Ø       Σύμφωνα με τα νέα Π.Σ. για το μάθημα των Θρησκευτικών τα υπάρχοντα βιβλία (τα οποία μάλιστα έχουν και φέτος διανεμηθεί κανονικά στους μαθητές) δε θα χρησιμοποιηθούν, αλλά η χρήση τους θα περιοριστεί ως πηγή υλικού, ανεξαρτήτως τάξης, από τον καθηγητή θεολόγο εάν και όποτε το κρίνει σκόπιμο. Προς τι λοιπόν τα έξοδα εκτύπωσης και η διανομή τους στους μαθητές; Πώς δικαιολογείται το εν λόγω κόστος σε καιρούς μάλιστα οικονομικής κρίσεως;

Ø       Σύμφωνα με τα νέα Προγράμματα Σπουδών προβλέπεται η χρήση ΝΕΩΝ βιβλίων, τα οποία όμως όχι μόνο δεν υπάρχουν, αλλά δεν έχει γίνει καν η προκήρυξη συγγραφής τους, εκτιμάται δε ότι στην καλύτερη περίπτωση θα είναι έτοιμα μετά από δύο σχολικά έτη. Προς τι λοιπόν η βιασύνη της εφαρμογής του νέου προγράμματος, προς τι η προχειρότητα και σπουδή;

Ø       Για την ενημέρωση περί του τρόπου εφαρμογής των νέων Προγραμμάτων Σπουδών δεν έχει γίνει απολύτως καμία ουσιαστική ενημέρωση και επιμόρφωση των διδασκόντων καθηγητών. Πώς λοιπόν θα διδαχθεί το μάθημα;

Ø       Στην παρούσα φάση η διδασκαλία του μαθήματος των Θρησκευτικών, σύμφωνα πάντα με τα νέα Προγράμματα Σπουδών, προϋποθέτει την παροχή από τον διδάσκοντα καθηγητή προς τους μαθητές βοηθητικού υλικού, δηλαδή φωτοτυπιών. Με πρόχειρους υπολογισμούς ένας καθηγητής πλήρους ωραρίου με τάξεις των 20-25 μαθητών θα χρειαστεί φέτος περί τις 10.000 φωτοτυπίες. Ποιο σχολείο μπορεί σήμερα να εξασφαλίσει έναν τέτοιον αριθμό φωτοτυπιών και το αντίστοιχο κόστος; Κι αν δεν μπορεί, τότε ο κάθε διδάσκων θα πρέπει να επωμισθεί προσωπικά ο ίδιος το αντίστοιχο κόστος; Μήπως επομένως μιλάμε για υποβάθμιση του μαθήματος;

Ø       Σε πρόσφατες δηλώσεις του ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος ανέφερε ότι δεν υπήρξε διάλογος του Υπουργείου Παιδείας με την Εκκλησία για το νέο Πρόγραμμα Σπουδών. Για ποιο λόγο λοιπόν αποκλείσθηκε η Εκκλησία από έναν τέτοιο διάλογο, αφού βάσει του Καταστατικού Χάρτη της Εκκλησίας της Ελλάδος, που αποτελεί Νόμο του Κράτους (Ν. 590/1977 - ΦΕΚ 146/31-5-1977, Τεύχος Α´), και πιο συγκεκριμένα στο Άρθρο 9 παρ. 1ε προβλέπεται ότι "ἡ Δ.Ι.Σ.  [= Διαρκής Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος] ὡς διαρκὲς διοικητικὸν ὄργανον τῆς Ἐκκλησίας ... παρακολουθεῖ τὸ δογματικὸν περιεχόμενον τῶν διὰ τὰ σχολεῖα τῆς Στοιχειώδους καὶ Μέσης Ἐκπαιδεύσεως προοριζομένων διδακτικῶν βιβλίων τοῦ Μαθήματος τῶν Θρησκευτικῶν";

Ø       Σε συνέχεια του ερωτήματος αυτού είναι αξιοσημείωτο ότι ο πρόσφατος Νόμος 4386/Μάιος 2016 που ρυθμίζει την θρησκευτική εκπαίδευση των Ελλήνων Ρωμαιοκαθολικών, Εβραίων και Μουσουλμάνων προβλέπει ότι η Σύνοδος της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας στην Ελλάδα, το ΚΙΣ [=Κεντρικό Ισραηλιτικό Συμβούλιο] και οι Μουφτείες έχουν την  δυνατότητα όχι μόνο της αποκλειστικής διαμόρφωσης της ύλης και του ομολογιακού χαρακτήρα του μαθήματος προς τους Ρωμαιοκαθολικούς, Εβραίους και Μουσουλμάνους μαθητές αντίστοιχα κατά το δοκούν, αλλά και τον διορισμό των διδασκόντων της δικής του επιλογής ακόμα και εκτός πινάκων αναπληρωτών καθηγητών. Προς τι λοιπόν αυτή η διάκριση προς τους Ορθοδόξους μαθητές; Γιατί για τους μεν το μάθημα παραμένει ομολογιακό και υπό την άμεση επίβλεψη των εν Ελλάδι εκπροσώπων του δόγματός τους, ενώ για τους Ορθοδόξους που αποτελούν και την συντριπτική πλειονοψηφία το μάθημα καθίσταται διαθρησκειακό και αποκλείεται από την επίβλεψή του η Εκκλησία της Ελλάδος; Πρόκειται άραγε για σκόπιμη υποβάθμισή της; Και γιατί το ΥΠΕΘ δεν τηρεί τον Καταστατικό Χάρτη της Εκκλησίας της Ελλάδος, που αποτελεί Νόμο του Κράτους;

Ø       Υπήρξε κάποια πιλοτική εφαρμογή του νέου Προγράμματος Σπουδών ειδικά για τις τάξεις του Λυκείου;  Αν όχι, προς τι τόση βιασύνη χωρίς την ύπαρξη του απαιτούμενου διαλόγου και της υλοκοτεχνικής υποδομής;
Ο ερωτών βουλευτής
ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΑΤΣΑΝΙΩΤΗΣ
Βουλευτής ΝΔ - Αχαΐας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Μπορείτε να δείτε τις προηγούμενες δημοσιεύσεις του ιστολογίου μας πατώντας το Παλαιότερες αναρτήσεις (δείτε δεξιά)