Το Υπουργείο Παιδείας επιμένει στην εφαρμογή του νέου Προγράμματος Σπουδών για τα Θρησκευτικά. Οι σχεδιαστές του προγράμματος όλο το χρονικό διάστημα της προετοιμασίας και της πιλοτικής του εφαρμογής ισχυρίζονταν ότι με το πρόγραμμα αυτό θα υπάρξει ένα μάθημα Θρησκευτικών για όλους τους μαθητές με το οποίο θα λύνονταν οριστικά το ζήτημα των απαλλαγών.
Το μάθημα αυτό θα ήταν ανοικτό στις άλλες θρησκείες και επομένως κανένας μαθητής δεν θα χρειαζόταν απαλλαγή από αυτό. Παρά την επιμονή του Υπουργείου Παιδείας για εφαρμογή του νέου Προγράμματος Σπουδών στα Θρησκευτικά οι απαλλαγές δεν καταργήθηκαν.
Στο θέμα αναφέρθηκε ο Υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης στη διάρκεια της Ενημερωτικής Ημερίδας για τους Σχολικούς Συμβούλους Θεολόγων και Δασκάλων για το νέο Πρόγραμμα Σπουδών στα Θρησκευτικά που έγινε στην Αθήνα στις 10 Οκτωβρίου (βλ. βίντεο παραπάνω). Απαντώντας σε σχετικά ερωτήματα ο Υπουργός Παιδείας ξεκαθάρισε:
1. Είναι σε ισχύ η εγκύκλιος Λοβέρδου για τις απαλλαγές.
2. Ο αλλόθρησκος (μαθητής) πρέπει να πεισθεί από την εφαρμογή του νέου προγράμματος για τα Θρησκευτικά ώστε να συμμετάσχει στο μάθημα!
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει επίσης η απάντηση που έδωσε ο Υπουργός σε ερώτηση της Σχολικής Συμβούλου Θεολόγων της Πελοποννήσου Μπαλή Αικατερίνης για το τι θα συμβεί εάν ζητήσουν απαλλαγή ορθόδοξοι μαθητές για λόγους συνείδησης λόγω του περιεχομένου του νέου μαθήματος. Ο Υπουργός απάντησε: «Αν προκύψουν αντιδράσεις τέτοιες που φτιάχνεται ένα θέμα ταυτότητας γύρω από το μάθημα των Θρησκευτικών, βεβαίως τότε θα τα σκεφτούμε όλα από την αρχή. Εάν προκύψει όχι από μικρές μειοψηφίες αλλά από συγκροτούμενες και υποδαυλιζόμενες μεγαλύτερες μειοψηφίες, δεν υπάρχει περίπτωση να τσακωνόμαστε για ένα μάθημα αγάπης όπως είναι τα Θρησκευτικά στο σχολείο. Θα χωρίσουμε, είναι απλό!» (βλ. το παραπάνω βίντεο).
Και ένα σχόλιο: Αρχικά, την εποχή Στυλιανίδη με τις τρεις γνωστές εγκυκλίους κάποιοι φρόντισαν να αυξηθούν ανεξέλεγκτα οι απαλλαγές από τα Θρησκευτικά. Κατόπιν οι απαλλαγές χρησιμοποιήθηκαν ως όχημα για να προβληθεί ως δήθεν επιτακτική η ανάγκη αλλαγής του περιεχομένου του μαθήματος των Θρησκευτικών, να εγκαταλειφθεί ο ορθόδοξος χριστιανικός χαρακτήρας του και να μετατραπεί σε πολυθρησκευτικό. Τώρα που η προσπάθεια αυτή γενικεύτηκε, τουλάχιστον σε επίπεδο υπουργικών αποφάσεων, όχι μόνο δεν καταργούνται οι απαλλαγές αλλά τυχόν αντιδράσεις ορθοδόξων γονέων και θεολόγων προαναγγέλλεται ότι θα χρησιμοποιηθούν ως λόγος για την πλήρη κατάργηση του μαθήματος!
Απαιτούνται προσεκτικές κινήσεις από όλους όσοι ενδιαφέρονται ειλικρινά για το μάθημα, διότι το «παιχνίδι» μοιάζει στημένο και το αποτέλεσμά του δείχνει προαποφασισμένο…
3 σχόλια:
Τό συγκεκριμένο ἀρθράκι ἰσοδυναμεῖ σέ νόημα καί οὐσία, μαζί μέ τό εὔστοχο καταληκτήριο σχόλιό του, μέ ὅλα μαζί ὅλα τά ὑπόλοιπα πού ἔχουν μέχρι τώρα δημοσιευθεῖ γιά τίς ἐξελίξεις στό μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν! Ναί, δέν χρειάζονται ἀπεραντολογίες καί ἀναλύσεις ἐπί ἀναλύσεων. Αὐτό ἀκριβῶς εἶναι τό θέμα: Μεθοδεύεται ἡ κατάργηση τοῦ μαθήματος τῶν Θρησκευτικῶν μέ ἐναλλακτική ἐπιλογή τήν ἐφαρμογή ἑνός μεταλλαγμένου μαθήματος πού εἶναι ἡ ἄλλη ὄψη τοῦ ἴδιου νομίσματος! ΩΔΕ, ΛΟΙΠΟΝ, Η ΣΟΦΙΑ ΕΣΤΙ! Μόνο νά μοῦ ἐπιτραπεῖ, ὅσον ἀφορᾶ στό ποιά πρέπει νά εἶναι ἡ στάση μας ἔναντι αὐτῶν τῶν δεδομένων, νά προτείνω τή δυναμική καί ξάστερη στάση πού ὑπαγορεύεται καί ἀπό τήν Πίστη μας. Δηλαδή, ἡ διοικοῦσα Ἐκκλησία, οἱ ἐκπαιδευτικοί ὀρθόδοξοι θεολόγοι, οἱ ὀρθόδοξοι Γονεῖς καί ἡ Π.Ε.Θ. νά καταθέσουν, ὡς κοινή καί ἀνυποχώρητη θέση καί πρόταση, τήν ἀπαίτηση, ὡς ἐκπροσωποῦντες τήν ἐπικρατοῦσα κατά τό ἀκόμη ἰσχῦον Σύνταγμα Θρησκεία, γιά τήν ἄμεση συγγραφή νέου ἐγχειριδίου, γιά τό περιεχόμενο τοῦ ὁποίου θά ὑπάρχει ἡ ἀπαραίτητη ἀποδοχή των, ὡς ἄμεσα ἐνδιαφερομένων, ἐχόντων ἔννομο συμφέρον καί ἁρμοδίων, βάσει λογικῆς, ἠθικῆς καί νόμων. Μέχρι τήν ὁλοκλήρωση τῆς συγγραφῆς νά συνεχισθεῖ ὡς πιλοτική, ὅπως δηλαδή ἦταν μέχρι τώρα, ἡ διδασκαλία βάσει τοῦ νέου προγράμματος σπουδῶν καί παραλλήλως νά συνεχισθεῖ στά ὑπόλοιπα σχολεῖα καί ἡ διδασκαλία, ὅπως γινόταν μέχρι τώρα, βάσει τοῦ, διανεμηθέντος ἄλλωστε, ὑπάρχοντος ἐγχειριδίου. Τοῦτο ὑπαγορεύεται ἀφ' ἑνός ἀπό τήν κατάδειξη ἐλλείψεως πραγματικοῦ καί οὐσιαστικοῦ Διαλόγου γιά τό νέο Πρόγραμμα σπουδῶν, καί, ἀφ' ἑτέρου, ἀπό τήν μή ἀντικειμενική καταγραφή τῶν ἀποτελεσμάτων τῆς πιλοτικῆς λειτουργίας του, ὡς καί τήν ἤδη καταγραφεῖσα ἄρνηση μεγάλης μερίδος θεολόγων νά διδάξουν βάσει τοῦ νέου προγράμματος. Παρακαλῶ καί τούς ὑπευθύνους τῆς Π.Ε.Θ. νά λάβουν ὑπ' ὄψιν (καί) τήν ταπεινή αὐτή πρότασή μας. Δημ. Κυρ. Ἀναγνώστου, θεολόγος.
Οφείλω να επισημάνω τα εξής:
1. Στο 1΄13΄΄ απαντά ο κος υπουργός παιδείας σε δική μου παρατήρηση, ότι ο αλόθρησκος, ο μουσουλμάνος, ο βουδδιστής, δεν θα παύσει να απαλλάσσεται επειδή το μάθημα έχει και στοιχεία από τη δική του πίστη. Δεν είχα μικρόφωνο και γι΄ αυτό δεν διακρίνεται.
2. Για τον κίνδυνο απαλλαγής ορθοδόξων χριστιανών εξ αιτίας τέτοιων προγραμμάτων έχω κρούσει από το 2012 τον κώδωνα του κινδύνου, στο παρόν ιστολόγιο και σε πολλές άλλες ιστοσελίδες, και από το 2013 σε βιβλίο μου, όπως και τον Σεπτέμβριο του 2016 σε συμπληρωμένη επανέκδοση του ίδιου βιβλίου και ειλικρινά χαίρομαι διότι τώρα το συνειδητοποιούν και άλλοι συνάδελφοι σχολικοί σύμβουλοι.
3. Το Σύνταγμα της Ελληνικής Δημοκρατίας αναφέρει επί λέξει στο άρθρο 16, παράγραφος 2 «Η παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Κράτους και έχει σκοπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Ελλήνων, την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης και τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες». Δική μου παρατήρηση, την οποία έχω δημοσιεύσει απειράριθμες φορές και την έχω δείξει σε δικαστές και δικηγόρους και μου είπαν «έχεις δίκαιο»: Ο Έλληνας μαθητής έχει ελληνική εθνική συνείδηση και σύμφωνα με αυτήν πρέπει να διαπαιδαγωγηθεί, ώστε να αναπτυχθεί αυτή βάσει της παιδείας. Ο χριστιανός ορθόδοξος έχει χριστιανική ορθόδοξη συνείδηση και σύμφωνα με αυτήν πρέπει να διαπαιδαγωγηθεί, ώστε να αναπτυχθεί. Οτιδήποτε άλλο είναι αντισυνταγματικό και παραβιάζει όχι μόνον το 16ο άρθρο του συντάγματος, αλλά και το 13ο το οποίο στην πρώτη παράγραφό του ορίζει επί λέξει: «Η ελευθερία της θρησκευτικής συνείδησης είναι απαραβίαστη».
4. Πολυθρησκειακό μάθημα από το οποίο έχουν αφαιρεθεί πολλά θέματα ορθόδοξης χριστιανικής παιδείας και τα υπολειπόμενα συνδιδάσκονται με στοιχεία από όλες τις θρησκείες της γης, αποτελεί νόθευση της ορθόδοξης χριστιανικής παιδείας, η οποία νόθευση είναι σε θέση να διασαλεύσει την θρησκευτική συνείδηση του ορθοδόξου χριστιανού μαθητή.
5. Δεν «πείθεται ο αλλόθρησκος μαθητής», να παρακολουθήσει ή να μη παρακολουθήσει το μάθημα, είναι ανήλικος και τελεί υπό κηδεμονία. Ο γονέας του αποφασίζει για λογαριασμό του. Και δεν έχει κανένα λόγο να μη απαλλάξει το παιδί του από ένα μάθημα πολυθρησκειακό.
Δηλώνουμε ΜΕΙΟΝΟΤΗΤΗΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΜΠΑΣ ΚΑΙ ΔΙΔΑΧΘΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ!!!!!!
Ως ορθοδοξοι γονεις ΔΕΝ θέλουμε να καταργηθεί το μάθημα αλλά μπορεί να γίνει όπως στην Ρωσία, ας γίνουν 3 ή 4 διαφορετικα μαθηματα ανάλογα με τα θρησεκυματα και ο καθένας ας επιλέγει ποια θρησκεία θέλει να διδάξει στα παιδιά του (ορθοοδοξο κατηχητικό, παπικό, μωαμεθανικό ή ηθικής). Εμας σαν συνειδηοτοποιημένους ορθόδοξους γονείς ΔΕΝ ΜΑΣ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΥΕΙ ΚΑΝΕΝΑ ΔΙΑΘΡΗΣΚΕΙΑΚΟ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΙΚΟ -ΠΑΝΘΡΗΣΚΕΙΑΚΟ ΜΑΘΗΜΑ ΚΑΙ ΝΑ ΕΙΣΤΕ ΣΙΓΟΥΡΟΙ ΟΤΙ ΘΑ ΖΗΤΗΣΟΥΜΕ ΑΠΑΛΛΑΓΕΣ ΕΠΕΙΔΗ ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ!!!! Η ΑΠΛΑ ΘΑ ΠΑΡΑΝΟΜΗΣΟΥΜΕ ΑΝ ΔΕΝ ΜΑΣ ΕΠΙΤΡΑΠΕΙ Η ΑΠΑΛΛΑΓΗ!! ΔΕΝ ΠΟΥΛΑΜΕ ΤΙΣ ΨΥΧΕΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΑΣ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΕΣ ΜΑΣ ΑΛΛΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ!!!! ΑΣ ΤΟ ΑΚΟΥΣΟΥΝ ΑΥΤΟ ΟΛΟΙ ΟΙ ΑΡΜΟΔΙΟΙ ΦΟΡΕΙΣ!
Δημοσίευση σχολίου