Κατόπιν της σημερινής τηλεφωνικής επικοινωνίας του Ιστολογίου μας (https://katanixis.blogspot.gr) με τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Κυθήρων κ.Σεραφείμ, δημοσιεύουμε την τοποθέτησή Του επί του Δελτίου Τύπου της 2ας Συνεδρίας της εκτάκτου Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος, 24 Νοεμβρίου 2016.
Υπενθυμίζουμε οτι στη δεύτερη ημέρα της εκτάκτου Συγκλήσεώς της, η Ιερά Σύνοδος της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος, υπό την Προεδρία του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών κ. Ιερωνύμου, εξέδωσε το Δελτίο Τύπου που αναστάτωσε, απογοήτευσε και εξόργισε το χριστεπώνυμο πλήρωμα της Εκκλησίας με την απόφαση που έλαβε σύμφωνα με την ανακοίνωση:
Υπενθυμίζουμε οτι στη δεύτερη ημέρα της εκτάκτου Συγκλήσεώς της, η Ιερά Σύνοδος της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος, υπό την Προεδρία του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών κ. Ιερωνύμου, εξέδωσε το Δελτίο Τύπου που αναστάτωσε, απογοήτευσε και εξόργισε το χριστεπώνυμο πλήρωμα της Εκκλησίας με την απόφαση που έλαβε σύμφωνα με την ανακοίνωση:
Δεύτερη Συνεδρία της Ιεράς Συνόδου της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος(24/11/2016).....
Εν κατακλείδι, μετά από Εισήγηση του Μακαριωτάτου Προέδρου, η οποία έγινε ομόφωνα αποδεκτή, τονίζεται η, μετά την ενδελεχή και λεπτομερή ενημέρωση του Σώματος της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος, επιβεβαίωση της ενότητός Της, και αποφασίσθηκε η έγκριση των προτάσεων της Εισηγήσεως, καθώς και η μελέτη και όλων των κειμένων που υπεβλήθησαν, από την Δ.Ι.Σ., ώστε να συνταχθεί ανακοινωθέν προς ενημέρωση του ιερού κλήρου και του λαού……
Ο Σεβασμιώτατος μητροπολίτης Κυθήρων, προέβη στην εξής δήλωση, εκφράζοντας ταυτόχρονα και την πεποίθησή του, ότι θα αποσυρθεί το συγκεκριμένο Δελτίο Τύπου που δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα και θα αντικατασταθεί με νέο που θα διορθώνει τα πράγματα και θα αποκαθιστά την αλήθεια.
Η δήλωση του Σεβασμιωτάτου είναι η εξής:
“Το ανακοινωθέν της Ιεράς Συνόδου της 2ας Συνεδρίας, θεωρώ ότι δεν αποδίδει επακριβώς την απόφαση της σεπτής Ιεραρχίας, όσον αφορά το σημείο εκείνο στο οποίο λέγει ότι ενέκρινε η Ιεραρχία τις προτάσεις που περιέχονται στην εισήγηση του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Σερρών και Νιγρίτης κ. Θεολόγου.
Δεν ετέθη τέτοιο θέμα σε ψηφοφορία, ούτε προφορική, ούτε μυστική, ούτε δι άλλου τρόπου (δι’ ανατάσεως των χειρών ή διά βοής).
Ακούστηκαν απόψεις και κρίσεις επί της εισηγήσεως, από αρκετούς ιεράρχες και μετά από αυτό, ο Μακαριώτατος ευχαρίστησε και συνεχάρη τον εισηγητή, δήλωσε ότι δεν παίρνουμε καμία απόφαση αλλά αναθέτουμε το θέμα στη Διαρκή Ιερά Σύνοδο, η οποία θα εκτιμήσει όλο το υλικό, τις παρεμβάσεις των Σεβασμιωτάτων Μητροπολιτών, τα πρακτικά και κάποια υπομνήματα τα οποία εζητήθησαν από συνοδικούς συνέδρους και έπειτα από την όλη αυτή επεξεργασία, θα συνταχθεί υπό της Δ.Ι.Σ., εγκύκλιος η οποία θα απευθύνεται στο χριστεπώνυμο πλήρωμα της Εκκλησίας της Ελλάδος.
Επομένως δεν υφίσταται πρόκριμα υπό της σεπτής Ιεραρχίας για το όλον θέμα το οποίο εσυζητήθη κατά τας δύο αυτάς ημέρας, γι’ αυτό και κάθε κρίσις και τοποθέτησις θεωρείται βεβιασμένη και ανακριβής.
Αυτά γράφονται διά τον καθησυχασμό του λαού του Θεού, συνιστώντας την αναμονή της τελικής αποφάσεως η οποία θα διατυπωθεί διά της Δ.Ι.Σ. η οποία είναι το εκτελεστικό όργανο της Ιεραρχίας”.
Ως διαχειριστές του Ιστολογίου Κατάνυξις, ευχαριστούμε θερμά τον σεβασμιότατο για την παρέμβασή του και τις σαφέστατες διευκρινήσεις. Πρέπει όμως να διατυπώσουμε προς τους αναγνώστες μας πως δεν είμαστε αισιόδοξοι ότι θα αντικατασταθεί το συγκεκριμένο Δελτίο Τύπου. Και ως γνωστόν, τα γραπτά μένουν και όσο το Δελτίο Τύπου παραμένει το ίδιο, εμείς θα ανησυχούμε και θα αγωνιούμε. Πρέπει να διαπιστώσουμε την αλλαγή στην ανακοίνωση της Ιεραρχίας ώστε να αναθαρρήσουμε και να ανασάνουμε από την αίσθηση απογοήτευσης και οργής που μας διακατέχει.
Τέλος να επισημάνουμε κάτι που έχει την αξία του. Ξέρετε ποιός Ιεράρχης είναι υπεύθυνος των Δελτίου Τύπου της Ιεραρχίας; ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Δημητριάδος κ. Ιγνάτιος. Αυτό σίγουρα λέει πάρα πολλά...
3 σχόλια:
Tι θα πει "αυτά γράφονται προς καθησυχασμό του λαού" άγιε Κυθήρων;
Κλήρος και λαός θα καθησυχασθούν μόνο με τη σαφή και απερίφραστη, συνοδική και πανηγυρική διακήρυξη της ακλονήτου κύρους αληθείας επί τη βάσει της οποίας εκτός Ορθοδόξου Εκκλησίας δεν υπάρχουν Εκκλησίες αλλά αιρετικές κοινότητες, στερούμενες εκκλησιαστικής υποστάσεως και ως εκ τούτου δεν δικαιούνται να ονομάζονται Εκκλησίες.
Απλά και σταράτα πράγματα. Μην τα κλώθετε και τα κλώθετε εσείς οι συνοδικοί υπείκοντες, ενδεχομένως, σε φαναριώτικες (βαρθολομαίικες, ζηζιούλειες και "ελπιδοφόρες") υποδείξεις και πιέσεις παραπέμποντας το όλο ζήτημα σε επιτροπές.
Επομένως καθησυχασμός δεν θα επισυμβεί αλλά ούτε και εφυσυχασμός των αγωνιούντων και δεινώς αλγούντων πιστών! Ειδικά αυτό το τελευταίο!
Λ.Ν.
Καλό είναι, κατά την γνώμη μου, να μην ξεχνάμε, στα πλαίσια πάντα του καλοπροαίρετου διαλόγου, ότι η Εκκλησία της Ελλάδος συμμετείχε, απεδέχθη και προσυπέργαψε με την υπογραφή του Προκαθημένου της και τις υπογραφές της συντριπτικής πλειοψηφίας των νομίμως εκλεγμένων εκπροσώπων της Αρχιερέων, τις Αποφάσεις της Συνόδου της Κρήτης, εκπροσωπόντας το Σώμα της Ιεραρχίας. Αυτό σημαίνει ότι η Εκκλησία της Ελλάδος απεδέχθη πλήρως την Σύνοδο της Κρήτης και αυτή η αποδοχή δεν θα γίνει μελλοντικά, αλλά υφίσταται ήδη και θα αρθεί τότε και μόνο τότε, εάν η Σύνοδος της Ιεραρχίας αποφασίσει, ότι οι υπογραφές κακώς ετέθησαν και η αποδοχή κακώς έγινε και άρει τις πράξεις αυτές. Τέτοια απόφαση δεν βγήκε και μπορεί να μην βγεί ποτέ και όσο δεν βγαίνει, η αποδοχή της Συνόδου της Κρήτης, σαν γεγονός, παραμένει σε ισχύ.
Η αποδοχή των αποφάσεων μιας Συνόδου δεν γίνεται μόνο από μία Εκκλησία (Αυτοκέφαλη ή Πατριαρχείο) συνολικά αλλά και από τα Μέλη της Ιεραρχίας της προσωπικά. Ας μην θεωρούνται ως προσυπογράψαντες την Σύνοδο της Κρήτης όλοι οι Αρχιερείς της Εκκλησίας της Ελλάδος επειδή η αντιπροσωπεία της Εκκλησίας αυτής στην Σύνοδο της Κρήτης (με εξαιρέσεις μάλιστα) προσυπέγραψε τα κείμενα. Κι ας μην χρεώνουμε σε όλους τους Ιεράρχες εξ αρχής συμφωνία με τις αποφάσεις της Κρήτης ή ακόμη χειρότερα φιλοοικουμενισμό!!! Αυτά είναι γενικεύσεις ζηλωτικές με στόχο να παρασυρθούν όλο και περισσότεροι προς την οδό της αποτείχισης!
Δημοσίευση σχολίου