2/3/20

Ο επικήδειος των Θρησκευτικών Γιαγκάζογλου, Φίλη και Γαβρόγλου

«Ήταν μια πειραματική προσπάθεια που δεν απέδωσε… για λόγους νομικούς και συμμόρφωσης προς το Σύνταγμα». Με τα λόγια αυτά η Επταμελής Επιτροπή του ΙΕΠ, που ορίστηκε για να εισηγηθεί για τη μεταβατική περίοδο στην οποία θα μπει το μάθημα των Θρησκευτικών μετά τις σχετικές δικαστικές αποφάσεις, κλείνει τη μελανή σελίδα των πολυθρησκειακών Προγραμμάτων Σπουδών,
που ταλαιπώρησαν την κοινότητα Θεολόγων και Δασκάλων αλλά και τους γονείς και μαθητές των ελληνικών σχολείων. Τα Θρησκευτικά Φίλη - Γαβρόγλου, όπως συνηθίσαμε να τα λέμε, μάλλον όμως τα Θρησκευτικά της ομάδας Γιαγκάζογλου, τίθενται σταδιακά στο χρονοντούλαπο της εκπαιδευτικής ιστορίας του τόπου σαν ένα πείραμα τόσο κακοσχεδιασμένο που αναγκαστικά θα οδηγούνταν σε αποτυχία.
Όσοι μοχθήσαμε τα τελευταία χρόνια για να αποδείξουμε σε όλους την ακαταλληλότητα αυτών των Θρησκευτικών, μαζί και εμείς ως ιστολόγιο, δεν πανηγυρίζουμε αλλά νιώθουμε ικανοποίηση γιατί ο αγώνας μας δεν πήγε χαμένος. Δεν εφησυχάζουμε. Το αντίθετο. Παρακολουθούμε στενά κάθε εξέλιξη. Γνωρίζουμε ότι σε κρίσιμα πόστα στο ΙΕΠ και στο Υπουργείο Παιδείας παραμένουν κάποιοι από τους πρωταγωνιστές και υποστηρικτές των Θρησκευτικών που ακυρώθηκαν. Ξέρουμε καλά ότι οι τωρινές αλλαγές που ανακοινώθηκαν από το ΙΕΠ είναι αναγκαστικές για το ΙΕΠ και το Υπουργείο λόγω των δικαστικών αποφάσεων και δεν αποτελούν καρπό του δικού τους σχεδιασμού ούτε είναι σύμφωνες με το φρόνημά τους. Γι’ αυτό επαγρυπνούμε. Δεν μπορούμε όμως να παραβλέψουμε, πως έστω και αναγκαστικά, δρομολογείται μία αλλαγή στο μάθημα και τα «νέα Θρησκευτικά» Γιαγκάζογλου, Φίλη και Γαβρόγλου αποσύρονται.
Σαν παρηγοριά στους συγγενείς του θανόντος πολυθρησκειακού μαθήματος των Θρησκευτικών ηχούν τα δακρύβρεχτα λόγια που η Επταμελής Επιτροπή του ΙΕΠ απευθύνει προς τους συντάκτες των ακυρωθέντων Θρησκευτικών. Μολονότι προκαλούν τουλάχιστον θυμηδία είναι κατανοητά λόγω της συμμετοχής στην Επιτροπή αυτή προσώπων που συμμετείχαν στα Θρησκευτικά αυτά. Με λίγη σκέψη μπορεί κανείς εύκολα να συμπεράνει ποιος συνέταξε αυτά τα λόγια παρηγοριάς και επέμεινε να συμπεριληφθούν στην Εισήγηση της επιστημονικής επιτροπής για τα Θρησκευτικά. Τα μεταφέρουμε παρακάτω για όσους συμπάσχουν με τους υποστηρικτές των ακυρωθέντων Θρησκευτικών.
Επί της ουσίας, σημαντική εξέλιξη που αναμένουμε είναι η δημοσιοποίηση του περιεχομένου των Βιβλίων μαθητή που θα σταλούν στα σχολεία τον ερχόμενο Σεπτέμβριο. Ευελπιστούμε ότι το ΙΕΠ και το Υπουργείο Παιδείας θα τα δώσει στη δημοσιότητα και θα τα αποστείλει επισήμως στις Θεολογικές Σχολές και την ΠΕΘ πριν την αποστολή τους για εκτύπωση, ώστε να αποφευχθούν εκ των υστέρων νέες αντιδράσεις. Υπάρχει άλλωστε κάτι που και τώρα πρέπει να κρύψουν; Η μη δημοσιοποίηση των Βιβλίων εύλογα γεννά ερωτηματικά για το κατά πόσο έχουν ενσωματωθεί σε αυτά όσα περιγράφονται στα μεταβατικά Προγράμματα Σπουδών για τα Θρησκευτικά.
Τέλος, αναμένουμε την εισήγηση της Επταμελούς Επιτροπής για το νέο καθεστώς των απαλλαγών επισημαίνοντας και πάλι ότι μαζί με την κατοχύρωση του δικαιώματος αλλοθρήσκων, ετεροδόξων και αθέων να απαλλάσσονται, θα πρέπει να διασφαλιστεί ο υποχρεωτικός χαρακτήρας του μαθήματος των Θρησκευτικών και να αποκλειστεί η πιθανότητα κατάχρησης του δικαιώματος από μαθητές που δεν ανήκουν στις ομάδες που έχουν το δικαίωμα αυτό.

Το απόσπασμα της Εισήγησης της Επιτροπής του ΙΕΠ για τα Θρησκευτικά που αναφέρεται στους συντάκτες των ακυρωθέντων Θρησκευτικών

Η Επιτροπή επιθυμεί να υπογραμμίσει ότι σέβεται το έργο των εμπειρογνωμόνων και των συντακτών του υλικού για τον μαθητή που εργάστηκαν με ζήλο και αυταπάρνηση για τα ΠΣ του 2016 και του 2017. Αναγνωρίζεται το έργο τους εξ επόψεως θεολογικής, διδακτικής και παιδαγωγικής προσέγγισης. Η οργάνωση και ανάπτυξη των περιεχομένων κρίθηκε αντίθετη με την ανάπτυξη της θρησκευτικής συνείδησης των Ορθόδοξων μαθητών και αποκλειστικά και μόνο γι’ αυτό το λόγο η επιτροπή οδηγήθηκε στην ουσιαστική αναθεώρηση των περιεχομένων. Οι αποφάσεις 660/2018, 926/2018, 1749/2019 και 1750/2019 του ΣτΕ, σε συνδυασμό με την απόφαση του ΕΔΔΑ (συνεκδικασθείσες προσφυγές αριθ. 4762/18 και 6140/18) και της 28/2019 της ΑΠΔΠΧ κατέδειξαν τις προκλήσεις της συγγραφής και διδασκαλίας του μαθήματος των Θρησκευτικών σε μια πολυπολιτισμική κοινωνία και υπό την έννοια αυτή δικαιώνεται η αγωνία των εμπειρογνωμόνων και των συντακτών του υλικού για τον μαθητή για τον σχεδιασμό ενός υποχρεωτικού μαθήματος που θα μπορεί να διδάσκεται σε όλους ανεξαιρέτως τους μαθητές της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Ήταν μια πειραματική προσπάθεια που δεν απέδωσε, όχι για λόγους επιστημονικούς/παιδαγωγικούς/θεολογικούς, αλλά για λόγους νομικούς και συμμόρφωσης προς το Σύνταγμα (όπως έκρινε το Σ.τ.Ε.). Συνέβαλε, όμως, καθοριστικά στη συνειδητοποίηση και βαθύτερη κατανόηση των δυσκολιών του εγχειρήματος ανοίγοντας νέους δρόμους αναζήτησης και συζήτησης όχι μόνο εντός της κοινότητας των επιστημόνων (θεολόγων, παιδαγωγών, νομικών και άλλων) αλλά ευρύτερα στην κοινωνία. Στο πλαίσιο αυτό καταδεικνύεται, επίσης, η ανάγκη μιας πολυφωνικής προσέγγισης του ζητήματος, τόσο όσον αφορά τις οπτικές γωνίες προσέγγισης του μαθήματος, όσο και της ανάγκης, ακόμη και στο οριοθετημένο πλαίσιο που προσδιορίζεται από τις αποφάσεις του Σ.τ.Ε., να καταστεί ελκυστικό προς όφελος του ανοίγματός του προς όλους τους μαθητές του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος.

32 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

"θα πρέπει να διασφαλιστεί ο υποχρεωτικός χαρακτήρας του μαθήματος των Θρησκευτικών και να αποκλειστεί η πιθανότητα κατάχρησης του δικαιώματος από μαθητές που δεν ανήκουν στις ομάδες που έχουν το δικαίωμα αυτό"
Όσο και να προσποιείστε πως δεν καταλαβαίνετε όποιος γουστάρει φεύγει και δε δίνει λογαριασμό τα άλλα θα είναι πάντα παράνομα και θα έχουν τη δικαιοσύνη απέναντί τους.

ΚΑΙΡΟΣ για σοβαρή ξεχωριστή θρησκειολογία και όχι για τις μούφες των δήθεν ουδετερόθρησκων λεγομένων Νέων Προγραμμάτων.

Ανώνυμος είπε...

Προς τι η ικανοποίηση; Ο αχταρμάς παραμένει, απλά γίνεται ομολογιακός. Όποιος είδε το προτεινόμενο πρόγραμμα καταλαβαίνει ότι τα νεα βιβλία δεν θα διαφέρουν σε διδακτική χρηστικότητα από τα προηγούμενα. Μόνο που κάποιοι δεν θα μυγιάζονται πια από την "πανθρησκειακότητα" του αχταρμά. Σωστή η διόρθωση του χαρακτηρισμού: δεν είναι τα θρησκευτικά Φίλη-Γαβρόγλου αυτά που καταργήθηκαν, είναι η αρχική μορφή -διότι, κατ' ουσίαν, δεν άλλαξε το παιδαγωγικό-διδακτικό κομμάτι, που είναι το βασικό εργαλείο ενός εκπαιδευτικού- των θρησκευτικών της ομάδας Γιαγκάζογλου, τα οποία συγκροτήθηκαν επί κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ-ΝΔ την περίοδο 2010-2014. Όσο για το τι είναι καταχρηστικό σχετικά με τις απαλλαγές, σκεφτείτε ότι πλέον είναι, και με τη βούλα του ΣτΕ, καταχρηστική η καταχωρηση του θρησκεύματος στα στοιχεία του μαθητή, καθώς και η αξίωση της υπηρεσίας να ζητά εξειδίκευση των λόγων θρησκευτικής συνείδησης για την απαλλαγή. Τα αντιθέτως λεγόμενα είναι ασκήσεις ομολογιακής γυμναστικής.
Εν ολίγοις, ας αισθάνεται ικανοποίηση όποιος ευαρεστείται που ο Μανωλιός φόρεσε τα ρούχα του αλλιώς, από τη δήθεν ομολογιακή πλευρά. Χαράς ευαγγέλια για τους ομολογητιστές.

Ανώνυμος είπε...

"Αναγνωρίζεται το έργο τους εξ επόψεως θεολογικής, διδακτικής και παιδαγωγικής προσέγγισης. "

Και θεολογικής;;;;;
ΝΤΡΟΠΗ!!!

Ανώνυμος είπε...

Μην χαίρεσαι θρησκειολογιστή συριζόπληκτε 9:58 μμ!
Εδώ είναι Ορθόδοξη Ελλάδα και δεν θα "γουστάρουν" (για να χρησιμοποιήσω την χυδαία έκφραση σου) πολλοί μαθητές να πάρουν απαλλαγή απο το Ορθόδοξο μάθημα!!!
Περαστικά σου και στην συνομοταξία σου!!!

Ανώνυμος είπε...

Συριζόπληκτος θρησκειολογιστής είναι και ο 6:39 πμ , αν δεν είναι ο ίδιος ο χθεσινοβραδυνός ανώνυμος, και κοροϊδεύει τους Ορθόδοξους που δεν θέλουν να διδάσκουν τον νεοταξίτικο θρησκειολογικό αχταρμα ως ..."ομολογητιστές".
ΑΙΣΧΟΣ!

Ελλην Ρωμιός

Ανώνυμος είπε...

Δεν συμμερίζομαι τη διαπίστωση του ιστολογίου. Ο αχταρμάς από πανθρησκειακός γίνεται ομολογιακός. Εφόσον λείπει η ιστορική κατανομή της ύλης και έχουμε πάλι σκόρπια κείμενα κοινωνιολογικού και φιλοσοφικού στοχασμού. Τα ΝΠΘ είναι και πάλι κειμενοκεντρικά. Λείπει η δοκιμιακή διάρθρωση των ενοτήτων ειδικά στη Γ΄Γυμνασίου. Το μάθημα μοιάζει με project και πάλι!

Ανώνυμος είπε...

Προς τον 9:58
Αυτοί που θα γουστάρουν κατά την έκφρασή σου να φύγουν , θα είναι άθεοι ή αλλόθρησκοι, οι οποίοι έτσι κι αλλιώς δικαιούνται απαλλαγής. Μη βιάζεσαι να χαρείς ! Οι απαλλαγές δεν θα ξεπεράσουν μονοψήφιους αριθμούς. Μόνο φανατικοί, πωρωμένοι αριστεροί και εχθροί του χριστιανισμού, θα επιδιώξουν απαλλαγή για τα παιδιά τους, στερώντας τους όμως τη δυνατότητα να γνωρίσουν το φως της ορθοδοξίας. Όσο για σένα, αν είσαι εκπαιδευτικός, πρέπει να ξέρεις ότι, αυτά που γράφεις, δεν περιποιούν τιμή για κάποιον που διδάσκει το μάθημα των θρησκευτικών.

Ανώνυμος είπε...

Μόνο για παρηγοριά των συντακτών των ακυρωμένων ΠΣ θα μπορούσε να λεχθεί ότι "αναγνωρίζεται το έργο τους εξ απόψεως θεολογικής και παιδαγωγικής προσέγγισης". Διότι για όσους μελέτησαν τα ΠΣ (γονείς, θεολόγοι, Επίσκοποι, αλλά και απλοί ενδιαφερόμενοι για το θέμα) όλοι έφριξαν πώς είναι δυνατόν να προτείνεται τέτοιο ΠΣ σε μικρά παιδιά που δεν έχουν ξεκαθαρίσει στοιχειώδεις γνώσεις στην πίστη τους. Πού η παιδαγωγική προσέγγιση;

Αλλά τι να πρωτοθυμηθούμε; το ανακάτεμα των γνώσεων, την φορτωμένη πληροφόρηση ή τις εξωφρενικές ισοτιμίες του Χριστού με τον Μωάμεθ και τον Βούδα, την επί του Όρους Ομιλία του Χριστού με τις διδαχές του Κομφούκιου ή την ισοτιμία του Αγίου Πορφυρίου με τον Δαλάι Λάμα. Βγήκαν τα μάτια μας να μελετούμε την υψηλή θεολογία των ΠΣ.

Το δυστύχημα δεν είναι μόνο ότι γράφτηκαν αυτά και τόσα άλλα βλάσφημα από θεολόγους, αλλά ότι ενώ επισημάνθηκαν τα λάθη σε επιστημονικές μελέτες και συνέδρια, ενώ η Εκκλησία εξέφρασε έστω και με καθυστέρηση την Ορθόδοξη θέση της και τις παρατηρήσεις της, ενώ οι νομικοί επεσήμαναν την αντίθεση των ΠΣ με το Σύνταγμα και τους νόμους της ελληνικής πολιτείας, εκείνοι όλους τους έγραφαν στα παλαιότερα των υποδημάτων τους.

Ακόμη και όταν εκδόθηκαν οι 4 αποφάσεις του ΣτΕ πάλι αναζητούσαν τρόπους μη εφαρμογής τους. Τέτοια συμπεριφορά δεν έχει προηγούμενο στην Ελλάδα σε κανένα επιστημονικό κλάδο.

Προς τι ο έπαινος; Ντροπή, και μόνο ντροπή για όλη την άδικη ταλαιπωρία του ελληνικού λαού που δεν του έφταναν τα προβλήματά του είχε και τα Θρησκευτικά, να αγωνιά τι θα μάθουν τα παιδιά του και να αγωνίζεται στο δρόμο για το αυτονόητο.

Ανώνυμος είπε...

Γιατί κόψατε την απάντηση στον θρασύτατο 6:39πμ;;;

Ανώνυμος είπε...

Θα αστειεύεστε ...
Μία απλή αναθεώρηση είναι. Τελικά οι Φίλης και Γαβρόγλου ως νομοθέτες παγίωσαν τα θρησκευτικά που εξακολουθούν να είναι βάση για τη συνέχεια

Ανώνυμος είπε...

Μάλλον ο επικήδειος του μαθήματος των Θρησκευτικών που αφορά ΟΛΑ τα παιδιά που φοιτούν στο ελληνικό σχολείο...

Ανώνυμος είπε...

Η συρρίκνωση του μαθήματος ξεκίνησε! Περιμένετε να δείτε και τη συνέχεια!!!

Ανώνυμος είπε...

Είναι παιδαγωγική ντροπή να ισχυρίζονται ορισμένοι ότι οι εκοσμικευμένοι μαθητές ή εκείνοι που ταλαντεύονται ας πάρουν απαλλαγή!

Ανώνυμος είπε...

Είναι πράγματι δύσκολο να διασφαλιστεί ότι δεν θα γίνει κατάχρηση του δικαιώματος απαλλαγής όταν στις αιτήσεις δεν θα γίνεται αναφορά στο θρήσκευμα.
ΩΣΤΟΣΟ νομίζω ότι:
1. Πρέπει να μελετηθεί ο τρόπος χορήγησης απαλλαγής στην Κύπρο και άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
2. Να εξεταστεί εάν η δυνατότητα να ζητείται απλή αίτηση για λόγους θρησκευτικής συνείδησης αλλά οι Διευθυντές μέσω myschool να αναζητούν αυτοδικαίως Ληξιαρχικές Πράξεις Γέννησης των αιτούντων μαθητών ώστε να διαπιστώσουν ότι όντως συντρέχει λόγος απαλλαγής.
3. Να οριστεί ξεκάθαρα ο τρόπος απασχόλησης όσων παίρνουν απαλλαγή. Επειδή εναλλακτικό μάθημα σε αυτή τη φάση δεν μπορεί να υπάρξει, ίσως ούτε στο μέλλον - θα δούμε, πρέπει να ορίζεται η υποχρεωτική παρακολούθηση άλλου μαθήματος την ώρα των Θρησκευτικών. Να οριστεί τι θα γίνεται σε μικρά σχολεία με ένα τμήμα ανά τάξη.
4. Ξεκάθαρα να τονίζεται ότι όσοι δεν έχουν δικαίωμα απαλλαγής και κάνουν καταχρηστική χρήση του θα υπόκεινται στις ανάλογες κυρώσεις.
5. Να διατηρηθεί η προθεσμία υποβολής αιτήσεων απαλλαγής στις πρώτες μέρες του σχολικού έτους.

Ανώνυμος είπε...

Εξίσου παιδαγωγική ντροπή είναι να εγκλωβίζεις ανθρώπους σε ομολογιακές διδαχές. Τα σχολεία είναι χώρος επιστήμης. Όλα τα άλλα αλλού. Φτάνει πια η χαζομάρα

Ανώνυμος είπε...

Φυσικά και μπορεί να υπάρξει εναλλακτική θρησκειολογία εδώ και και τώρα. Αυτό που είναι θέμα είναι πως με αυτά που βλέπω πρέπει να γίνει αυστηρή επιλογή όσων από το χώρο των θεολόγων τη διδάξουν.
Χάρισμα σας τα δημόσια κρατικά κατηχητικά και οι κατηχούμενοι υπό του δημοσίου μαζί με τις αποφάσεις της ελληνικής δικαιοσύνης, που αφειδώς θα απαλλάξει τους πάντες στη συνέχεια.

Ανώνυμος είπε...

Θρησκειολογικό μάθημα διδασκόμενο από θεολόγους επιλεγμένους με κριτήριο τα προοδευτικά τους φρονήματα!!!

Αυτό είναι το μέλλον των Θρησκευτικών για κάποιους... Τραγέλαφος!

Ανώνυμος είπε...

Κάποιοι εξακολουθούν να μην καταλαβαίνουν τι συμβαίνει από δω και πέρα με τις απαλλαγές και να μην ενημερώνονται, επίσης, για την επικαιρότητα. Έχουν κερδίσει πρόσφατα δικαστήρια επίδοξοι απαλλασσόμενοι κατά του να δηλώσουν για ποιον λογο, πέραν της απλής επίκλησης της θρησκευτικής συνείδησης, επεδίωξαν την απαλλαγή. Κανείς δεν υποχρεώνει κανέναν να έχει ο ίδιος ή το παιδί του στα δεκατρία του, στα δεκαπεντε του, στα δεκαοχτώ του, την ίδια θρησκευτική συνείδηση που δήλωνε στα γεννοφάσκια του. Όπως το κράτος δινει τη δυνατότητα στον καθένα να κάνει δέκα -πολιτικούς- γάμους, ακόμα ευκολότερα αναγνωρίζει το δικαίωμα να αλλάζει ο καθένας τη θρησκευτική του συνείδηση και αυτοπροσδιορισμό τρις εβδομαδιαίως. Δεν είναι υπηκοότητα/ιθαγένεια, που δεν μπορείς να την αλλάξεις κατα το δοκούν ανά πάσα στιγμή. Όχι μόνο δεν ενδιαφέρεται να του ζητήσει το λόγο για την αλλαγή αυτή, αλλά σχεδόν απαγορεύει στις υπηρεσίες του να ζητούν και να αναζητούν το λόγο. Και αυτά έχουν πλέον κατοχυρωθεί και συνταγματικώς, από το ΣτΕ, αν θυμάστε.

Ανώνυμος είπε...

Όλη η φασαρία των υποστηρικτών της θρησκειολογίας ξεκινάει από τις προσωπικές τους δυσκολίες να συνειδητοποιήσουν ότι η "θρησκεία" δεν είναι μόνο κοσμικό ανθρώπινο κατασκεύασμα για την κάλυψη κάποιας ανάγκης. Βεβαίως υπάρχει αυτή η στάση ζωής αλλά δεν έχει καμία σχέση την αληθινή κοινωνία του Θεού με τον άνθρωπο.

Αυτή η αληθινή κοινωνία δεν έχει αιτία τον άνθρωπο αλλά τον Θεό που συμβαίνει να υπάρχει ανεξάρτητα από τη δική μα θέληση και φυσικά δεν είναι ένας ανθρώπινος μύθος.

Ο Θεός δεν κλείνεται στον εαυτό του αλλά γνωρίζει τον εαυτό του στους ανθρώπους και δημιουργεί σχέση ζωής μαζί τους. Εισέρχεται στην ιστορία τους, όχι στην φαντασία τους.

Αυτό το θαυμαστό και υπερκόσμιο γεγονός όποιος το θεωρήσει ισότιμο με τις φανταστικές επινοήσεις των θρησκειών μόνο και μόνο επειδή τα μέσα έκφρασης αυτής της διάθεσης επικοινωνίας με τον Θεό που υπάρχει και με τον θεό που νομίζεται πως υπάρχει είναι κοινά, τότε δεν οδηγείται στην αλήθεια των πραγμάτων. Μένει στην εξωτερική έκφραση από την πλευρά του ανθρώπου (που χρησιμοποιεί τα κοινά μέσα του πολιτισμού του) και έτσι χάνει την ουσία αυτής της σχέσης που είναι ο αποκαλυπτόμενος ζωντανός Θεός και Σωτήρας του ανθρώπου, εκείνου που μετέχει στην παναγία και αθάνατη ζωή Του.

Όσοι εμμένουν στην εξωτερική εικόνα των θρησκειών ως ανθρώπινα πολιτισμικά επιτεύγματα προφανώς δεν έχουν βιώσει την αληθινή κοινωνία με τον Θεό. Αν την είχαν βιώσει θα ντρέπονταν ακόμη και να σκεφτούν την ισότητα των θρησκειών με βάση τα εξωτερικά κριτήρια.

Είναι θλιβερό που δεν βρήκαν λύση μέσα τους σ'αυτή την αναζήτηση και φαντάζονται πως με τη σοφία τους θα αναπλάσουν τον κόσμο και ιδιαίτερα μια χώρα αγίων που είναι ζωντανοί και προστατεύουν όσους τους επικαλούνται.

Αδελφοί Μεγάλη Σαρακοστή. Ας προσευχόμαστε για τον τόπο και τον κόσμο ολόκληρο. Ας μην προσβάλλουμε κανέναν. Έχει ο Θεός για τον καθένα και τη στάση του. Η Εκκλησία καλεί τους πάντες να βιώσουμε την αληθινή σχέση με τον Θεό.

Όταν ο άνθρωπος Τον γνωρίσει, τότε θα αποκτά κριτήριο για τις στάσεις και τις πράξεις του, αν ήταν σωστές. Όταν βρεθεί ενώπιον του Κυρίου που ρωτάει το προσωπικό ερώτημα «Σαούλ, Σαούλ, τι με διώκεις; Σκληρόν σοι προς κέντρα λακτίζειν».

Ανώνυμος είπε...

Αυτός που -κατά τον 4/3, 6:49- αλλάζει τη θρησκευτική του συνείδηση και τον αυτοπροσδιορισμό του τρις εβδομαδιαίως, είναι αντικείμενο ψυχιατρικής έρευνας .Ένας τέτοιος άνθρωπος είναι καταστροφικός και για τα παιδιά του, αν ζητήσει απαλλαγή από τα θρησκευτικά. Όμως αυτά τα παιδιά δεν κινδυνεύουν από το ορθόδοξο μάθημα των θρησκευτικών. Από έναν τέτοιο γονιό κινδυνεύουν.

Ανώνυμος είπε...

Εξακολουθούν κάποιοι να βαττολογούν και να κάνουν πως δεν καταλαβαίνουν. Κοιτάζουν το δάχτυλο που δείχνει και όχι αυτό που δείχνεται με το δάχτυλο. Γι' αυτό και υποστήκαμε αυτήν την πανωλεθρία -αρνουνται να αντιληφθούν την πραγματικότητα του κόσμου. Δεν μιλάμε για το από ποιον κινδυνεϋουν τα παιδιά, κατά ποσον και σε τι, αλλά για το αν η οποιαδήποτε δήλωση θρησκεύματος στη ληξιαρχική πράξη γέννησης ή οποιοδήποτε άλλο επίσημο έγγραφο αποτελεί τετελεσμένο για την πολιτεϊα και δεσμευτικό για τον δηλούντα πέραν του συγκεκριμένου σκοπού της δήλωσης. Κανένα δικαίωμα δεν εχει το κράτος να απαγορεύσει στον πολιτη να αρνηθεί τον παλαιότερο θρησκευτικό προσδιορισμό του και κανείς πολίτης δεν δεσμεύεται απο παλαιότερο θρησκευτικό του προσδιορισμό σε καμία μελλοντική στιγμή. Και από αυτό δεν εξαιρούνται ούτε αβάπτιστοι ούτε βαπτισμενοι. Και δεν χρειάζεται να είναι ψυχασθενής κάποιος για να δηλώνει τρις εβδομαδιαίως διαφορετικό θρησκευτικό αυτοπροσδιορισμό, γιατί δεν χρειάζεται όντως να τον αλλάζει, παρά μόνο να δηλώνει, για τους δικούς του λόγους συμφέροντος. Το κράτος δεν ενδιαφέρεται, παρά μόνο σε εξαιρετικά σοβαρούς λό γους, δημοσίου συμφέροντος, ας πούμε. Και μαντέψτε: η παρακολούθηση του μαθήματος των θρησκευτικών δεν είναι ένας από αυτούς. Ο σταθερός θρησκευτικός αυτοπροσδιορισμός δεν είναι υποχρεωτικός κατά την πολιτεία, είναι προαιρετικός -ακόμα και ο μειονοτικός έχει το δικαίωμα να παρακολουθεί μάθημα πλειονοτικών, εφόσον το επιθυμεί. Τα αντιθέτως λεγόμενα είναι ασκήσεις ομολογητικής γυμναστικής και θριαμβολογικά άσματα των οικιών ημών εμπιπραμένων.

Ανώνυμος είπε...

4 Μαρτίου 2020 - 6:53 μ.μ.
Έξυπνο -αλλά ξέρετε πού βρισκεται το δικό μας πρόβλημα; Στο ότι απαλλαγής δυνατότητα δίνεται μονο από το μάθημα των θρησκευτικών με απλή δήλωση ενός τέτοιου γονιού, ενώ απαλλαγής δυνατότητα απο εναν τέτοιο γονιό δεν δίνεται, παρά μόνο αφού τελεσιδικήσουν καταγγελίες εις βάρος του -και οι παλινωδίες του στο θρησκευτικό αυτοπροσδιορισμό δεν προσφέρονται γι' αυτές.

Ανώνυμος είπε...

Ο Ορθόδοξος συνειδητοποημένος Ελληνικός λαός απαιτεί Ορθόδοξα Θρησκευτικά στους Ελληνορθόδοξους παίδες!
Τελεία και παύλα!

Φ.

Ανώνυμος είπε...

Θερμή παράκληση προς τον διαχειριστή του ιστολογίου: ας πάψει να παραπληροφορεί (επιτέλους!). Κι ας αρκεστεί στις αλλαγές που έγιναν στα Θρησκευτικά που εκείνος επιθυμεί να διδάσκει.

Ανώνυμος είπε...

Και κάθε στιμή μπορεί να αλλάζει κάποιος τη θρησκεία του και ουδείς δικαιούται νομικά και ηθικά να τον χαρακτηρίσει. Η πορεία στο παράλληλο σύμπαν συνεχίζεται εθελοτυφλώντας.
Και για να τελειώνουμε η θρησκεία είναι ιδιωτική υπόθεση και δεν υπόκειται σε έλεγχο ή καταγραφή δημόσιων αρχών.

Ανώνυμος είπε...

@ Φ.

Πάρε τους ελληνορθοδόξους που θα βρεις στο σχολείο, τις αποφάσεις του ΣτΕ, κτλ κτλ και κάνε ό,τι θες.
Αφήστε μας επιτέλους να βάλουμε τη θρησκεία σε επιστημονική βάση στη σχολική εκπαίδευση χωρίς να ενδιαφερόμαστε για προσωπικά δεδομένα και χωρίς να επιδιώκουμε θρησκευτικό προπαγανδισμό , κατήχηση ή όπως αλλιώς το θες.
Έτσι και αλλιώς όλα τα άλλα ανήκουν στο παρελθόν και δημιουργούν ένα ανεπιστρεπτί θνησιγενές περιβάλλον για το μάθημα.

Ανώνυμος είπε...

"Και κάθε στιμή μπορεί να αλλάζει κάποιος τη θρησκεία του και ουδείς δικαιούται νομικά και ηθικά να τον χαρακτηρίσει." (11:13 πμ)

Απάντηση
Και ηθικά και νομικά όποιος αλλάζει κάθε στιγμή την θρησκεία του, μπορούμε να πούμε ότι σίγουρα Ορθόδοξος Χριστιανός συνειδητός και σταθερός ΔΕΝ είναι!

Ανώνυμος είπε...

Αφησε θρησκειολογιστή 3:51 μμ την συριζαίικη προπαγάνδα με το θνησιγενές νεοταξίτικο περιεχόμενο της και μάθε ότι εδώ είναι Ορθόδοξη Ελλάδα με Ελληνορθόδοξη Παιδεία που στήριζε την νεολαία και τους μετέπειτα ενήλικες στις υγιείς ελληνορθόδοξες αρχές και στην θεία πίστη την αληθινή που έχει μόνο η Ορθόδοξη Εκκλησία!

Αφησε και τα παραμύθια περι επιστημονικότητας! Δεν είστε αποκλειστικοί εκπρόσωποι της επιστημονικότητας εσείς!

Αλλο νεοταξίτικος αχταρμάς και άλλο επιστημονικότητα! Τα έχεις μπερδέψει πολύ τα πράγματα!

Ο αριστερόστροφος πανθρησκειακός προπαγανδισμός δεν περνά!

Αντιοικουμενιστής Αναγνώστης

Ανώνυμος είπε...

Τι λέτε αγαπητοί;
Τι συνειδητός χριστιανός και τι ιστορίες;
Αυτά στους πνευματικούς σας όχι στη δημόσια υποχρεωτική εκπαίδευση.
Αυτά δεν είναι για τα σχολεία. Σοβαρολογούμε τώρα; Είναι δουλειά υπουργείου του κράτους η πίστη;
Θα μας πετάξουν έξω από τα σχολεία με τις κλωτσιές σε λίγο και θα συνεχίζουμε να λέμε δήθεν ευσεβή λογύδρια!
Έχουμε μπερδέψει τη μάθηση με την πίστη και όχι μόνο αλλά η ίδια η κοινωνία θα μας βάλει στη θέση μας.
Το ίδιο το ΣτΕ διέγραψε τη θρησκεία από τα απολυτήρια ως δημόσια έγγραφα.
Αρκετοί από δω έπρεπε να αναζητήσουν εργασία στις μητροπόλεις ή άντε σε κανένα εκκλησιαστικό σχολείο και όχι στη δημόσια υποχρεωτική εκπαίδευση.

Ανώνυμος είπε...

Μην κόβετε τα ορθόδοξα σχόλια!!!!!

Ανώνυμος είπε...

Εσύ είσαι αυτός που δεν φαίνεται να σοβαρολογεί και νομίζει ότι βρίσκεται στο γαλλικό κράτος, ανώνυμε 8:42 μμ....

Ανώνυμος είπε...

https://voiceofeurope.com/2020/03/swedish-mother-reports-school-to-police-after-a-teacher-told-her-daughter-to-write-i-am-a-muslim/

Ακόμα να γίνει η Ελλάδα Σουηδία?

Μπορείτε να δείτε τις προηγούμενες δημοσιεύσεις του ιστολογίου μας πατώντας το Παλαιότερες αναρτήσεις (δείτε δεξιά)