6/12/16

Ψήφισμα του Παραρτήματος Κορινθίας της ΠΕΘ για το μάθημα των Θρησκευτικών

Παράρτημα της Πανελληνίου Ενώσεως Θεολόγων Ν. Κορινθίας
Το παράρτημα της Πανελλήνιας Ένωσης Θεολόγων (Π.Ε.Θ.) Νομού Κορινθίας συνήλθε σε Έκτακτη Γενική Συνέλευση την Πέμπτη 17 Νοεμβρίου 2016 και αφού συζήτησε διεξοδικά (μεταξύ των άλλων) τα σοβαρά προβλήματα που προέκυψαν και προκύπτουν από την προσπάθεια εφαρμογής Νέου Προγράμματος Σπουδών (Ν.Π.Σ.) στο μάθημα των Θρησκευτικών, εξέδωσε (κατά πλειοψηφία) το παρακάτω:
ΨΗΦΙΣΜΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
1ον) Θεωρούμε βεβιασμένη
και απροετοίμαστη την προσπάθεια επιβολής του νέου προγράμματος σπουδών (Ν.Π.Σ) στο μάθημα των θρησκευτικών (M.Τ.Θ.), ενώ ήδη είχε αρχίσει το τρέχον σχολικό έτος, είχαν διανεμηθεί τα βιβλία του προηγούμενου προγράμματος σπουδών σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και η ροή της ύλης είχε ξεκινήσει κανονικά. Εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς βρεθήκαμε ξαφνικά σε ένα εντελώς νέο πλαίσιο σπουδών, χωρίς καμία αντιστοιχία (του Ν.Π.Σ.) με τα διανεμηθέντα σχολικά βιβλία Θρησκευτικών, χωρίς ουσιαστική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και κυρίως χωρίς διάλογο με τους εμπλεκόμενους φορείς της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Αποτέλεσμα όλης αυτής της χωρίς προηγούμενο στα εκπαιδευτικά χρονικά αναστάτωσης, ήταν να δεχθούμε τις έντονες διαμαρτυρίες γονέων μαθητών. Παράλληλα, δημιουργήθηκαν αμφιβολίες και ερωτηματικά στους μάχιμους θεολόγους καθηγητές, οι οποίοι κλήθηκαν να τα υλοποιήσουν, από την προχειρότητα του εγχειρήματος , αλλά και την αδιαλλαξία εκ μέρους του υπουργείου. Μιας εμμονής για την «πάση θυσία» εφαρμογή ενός εισαγόμενου «θρησκευτικού γραμματισμού», μιας ακαθόριστης δηλαδή θρησκευτικού τύπου παιδείας άγνωστης και αδοκίμαστης έως τώρα. Μοιάζει με πείραμα, μόνο που οι αποδέκτες των συνεπειών θα είναι οι μαθητές μας, και κατ’ επέκταση ολόκληρη η κοινωνία. Το Ν.Π.Σ, ως προς το περιεχόμενο, τη διάρθρωση της ύλης και τον εκπαιδευτικό προσανατολισμό, υστερεί παιδαγωγικά και γνωστικά. Παραθέτει πληροφορίες και όχι ουσιαστικές γνώσεις. Έρχεται σε σύγκρουση με τις αρχές που τα παιδιά έχουν ήδη αναπτύξει ως τώρα από την οικογένεια και το σχολείο,αλλά και με την Ορθόδοξη συνείδηση του διδάσκοντα. Ισοπεδώνει τον ορθόδοξο ανθρωπισμό του χριστιανισμού με κάθε άλλη θρησκεία και προβάλλει νέα ήθη και αξίες ασύμβατες με τον Ελληνορθόδοξο πολιτισμό μας.
Παράλληλα προκλήθηκε, δικαιολογημένα στο θέμα πού δημιουργήθηκε (με το ΝΠΣ), η εμπλοκή και της Εκκλησίας της Ελλάδος, ως συναρμόδιας (από τον καταστατικό της χάρτη που αποτελεί και νόμο του Ελληνικού κράτους, τον 590/1977) για το περιεχόμενο της παρεχόμενης θρησκευτικής Παιδείας.
Όλα αυτά όμως τα γεγονότα και η προβολή τους από τα Μ.Μ.Ε, διετάραξαν το ομαλό Παιδαγωγικό κλίμα που οφείλει να επικρατεί στην εκπαιδευτική διαδικασία, αναστάτωσαν την εκπαιδευτική κοινότητα και προβλημάτισαν σοβαρά την Ελληνική κοινωνία.

2ον) Συμφωνούμε και αποδεχόμαστε ως παιδαγωγοί την εναλλαγή παλαιών και νέων εκπαιδευτικών μεθόδων διδασκαλίας (βιωματική, ομαδοσυνεργατική, μετωπική κ.ά), τις οποίες ήδη εφαρμόζαμε και εφαρμόζουμε παρά τις δυσκολίες στην υλικοτεχνική υποδομή των σχολείων της Ελληνικής περιφέρειας και της ανεπάρκειας των πόρων εν μέσω κρίσης. Είμαστε όμως έντονα προβληματισμένοι με τον αντιπαιδαγωγικό κατακερματισμό της ύλης, την ασυνέχεια, την αποσπασματικότητα και κυρίως το περιεχόμενο διδασκαλίας και το στόχο του Ν.Π.Σ, το οποίο όπου εφαρμόστηκε πιλοτικά τα προηγούμενα έτη είχε ως αποτέλεσμα την σύγχυση γνώσεων , όρων, εννοιών και συμπεριφορών εκ μέρους των μαθητών, οι οποίοι έμειναν χωρίς ουσιαστική μόρφωση, περιέπεσαν σε θρησκειολογική σύγχυση συγκρητιστικού τύπου και παρουσίασαν μια ακαθόριστη θρησκευτική συνείδηση.
Πιστεύουμε ότι «είτε εν γνώσει, είτε εν αγνοία» των εισηγητών του Ν.Π.Σ των Θρησκευτικών, η εφαρμογή τους οδηγεί σε μία συγκεκαλυμμένη αποδόμηση της Ορθοδοξίας σε βάθος χρόνου. Για παράδειγμα, τονίζεται ο Θεός ως έννοια και ιδέα, ενώ υποβαθμίζεται η έννοια του Θεού ως πρόσωπο καθώς και οι αναφορές στην Τριαδολογία, την Χριστολογία, την Σωτηριολογία και την Εκκλησιολογία. Η συνάντηση όμως Ελληνισμού και Χριστιανισμού ήταν η βάση η οποία γέννησε αυτόν τον Ελληνορθόδοξο πολιτισμό, που βλέπουμε καθημερινά γύρω μας και για τα μνημεία του οποίου (γραπτά και μη) καυχόμαστε και θαυμαζόμαστε παγκόσμια. Παρατηρούμε επίσης ότι οι Θρησκειολογικές αναφορές του Ν Π Σ υπερτονίζονται σε κάθε ευκαιρία, σαν να αποτελεί η Θρησκειολογία τον κορμό της Θεολογικής επιστήμης και όχι κλάδο της.
Ως θεολόγοι καθηγητές, ουδέποτε διδαχθήκαμε, στο πλαίσιο των ακαδημαϊκών μας σπουδών, τέτοιο θρησκειολογικό συνοθύλευμμα. Το αντικείμενο που καλούμαστε να διδάξουμε στους μαθητές μας, δεν υφίσταται με τέτοια σύνθεση και με τέτοιο προσανατολισμό ούτε στα ακαδημαϊκά ούτε στα αναλυτικά σχολικά προγράμματα καμιάς χώρας του κόσμου ( ούτε καν στην ουδετερόθρησκη Γαλλία ).

3ον) Επιπροσθέτως η εφαρμογή του Ν.Π.Σ, εγείρει θέμα συνταγματικότητας και νομιμότητας, καθώς έρχεται σε αντίθεση με το άρθρο 16 του Ελληνικού Συντάγματος, που επιτάσσει ως σκοπό της Παιδείας την «ανάπτυξη εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης» (όπως αυτή ερμηνεύθηκε από το Συμβούλιο της Επικρατείας, ότι εννοείται η Ορθόδοξη θρησκευτική συνείδηση). Επίσης εγείρει θέμα νομιμότητας, καθώς σύμφωνα με τον ισχύοντα εκπαιδευτικό Νόμο 1566/85 ορίζεται ότι η διδασκαλία θα πρέπει να προσανατολίζει τους μαθητές «να διακατέχονται από πίστη στην πατρίδα και τα γνήσια στοιχεία της Ορθόδοξης χριστιανικής παράδοσης».

4ον) Ως μέλη της Ορθοδόξου Εκκλησίας της Ελλάδος συμμεριζόμαστε και επικροτούμε την θέση του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών κ.κ. Ιερωνύμου, ο οποίος αναφερόμενος στο Νέο Πρόγραμμα Σπουδών στα Θρησκευτικά δήλωσε ότι είναι «απαράδεκτο», «επικίνδυνο» και ακατάλληλο για την Ελληνική κοινωνία στην οποία μόνο προβλήματα θα δημιουργήσει. Θεωρούμε την πρόταση της Ιεραρχίας (την οποία εισηγήθηκε ο Μητροπολίτης Ναυπάκτου ) ρεαλιστική, τεκμηριωμένη και προς την σωστή κατεύθυνση επιστημονικά και παιδαγωγικά. Προτείνουμε να αξιοποιηθεί κι αυτή στον συμφωνηθέντα διάλογο που ξεκίνησε μεταξύ των επιτροπών της Εκκλησίας και του Υπουργείου Παιδείας.

5ον) Στηρίζουμε την θέση της Εκκλησίας, της πλειονότητας της επιστημονικής και εκπαιδευτικής κοινότητας και της Π.Ε.Θ για διάλογο από μηδενική βάση.
Μέχρι ολοκληρώσεως αυτού του διαλόγου, ζητούμε να τροποποιηθεί ο νόμος ώστε να έχουμε πάγωμα του Ν.Π.Σ στό μάθημα των Θρησκευτικών και επαναφορά του μέχρι τώρα ισχύοντος, για το οποίο ήδη υπάρχουν τα διανεμηθέντα στους μαθητές σχολικά εγχειρίδια. Κι αυτό γιατί θεωρούμε γεγονός παιδαγωγικά απαράδεκτο κι επικίνδυνο για την προοπτική και την ισοτιμία οποιουδήποτε μαθήματος, το να μην υπάρχει σχολικό εγχειρίδιο τουλάχιστον στην υποχρεωτική εκπαίδευση.
Είναι αναγκαίο πιστεύουμε να επανέλθει το ήρεμο παιδαγωγικό κλίμα που διαταράχθηκε (ως μη όφειλε), ώστε να προετοιμαστεί καλύτερα οποιαδήποτε αλλαγή του Προγράμματος Σπουδών στα Θρησκευτικά.

Κάνουμε ως Έλληνες πολίτες και μέλη της Ορθοδόξου Εκκλησίας έκκληση για ουσιαστικό διάλογο από μηδενική βάση με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Οποιαδήποτε αλλαγή προκύψει ελπίζουμε να είναι κατά το δυνατόν προσαρμοσμένη και συμβατή με την Ελληνική σχολική πραγματικότητα,το Σύνταγμα και τους Νόμους του Ελληνικού κράτους και κυρίως αντάξια του πολιτισμού και της Ιστορίας του.

14 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Εδώ που έφτασαν τα πράγματα ή καλύτερα οδηγήθηκαν σκοπίμως και εντέχνως από την παρούσα Κυβέρνηση, δεν μπορεί να γίνει, Φίλοι της Π.Ε.Θ., '' ουσιαστικός διάλογος από μηδενική βάση '' για Πολιτικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς και Οικονομικούς λόγους. Άλλωστε θα αποτελούσε , Πολιτικά , κακό προηγούμενο και για κάθε άλλο Εκπαιδευτικό Κλάδο ή οποιαδήποτε επιχειρούμενη Μεταρρύθμιση , μελλοντικά. Μην ξεχνούμε πως και άλλες Ειδικότητες, Εκπαιδευτικά, υφίστανται ήδη αλλαγές στο δικό τους Μάθημα. Έπειτα το Νέο Πρόγραμμα Σπουδών, Νομικά, είναι τυπικά κατοχυρωμένο και τυχόν έναρξη διαλόγου φοβούνται ότι είτε θα το έθετε εν αμφιβόλω είτε θα έδινε την εντύπωση πως το Φ.Ε.Κ. - Φίλη έχει όντως Νομικό κόλλημα, οπότε επιδιώκουν δια της σιγής τους να το αποφύγουν.
Όσο για το Οικονομικό σκέλος, υπενθυμίζω τα όσα έγραφα, μεταξύ άλλων, στις 19 Νοεμβρίου 2016 - 8:07 μ.μ. :

'' Είναι ολοφάνερον πως εφόσον έχουν λάβει κονδύλια, μέσω ΈΣΠΑ, για την εφαρμογή Νέων Προγραμμάτων Σπουδών ή πρέπει να τα εφαρμόσουν - τουλάχιστον για όσο χρόνο διαρκούν ή έχουν δεσμευτεί εγγράφως - ή πρέπει να επιστρέψουν τα χρήματα - που , προφανώς, και κατά το πλείστον - έχουν αναλωθεί - από αυτούς, που τα έλαβαν . Αυτό θα ισχύσει πολλώ δε μάλλον εάν ανατραπούν τα σχέδιά τους από μια ενδεχόμενη ή την επικείμενη απόφαση του Συμβουλίου Επικρατείας. Πάντως, διάλογος από μηδενική βάση , με δεδομένη τη αναληφθείσα δέσμευση ΕΣΠΑ ή πιθανώς - ακόμη χειρότερα - και εντός του 3ου Μνημονίου, δεν είναι δυνατόν νομικά να υπάρξει, αυτή τη στιγμή. ''
Από Εκκλησιαστικά άποψη, ας μην το συζητάμε πλέον. Ο Μακαριότατος δεν επιθυμεί '' Πόλεμο και Αίμα '' κατά δήλωσή του αλλά μάλλον ειρήνη, έστω κι αν αυτό θα σήμαινε τη μεταβολή της Εκκλησίας σε '' δούλη του Καίσαρος ''.

Λυπάμαι αλλά αυτά είναι τα δεδομένα.


Παυλίδης Δημήτριος

πρώην Αντιπρόεδρος του Συλλόγου

Αδιορίστων Θεολόγων Ελλάδος

Ανώνυμος είπε...

Εκείνο που έχει σημασία δεν είναι το αποτέλεσμα αλλά η αντίσταση ( ας χρησιμοποιήσουμε και λίγη αριστερή ορολογία).
Δεν υπάρχει περίπτωση Ορθόδοξος Θεολόγος ή Δάσκαλος να κάνει αυτό το πρόγραμμα σπουδών στα Θρησκευτικά, χωρίς να έχει πρώτα ισοπεδώσει πλήρως την Ορθόδοξη αλλά και όποια χριστιανική θρησκευτική συνείδηση κουβαλάει . Εδώ μιλάμε για εσκεμμένη διαστρέβλωση στα όρια του γεννιτσαρισμού...

Ανώνυμος είπε...

Κανείς δεν αναφέρει το πρακτικό ζήτημα του όλου θέματος: Βγάζω φωτοτυπίες , πολλές φορές πολυσέλιδες, για 220 άτομα ! Δεν είναι κρίμα ενώ έχουμε τα βιβλία να μην τα χρησιμοποιούμε και να δαπανούμε χρήμα και χρόνο για ατελείωτη αναπαραγωγή φωτοτυπιών. Είναι αδικία να βλέπω συναδέρφους άλλων ειδικοτήτων με τα βιβλία τους και εγώ με ...τις φωτοτυπίες με ό,τι αντίκτυπο έχει αυτό στους μαθητές για τη βαρύτητα και σπουδαιότητα του μαθήματος. Κύριοι του υπουργείου και όσοι θεολόγοι συνεργήσατε σε αυτήν την κατάσταση(εμπειρογνώμονες αυτοαποκαλούνται)είστε ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟΙ.

Ανώνυμος είπε...

Συνάδελφε για ποιο λόγο να βγάζεις φωτοτυπίες ενώ υπάρχουν και τα βιβλία; Θα βγάλεις και φωτοτυπίες όταν κρίνεις ότι η ύλη του νέου προγράμματος έχει σχέση με την ορθόδοξη πίστη και θα κάνεις και από το βιβλίο. Και οι ίδιοι οι εμπνευστές του προγράμματος δέχονται τη χρήση του βιβλίου. Εσύ να κάνεις εκτεταμένη χρήση του βιβλίου και λογική χρήση της ύλης του νέου προγράμματος στο βαθμό που δεν αλλοιώνει τη θρησκευτική συνείδηση των μαθητών. Αυτό είναι σύμφωνο και με το σύνταγμα

Ανώνυμος είπε...

Με συγχωρείς πολύ αλλά η ύλη των νέων προγραμμάτων πολύ λίγο συμβαδίζει με την αντίστοιχη των παλαιών βιβλίων(Γυμνάσιο) ή τουλάχιστον το δικό μου συμπέρασμα είναι αυτό τους τελευταίους 2,5 μήνες. Επομένως είναι μονόδρονος η χρήση φωτοτυπιών και η αναπαραγωγή τους για.... 220 παιδιά με ό,τι συνεπάγεται αυτό σε απώλεια χρόνου, χρημάτων και κούρασης.

Ανώνυμος είπε...

Έχει δίκιο ο συνάδελφος που διαμαρτύρεται για τις πρακτικές δυσκολίες που συναντά στην εφαρμογή των νέων ΠΣ. Τις ίδιες δυσκολίες αντιμετωπίζω κι εγώ. (Φαντάζομαι και τόσοι άλλοι). Εισπράττω τη γκρίνια του διευθυντή για το χαρτί που ξοδεύω. Όσο για το περιέχόμενο των νέων προγραμμάτων σπουδών...τι να πει κανείς; Να'ταν μόνο η Ριάνα...

Ανώνυμος είπε...

"Ουσιαστικός διάλογος!". Βγάζω συμπέρασμα σημαντικότατο και πάω στην τάξη με όραμα για να διδάξω.

Κρίμα συνάδελφοι: παράλληλοι μονόλογοι, όπως έλεγε κι ο Γιώργος Σεφέρης.

Να ξεβολευτούμε ολίγον, ούτε κουβέντα. Όλα έτοιμα τα θέλουμε.

Η υποκρισία, βαρίδι που δεν λέει να φύγει από πάνω μας.

Υποστηρίζετε τα βιβλία που παλαιότερα θεωρούσατε ακατάλληλα, όπως και σήμερα θεωρείτε ακατάλληλα και τα ΝΠΣ.

Τι να πει κανείς;

Επιτέλους, πάψτε να παίζετε το προσωπικό σας παιχνίδι στις πλάτες των μαθητών μας και των γονιών τους. Κακό κάμετε στο μάθημά μας, με όλα αυτά που υποστηρίζετε και λέτε δημοσίως. Ολίγη αξιοπρέπεια δεν βλάπτει. Τόσο δύσκολο είναι να κατανοήσετε το εξής απλό: αν δεν έχετε να πείτε κάτι ουσιαστικό, τότε γιατί να ταλαιπωρείτε τις λέξεις;

Ανώνυμος είπε...

Συνάδελφε ανώνυμε (11:01 π.μ) κάνε τον κόπο, μια και είσαι εργασιομανής και θες το καλό του μαθήματος και των μαθητών σου, να διαβάσης το από 16/11/16 άρθρο του Χρήστου Μπονατάκη, Ποια ανάγκη δίνει «ώθηση» στην εκπόνηση και εφαρμογή του ΝΠΣ του ΜτΘ;σ΄αυτό το ιστολόγιο http://thriskeftika.blogspot.gr/2016/11/blog-post_78.html
και άσε τα περί "βολέματος" και "ξεβολέματος".
Το θέμα μας δεν είναι η μεθοδολογία αλλά η στοχοθεσία και ο προσανατολισμός του μαθήματος που βασίζεται στην ουτοπία της πολυπολιτισμικότητας και της ουδετεροθρησκείας των ιδεοληψιών του Φίλη και των συν αυτώ καρεκλοκένταυρων του ΙΕΠ.
Καμία σχέση με την σχολική ελληνική πραγματικότητα...Φίλε όλα για την χρηματοδότηση του ΕΣΠΑ γίνανε όπως πολύ σωστά τα είπε ο μόνος επώνυμος σχολιαστής (1ο σχόλιο). Σε μία χώρα που ευημερούν μόνο οι αριθμοί και περισσεύει η υποκρισία , που συστηματικά αποδομείται γλώσσα, θρησκεία και ιστορία δεν περιμέναμε και τίποτα καλύτερο. Περιμένουμε μοιρολατρικά να δούμε αν θα δικαιωθεί στο τέλος ο Κίσιγκερ, να δούμε αν θα ισχύσει και η τελευταία δήλωσή του που κυκλοφορεί στο διαδίκτυο ότι δηλ. " μέχρι το 2018 Ελλάδα δεν θα υπάρχει".....

Ανώνυμος είπε...

σύμφωνα με το εκπαιδευτικό υλικό του ΝΠΣ :
ο Ιησούς Χριστός:
«...κάνει ένα εκπληκτικό βήμα σε σχέση με την ιστορία των θρησκειών. Τα λόγια που βάζει ο Ιωάννης στα χείλη του Χριστού σημαίνουν ότι στο εξής καμία θρησκεία δεν είναι ανώτερη από μια άλλη μπροστά στον Θεό. Δεν έχει σημασία αν είσαι Ιουδαίος ή Σαμαρείτης (θα μπορούσαμε σήμερα να προσθέσουμε χριστιανός, ινδουιστής, βουδιστής ή μουσουλμάνος)! εφόσον, πέρα από την ποικιλομορφία των θρησκειών, αυτό που μετράει είναι η αλήθεια της ιδιαίτερης σχέσης με τον Θεό. Ο Ιησούς διαλύει τη θρησκευτική αποκλειστικότητα»!!
Πήγαινε συνάδελφε να διδάξεις αυτή τη διαστρέβλωση στούς μαθητές σου.Το ΝΠΣ είναι γεμάτο από τέτοιες "αβλεψίες" και "λάθη". Αν θες να προσφέρεις πραγματικά στο μάθημα εντόπισε τις ... ή αγωνίσου να μην περάσει αυτό το σχέδιο αποδόμησης της Ορθόδοξης συνείδησης των μαθητών μας

Ανώνυμος είπε...

Είναι ενδιαφέρον το γεγονός ότι αισθάνονται την ανάγκη να σχολιάσουν συνάδερφοι που υποστηρίζουν τα ΝΠΘ έχοντας εστιάσει στο γεγονός ότι αυτοί που αντιδρούν δήθεν ξεβολεύονται γιαυτό και αντιδρούν. Να πρόκειται για εργασιομανείς που το "παίζουν επιστήμονες" και έχουν βάλει στην άκρη τα πάντα αφιερώνοντας 7ωρα και 8ωρα για να καταρτίζουν σχέδια μαθήματος , αφού μελετήσουν όλο εκείνο το πολυσέλιδο , ογκώδες ψηφιακό υλικό του ΙΕΠ; Να πρόκειται για ιδιότυπες περιπτώσεις που χρήζουν παρακολούθησης μιας και δεν τους ενδιαφέρει να αναπαράγουν καθημερινά εκατοντάδες φωτοτυπίες αγνοώντας το χάσιμο χρόνου, την απώλεια χρημάτων, την κούραση και ενδεχομένως την παρεξήγηση(μου έχει συμβεί)με τους συναδέρφους για τη συνεχή χρήση του φωτοτυπικού μηχανήματος. Ή μήπως τελικά πρόκειται για κομματόσκυλα-αφισοκολλητές του κυβερνώντος κόμματος εκπαιδευτικούς που αναμένουν να εισπράξουν ανταλλάγματα για την αφοσίωση τους στην εκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης για τα νέα προγράμματα. Ειλικρινά δεν ξέρω τι να υποθέσω.

Ανώνυμος είπε...


Ανώνυμε, 9 Δεκεμβρίου 2016 - 11:01 π.μ.. :

Μπορείς να μας ενημερώσεις ποιό είναι το όραμά σου όταν πηγαίνεις στη τάξη με τις φωτοτυπίες ανά χείρας σαν γυρολόγος ή διανομέας φυλλαδίων ;
Ξεχνάς ότι Δημοκρατία δεν σημαίνει επιβολή απόψεων αλλά '' ουσιαστικό διάλογο '' , τον οποίον και ειρωνεύεσαι. ΄΄ Κρίμα ΄΄ λοιπόν για αυτήν την νοοτροπία , Συνάδελφε .
Ο Γιώργος Σεφέρης , που έχεις το περισσό θάρρος να τον επικαλείσαι , αντιτάχθηκε στην Δικτατορία που κατέλυσε τη Δημοκρατία , δεν έλεγε ‘’ ελαφρά τη καρδία ‘’ πάω στην τάξη με όραμα να διδάξω - διότι και η Δικτατορία τότε είχε προς επιβολήν κάποιο όραμα , Νέων Προγραμμάτων Σπουδών και ΄΄αναμόρφωση της Νεολαίας ΄΄. Το ραδιοφωνικό του μήνυμα μέσω του ΒΒC το 1968 , προσωπικά θα με εμπνέει όσο ζω και φυσικά με καθοδηγεί και κατά του παραπλανητικού Ν.Π.Σ. των Θρησκευτικών . ‘’ Κρίμα ‘’ λοιπόν που κάνεις και χρήση ακόμη του ονόματός του .
Ποια εννοείς λέγοντας ΄΄όλα έτοιμα τα θέλουμε ΄΄ ; Τα αυτονόητα , δηλαδή ένα συγκεκριμένο βιβλίο ως σημείο αναφοράς ; Άν θέλεις εσύ να εφαρμόσεις στον εαυτό σου το ΄΄ Να ξεβολευτούμε ολίγον, ούτε κουβέντα. ΄΄ είναι δικαίωμα και πρόβλημά σου . Έτσι και αλλιώς το Μάθημα βαίνει προς κατάργηση . Μεταβατικό στάδιο είναι το Ν.Π.Σ. Να προσβάλλεις όμως τους Συναδέλφους σου γράφοντας ‘’ Η υποκρισία, βαρίδι που δεν λέει να φύγει από πάνω μας.΄΄, δεν έχεις κανένα δικαίωμα , κυρίως Ηθικά .
Ποιος σου είπε εσένα πως τα παλαιότερα βιβλία τα θεωρούμε ακατάλληλα ; Εάν τα θεωρούσαμε ακατάλληλα , δεν θα υποστηρίζαμε τη διατήρησή τους. Και εν πάση περιπτώσει εσύ που τα εφάρμοζες τόσα χρόνια διέπραττες ή όχι υποκρισία ; Ήσουν τότε ή όχι ‘’ βαρίδι , που δεν λέει να φύγει από πάνω μας ‘’ ;
Συμφωνώ : Mε τη περίπτωσή σου , ΄΄ Τι να πει κανείς; ΄΄ Θα σήκωνε ψηλά τα χέρια και ο Σ. Φρόϋντ .
Επιστρέφεται όλη η τελευταία παράγραφός σου , διότι σε αφορά άμεσα αφού παίζεις το Πολιτικό και Θρησκευτικό παιχνίδι του Σύριζα ΄΄ στις πλάτες των μαθητών μας και των γονιών τους. ΄΄ Μονολογώντας , κάνετε ΄΄Κακό στο μάθημά μας, με όλα αυτά που εσείς υποστηρίζετε και λέτε δημοσίως. ΄΄ Σίγουρα ‘’Ολίγη αξιοπρέπεια δεν βλάπτει΄΄, αρκεί να γνωρίζει κανείς τι σημαίνει η λέξη αξιοπρέπεια , ειδικά όταν αξιώνει αυθαίρετα να την επιδεικνύουν οι άλλοι αντί ο ίδιος , εκτός εάν για εσάς είναι πράγματι ΄΄ Τόσο δύσκολο να κατανοήσετε ‘’ τη αξία της . Και επειδή υποτιμάτε επιδεικτικά τη νοημοσύνη όλων μας είναι εξίσου ‘’ απλό: αν δεν έχετε να πείτε κάτι ουσιαστικό, τότε γιατί να ταλαιπωρείτε τις λέξεις; ‘’ Και κάτι τελευταίο : Eντολές του τύπου : '' Επιτέλους, πάψτε να παίζετε '', άλλη φορά , να τις απευθύνεις στον εαυτό σου και στους ομοίους σου ή στους υποτεταγμένους στο Ν.Π.Σ. και όχι σε εμάς που αντιστεκόμαστε. Συνεννοηθήκαμε ;

Ανώνυμος είπε...

Δεν ξέρω τι κάνουν οι άλλοι συνάδελφοί μου ούτε φυσικά θα υποταχθώ σε όσα ζητάει ο Γιαγκάζογλου ή ο κύριος Σχολ. μου Σύμβουλος.
Προσωπικά διδάσκω μα βάση τα παλιά βιβλία. Αποφεύγω τα προβληματικά τους σημεία που και σε αυτά υπάρχουν. Δεν είναι η "εύκολη λύση". Ταυτόχρονα ετοιμάζω σχεδιαγράμματα, δείχνω βίντεο (όπως του pankrestos τα ρώσικα βιντεάκια), χρησιμοποιώ τη Βίβλο με τις εικόνες για παιδιά. Και το καλύτερο σας το κράτησα για το τέλος. Δίνω στους μαθητές μικρές εικόνες (ναι, αυτές του Σωτήρα ή της Λυδίας) και τις κολλάνε, ο καθένας τη δική του, στο τετράδιό τους ανάλογα με την ενότητα.
Όπως θα έλεγαν και οι περί τον Γιαγκάζογλου, ο κατηχητικός χαρακτήρας του μαθήματος των Θρησκευτικών. Έ, αυτός ο χαρακτήρας ζει και βασιλεύει κι ας παλεύουν αυτοί να τον θανατώσουν.
Και κάτι τελευταίο. Μεταξύ των μαθητών μου υπάρχουν μουσουλμάνοι (από την Αλβανία), μία μαθήτρια με μητέρα Καθολική (από την Πολωνία) και ένας μαθητής με μητέρα Προτεστάντισσα. Κανένας από αυτούς δεν ζητά και δεν παίρνει απαλλαγή. Αντιθέτως είναι πρώτοι στο μάθημα.
Η πραγματικότητα των ελληνικών σχολείων πόρρω απέχει από αυτά που λένε τόσα χρόνια οι "εκσυγχρονιστές" των θεολογικών μας γραμμάτων.

Ανώνυμος είπε...

Όταν δεν έχουμε να πούμε κάτι σημαντικό, ο συνηθισμένος τρόπος για να διαβάλλουμε αυτόν που διαφωνεί μαζί μας είναι οι κατηγορίες: «κομματόσκυλο», «αφισοκολλητής» κι ότι προσμένει «ανταλλάγματα». Αυτοί και μόνον αυτοί οι χαρακτηρισμοί, ούτε ήθος δείχνουν ούτε θεολογική αυτοσυνειδησία. Γιορτές, όμως, έρχονται, κι επειδή ο Λυτρωτής Χριστός συγχωρούσε και συγχωρεί, ακολουθώ τα βήματά του, συγχωρώντας κι όλους εσάς για το μίσος σας, εναντίον όλων εκείνων που με αγάπη Χριστού στηρίζουν τα ΝΠΣ στο μάθημά μας.

Καλά Χριστούγεννα συνάδελφοι, και μονιασμένοι, προπάντων, γιατί όπως συχνά υποστηρίζω κακό κάμει στο μάθημά μας τούτη η φαγωμάρα. Έλεος πια. Αγάπη και μόνον αγάπη. Όχι μίσος. Επιτέλους γράψτε κάτι ουσιαστικό, ειδεμή ο "διάλογος" καταντά κουβεντολόι καφενείου.

Ανώνυμος είπε...

Το ποιός διέβαλλε ποιούς και μάλιστα συλλήβδην φαίνεται από τα παραπάνω εκτεθέντα μηνύματα. Εσύ ήσουν που δεν δεχόσουν τις διαφωνίες των άλλων, στην εφαρμογή του Ν.Π.Σ. των Θρησκευτικών. Ούτε οι ΄΄ κατηγορίες : «κομματόσκυλο», «αφισοκολλητής» ΄΄ ή ΄΄ ότι προσμένεις «ανταλλάγματα», σε αφορούν προσωπικά. Απλά , διεκδικούμε το να σέβεσαι και εσύ την αντίθετη άποψη, που όπως βλέπεις , είμαστε και η πλειοψηφία. Στα αλήθεια, το μήνυμά σου, της 09 Δεκεμβρίου 2016 - 11:01 π.μ , πιστεύεις ότι αποπνέει ΄΄ ήθος και θεολογική αυτοσυνειδησία ΄΄ ;

Παρά ταύτα και εμείς σου αντευχόμαστε Καλά Χριστούγεννα και ειλικρινά είναι πολύ ενθαρρυντικό η στοιχειώδης αυτοκριτική , που κάνεις . Άφησε όμως , όπως πολύ σωστά γράφεις ,΄΄ ο Λυτρωτής Χριστός συγχωρούσε και συγχωρεί ΄΄ να μας κρίνει όλους . ΄΄Ακολούθησε τα βήματά του, ΄΄ δεν σε εμποδίζουμε και εννοείται πως δεν είναι απαραίτητο το '' συγχωρώντας κι όλους εσάς ΄΄ διότι εσύ νομίζεις ότι ισχύει η σκέψη σου ΄΄ το μίσος σας, εναντίον όλων εκείνων που με αγάπη Χριστού στηρίζουν τα ΝΠΣ στο μάθημά μας. ΄΄

Τέλος, εάν εξακολουθείς να πιστεύεις πως ΄΄ Επιτέλους γράψτε κάτι ουσιαστικό,΄΄ μηδενίζοντας τα γραφόμενα των Συναδέλφων και εάν ισχύει για εσένα το ΄΄ ειδεμή ο "διάλογος" καταντά κουβεντολόι καφενείου.΄΄ τότε , εσύ ως τέτοια προσωπικότητα, τι δουλειά έχεις να αναζητάς φιλοξενία των απόψεών σου, ανοίγοντας διάλογο - ενώ δεν σου αρέσουν οι κανόνες του διαλόγου - και εκθέτοντας εμμέσως το Blog αυτό, θεωρώντας το υποτιμητικά ως ΄΄ καφενείο ΄΄; Φρόνιμα λοιπόν...

Μπορείτε να δείτε τις προηγούμενες δημοσιεύσεις του ιστολογίου μας πατώντας το Παλαιότερες αναρτήσεις (δείτε δεξιά)