Ενόψει της έναρξης των προγραμμάτων επιμόρφωσης για την αξιοποίηση και εφαρμογή των ψηφιακών τεχνολογιών στη διδακτική πράξη, πραγματοποιήθηκε εκπαιδευτική ημερίδα με τίτλο:
ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ Β1 ΕΠΙΠΕΔΟΥ Τ.Π.Ε.
Η ημερίδα έλαβε χώρα στην Αθήνα, στις εγκαταστάσεις του ΙΙΒΕΑΑ, το Σάββατο 04 Μαρτίου 2017 και ώρες 10:00-17:00.
Στο πλαίσιο της εκδήλωσης,
Έγινε επιστημονική συζήτηση γύρω από τα θέματα ένταξης των ψηφιακών τεχνολογιών στην εκπαιδευτική διαδικασία, τον ρόλο και την απαραίτητη προετοιμασία των εκπαιδευτικών και
παρουσιάστηκε η νέα πράξη επιμόρφωσης εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση των ψηφιακών τεχνολογιών στην τάξη (http://e-pimorfosi.cti.gr)·
Συζητήθηκε, ειδικότερα, η Εισαγωγική Επιμόρφωση για την εκπαιδευτική αξιοποίηση Τ.Π.Ε. (Β1 επίπεδο Τ.Π.Ε.), το περιεχόμενο, το επιμορφωτικό υλικό και η μεθοδολογία υλοποίησής της, με εισηγητές τα μέλη του επιστημονικού συμβουλίου και με τη συμμετοχή ευρύτερα, των επιστημονικών ομάδων συγγραφής του υλικού.
Τα παραπάνω αποτελεί το πρώτο βήμα στην προετοιμασία των επιμορφωτών για τη διεξαγωγή επιμορφωτικών προγραμμάτων Β1 επιπέδου Τ.Π.Ε., που θα ξεκινήσει μέσα στην τρέχουσα σχολική χρονιά.
Η ημερίδα βιντεοσκοπήθηκε και μεταδόθηκει on line μέσω του διαδικτύου, για τους επιμορφωτές σε όλη την Ελλάδα με δυνατότητα ηλεκτρονικής υποβολής ερωτήσεων.
Η Ελληνική Πύλη Παιδείας βρέθηκε στην ημερίδα και αποδελτίωσε μια σειρά ερωτήσεων που τέθηκαν από τους επιμορφωτές καθώς και τις απαντήσεις που δόθηκαν για επιμέρους θέματα.
Σημ: Έχουν γίνει μικρές αλλαγές στην διατύπωση των ερωτήσεων και των απαντήσεων εξαιτίας της προσαρμογής του προφορικού σε γραπτό λόγο.
Θέματα για εκπαιδευτικούς
Ε: Ποιοι θα έχουν τη δυνατότητα να κάνουν αίτηση συμμετοχής στα προγράμματα ΤΠΕ επιπέδου Β1;
Α. Όλοι οι εκπαιδευτικοί όλων των ειδικοτήτων με σχέση εργασίας που έχουν πιστοποίηση Α΄ επιπέδου. Η άσκηση διδακτικού έργου δεν είναι απαραίτητη προϋπόθεση στο Β1. Επομένως μπορούν να κάνουν αίτηση και αναπληρωτές που έχουν προσληφθεί το τρέχον σχολικό έτος αλλά και εκπαιδευτικοί που υπηρετούν σε άλλες δομές (διοικητικές, ΚΔΑΥΥ, Περιβαλλοντικά Κέντρα κ.ο.κ.)
Ε: Θα υπάρχει η δυνατότητα παρακολούθησης των προγραμμάτων με το μεικτό μοντέλο [δηλ. συνεδρίες δια ζώσης + συνεδρίες εξ αποστάσεως] επιμόρφωσης;
Α: Αυτό το θέμα να μελετηθεί μόνο για ειδικές περιπτώσεις. Γενικά οι επιμορφωτικές συναντήσεις θα γίνονται δια ζώσης.
Ε: Την τρέχουσα επιμορφωτική περίοδο τα μαθήματα θα γίνονται σε 6 εβδομάδες, δηλ. 2 τρίωρα ανά εβδομάδα. Μήπως είναι πολύ συμπιεσμένη η περίοδος επιμόρφωσης;
Α: Ειδικά για αυτή την επιμορφωτική περίοδο, και λόγω κάποιων καθυστερήσεων στην επίλυση γραφειοκρατικών ζητημάτων, αποφασίσαμε την πραγματοποίηση της περιόδου με 2 τρίωρα την εβδομάδα. Σε επόμενες περιόδους θα γίνεται ένα τρίωρο ανά εβδομάδα και η περίοδος θα εκτείνεται σε διάστημα 3 μηνών.
Ε: Πότε θα γίνουν προγράμματα πιστοποίησης Α΄ επιπέδου; Μήπως θα γίνουν και επιμορφώσεις Α΄ επιπέδου;
Α: Πιστοποίηση Α΄ επιπέδου προβλέπεται να γίνει το καλοκαίρι του 2017. Επιμορφωτικά προγράμματα Α΄ επιπέδου δεν θα γίνουν.
Ε: Οι πιστοποιήσεις τύπου ECDL θα ληφθούν υπόψη ως πιστοποίηση Α΄ επιπέδου;
Α: Όχι.
Ε: Όσοι εκπαιδευτικοί παρακολούθησαν το Β΄ επίπεδο αλλά δεν πιστοποιήθηκαν, πότε θα έχουν αυτή τη δυνατότητα;
Α: Όταν πραγματοποιηθεί η 1η πιστοποίηση του Β2 επιπέδου, δηλ. περίπου τέλη του 2018.
E: Όσοι εκπαιδευτικοί παρακολούθησαν το Β΄ επίπεδο αλλά δεν πιστοποιήθηκαν ή δεν το ολοκλήρωσαν με επιτυχία, θα μπορούν να κάνουν αίτηση για το Β1;
Α: Όσοι δεν το ολοκλήρωσαν με επιτυχία θα μπορούν να κάνουν αίτηση στο Β1. Όσοι το παρακολούθησαν και δεν πιστοποιήθηκαν, όχι. Θα πρέπει να περιμένουν την πιστοποίηση Β2 [Σημ. eduportal: Βλέπε παραπάνω απάντηση].
Ε: Πόσες επιμορφωτικές περίοδοι προβλέπεται να ολοκληρωθούν μέχρι την ολοκλήρωση του έργου;
Α: Η 1η περίοδος Β1 Μάιος 2017- Τέλη Ιουνίου 2017 [6 εβδομάδες] με πιστοποίηση Α΄ επιπέδου το καλοκαίρι.
Η 2η περίοδος Β1 Φθινόπωρο 2017 [12 εβδομάδες]
Η 3η περίοδος Β1 Άνοιξη 2018 [12 εβδομάδες]
Η 4η περίοδος Β2 Φθινόπωρο 2018 [12 εβδομάδες] με πιστοποίηση Β1΄ επιπέδου αμέσως μετά.
Επίσης υπάρχει προγραμματισμός για συνέχιση του προγράμματος, εφόσον εγκριθεί η πράξη, μέχρι το τέλος του 2021 [Σημ. eduportal: Με επιφύλαξη. Ίσως να αναφέρθηκε 2020].
Ε: Θα υπάρχουν υποχρεωτικές εργασίες για όσους θα παρακολουθήσουν το Β1;
Θέματα για επιμορφωτές
Ε: Πότε θα ξεκινήσει η επιμόρφωση των υποψηφίων επιμορφωτών των άλλων ειδικοτήτων σε Πανεπιστημιακά Κέντρα Επιμόρφωσης;
Α: Υπολογίζουμε πως η επιμόρφωση των υποψηφίων επιμορφωτών σε ΠΑ.Κ.Ε. θα ξεκινήσει τέλη του 2017 – αρχές του 2018. Όμως οι 300 υποψήφιοι επιμορφωτές θα είναι σε ποσοστό 90% από τις νέες ειδικότητες και 10% από τις παλιές (κατά προσέγγιση)
Ε: Πόσοι επιμορφωτές επιτρέπεται να αναλάβουν ένα πρόγραμμα;
Α: Μέχρι 2 επιμορφωτές ανά πρόγραμμα.
Ε: Πόσα προγράμματα μπορεί να αναλάβει ένας επιμορφωτής;
Α: Αυτό εξαρτάται από την άδεια άσκησης ιδιωτικού έργου που θα μας προσκομίσει. Εάν δεν αναφέρονται συγκεκριμένες ώρες ανά μήνα, τότε μπορεί να αναλάβει όσα προγράμματα μπορεί αρκεί να μην ξεπεράσει το ανώτατο όριο αμοιβής δημοσίου υπαλλήλου [… αυτό δεν το έχω πρόχειρο, θα δούμε ποιο είναι και σας πούμε…]
Ε: Μπορεί ένας επιμορφωτής να κάνει μάθημα σε συστάδα διαφορετική της ειδικότητάς του (ας πούμε σε περίπτωση δυστοκίας στελέχωσης ενός Κ.Σ.Ε. σε κάποια περιοχή);
Α: Όχι, δεν μπορεί σε καμία περίπτωση.
Ε: Δεδομένου πως αρκετοί επιμορφωτές είναι και διευθυντές σχολείων, άρα και συντονιστές Κέντρων Στήριξης Επιμόρφωσης, μπορούν να είναι ταυτόχρονα επιμορφωτές και συντονιστές σε διαφορετικά προγράμματα;
Α: Όχι, δεν μπορούν να έχουν διπλή ιδιότητα.
Ε: Τι θα γίνει με τις αμοιβές; Γιατί είναι κλιμακωτές και τόσο μειωμένες;
Α: Εξαιτίας νομοθετικού κενού, έπρεπε να στηριχθούμε σε κάποιο νομοθετικό κείμενο που καλύπτει την περίπτωση των αμοιβών των επιμορφωτών. Το μόνο κείμενο που κάλυπτε την περίπτωση ήταν μια ΚΥΑ, γνωστή και ως “ΚΥΑ Καρατζόλα” που προβλέπει κλιμακωτές αμοιβές ανάλογα με τα προσόντα κάθε επιμορφωτή ….. Πάντως κάνουμε ενέργειες για ενιαίες αμοιβές … Αν προκύψει στην πορεία αλλαγή τότε θα δούμε τι θα γίνει….
Ε: Οι επιμορφωτές που είναι συνταξιούχοι θα μπορούν να πάρουν επιμορφωτικά προγράμματα;
Α: Ένας νόμος του Μαρτίου του 2016 αναφέρει πως εάν συνταξιούχος του δημοσίου αναλάβει εργασία σε φορείς που υπάγονται στη Γενική Κυβέρνηση – και το ΙΤΥΕ ανήκει σε αυτή την περίπτωση – τότε πρέπει να ενημερώσει την υπηρεσία και του κόβεται η σύνταξη για όσο διάστημα ασκεί την πρόσθετη εργασία!
[Σημ. eduportal: Ακούστηκαν παρεμβάσεις από το ακροατήριο πως υπάρχει γνωμοδοτικό έγγραφο που εξαιρεί συνταξιούχος που δεν ασκούν εργασία συστηματικά…]. … Τότε να εξετάσουμε την περίπτωση, παρακαλούμε, όποιους έχουν το σχετικό έγγραφο να μας ενημερώσουν για να το μελετήσουμε.
Ε: Τι θα γίνει στην περίπτωση που ένα Περιφερειακό Συμβούλιο ορίσει συγκεκριμένο αριθμό ωρών για άδεια άσκησης ιδιωτικού έργου κι ένα άλλο διαφορετικό αριθμό ωρών ή όπως έγινε παλιότερα για τα στελέχη που δεν όριζε αριθμό ωρών;
Α: Εμείς ως φορέας υλοποίησης θα ακολουθήσουμε ό,τι γράφουν οι άδειες που θα μας προσκομίσετε και θα εξετάσουμε τους πιθανούς “κόφτες” ως προς το όριο αμοιβών ανά έτος ή ανά μήνα. Έχετε όμως δίκιο πως υπάρχει άνιση μεταχείριση και αυτό είναι κάτι που θα πρέπει να το επισημάνουμε.
Ε: Θα μοριοδοτηθούμε επιτέλους για την επιμόρφωση Β΄ επιπέδου; Γιατί, ενώ είμαστε επιμορφωτές Β΄ επιπέδου, μερικές φορές τα Περιφερειακά Συμβούλια δεν μας αναγνωρίζουν καν την επιμόρφωση Β΄ επιπέδου! Κι έτσι συμβαίνει το περίεργο οι “μαθητές μας” να παίρνουν τη μοριοδότηση κι εμείς όχι, αν και παρακολουθήσαμε πολλαπλάσιες ώρες επιμόρφωσης!
Α: Η επιστημονική ομάδα του έργου θα προτείνει να γίνεται κλιμακωτά η μοριοδότηση, δηλ. Α΄επίπεδο, Β1, Β2, επιμορφωτές.
Ε: Θα υπάρχουν οδοιπορικά για μετακινήσεις των επιμορφωτών;
Α: Θα ισχύσει ό,τι ισχύει για τις μετακινήσεις δημοσίων υπαλλήλων.
Ε: Οι συντελεστές του έργου θα υπογράψουν ξεχωριστές συμβάσεις, εάν π.χ. αναλάβουν 2 προγράμματα;
Α: Κάθε συντελεστής θα υπογράφει μια σύμβαση που θα περιλαλβάνει όλα τα προγράμματα στα οποία εμπλέκεται.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου