3/7/19

Πορίσματα ἡμερίδος μέ θέμα : «Ἡ Ὀρθοδοξία ἀπέναντι στή συγχρονη ἄρνηση»

Πορίσματα μερίδος μέ θέμα : « ρθοδοξία πέναντι στή συγχρονη ρνηση»
«Σύναξη γιά τήν ρθοδοξία», καί «στία Πατερικν Μελετν», πό τήν αγίδα τς .Μ.Πειραις, διοργά­νωσαν καί πραγματοποίησαν τό Σάββατο 18 Μαΐου 2019 στό Στάδιο Ερήνης καί Φιλίας (Σ.Ε.Φ.) μερίδα μέ θέμα: « ρθοδοξία πέναντι στή σύγχρονη ρνηση».

Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Πειραις κήρυξε τήν ναρξη τς μερίδας καί νέπτυξε τό θέμα: «φίσταται ναγκαιότης λλαγς το συνταγματικο πλαισίου σχέσεων κκλησίας – Πολιτείας, σχύοντος το ρθρου 13 περί θρησκευτικς λευθερίας στήν λλάδα; Μθοι καί Παρανοήσεις».
κ. Γεώργιος ποστολάκης, ρεοπαγίτης, νέπτυξε τό θέμα: « ρθόδοξη κκλησία μέσα σέ μιά «θρησκευτικά οδέτερη» πολιτεία. Συνέπειες».
κ. Γεώργιος Δ. Ποταμιάς, Σύμβουλος πικρατείας, νέπτυξε τό θέμα: «Ο Γάμος καί Οκογένεια σύμφωνα μέ τό ρθρο 21 το λληνικο Συντάγματος».
ρχιμ. π. Παλος Δημητρακόπουλος, θεολόγος - συγγραφέας, Δ/ντής Γραφείου Αρέσεων & παραθρησκειν .Μ.Πειραις, νέπτυξε τό θέμα: «Οκουμενισμός: νεώτερες ξελίξεις πό τή Σύνοδο τς Κρήτης μέχρι σήμερα».
κ. νδρέας Μπλάνος, π/γος (εα), πρώην Δ/ντής Διεθνν Σχέσεων ΓΕΕΘΑ καί δημοσιογράφος το χελος TV, νέπτυξε τό θέμα: «Τό Μακεδονικό ζήτημα. Παρελθόν, παρόν καί μέλλον» καί
κ. Λάμπρος Σκόντζος, θεολόγος - συγγραφέας νέπτυξε τό θέμα: «Τό οκρανικό ζήτημα ς μεζον κκλησιαστικό καί κκλησιολογικό πρόβλημα. Προτάσεις».
μερίδα διεξήχθη πό τήν προεδρία το μοτίμου καθηγητο το Πανεπιστημίου θηνν πρωτοπρ. Γεωργίου Δ. Μεταλληνο καί κατέληξε στά παρακάτω Πορίσματα:
ρθοδοξία, δηλ. ρθόδοξη πίστη καί ζωή πως βιώνεται στήν ρθόδοξη κκλησία καί μάλιστα  στήν στορική της σάρκα, τή ρωμαίϊκη, λληνορθόδοξη παράδοση, στέκεται κριτικά πέναντι στίς μεθοδευμένες πιθέσεις τς Νέας Τάξεως πού ρνεται τήν διοπροσωπία το θνους μας καί στοχεύει στήν ερύτερη ποδόμηση τς κανονικς δομς καί τν ρθοδόξων δογμάτων τς κκλησίας στά πλαίσια τς ντιχρίστου σοπεδωτικς παγκοσμιοποιήσεως. ρθοδοξία μέ ελικρίνεια, χωρίς φόβο καί πεκφυγές δίδει σαφες καί διαυγες παντήσεις σέ σα τεκταίνονται μέ τήν καθοδήγηση το ξένου παράγοντα μέσα καί ξω πό τήν πατρίδα μας, μέ σκοπό τήν φύπνιση καί γρήγορση τν ρθοδόξων. τσι :
1.        Εναι δικαιολόγητη μμονή τν κρατούντων λου το πολι­τικο φάσματος γιά τροποποίηση τν σχέσεων κράτους - κκλησίας στά πλαίσια τς ναθεωρήσεως το Συντάγματος, πό τή στιγμή πού εναι δη διακριτοί ο ρόλοι κκλησίας - Πολιτείας καί τό κράτος νομοθε­τε ρήμην καί ναντίον το δόγματος καί το θους τς κκλησίας. ξάλ­λου λευθερία τς θρησκευτικς συνειδήσεως πού προκύπτει πό τήν ρθόδοξη πίστη καί τίς εαγγελικές ρχές τς θεοσδότου λευθερίας το νθρώπου, προστατεύεται πό τό ρθρο 13. Πίσω πό τόν λεγόμενο χωρισμό  κκλησίας- Πολιτείας ποκρύπτεται νας «κρυφός διωγμός» πού στοχεύει στό μαρασμό τς κκλησίας. ληθινή μεταρρύθμιση το κράτους δέν εναι χωρισμός κράτους κκλησίας λλά ντιμετώπιση τς γραφειοκρατίας, τς κομματοκρατίας καί τς θικς διαφθορς. 
2.        Στήν κκλησιαστική μας Παράδοση, ερωσύ­νη καί Βασιλεία ς σότιμες συνεργάζονται γιά τό καλό τν πολιτν. Μέ τήν θνική παλιγγενεσία πανασυνδέεται θνος καί κκλησία. Τό κράτος διοικήθηκε μέ τούς νόμους το Βυζαντίου (το Ρωμαίϊκου) καί λα τά Συντάγματα πιβεβαιώνοντας τήν πιθυμία τν λλήνων νά εναι στενά συνδεδεμένοι μέ τήν κκλησία πανηγυρικά καθιέρωναν στήν προμετωπίδα τους τήν πίκληση στήν γία Τριάδα. Τό ρθρο 3 καθιερώνει δύο παράλληλα συστήματα σχέσεων Κράτους Πολιτείας πού εναι τσι ρυθμισμένες, στε δν χουν νάγκη πανακαθορισμο: να σύστημα σχέσεων μέ τήν κκλησία τς λλάδος καί να σύστημα μοταξίας μέ τό Οκουμενικό Πατριαρχεο. προτεινόμενη τροποποίηση το ρθρου 3 βάζει τό θεμέλιο χωρισμο Κράτους - κκλησίας καί μαζί μέ τήν προσθήκη περί «θρησκευτικς οδετερότητος» θά πιφέρει μιά λλη ρμηνεία τς ν­νοίας τς «πικρατούσης θρησκείας». Μέ τήν νομοθεσία πού θά κολου­θήσει θά πιχειρηθε μιά ποεκκλησιαστικοποίηση τς δημόσιας ζως καί το θνους.
3.        Σ’ ατό τό πλαίσιο τς ποδομήσεως τν θεμελίων το θνους μας ντάσσεται καί πάλειψη πό τό ρθρο 21 τς φράσεως «οκογένεια» ποτελε τό «θεμέλιο τς συντήρησης καί προαγωγς το θνους». Τό ρθρο ατό λειτουργε προστατευτικά καί γγυται τόν πυρνα τν διατάξεων το στικο δικαίου γιά τόν γάμο καί τήν οκο­γένεια. πό νομική λλά καί πό φιλοσοφική - κοινωνιολογική ννοια γάμος εναι θεσμός πό τήν ννοια τς παγωγς δύο τεροφύλων προσώπων σέ μιά νωση καί λόγ τς ξίας του, το παρέχεται διαίτερη προστασία. Τό δέ οκογενειακό δίκαιο χει χαρακτρα θνικό διότι πη­ρεάζεται πό τά θη καί τίς παραδόσεις το λαο καί χει δεχθε ντονη τήν πίδραση τς ρθοδόξου κκλησίας κατά τή διαμόρφωσή του.
πό τό 1982 καί μετά, εσάγεται μέ σειρά νόμων πολιτικός γάμος, τό συναινετικό διαζύγιο, τό σύμφωνο συμβιώσεως κατ΄ ρχάς διαφορετικο φύλου καί στή συνέχεια μοφυλοφίλων προσώπων καί λλες λλαγές στό νομικό καθεστώς προστασίας το γάμου. Τό Συμβούλιο τς πι­κρα­τείας βασισμένο στό ρθρο 21 παιξε διαχρονικά καταλυτικό ρόλο στήν προστασία το γάμου καί τς οκογένειας καί δή τς πολύτεκνης.  Προκειμένου νά προστατεύσει τό δικαίωμα λευθερίας συνάψεως γάμου, σέ πόφασή του μιλάει γιά τό «θεσμό το γάμου ς θικο καί πνευματικο δεσμο... πρός πραγμάτωση κοινο βίου» καί τήν φειλομένη πό τό νόμο προστασία τς οκογένειας.  Μέ λλες ποφάσεις του κρινε ς ντισυ­νταγματικές διατάξεις πού θέσπιζαν δυσμεν φορολογική πιβάρυνση τν γγάμων, παγόρευση διπλς καταβολς οκογενειακο πιδόματος στούς συζύγους. πίσης κρινε ς ντισυνταγματική τή μή χορήγηση τς σόβιας σύνταξης τς θανούσης πολύτεκνης μητέρας στόν ζντα σύζυγο, πικαλούμενο τήν προστασία το Συντάγματος γιά τήν πολύτεκνη οκογένεια. κόμη λαμβάνοντας π΄ ψιν τό δημογραφικό πρόβλημα,  τό ΣτΕ προστάτευσε μέ ποφάσεις του  τήν παιδική λικία καί τή μητρότητα.  Πιστεύουμε τι καί μετά τίς καταπληκτικές ποφάσεις γιά τόν ρθόδοξο χαρακτήρα το μαθήματος τν Θρησκευτικν, τό ΣτΕ θά παραμείνει πυλώνας δημοκρατίας καί προστασίας τν θεμελίων το θνους.
4.        Φοβερές συνέπειες κολουθον τή Σύνοδο τς Κρήτης. Μέ τόν τρόπο συγκροτήσεώς της καί τίς ποφάσεις της τραυματίστηκε πανορθόδοξη νότητα τς κκλησίας, πρός φελος το Οκουμενισμο. Μετά τή Σύνοδο ατή λλοιώνεται τό Συνοδικό σύστημα καί ναπτύσσεται νέα οκουμενιστική θεωρία το «Πρώτου νευ σων». κολουθον διαιρέσεις, θυελλώδεις ντιδράσεις πισκόπων, μονν, κληρικν, λλά καί το πιστο λαο γιά σα γιναν στή Σύνοδο. 
 πό πλευρς τν συντελεστν τς Συνόδου γίνονται προσπά­θειες:
α) Προβολς τς Συνόδου τς Κρήτης  ς μεγάλου γεγονότος.
β) Μέσω τς λης το μαθήματος τν θρησκευτικν γίνεται προπαγάνδα πέρ το Οκουμενισμο καί τν ποφάσεων τς Συνόδου τς  Κρήτης. 
γ) Γίνεται προσπάθεια νά γίνουν ποδεκτές πό τό γιο ρος ο ποφάσεις τς Συνόδου τς  Κρήτης.
 δ) Μέ τίς ποφάσεις της Σύνοδος τς Κρήτης συνεργε στήν παγκόσμια ξάπλωση το Οκουμενισμο.
Λύση γιά τά διέξοδα πού δημιουργήθηκαν,  ποτελε σύγκληση Πανορθοδόξου Συνόδου γιά τήν καταδίκη το Οκουμενισμο καί τς Συνόδου τς Κρήτης.
5.        λληνικότητα τς Μακεδονίας μας ποδεικνύεται εκολα πό τίς ρχαιολογικές νασκαφές, πό τήν λληνική γλσσα καί τά θιμα τν Μακεδόνων, πό τά στορικά της ρια πως διαμορφώθηκαν πό τήν ποχή το Φιλίππου το Β΄ καί πό τή διαχρονική συμμετοχή τν Μακεδόνων στούς θνικούς γνες.   Ο γείτονες μας στά Βαλκάνια δ καί 140 χρόνια μηχανορραφον παραχαράσσοντας τήν στορική λήθεια  καί διεκδικώντας δάφη τς Μακεδονίας.  Κροάτης Τίτο το 1944 δημιούργησε τή λεγόμενη «μακεδονική θνότητα» καί τήν «μόσπονδη λαϊκή δημοκρατία τς Μακεδονίας», τό κρατίδιο τν Σκοπίων. Μετά πό προπαγάνδα δεκαετιν, που τά Σκόπια διεκδικοσαν τήν νομασία «Μακεδονία» πρίν τέσσερεις μνες, κατόπιν πρωτοφανν μεθοδεύσεων, Βουλή τν λλήνων κύρωσε τήν παίσχυντη Συμφωνία τν Πρεσπν χαρίζοντας στά Σκόπια τήν νομασία «Βόρεια Μακεδονία».  συμφωνία ατή χι μόνο δέν ποτελε λύση λλά στήν πραγματικότητα μ΄ατήν εσερχόμαστε σέ να πικίνδυνο στρατηγικό νταγωνισμό μεταξύ Δύσης καί νατολς.  Ο πικυρίαρχοι Ερωπαοι πονομεύουν μέ τή Συμφωνία ατή τήν θνική ταυτότητα καί σφάλεια τς λλάδος.  πομένως πιλογή πό μέρους μας ρνησης καί μίσους γιά τήν θνική μας ταυτότητα θά δηγήσει σέ λλα πικίνδυνα διέξοδα καί νέες πιθανές παραχωρήσεις.
  λληνικός λαός πορρίπτει τή Συμφωνία τν Πρεσπν καί τό πέδειξε μέ τά πολυάριθμα συλλαλητήρια σέ λη τήν λλάδα, δίνοντας τό μήνυμα  ρνήσεως τόσο τς διαστρεβλώσεως τς στορίας μας σο καί τς καλλιέργειας το θνομηδενισμο.  Πολλοί καθηγητές καί διεθνολόγοι πισημαίνουν τι εναι προβληματική καί κυρη Συμφωνία ατή. κενο πού παιτεται σήμερα εναι τό γενναο φρόνημα, νδρεία, νιδιοτέλεια καί ατοθυσία πού μπορον νά ναχαιτίσουν τήν νεοταξική σοπέδωση τν πάντων. Νά συνεχισθε γώνας γιά τήν κύρωση τς Συμφωνίας τν Πρεσπν.
6.        Σέ λο τό ρνητικό κλμα τς παντοδαπς συγχύσεως σέ θνικό καί οκουμενικό πίπεδο, προστέθηκε καί τό θέμα τς χορηγήσεως το Ατοκεφάλου στήν Οκρανική κκλησία. Μετά τήν πομάκρυνση τν κομμουνιστν πό τήν Οκρανία, κατά τή δεκαετία το 1990 φιλόδοξοι κληρικοί δημιούργησαν σχισματικές «κκλησίες». Τό Οκουμενικό Πατριαρχεο χωρίς τή συμμετοχή στω τή σύμφωνη γνώμη τν λλων ρθοδόξων κκλησιν, χορήγησε ατοκεφαλία στήν Οκρανική κκλησία παρά τό γεγονός τι κανονική κκλησία δέν τή ζήτησε. Καταφρονώντας τό συνοδικό πολίτευμα καί τίς ρχές το Κανονικο δικαίου συνάσπισε τίς σχισματικές παρατάξεις τίς ποες ναγνώρισε ς κανονική κκλησία καί κατέστησε «σχισματική» τήν κανονική κκλησία τς Οκρανίας.  τσι δημιούργησε χειρότερη κατάσταση καί διετάραξε τήν νότητα τς καθόλου κκλησίας, δημιουργώντας νέο σχίσμα μεταξύ το Πατριαρχείου Μόσχας καί το Οκουμενικο Πατριαρχείου καί ποκαθιστώντας τούς σχισματικούς καί ατοχειροτόνητους πισκόπους. Μόνη λύση γιά νά θεραπευθε τό τραμα τν πολλν σχισμάτων εναι νάκληση το Τόμου Ατοκεφαλίας καί ξέταση χορηγήσεώς της πό Πανορθόδοξο Σύνοδο.
Τό θέμα τς σημερινς μερίδας ταν « ρθοδοξία πέναντι στή σύγχρονη ρνηση».  ναλύθηκαν τέσσερα πί μέρους θέματα, πού νέπτυξαν ο γκριτοι μιλητές, τούς ποίους θερμότατα εγνωμονομε καί εχαριστομε.
Σήμερα στήν πνευματική μας φαρέτρα χουμε ποσαφηνισμένα τά ατονόητα λλωστε, πιχειρήματα πού μπορον νά μς χρησιμεύσουν, πάντοτε κρατώντας τήν ν Χριστ διάκριση, γιά τήν καλή μολογία πού παιτε πό λους μς Κύριος μν ησος Χριστός, στε νά εμαστε ντως τά φωτόμορφα τέκνα τς κκλησίας Του μέ ζωντανές λπίδες ζως αωνίου.
Ταπεινς φρονομε, τι ο πολλές πρεσβεες τς Κυρίας Θεοτόκου καί ο διάπυρες εχές τν πωνύμων λλά καί νωνύμων ναρίθμητων γίων μας μπορον νά κυρώσουν τά σκοτεινά σχέδια τς Νέας ποχς καί νά καταστήσουν ξανά τήν πατρίδα μας πνευματικό ν Χριστ φάρο τς οκουμένης.








Δεν υπάρχουν σχόλια:

Μπορείτε να δείτε τις προηγούμενες δημοσιεύσεις του ιστολογίου μας πατώντας το Παλαιότερες αναρτήσεις (δείτε δεξιά)