Οδηγίες για μη υποβάθμιση των Θρησκευτικών
Κατά καιρούς διεξάγεται έντονη συζήτηση για τη διδασκαλία των Θρησκευτικών στα σχολεία ακόμα και στις μικρότερες ηλικίες μαθητών.
Τόσο τα πιστεύω των οικογενειών, όσο και οι συνθήκες της πολυπολιτισμικότητας που επικρατούν στο σύγχρονο σχολείο, αποτελούν συχνά παράγοντες για την έναρξη της πιο πάνω συζήτησης. Το θέμα όμως της Θρησκευτικής Αγωγής αναφέρεται στην εγκύκλιο που στάλθηκε στις Διευθύνσεις σχολείων Δημοτικής Εκπαίδευσης και επ’ αυτού του θέματος δίνονται ξεκάθαρες οδηγίες. Με βάση την εγκύκλιο, η Θρησκευτική Αγωγή συνεχίζει να αποτελεί έναν από τους βασικούς στόχους των σχολείων μας και το μάθημα των Θρησκευτικών, όπως και όλα τα υπόλοιπα, δεν πρέπει με κανέναν τρόπο να υποβαθμίζεται.
Όπως σημειώνεται, θα πρέπει να αποφεύγεται η ανάθεση του μαθήματος ενός τμήματος σε δύο διαφορετικούς εκπαιδευτικούς όπως και η πρακτική ανάληψης από τον Διευθυντή πολλών μονόωρων μαθημάτων Θρησκευτικών, με το επιχείρημα της καλύτερης γνωριμίας με τους μαθητές. Επίσης, σημειώνεται πως είναι καλύτερα να αποφεύγεται η πρακτική να αναλαμβάνει ο Διευθυντής ή κάποιος εκπαιδευτικός, χωρίς ιδιαίτερο ενδιαφέρον στο θέμα, με την ευρεία έννοια του όρου, όλα τα μαθήματα Θρησκευτικών του σχολείου. Επιπρόσθετα, στην εγκύκλιο αναφέρεται πως δεν επιτρέπεται για κανέναν λόγο να μη διδάσκεται το μάθημα των Θρησκευτικών ή να αντικαθίσταται από άλλα μαθήματα.
Με βάση τους περί Λειτουργίας των Δημόσιων Σχολείων Δημοτικής Εκπαίδευσης Κανονισμούς του 2008 έως 2017, οι μαθητές που δεν είναι Χριστιανοί Ορθόδοξοι έχουν δικαίωμα, έπειτα από σχετικό γραπτό αίτημα του γονέα ή κηδεμόνα προς τον Διευθυντή του σχολείου, να απαλλαγούν από το μάθημα των Θρησκευτικών. Ο Διευθυντής διαβιβάζει το αίτημα στο οικείο Επαρχιακό Γραφείο Παιδείας, εκφράζοντας τις απόψεις του, αναφορικά με το αίτημα. Ο Πρώτος Λειτουργός Εκπαίδευσης δίνει απάντηση στον γονέα ή κηδεμόνα, η οποία κοινοποιείται και στον Διευθυντή.
Σε περίπτωση έγκρισης της απαλλαγής, ο μαθητής θα πρέπει, την ώρα των Θρησκευτικών, να πηγαίνει σε αδελφό τμήμα, να εντάσσεται λειτουργικά στη μαθησιακή διαδικασία και να επιστρέφει στην τάξη του μόλις ολοκληρωθεί το μάθημα. Στην περίπτωση που δεν υπάρχει αδελφό τμήμα, θα πρέπει να πηγαίνει στην πλησιέστερη με την ηλικία του τάξη ή να γίνονται άλλες εύλογες προσαρμογές, οι οποίες να είναι χρήσιμες και ωφέλιμες για το παιδί.
Πάντως, η διδασκαλία του μαθήματος στη Δημοτική Εκπαίδευση απασχολεί διαχρονικά και τον Σύνδεσμο Θεολόγων, με τις πληροφορίες να αναφέρουν ότι σε κάποιες περιπτώσεις έχει διαπιστώσει υποβάθμιση του μαθήματος από δασκάλους, οι οποίοι επέλεγαν τη συγκεκριμένη ώρα για διδασκαλία άλλων μαθημάτων που θεωρούσαν ότι είναι πιο σημαντικά.
Ευαγγελία Σιζοπούλου - philenews.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου