10/10/19

Ερώτηση του βουλευτή της Ν.Δ. Ιωάννη Καλλιάνου προς την Υπουργό Παιδείας για το κόστος εφαρμογής των προγραμμάτων σπουδών των Θρησκευτικών

Ερώτηση στη Βουλή προς την Υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως απηύθηνε ο κυβερνητικός βουλευτής της Ν.Δ. Γιάννης Καλλιάνος σχετικά με το κόστος της εφαρμογής των προγραμμάτων σπουδών για τα Θρησκευτικά που ακυρώθηκαν με τις πρόσφατες αποφάσεις του ΣτΕ.
Ο βουλευτής ρωτά επιπλέον ποιο θα είναι το κόστος παραγωγής όλων όσων απαιτούνται για τη διδασκαλία του μαθήματος των Θρησκευτικών, ενώ για το ισχύον μέχρι σήμερα υλικό αναφέρει ότι, μετά τις αποφάσεις του ΣτΕ, θα καταργηθεί.

Η ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς: την Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων
Θέμα: «Κόστος της μέχρι τώρα εφαρμογής των προγραμμάτων σπουδών και της παραγωγής εκπαιδευτικού υλικού στα Θρησκευτικά μετά τις αποφάσεις του ΣτΕ για τη διδασκαλία τους»
Μετά τις πρόσφατες αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας για τη διδασκαλία των Θρησκευτικών, προκύπτει ζήτημα για το τι και πώς θα διδαχθεί στα παιδιά και μάλιστα τη στιγμή που η σχολική χρονιά είναι σε εξέλιξη.
Ήδη η Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων έχει αναδείξει το θέμα και μέσα στις προτάσεις της περιλαμβάνονται και τα ακόλουθα, σύμφωνα με ανάρτηση στον δικτυακό της τόπο https://petheol.gr που έχει αναπαραχθεί και από ΜΜΕ:
α) Να υπάρξει Εγκύκλιος απόσυρσης από τα σχολεία των Προγραμμάτων Σπουδών, των Οδηγών Εκπαιδευτικού και του συνόλου της διδακτέας ύλης, που αφορά στην ακυρωμένη απόφαση του κ. Γαβρόγλου για τα Θρησκευτικά.
β) Να υπάρξει απόφαση για την άμεση επανεκτύπωση των βιβλίων που ίσχυαν πριν το 2016 και την διανομή τους στα σχολεία.
γ) Να υπάρξουν οδηγίες προς τους εκπαιδευτικούς, που διδάσκουν το μάθημα στο σχολείο, για διδασκαλία, σύμφωνη με τα Αναλυτικά Προγράμματα 2003-2006 του μαθήματος των Θρησκευτικών.
δ) Να ξεκινήσει άμεσα η διαδικασία εκπόνησης Νέου Προγράμματος και νέων σχολικών εγχειριδίων για το μάθημα των Θρησκευτικών.
Επομένως, συμπεραίνεται ότι προκύπτει σημαντικό κόστος που αφορά τόσο το νέο υλικό που θα χρειαστεί να παραχθεί όσο και το παρόν ακόμα υλικό που ήδη παράχθηκε και θα καταργηθεί. Για το τελευταίο, και σύμφωνα με τον δικτυακό τόπο του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής http://www.iep.edu.gr/el/thriskeftika έχουν παραχθεί προγράμματα σπουδών, εκπαιδευτικό υλικό για τον μαθητή, εκπαιδευτικό υλικό για τον εκπαιδευτικό, οδηγοί εκπαιδευτικού κ.ά. και έχουν πραγματοποιηθεί επιμορφωτικά σεμινάρια ενώ το σχετικό επιχειρησιακό πρόγραμμα ήταν ενταγμένο στο ΕΣΠΑ 2014-2020 αντλώντας εκτός από κοινοτικούς και εθνικούς πόρους, χρήματα φορολογουμένων που τελικά η προηγούμενη κυβέρνηση όφειλε να αξιοποιήσει επωφελέστερα για το κοινωνικό σύνολο και τις πολλαπλές ανάγκες της παιδείας.
Με βάση τα παραπάνω, ερωτάται η κυρία Υπουργός:
1. Ποιο θα είναι κατ' εκτίμηση το κόστος παραγωγής όλων όσων απαιτούνται για τη διδασκαλία του μαθήματος των Θρησκευτικών, κόστος που πλέον θα είναι πιθανά μόνο από εθνικούς πόρους και για το οποίο δεν θα ευθύνεται η παρούσα κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας αλλά η προηγούμενη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ;
2. Πόσα χρήματα δαπανήθηκαν σε όλα όσα απαιτήθηκαν για να υλοποιηθεί η διδασκαλία του μαθήματος τη διετία 2017-2019, διδασκαλία για την οποία προέκυψαν οι σχετικές αποφάσεις του ΣτΕ, και μάλιστα υπό το πρίσμα της πιθανής επανόδου στο καταργημένο υλικό, χρήματα που επίσης δεν δαπανήθηκαν από επιλογές κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας αλλά αυτής του ΣΥΡΙΖΑ;
Ο ερωτών βουλευτής
Ιωάννης Καλλιάνος

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

το πιο ενδιαφέρον θα ήταν να ρωτήσει ο κ Καλλιάνος, πόσο κόστισαν τα νέα προγράμματα σε ΕΣΠΑ και ποιοι τα εισέπραξαν
αφού τα προγράμματα* αυτά λειτουργούν πιλοτικά από το 2011!!!! (προφανώς η επεξεργασία τους άρχισε από πιο παλιά)
και πως κατάφεραν να τα εισάγουν στην εκπαίδευση δίχως εγχειρίδιο, τετράδιο εργασιών, σεμινάριο εκπαιδευτικών, τρόπο αξιολόγησης, σύμφωνη γνώμη ΠΕΘ
Γιατί μέχρι σήμερα δεν παρουσίασαν ΚΑΜΙΑ αξιολόγησή τους!!!

Ανώνυμος είπε...

Πολύ κρίσιμη και σωστή η παρατήρηση 7:36 π.μ.

Μια ερώτηση:
Αραγε γι ' αυτό γράφουν και ξαναγράφουν σχόλια πανικόβλητοι για να παρουσιάσουν ανάποδα την πραγματικότητα;

Μπορείτε να δείτε τις προηγούμενες δημοσιεύσεις του ιστολογίου μας πατώντας το Παλαιότερες αναρτήσεις (δείτε δεξιά)