Συνέντευξη στην Καθημερινή της Κυριακής έδωσε η Υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως. Μεταξύ άλλων απαντά σε ερώτημα για τα Θρησκευτικά αλλά κάνει και αναφορά σε σχεδιασμό αυξομείωσης ωρών διδασκαλίας μαθημάτων.
Μεταφέρουμε τα σχετικά ερωτήματα και τις απαντήσεις.
– Τι γίνεται με την εφαρμογή της απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας για τα προγράμματα σπουδών των Θρησκευτικών;
– Η νέα ηγεσία του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής αποφάσισε, με την ανάληψη των καθηκόντων της, τη συγκρότηση ειδικής επιτροπής που θα μελετήσει την απόφαση του ΣτΕ αλλά και του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, καθώς και άλλες υποχρεώσεις που απορρέουν από αυτές αναφορικά με το μάθημα των Θρησκευτικών. Ακολούθως, θα επανεξετάσουμε το κανονιστικό πλαίσιο στη βάση επιστημονικών κριτηρίων και θα προβούμε στις ενδεδειγμένες ενέργειες για την αναμόρφωση του προγράμματος σπουδών του μαθήματος και για την τροποποίηση της δήλωσης απαλλαγής από αυτό.
– Μιλάτε για προσθήκη νέων δεξιοτήτων στο σχολείο. Πώς θα γίνει αυτό; Με νέα μαθήματα; Θα αυξηθούν οι ώρες διδασκαλίας στο σχολείο; Θα αυξομειωθούν οι ώρες διδασκαλίας επιμέρους μαθημάτων;
– Η προσθήκη νέων δεξιοτήτων στο σχολικό πρόγραμμα είναι αναγκαία, ώστε πέραν της σφαιρικής προσέγγισης και εμβάθυνσης σε γνωστικά αντικείμενα, να παρέχονται στους νέους επιπλέον εφόδια που θα τους επιτρέπουν να αξιοποιούν καλύτερα την παρεχόμενη γνώση και να προσαρμόζονται πιο ευέλικτα στο διαρκώς μεταβαλλόμενο επαγγελματικό και κοινωνικό περιβάλλον. Ο εμπλουτισμός αυτός δρομολογείται αφενός με την προσθήκη νέων θεματικών στο σχολικό πρόγραμμα, όπως ο εθελοντισμός, η επιχειρηματικότητα, η σεξουαλική αγωγή, η καταπολέμηση των εξαρτήσεων, αφετέρου με την αναμόρφωση των ήδη υπαρχόντων σχολικών προγραμμάτων και εγχειριδίων. Επιπλέον, η αξιοποίηση εργαλείων, όπως το πολλαπλό βιβλίο, που προάγουν την κριτική σκέψη και άλλες ήπιες δεξιότητες, είναι στις προτεραιότητές μας. Αυτονοήτως θα προκύψει και η ανάγκη στοχευμένης ανακατανομής των προγραμμάτων και των ωραρίων.
5 σχόλια:
με νέα τράπεζα θεμάτων που υπόσχεται από του χρόνου για την Α λυκείου, τα νέα αντικείμενα και άλλα ωραία οι απαλλαγές θα πέσουν σύννεφο... οι ώρες λογικά θα μειωθούν (λόγω έλευσης νέων αντικειμένων) οπότε το μέλλον για τους θεολόγους δυσοίωνο...
Επιτροπή; επιστημονικά κριτήρια;φέτος τελειώνει η χρονιά με τα υπάρχοντα;.....καταλάβαμε
Ποιοι αποτελούν αυτή την Επιτροπή; Γιατί τόση μυστικότητα;
Αυτά τα αναμορφωμένα προγράμματα, τι θα είναι; Αναμορφωμένα τα προγράμματα Φίλη - Γαβρόγλου; Βγάζουμε κάποιες σελίδες και συνεχίζουμε... Γιατί νέα προγράμματα έως το Σεπτέμβριο είναι παντελώς απίθανο να υπάρξουν.
Τα παλιά Αναλυτικά και τα παλιά βιβλία γιατί δεν επανέρχονται; Ποιος συνεχίζει να κάνει κουμάντο στο ΥΠΑΙΘ και στο ΙΕΠ;
Τράπεζα Θεμάτων είχε ετοιμαστεί με βάση τα παλιά βιβλία. Τώρα θα γίνει νέα τράπεζα θεμάτων με βάση του Φακέλους Μαθήματος; Πολύ αστείο... Θα μπορέσουν τα Θρησκευτικά να σταθούν ως ισότιμο μάθημα που θα εξετάζεται με Τράπεζα Θεμάτων έχοντας διατηρήσει τους Φακέλους Μαθήματος; Αποκλείεται.
Γενικά something is rotten in the state of Danmark: Ουίλλιαμ Σαίξπηρ (κάτι σάπιο υπάρχει στο βασίλειο της Δανιμαρκίας των Θρησκευτικών).
Ποια πρόσωπα στην Επιτροπή;
Ποιος ο χρονικός ορίζοντας των αλλαγών;
Σε ποια κατεύθυνση κινούνται οι αλλαγές;
Η Εκκλησία που ανέμενε τις ενέργειες του Υπουργείου, έως πότε θα αναμένει; Επ' αόριστον;
Και κυρίως: Τι διδάσκουν άραγε οι Θεολόγοι στα σχολεία φέτος; Η απάντησή μου, ως ένας εξ αυτών και από τις επικοινωνίες μου με συναδέλφους είναι: Ό,τι θέλει ο καθένας!
H AΠΟΔΟΜΗΣΗ ΧΡΟΝΙΑ ΤΩΡΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ.
Δημοσίευση σχολίου