Η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα με έγγραφό της προς το Υπουργείο Παιδείας (δείτε στο τέλος) ζητά να πληροφορηθεί το ταχύτερο δυνατό για τη διαδικασία απαλλαγής από τα Θρησκευτικά.
Με το ίδιο έγγραφο ζητά πληροφόρηση και για την επαναφορά της αναγραφής της διαγωγής των μαθητών, που αποτελεί διάταξη του πολυνομοσχεδίου που επίκειται να κατατεθεί εντός των ημερών προς ψήφιση στη Βουλή. Το έγγραφο της ΑΠΔΠΧ έδωσε στη δημοσιότητα ο δικηγόρος Βασίλης Σωτηρόπουλος, προς τον οποίο κοινοποιείται.
Η ορισθείσα από το ΙΕΠ επταμελής επιτροπή για τα Θρησκευτικά, που συγκροτήθηκε τον Δεκέμβριο του 2019, πέραν της εισήγησης για το μεταβατικό πρόγραμμα σπουδών στα Θρησκευτικά που θα αποτελούσε συμμόρφωση προς τις δικαστικές αποφάσεις είχε αναλάβει επιπλέον να κάνει «εισήγηση σχετικά με τους τρόπους και τις μεθόδους εφαρμογής των αποφάσεων του Σ.τ.Ε., του ΕΔΔΑ και της ΑΠΔΠΧ, όσον αφορά σε όλες τις υπόλοιπες πτυχές των αποφάσεων αυτών που συνδέονται με το Μάθημα των Θρησκευτικών, με έμφαση στη διατήρηση της υποχρεωτικότητας του Μαθήματος και τη διαδικασία απαλλαγής των μαθητών/μαθητριών».
Δεν έχει υπάρξει μέχρι στιγμής καμία ενημέρωση για το εάν έχει γίνει αυτή η εισήγηση της Επταμελούς Επιτροπής για τις απαλλαγές και τι αυτή αναφέρει. Η Επιτροπή ολοκλήρωσε το έργο της ως προς το μεταβατικό Πρόγραμμα Σπουδών αλλά και τα προσωρινά βιβλία Θρησκευτικών, τα οποία έχουν σταλεί προς εκτύπωση. Δεν έχει όμως γίνει γνωστό ποια ρύθμιση ετοιμάζεται για τις απαλλαγές. Δύο σημεία έχουν σημασία για την επικείμενη ρύθμιση:
1. Με ποιο τρόπο θα δίνεται η απαλλαγή σε άθεους, αλλόθρησκους και ετερόδοξους μαθητές, χωρίς να γίνεται κατάχρηση του δικαιώματος από μαθητές που δεν ανήκουν στις παραπάνω ομάδες.
2. Με ποιο τρόπο θα απασχολούνται οι απαλλασσόμενοι μαθητές. Η πρόβλεψη του ΣτΕ για εναλλακτικό μάθημα (π.χ. ηθικής ή φιλοσοφίας) αφορά σε περιπτώσεις που θα υπάρξει ικανός αριθμός απαλλασσόμενων μαθητών. Μένει καταρχάς το υπουργείο να καθορίσει ποιος αριθμός θα θεωρείται «ικανός». Επιπλέον ερωτηματικό παραμένει πόσα εναλλακτικά μαθήματα μπορούν να υπάρξουν, πότε θα συνταχθούν και από ποιους, καθόσον τα Θρησκευτικά είναι μάθημα που διδάσκεται συνολικά σε 10 τάξεις (δημοτικό, γυμνάσιο και λύκειο). Είναι όμως σαφές ότι μαζί με το νέο πλαίσιο απαλλαγών θα πρέπει ταυτόχρονα να οριστεί ο τρόπος απασχόλησης των απαλλασσόμενων μαθητών, που σε πρώτη φάση μπορεί να αφορά στην παρακολούθηση μαθήματος που θα διδάσκεται σε άλλο τμήμα της ίδιας τάξης (π.χ. ιστορία, γλώσσα ή άλλο). Μολονότι και πάλι απαιτεί ρύθμιση το τι θα γίνεται σε μικρά σχολεία με ένα τμήμα ή πως θα ξεπεραστούν οι δεσμεύσεις που δημιουργεί μια τέτοια ρύθμιση στον τρόπο σχεδιασμού του προγράμματος των μαθημάτων μιας σχολικής μονάδας.
Σε κάθε περίπτωση το ζήτημα των απαλλαγών από τα Θρησκευτικά δεν περιέχεται στις διατάξεις του επικείμενου πολυνομοσχεδίου και πιθανότατα θα ρυθμιστεί χωριστά αργότερα με απλή εγκύκλιο ή διάταξη σε άλλο νομοσχέδιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου