30/8/10

Αναγνώριση των «Μυστηρίων» των Παπικών από Ρώσους Ορθοδόξους;

Η πύλη εκκλησιαστικών ειδήσεων amen.gr δημοσιεύει κείμενο του Theodor Petrov που δεν είναι παρά μεταφορά αποσπασμάτων παλαιοτέρων συνεντεύξεων του Πατριάρχη Μόσχας Κύριλλου και του Μητροπολίτου Βολοκολάμσκ Ιλαρίωνα. Πέρα από τους στόχους που μπορεί να οδηγούν τον αρθρογράφο στην δημοσιοποίηση των αποσπασμάτων αυτών, η ουσία όσων έχουν ειπωθεί στις συνεντεύξεις είναι αποκαλυπτική της οικουμενιστικής αντίληψης περί της Εκκλησίας και των Ιερών Μυστηρίων που έχουν οι κεφαλές της Ρωσικής Εκκλησίας.
Μεταξύ άλλων ο τότε (1991) Μητροπολίτης Σμολένσκ και νυν Πατριάρχης Μόσχας Κυρίλλος λέει: «Τη δεκαετία του 1970 η Σύνοδος έλαβε την απόφαση να επιτρέψει την κοινωνία των Καθολικών και των Παλαιόπιστων σε περιπτώσεις απόλυτης ανάγκης. Γιατί έλαβαν αυτή την απόφαση; Για ποιμαντικούς λόγους. Σε αρκετές περιοχές κατοικούσε μεγάλος αριθμός Καθολικών, οι οποίοι δεν είχαν δικούς τους ναούς και επισκέπτονταν τακτικά τους ορθόδοξους, συμμετείχαν σε όλες τις ακολουθίες, συμπεριφέρονταν ως «καλοί Ορθόδοξοι», ενεργά μέλη των ορθοδόξων ενοριών και δεν μπορούσαν να κοινωνήσουν».....
Απαντώντας δε στο ερώτημα «Οι Ορθόδοξοι μπορούν να κοινωνούν στις καθολικές εκκλησίες όταν ευρίσκονται μετανάστες στο εξωτερικό, εκεί όπου δεν υπάρχουν ορθόδοξοι ναοί ή είναι τουρίστες;» αναφέρει: «Σύμφωνα με την επίσημη θέση της Εκκλησίας δεν έχουν δικαίωμα να κοινωνούν σε καθολική εκκλησία. Σε ότι δε αφορά την πραγματικότητα γνωρίζω ότι υπήρξαν διάφορες περιπτώσεις. Σε κάποιες από αυτές ετοιμοθάνατοι Ρώσοι λάμβαναν την κοινωνία από τους Καθολικούς, αν και αυτό συνέβαινε σπάνια».
Ο δε Μητροπολίτης Μητροπολίτης Βολοκολάμσκ Ιλαρίων σε εκπομπή του τηλεοπτικού σταθμού ΡΩΣΙΑ της 17ης Οκτωβρίου 2009 δήλωσε:
«Ουσιαστικά και σε εμάς (όπως και στους Καθολικούς) υπάρχει η αμοιβαία αναγνώριση των Μυστηρίων. Δεν έχουμε Μυστηριακή κοινωνία, όμως αναγνωρίζουμε τα Μυστήρια... Αν ένας καθολικός κληρικός προσέλθει στην Ορθοδοξία εμείς τον δεχόμαστε ως κληρικό, δεν τον χειροτονούμε εκ νέου. Και αυτό σημαίνει ότι de facto αναγνωρίζουμε τα Μυστήρια της Καθολικής Εκκλησίας».
Είναι σαφές ότι ήδη από το παρελθόν έχει ξεκινήσει προσπάθεια από τους Ρώσους Οικουμενιστές προσέγγισης του Πάπα, άμβλυνσης των διαφορών και αναγνώρισης της παπικής κακοδοξίας ως «Εκκλησίας». Η αναγνώριση των παπικών «μυστηρίων» είναι πρακτική πλήρως αντίθετη με την Ορθόδοξη αγιοπατερική Παράδοση και τους Ιερούς Κανόνες. Καμία «οικονομία» δεν χωρεί στο ζήτημα αυτό. Οι Παπικοί δεν έχουν έγκυρα μυστήρια επειδή βρίσκονται σε πλάνη και αίρεση, λαθεύουν στην Πίστη και αμετανόητοι εμμένουν στην κακοδοξία. Δεν μπορεί από τη μια «να μην έχουμε μυστηριακή κοινωνία» και από την άλλη να «αναγνωρίζουμε τα μυστήρια» των Παπικών. Αυτή είναι η στάση των Παπικών έναντι των Ορθοδόξων. Την ίδια γραμμή προωθούν εντός της Ορθοδόξου Εκκλησίας οι φιλοπαπικοί Οικουμενιστές – εν προκειμένω οι Ρώσοι- αλλά μια τέτοια τακτική είναι απορριπτέα από την Ορθόδοξη Εκκλησιολογία, Θεολογία και πρακτική. Η δημοσιοποίηση των απόψεων οικουμενιστών επισκόπων είναι χρήσιμη ώστε να γνωρίζει κανείς τι μπορεί να προετοιμάζουν οι ίδιοι αυτοί επίσκοποι σχετικά με την αναγνώριση των παπικών «μυστηρίων» από την λεγόμενη Μεγάλη Σύνοδο, για την οποία τόση σπουδή επιδεικνύουν οι δύο προαναφερθέντες Ρώσοι επίσκοποι.

1 σχόλιο:

ΧΡΙΣΤΙΝΑ Ν. είπε...

Το σχετικό άρθρο είναι φοβερό. Φοβερώτερο όμως είναι το γεγονός ότι κανείς ευσεβής πιστός ή ευαισθητοποιημένος θεολόγος δεν σχολίασε μέχρι στιγμής την προδοσία αυτή που επιτελείται εδώ και χρόνια. Γιατί άραγε; Πέρασε απαρατήρητο αυτό που συμβαίνει παντού και όχι μόνο στην Ρωσική Εκκλησία και έχει επίπτωση σε όλους τους Ορθοδόξους πιστούς ή πρέπει σιγά-σιγά να το συνειδητοποιήσουμε ότι έχουμε ενωθεί και έτσι δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι, αφού πλέον η συμφωνία του Μπελαμέντ έχει τεθεί σε εφαρμογή και αποδοχή από κλήρο και λαό; Άν αυτό δεν σημαίνει ένωση τότε τί άλλο απομένει να αποφασισθεί στη Βιέννη;

Μπορείτε να δείτε τις προηγούμενες δημοσιεύσεις του ιστολογίου μας πατώντας το Παλαιότερες αναρτήσεις (δείτε δεξιά)