1/11/19

Νίκη Κεραμέως, Θα τροποποιηθούν οι ρυθμίσεις που αφορούν στο πρόγραμμα σπουδών των Θρησκευτικών και στον τρόπο απαλλαγής από το μάθημα

Δήλωση της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων με αφορμή την απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων

Με αφορμή την απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Δικαιωμάτων του Ανθρώπου για τον ειδικότερο τρόπο απαλλαγής από το μάθημα των Θρησκευτικών, σημειώνεται ότι το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων – σε συμμόρφωση και με την υπ’ αριθ. 1749/2019 πρόσφατη απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας - δρομολογεί την τροποποίηση των κείμενων ρυθμίσεων.
Η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, κα Νίκη Κεραμέως, δήλωσε σχετικά:
«Το Υπουργείο θα επεξεργαστεί και θα αντιμετωπίσει, με τρόπο συνεκτικό, όλα τα ζητήματα που εγείρονται από τις πρόσφατες σχετικές αποφάσεις των Δικαστηρίων. Στο πλαίσιο αυτό, αυτονοήτως θα τροποποιηθούν και οι ρυθμίσεις που αφορούν στο πρόγραμμα σπουδών των Θρησκευτικών και στον τρόπο απαλλαγής από το μάθημα, ώστε να είναι απόλυτα συμβατές με το εθνικό και ενωσιακό δίκαιο καθώς και με την Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου».

41 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

ΚΑΙ ΜΕΧΡΙ ΤΟΤΕ; ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΥΠΟΜΟΝΗ, ΑΡΚΕΙ ΝΑ ΒΓΕΙ ΚΑΤΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ, ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ.

Ανώνυμος είπε...

Οχι τροποποίηση!
Ριζική αλλαγή για Ορθόδοξο μάθημα!
Εδώ και τώρα!

Ανώνυμος είπε...

Για πολύ λίγο χρόνο θα έχετε την ευκαιρία να ορθοδοξεύετε. Μετά θα ψάχνετε μαθητές με το τηλεσκόπιο στην Ελλάδα της μπαρούφας του 98% ορθοδόξων.

Ανώνυμος είπε...

Δηλαδή; Ομολογιακό μάθημα με ελεύθερες απαλλαγές; Εναλλακτικό μάθημα; Δεν μας τα λέει καλά η υπουργός. Για την ακρίβεια, δεν λέει τίποτα απολύτως. Κι αυτή η θολούρα είναι ανησυχητική. Αδικο έχουν να φοβούνται κάποιοι ότι το κλήμα θα συνεχίσει να στραβώνει; Υπάρχει κάποιος που αισθάνεται ικανοποιημένος με τέτοιες δηλώσεις;

Ανώνυμος είπε...

Μερικοί επιμένουν να "ορθοδοξεύουν". Άλλοι έχουν προδώσει την Ορθοδοξία εδώ και χρόνια. Επιλογές ζωής είναι αυτές. Τι να κάνουμε;

Ανώνυμος είπε...

Η "μπαρούφα του 98% ορθοδόξων" είναι πάντως η νομική βάση της επικρατούσας θρησκείας βάσει της οποίας προβλέπεται από το Σύνταγμα καλλιέργεια της χριστιανικής συνείδησης των μαθητών. Αυτά είπε το ΣτΕ. Αν μερικοί ζούνε στην πολυπολιτισμική τους μπαρούφα, όταν σε όλο τον κόσμο η πολυπολιτισμικότητα όχι απλώς αμφισβητείται αλλά πλέον έχει ήδη απορριφθεί, είναι πρόβλημά τους.

Ανώνυμος είπε...

Μετά από τις εξελίξεις στο ΣτΕ και το ΕΔΔΑ η οχύρωση πίσω από νομικά επιχειρήματα (που είναι σεβαστά αλλά προσωρινά) και νομικές θεωρίες για την ύπαρξη του μαθήματος είναι επισφαλής. Τελευταία άμυνα τα περί "επικρατούσας", αλλά για πόσο καιρό ακόμη;
Η μόνη αισιόδοξη προοπτική για το μάθημα είναι ο εκσυγχρονισμός και η αναπλαισίωση της παιδαγωγικής και θεολογικής του αποστολής.
Μετά από άσκοπες κοκορομαχίες 10 ετών η συζήτηση ξαναγυρνά στο 2008.

Ανώνυμος είπε...

Με αφορμή την απόφαση του ΕΔΔΑ για τον τρόπο απαλλαγής από τα θρησκευτικά, η υπουργός δήλωσε ότι θα τροποποιήσει και τις ρυθμίσεις που αφορούν στο πρόγραμμα σπουδών του ΜτΘ.Εύλογα δημιουργούνται κάποια ερωτήματα :1ον) Πότε θα πάρει αυτές τις αποφάσεις η κυρία Κεραμέως; Άμεσα ή θα αφήσει το χρόνο να...κυλήσει μέχρι τον Μάιο; 2ον)Τι αποφάσεις θα είναι; Σύμφωνες με τις αποφάσεις του ΣτΕ; θα καταργούν τους φακέλους;θα ενισχύουν τον ορθόδοξο προσανατολισμό του μαθήματος; 3ον) Θα ερωτηθεί η ΠΕΘ η οποία εκφράζει τη συντριπτική πλειοψηφία των θεολόγων για τη διαμόρφωση αυτών των αποφάσεων;4ον) Θα κατοχυρώνεται η υποχρεωτικότητα του μαθήματος; και 5ον)Θα υπάρχει νομική πρόνοια για να αποφευχθεί η κατάχρηση του δικαιώματος απαλλαγής;

Ανώνυμος είπε...

Γιατι να μην ερωτηθουν και οι 3000 διδασκοντες θεολογοι, που βρισκονται στην πρωτη γραμμη της εκπαιδευσης και ξερουν τα προβληματα απο πρωτο χερι, παρα μονο η ΠΕΘ; Δεν ειναι ολοι οι θεολογοι μελη της για να τους αντιπροσωπευει εν συνολω και δεν ειναι τοσο δυσκολο για το υπουργειο να τους ρωτησει, αφου τους ξερει εναν εναν απο το συστημα.

Ανώνυμος είπε...

Η διαδικασία αντικατάστασης λόγω ακύρωσης ενός διδακτικού προγράμματος (ΠΣ, βιβλία, μάθημα στην τάξη) είναι ζήτημα πατήματος ενός κουμπιού ή ζω σε άλλο εκπαιδευτικό πλανήτη; Τι θα γίνει με τις διδακτικές οδηγίες, τα ΠΔ της αξιολόγησης, τα βιβλία, την ενημέρωση των εκπαιδευτικών κ.ά.; Μήπως θα μπουν όλα στον αυτόματο πιλότο;
Επιπλέον, εφαρμογή των αποφάσεων ΣτΕ και ΕΔΔΑ σημαίνει απλώς επιστροφή στα παλιά βιβλία; Τι θα γίνει όταν πέσουν στο τραπέζι και τα υπόλοιπα θέματα που τέθηκαν με τις Αποφάσεις;
Εάν θέλουμε να είμαστε σοβαρό κράτος και σοβαρό μάθημα, προφανώς χρειάζεται καλοδουλεμένος σχεδιασμός (αρμόδιος θεσμός είναι το ΙΕΠ) και μεθοδικά βήματα, δηλ. ένας οδικός χάρτης. Εκτός εάν θεωρήσουμε ως "μάθημα" και ως "διδασκαλία" ό,τι γινόταν στα τελευταία χρόνια λόγω των αντιδράσεων προς το νέο ΠΣ, όπου ο καθένας έκανε ό,τι του κατέβαινε! Ακόμη και το νέο ΠΣ κάπου εκεί χάθηκε κατά την εφαρμογή του, δηλαδή στην ελλιπή υποστήριξη από τους αρμόδιους συντονιστικούς και επιμορφωτικούς θεσμούς και πρωτίστως από τα βεβιασμένα βήματα.
Υπομονή λοιπόν! Νομίζω ότι το Υπουργείο καλά κάνει με μελετά τα βήματά του.

Ανώνυμος είπε...

Για ποιά συντριπτική πλειοψηφία της ΠΕΘ γράφετε; Μπορείτε να μας ενημερώσατε πόσα από τα μέλη της είναι καθηγητές σε σχολικές τάξης;

Ανώνυμος είπε...

Η επάνοδος στο καθεστώς πριν το 2016 είναι πολύ εύκολη υπόθεση. Βιβλία υπάρχουν, Αναλυτικά Προγράμματα υπάρχουν, οδηγίες διδασκαλίας επίσης. Το μόνο που απαιτείται είναι πολιτική βούληση.

Για τις απαλλαγές, απαιτείται προσεκτική διατύπωση της νέας εγκυκλίου ώστε με κάποιο τρόπο να μπορούν οι Διευθυντές των σχολείων να ελέγχουν την κατάχρηση του δικαιώματος απαλλαγής. Μέχρι να υπάρξει εναλλακτικό μάθημα (η προετοιμασία του απαιτεί σίγουρα πολύ χρόνο, ομάδες εργασίας ανα τάξη δημοτικού, γυμνασίου και λυκείου) πρέπει να προβλεφθεί ο τρόπος που θα απασχολούνται οι απαλλασσόμενοι. Λύσεις υπάρχουν. Τα στελέχη του Υπουργείου που αντιμετώπισαν το πρόβλημα επιτυχώς από το 2015 και εντεύθεν, μπορούν και τώρα να βρούνε τρόπο που να διασφαλίζει και την προστασία των προσωπικών δεδομένων και την αποφυγή κατάχρησης δικαιώματος.

Δεν μπορούν όλα να γράφονται ως σχόλια σε ένα ιστολόγιο αλλά λύσεις υπάρχουν...

Ανώνυμος είπε...

Υποθέτω ότι γνωρίζετε κι εσείς, όπως όλοι, ότι "τα στελέχη του Υπουργείου που αντιμετώπισαν το πρόβλημα επιτυχώς από το 2015" δεν βρίσκονται πλέον στο Υπουργείο και το ΙΕΠ.

Ανώνυμος είπε...

Μάθε πρώτα ορθογραφία συριζαίε 12:04π.μ. και μετά βλέπουμε...

Ανώνυμος είπε...

Η επανοδος στο προ του 2016 καθεστως δεν ειναι καθολου ευκολη υποθεση. Ενα απλο ερωτημα. Ειναι τα παλαια θρησκευτικα συμφωνα με τις αποφασεις η ειναι και αυτα δυναμει -αν προσφυγει δηλαδη κανεις στα δικαστηρια- αντισυνταγματικα; Τα θρησκειολογικα και αλλα κομματια τους επιτρεπονται κατα το Συνταγμα η οχι; Ας θυμηθουμε την ανακοινωση της Ιερας Συνοδου τοτε που βγηκαν. Και δεν υπαρχει βιασυνη για το υπουργειο. Εχει χρονο να εξετασει τα ζητηματα, ωστε να ειναι το δημοσιο νομοτυπο ο,τι κι αν εφαρμοσει. Μεχρι το σεπτεμβρη του 2020 κανεις δεν μπορει να παρει απαλλαγη. Το μαθημα δεν εξεταζεται γραπτως, οποτε μεχρι το μαη θα συνεχιστει το αλαλουμ, ο καθενας θα διδασκει ο,τι θελει. Προλαβαινει καποιος μεχρι το τελος του 2019, πριν τελειωσει το πρωτο τετραμηνο, να υποχρεωσει δικαστικα το υπουργειο να κανει τις αλλαγες; Σιγουρα το σκεφτονται πολυ καλα. Αλλα η αισθηση που αφηνει η εκκωφαντικη αφωνια που διακοπτεται απο σιβυλλικες δηλωσεις ειναι πως αυτο που θα δρομολογηθει δεν θα ειναι και τοσο προς το δικαιο των θεολογων.

Ανώνυμος είπε...

Ο χρόνος για το υπουργείο μετρά αντίστροφα... τικ τακ, τικ τακ...

Τα αναλυτικά προγράμματα και τα βιβλία έως το 2016 είναι συνταγματικά και δεν έχουν ακυρωθεί. Οι τότε ανακοινώσεις της εκκλησίας ήταν για τη διόρθωση εσφαλμένων στοιχείων που και εκείνα είχαν αλλά ουδείς ποτέ ζήτησε δικαστικά την ακύρωσή τους.

Αν εμμείνει στους φακέλους το υπουργείο, τότε έρχονται νέες δικαστικές περιπέτειες. Και πλέον όχι στο ΣτΕ αλλά με αναζήτηση ποινικών ευθυνών...

Ανώνυμος είπε...

Η ΚΕΡΑΜΕΩΣ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΤΗΝ ΑΘΕΗ ΕΕ.ΕΛΕΟΣ.Η ΚΕΡΑΜΕΩΣ ΟΡΚΙΣΤΗΚΕ ΣΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ,ΟΡΘΟΔΟΞΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΝΑ ΑΦΗΣΕΙ ΤΗΝ ΠΡΟΔΟΣΙΑ.

Ανώνυμος είπε...

Ο χρόνος,τικ τακ-τικ τακ, μετράει αντίστροφα για τον κλάδο μας. Αν δεν πάρουμε το "ισότιμο" μάθημα πρώτη ανάθεση έχουμε τελειώσει.

Ανώνυμος είπε...

Απο περιεργεια. Θυμαται κανεις την περιπτωση των μαρτυρων του ιεχωβα, οι οποιοι προσεφυγαν στο δικαστηριο την περασμενη δεκαετια επειδη το βιβλιο της πρωτης λυκειου τους παρουσιαζε τουλαχιστον ατελως και κακως; Δεν κερδισαν τη δικη και αλλαξε το αντιστοιχο κεφαλαιο, βιβλιου μαλιστα γραμμενου δεκα χρονια νωριτερα απο τον π. Γ. Μεταλληνο; Μην ειστε τοσο απολυτως βεβαιοι οτι τα παλαια θρησκευτικα ειναι συνταγματικα. Απλως, δεν εχει προσφυγει κανεις εναντιον τους για να μας λυθει η απορια. Η σωστη λοιπον διατυπωση ειναι οχι οτι ειναι συνταγματικα, αλλα οτι θεωρουνται ντε φακτο συνταγματικα επειδη δεν εχει ελεγχθει ποτε μεχρι τωρα η συνταγματικοτητα τους.

Ανώνυμος είπε...

Σας το πρότεινα και σε προηγούμενη δημοσίευση να ξανασκεφτείτε αν υπάρχει λόγος δημοσίευσης σχολίων. Το επαναλαμβάνω γιατί βλέπω ότι από τα σχόλια «ουδέν ωφελεί, αλλά μάλλον θόρυβος γίνεται».

Ανώνυμος είπε...

Ε ρε τι θυμύθηκες τώρα φίλε Ανώνυμε 2 Νοεμβρίου 2019 - 11:10 π.μ.
Αλλά δεν τα λες με πολλή ακρίβεια.
Έψαξα που λες σε τούτο το ιστολόγιο στις πρώτες του σελίδες δημοσίευσης και το βρήκα. Και αντιγράφω:

Γράφει ο κ. Σταύρος Γιαγκάζογλου, θεολόγος, Σύμβουλος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, σε άρθρο του με θέμα «Η θεολογία της ετερότητας και το θρησκευτικό μάθημα στην Ελλάδα»: «Το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων ως αρμόδιο όργανο της Ελληνικής Πολιτείας συνεργάζεται στενά με υπηρεσίες και φορείς θεσμικά κατοχυρωμένους (π.χ. Συνήγορος του Πολίτη), οι οποίοι λειτουργούν υπέρ της προστασίας των δικαιωμάτων κάθε θρησκευτικής μειονότητας και στο Ελληνικό σχολείο. Πρόσφατο παράδειγμα αποτελεί η εκ μέρους του Π.Ι. αλλαγή του περιεχομένου της διδακτικής ενότητας, στο βιβλίο των Θρησκευτικών της Α΄ Λυκείου, που αφορούσε στους Μάρτυρες του Ιεχωβά. Οι τελευταίοι διαμαρτυρόμενοι μέσω του Συνηγόρου του Πολίτη για μειωτικούς χαρακτηρισμούς στο περιεχόμενο της παραπάνω ενότητας, ζήτησαν την αλλαγή και τροποποίησή της. Το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο κρίνοντας ως δίκαιο το αίτημα προχώρησε στη συγγραφή νέας διδακτικής ενότητας με νέα στοιχεία για την Οργάνωση των Μαρτύρων του Ιεχωβά, που προέρχονται σε μεγάλο βαθμό από έντυπα των ιδίων».

Ανώνυμος είπε...

Ξέρετε το ποιόν του Συνηγόρου του Πολίτη; Ξέρετε το ποιόν του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου; Γιατί μας παρουσιάζετε αυτά τα σχήματα του κόσμου ως κριτές των πάντων και κανόνες αληθείας;Φοβούμαι ότι εκτελούν διατεταγμένη υπηρεσία -εντελώς αφιλοκερδώς βεβαίως βεβαίως!Θελήσατε να κάμετε τους ορθοδόξους Έλληνες μειοψηφία στη χώρα τους!Στηρίξατε γενοκτονικές κυβερνήσεις γερμανόδουλες!Χειροκροτήσατε παραχώρηση του ονόματος της Μακεδονίας!Και πολλά άλλα ων ουκ έστι αριθμός.Πάνω από υλικά συμφεροντα φυσικά! Η ιδεολογία πάνω απο όλα!Ξεχάσατε ένα βασικό: Τα σαθρά σχήματα του κόσμου παρέρχονται. Ο ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ ΟΜΩΣ ΠΟΤΕ!

Ανώνυμος είπε...

Προς αποκατάστασιν της ακριβείας και αυτό, για οσους ενδιαφέρονται. Από εκείνη την εποχή.
https://web.archive.org/web/20080110213632/http://www.tanea.gr/Article.aspx?d=20080107&nid=7110287&sn=&spid=221
https://web.archive.org/web/20090410151303/http://www.synigoros.gr/pdfs/_diorthwseis_8riskeytikwn.pdf

Και το τότε δελτίο τύπου.
"Διορθώσεις σε βιβλίο θρησκευτικών πραγματοποίησε το υπουργείο Παιδείας
μετά από αναφορά θρησκευτικής κοινότητας στον Συνήγορο του Πολίτη. Η
Διαμεσολάβηση της Ανεξάρτητης Αρχής πραγματοποιήθηκε με την πλήρη
συνεργασία όλων των αρμόδιων φορέων. Συγκεκριμένα, μετά από αναφορά
θρησκευτικής κοινότητας, η οποία διαμαρτυρόταν για τον τρόπο με το οποίο
παρουσιαζόταν το δόγμα της σε σχολικό βιβλίο, ο Συνήγορος του Πολίτη
επισήμανε ότι η εγκύκλια θρησκευτική εκπαίδευση, αν και ομολογιακή, οφείλει
να σέβεται όλες τις γνωστές θρησκείες και ν’ αποφεύγει διατυπώσεις που
υποτιμούν τα πρόσωπα των πιστών τους. Οξείες και επιθετικές επικρίσεις, όπως
αυτές που επιτρέπει στα φυσικά πρόσωπα η ελευθερία του λόγου, δεν έχουν
θέση σε εκπαιδευτικό εγχειρίδιο της δημόσιας παιδείας.

Ανταποκρινόμενο, το Υπουργείο Παιδείας παρήγγειλε την επανεξέταση του
εγχειριδίου. Στη σχετική εισήγησή του, το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο επισήμανε
συγκεκριμένα σημεία που πρέπει να τροποποιηθούν προκειμένου ν’
απαλειφθούν απαξιωτικές κρίσεις και να εξασφαλισθεί ο «επιστημονικός,
κριτικός, πλουραλιστικός τρόπος» διδασκαλίας του μαθήματος, ενώ
υπεραμύνθηκε αρκετών από τα κρίσιμα εδάφια. Η εισήγηση αυτή, ως προς τις
προταθείσες τροποποιήσεις, υλοποιήθηκε πλήρως στην αμέσως επόμενη
(Οκτώβριος 2007) επανέκδοση, στην οποία η μεν περιγραφή του δόγματος
παραπέμπει επακριβώς σε εκδόσεις της ίδιας της θρησκευτικής κοινότητας, η δε
παράθεση των διαφορών του από το ορθόδοξο δόγμα εμφανίζεται σαφώς
διακριτή από το περιγραφικό σκέλος και απαλλαγμένη από απαξιωτικούς
χαρακτηρισμούς.
Ο Συνήγορος του Πολίτη υπογραμμίζει ως ιδιαίτερα σημαντικό το γεγονός ότι
η διόρθωση του επίμαχου βιβλίου, μετά από διαμαρτυρία των θιγομένων, έλαβε
χώρα με πιστή τήρηση της προβλεπόμενης διαφανούς διαδικασίας διαρκούς
ποιοτικού ελέγχου. Ειδικότερα, οι παρατηρήσεις των ιδιωτών και του
Συνηγόρου του Πολίτη τέθηκαν υπ’ όψη του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου ως
καθ’ ύλην αρμοδίου, και εκείνο επεξεργάσθηκε συγκεκριμένες εισηγήσεις σε
συνεργασία με τους συγγραφείς. Η διαδικασία αυτή δεν αποτελεί
πολυτέλεια, αλλά στοιχειώδη εγγύηση για την αποτελεσματική λειτουργία
των εκπαιδευτικών θεσμών και για τον συνδυασμό του επιστημονικού
κύρους με τον δημόσιο έλεγχο."
Για να μη νομίζουμε, είτε οι μεν είτε οι δε, ότι ο δρόμος ήταν στρωμένος με ροδοπέταλα τότε ή ότι με μια-δυο αποφάσεις της κοσμικής δικαιοσύνης θα στρωθεί με ροδοπέταλα τώρα.

Ανώνυμος είπε...

Το κακόβουλο λογισμικό των κακοδοξιών του επονομαζόμενου ως ΄΄Μαχόμενου Θεολόγου΄΄ ή ως ΄΄ο κάπου από την κατακαϋμένη Αράχωβα΄΄ ή ΄΄ως ο Δάσκαλος της σχολικής τάξης και όχι γυρολόγος του διαδικτύου ΄΄ ή ο ΄΄Χριστιανός-αγαπούλας΄΄ ξεφύτρωσε κι εδώ, ακάθεκτα, αναμασώντας τα ίδια και τα ίδια ειρωνικά και φοβικά σύνδρομα εναντίον των Συναδέλφων του και του μέλλοντος του μαθήματος, επί της ουσίας περί της τσέπης του και μόνον ενδιαφερόμενος. Ξέχασε όμως πως, όπως του το έχω εξαγγείλει, όπου τον πετυχαίνω θα τον ξεσκεπάζω οποτεδήποτε τολμά να μας κηρύττει, τώρα υπό μορφήν Σιβυλλικών χρησμών. Νέο δείγμα των Συριζοεμπνεύσεως τετριμμένων απόψεών του τα σχόλια : 1 Νοεμβρίου 2019 - 6:36 μ.μ., 2 Νοεμβρίου 2019 - 12:04 π.μ. Αίσχος !

Ανώνυμος είπε...

Χωρίς να θεωρηθούν μομφή οι κάτωθι απορίες, ας μας ενημερώσει κάποιος, εγκύρως κατά προτίμησιν, για τα εξής σχετικά με την ΠΕΘ.
Α) Πόσα μέλη αριθμεί;
Β) Πόσοι από τους 3015 μόνιμους θεολόγους τυγχάνουν μέλη της;
Γ) Πόσοι από τους αδιόριστους θεολόγους, αναπληρωτές ή μη, τυγχάνουν μέλη της;
Δ) Πόσα εκ των μελών της συμμετέχουν στις αρχαιρεσίες της;
Πριν αποδεχθούμε ή απορρίψουμε τον ισχυρισμό ότι "σήμερα η Π.Ε.Θ. περιλαμβάνει στις τάξεις της το μεγαλύτερο αριθμό των ορθοδόξων θεολόγων της χώρας μας", είναι αναγκαίο να μας καταστούν γνωστά τα ανωτέρω αριθμητικά δεδομένα σχετικά με το δυναμικό της Ενώσεως.

Ανώνυμος είπε...

Ανώνυμε, 2 Νοεμβρίου 2019 - 2:28 μ.μ.
να προσθέσω ότι αναμένω τα ίδια στοιχεία για τον σύνδεσμο ΚΑΙΡΟΣ.

Ανώνυμος είπε...

Συμφωνώ με τον σχολιαστή 2 Νοεμβρίου 2019 - 1:08 μ.μ. ότι η κακοκαιρίτικη Συριζαία προπαγάνδα για απορθοδοξοποίηση της Ελληνικής Παιδείας δεν πρέπει να βρίσκει τόπο στο ορθόδοξο μπλογκ σας!

Έλληνας Ρωμιός

Ανώνυμος είπε...

Αν δεν το εχετε καταλαβει, τα σχηματα του κοσμου τουτου κρινουν τη μοιρα του μαθηματος των θρησκευτικων. Δικαστηρια ημεδαπης και αλλοδαπης, ανεξαρτητες αρχες, παιδαγωγικα ινστιτουτα, υπουργεια και γραμματειες. Δεν ειναι μαθημα στο κατηχητικο της ενοριας για να εχει τον αποκλειστικο λογο η Εκκλησια.

Ανώνυμος είπε...

Ορθόν, και ο ΚΑΙΡΟΣ έχει το ίδιο κενό πληροφόρησης και σίγουρα έχει λιγότερα μέλη. Αλλά ποιο είναι το δυναμικό της Ενώσεως που ισχυρίζεται ότι "σήμερα περιλαμβάνει στις τάξεις της το μεγαλύτερο αριθμό των ορθοδόξων θεολόγων της χώρας μας". Να την πιστέψουμε χωρίς προηγουμένως να μας παρουσιάσει ως πρώτη τα ικανά πειστήρια υπέρ του ισχυρισμού της;

Ανώνυμος είπε...

Η ΠΕΘ είναι η ένωση των Θεολόγων. Εάν μερικοί Θεολόγοι δεν εγγράφονται στην Ένωσή τους δεν είναι παράδοξο. Πόσοι φιλόλογοι είναι ενεργά μέλη της ΠΕΦ ή πόσοι Μαθηματικοί της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας;

Ο ΚΑΙΡΟΣ δεν είναι παρά ένας μικρός αντι-συνδεσμος, τύπου προτεσταντικής διαμαρτυρίας απέναντι στον κανονικό σύνδεσμο της ΠΕΘ, ιδρυθείς με συγκεκριμένο σκοπό από συγκεκριμένα πρόσωπα. Τώρα που ο σκοπός του πλήρως απέτυχε, που η αναβάθμιση του ΜτΘ που ευαγγελίστηκε κρίθηκε πολλάκις αντισυνταγματική, τώρα πλέον μπορούν να ...διαλυθούν ησύχως.

Ανώνυμος είπε...

Μια αδελφική συμβουλή και παράκληση, για να μην υποβαθμίζεται το επίπεδο του όποιου διαλογου: ας σταματήσουν κάποιοι να θεωρούν αυτομάτως και τυφλώς "συριζαίους" όσους εκφράζουν αντίθετες με τις δικές τους απόψεις. Αδικοϋν πρώτα πρώτα τον εαυτό τους όταν βλέπουν παντού εγκάθετους και προβοκάτορες και ξορκίζουν κάθε αντίλογο. Η αγωνϊα για το μάθημα των θρησκευτικών δεν είναι αποκλειστικό προνόμιο ούτε δικό τους ούτε κανενός, ούτε ο δικός τους τρόπος να την εκφράσουν είναι αναγκαστικά ο μόνος και αλάνθαστος. Και πού αλλού θα μπορούσε κάποιος να την εκφράσει με άνεση, εστω και με ανεβασμένους τόνους, αν όχι στο ιστολόγιο για τα θρησκευτικά;

Ανώνυμος είπε...

Ωραία, να συμφωνήσουμε για τον ΚΑΙΡΟ και την ΠΕΘ. Αλλά αριθμητικά στοιχεία θα δώσει κάποιος ή απλώς θα μείνουμε με τις ρητορικές εντυπώσεις; Ξέρουμε, ας πούμε, από το σύστημα myschool ότι οι μόνιμοι θεολόγοι είναι 3015. Είναι δυνατόν να μην υπάρχουν στοιχεία για την Ένωσιν στην οποία είναι μέλη ο μεγαλύτερος αριθμός ορθοδόξων θεολόγων στην Ελλάδα; Πίστευε και μη ερεύνα; Δεν είναι δόγμα!

Ανώνυμος είπε...

@ 2 Νοεμβρίου 2019 - 4:48 π.μ.
Θα σου απαντούσα με τον ίδιο υβριστικό και χυδαίο τρόπο αλλά δεν μου το επιτρέπει ο χαρακτήρας μου. Μα καλά, δεν έχεις κάνει ποτέ εκ παραδρομής γραπτό λάθος;

Ανώνυμος είπε...

Υπεραμύνομαι της ΠΕΘ χωρίς ποτέ να υπήρξα μέλος της. Είμαι ένα από τους χιλιάδες τέτοιους!

Ανώνυμος είπε...

Το μόνο που θα διαλυθεί ησύχως είναι το μάθημα...
Είστε τελείως στον κόσμο σας.

Ανώνυμος είπε...

Αδιαφορώ για τις κόντρες μεταξύ των συναδέλφων μου του κλάδου ΠΕ01. Αυτό που θέλω είναι τα παλιά βιβλία στην τάξη, στα χέρια των μαθητών μου για να κάνω τη δουλειά μου καλύτερα. Γιατί τα χρήσιμα κείμενα των φακέλων είναι ελάχιστα και τόσο ατάκτως τοποθετημένα ώστε να είναι άχρηστα στην καθημερινή εκπαιδευτική πράξη.
Και επιτέλους. 4 ακυρώσεις έγιναν και ακόμη εμείς πρέπει να περιμένουμε; Πόσο;

Ανώνυμος είπε...

Και η καταστροφολογία συνεχίζεται... Ανώνυμε 2 Νοεμβρίου 2019 - 7:55 μ.μ.
Go on...

Ανώνυμος είπε...

Στον συνάδελφο 2 Νοεμβρίου 2:01 Ευχαριστώ για το εκτεταμένο κείμενο που ανήρτησες το οποίο και διάβασα τρείς φορές προσεκτικά, παρά την ενόχληση που προκαλεί αυτή η συνεχής παράθεση γενικών (πιστή τήρηση της προβλεπόμενης διαδικασίας διαρκούς ποιοτικού ελέγχου).Θυμίζει νομοθεσία συντηρήσεως τροφίμων!Επιγραμματικά σου απαντώ (δεν είσαι τυχαίος)οτι οι Σιωνιστές έχουν ΙΣΧΥΡΕΣ διασυνδέσεις,ΔΥΝΑΤΟΥΣ δικηγόρους, και πεπειραμένες πέννες!Ευχαριστώ,
Στον 6:04 μ.μ. Τα σχήματα του κόσμου τούτου κρίνουν τη θεσούλα μας και το πορτοφόλι μας.Τη συνείδησή μας ΟΧΙ!
Ένας μονόμισθος θεολόγος

Ανώνυμος είπε...

Ευτυχώς πολλοί θεολόγοι διδάσκουν κατα συνείδησιν και όχι σύμφωνα με οδηγίες ή φακέλους και τα τοιαύτα.

Όταν όμως η συνείδηση κάποιων θεολόγων έχει αλλοιωθεί, τι γίνεται; Κρίμα στους μαθητές τους...

Ανώνυμος είπε...

Η πλειοψηφία των θεολόγων κι αν ακόμη δεν είναι εγγεγραμμένα μέλη της ΠΕΘ , στηρίζει τον αγώνα της ένωσης αυτής για ορθόδοξο μάθημα των θρησκευτικών με κατ' αρχήν επαναφορά στα παλαιά βιβλία. Να το ξέρουν αυτό οι συνάδερφοι που διάκεινται φιλικά στον ΣΥΡΙΖΑ και είναι "προοδευτικούληδες".

Ανώνυμος είπε...

Σημασία δεν έχει τι θέλει η ΠΕΘ ή ο ΚΑΙΡΟΣ, η πλειονότητα ή η μειοψηφία των Θεολόγων αλλά τι είπε το ΣτΕ. Και αυτό είναι ξεκάθαρο. Το Υπουργείο οφείλει με τρόπο σαφή να εφαρμόσει τις αποφάσεις του. Όχι μισόλογα, όχι διατήρηση των ακυρωμένων στο σύνολό τους ΠΣ και Φακέλων, αλλά επάνοδος στα Αναλυτικά και στα παλιά βιβλία. Ή θα το κάνουν ή θα υποστούν τις συνέπειες, δικαστικές, πολιτικές και οικονομικές...

Μπορείτε να δείτε τις προηγούμενες δημοσιεύσεις του ιστολογίου μας πατώντας το Παλαιότερες αναρτήσεις (δείτε δεξιά)