Από το περιοδικό "Ευθύνη" (τεύχος 442, Οκτώβριος 2008)
Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΝ ...ΒΑΛΤΩ!
του κ. Σαράντου Καργάκου
Οι ιστορικοί του μέλλοντος πού θα ασχοληθούν με το σημερινό ελληνικό τοπίο, θα έχουν οπωσδήποτε πολλή δουλειά μπροστά τους, γιατί θα πρέπει να κινηθούν ανάμεσα σε πολλά ερείπια, να φορούν μάσκα για να προστατεύονται από τη δυσοσμία, να φορούν γάντια και ειδική φόρμα για να προστατευθούν από τη σκουριά και τα παρεπόμενα της.
Λέμε, ως σχήμα λόγου, «κακά ειν' τα ψέματα». Φαίνεται ότι τα ψέματα δεν είναι κακά. Κακή είναι η αλήθεια, επειδή λέει τα πράγματα ωμά. Δύσκολα σήμερα μπορεί κάποιος να γίνει αποδεκτός ή πολύ περισσότερο αγαπητός, αν διακηρύξει πως η πολιτική μας σκούριασε και ότι το λάδι πού χρησιμοποιείται για τό ξεσκούριασμά της μοιάζει με το ουκρανικό ορυκτέλαιο πού φέραμε για τηγάνισμα, δηλαδή «σκάρτο». Η περιβόητη ανανέωση της πολιτικής γίνεται εκ των έσω. Οι νέοι «βλαστοί» φυτρώνουν από τους κορμούς των ίδιων δέντρων. Αλλά τότε και ο νέος βλαστός, θα γίνει ίδιος με τον παλαιό. Για να αλλάξει η πολιτική μας, και συνακόλουθα οι πολιτικοί μας, χρειάζεται μια καινούργια ζύμη. Με την υπάρχουσα ζύμη μπορείς να φτιάξεις ή χυλοπίττες ή τραχανά!
Κατά καιρούς, μετά τη μεταπολίτευση, εμφανίζονται ως διάττοντες κάποιοι πολιτικοί πού σε κάνουν να πιστεύεις ότι θα φέρουν κάποια αλλαγή. Στον εαυτό τους ναι. Κάποτε ήσαν δραχμοδίαιτοι και τώρα «κοτεράδες». Κόβουν τό πούρο τους με χρυσό ψαλλίδι, φορούν υποδήματα από δέρμα κροκοδείλου, φορούν σακκάκι «Αρμάνι» και υιοθετούν μια κόμμωση «φραπέ» για να φαντάζουν μεγαλοπρεπείς σαν τον Κολοκοτρώνη, όταν φορούσε την περικεφαλαία. Βεβαίως, όλοι αυτοί είναι σαρξ εκ της σαρκός των κομμάτων, αλλά είναι και τέκνα ενός υπερσυστήματος που χρησιμοποιεί ως μέσα αναδείξεως τα ΜΜΕ, τις πολυσέλιδες εφημερίδες, τα πολύχρωμα και δίγλωσσα περιοδικά (οι μισές λέξεις είναι γραμμένες στην Αγγλική), φυσικά το ραδιόφωνο και πιο πολύ την τηλοψία. Όλα αυτά τα μέσα κατασκευάζουν «μεγάλους» ανθρώπους για μικρούς λαούς.
Πολλοί συμπατριώτες μας —όχι και πάρα πολλοί— εκφράζουν τον φόβο μήπως σμικρυνθεί η Ελλάς εξ αιτίας της βουλιμίας των γειτόνων μας. Εγώ αυτό πού φοβόμουν πάντα ήταν η σμίκρυνση του Έλληνος. Θεωρώ ότι το πιο μεγάλο λάθος της σημερινής Ελλάδος είναι οι κάτοικοι της. Και δεν εννοώ τους ξένους. Αυτοί τουλάχιστον δουλεύουν. Κάνουν παιδιά. Οι Έλληνες ανατρέφουν σκυλιά. Γιατί άραγε; Για πολλούς λόγους. Κι ένας από αυτούς είναι η ματαιοδοξία. Είχε πει κάποτε δ Άλντους Χάξλευ οτι «για το σκύλο του κάθε άνθρωπος είναι Ναπολέων. Από αυτό προέρχεται και η μεγάλη δημοτικότητα των σκύλων». Γέμισε η Ελλάδα Ναπολέοντες όχι επειδή γενικά ως λαός είμαστε βραχύσωμοι σαν τον μεγάλο κορσικανό. Από μεγαλομανία. Μέσα στη «τζιπάρα» του ο κακορίζικος Ρωμιός αισθάνεται Ναπολέων ή Αλέξανδρος —αν φυσικά το επιτρέπουν οι Σκοπιανοί— πάνω στον Βουκεφάλα. Γι' αυτό τα φρενοκομεία δεν είναι στο Δαφνί αλλά στους οδικούς άξονες.
Μου αρέσει πολύ η ελληνική ύπαιθρος. Όλα εκεί είναι ψηλά: τα βουνά και τα δέντρα με τα δασιά κλαριά τους. Όχι πια οι άνθρωποι. Χαμήλωσαν κι αυτοί από το βάρος του χρήματος. Οι μόνες καλλιέργειες που ακμάζουν σε «απάτητες» περιοχές, λημέρια άλλοτε κλεφτών και αρματολών, είναι οι χασισοφυτείες. Οι «παραγωγοί» του πλουτοφόρου φυτού είναι σε κάθε επαρχία βασικό στήριγμα των τοπικών υποψηφίων πολιτικών. Τί το υγιές, λοιπόν, να παραχθεί από μια «χασισωμένη», και εννοώ αποχαυνωμένη, πολιτική; Τί το νέο να δώσουν «νέοι» πολιτικοί πού, όταν αγορεύουν στη Βουλή, διαβάζουν την αγόρευση τους από το χαρτί —κατά παράβαση του κανονισμού— σαν να διαβάζουν μαθητική έκθεση; Αλλά για ποια Βουλή μιλάμε; Την εσαεί κενή κι από κορμιά και από μυαλά; Τί το νέο έχουμε ακούσει από τους ίδιους και πάντα ίδιους ανθρώπους και τους κλωνοποιημένους διαδόχους τους; Πριν ανοίξουν το στόμα τους, ξέρουμε τί θα πουν. Μια σαπουνόφουσκα πού ενδέχεται την επομένη να προβληθεί στον Τύπο σαν ...κανονιά!
Αυτό που πραγματικά άλλαξε στον τόπο μας σχεδόν ριζικά λίγο μετά το 1992-1993 είναι η εθνική σύσταση του λαού μας. Τότε η νεολαία, διαισθανόμενη πόσο φρικτά είχε εξαπατηθεί στο θέμα του Σκοπιανού, εγκατέλειψε τα κομματικά ιδανικά και εγκολπώθηκε τα εθνικά. Αυτό κράτησε μια διετία περίπου. Και τότε έπεσαν πάνω της θεοί και δαίμονες. Μια συγχορδία κρουστών και πνευστών. SOS! Ρατσισμός, εθνικισμός, σωβινισμός! Για να πεις Ελλάδα, έπρεπε να ζητήσεις συγγνώμη. Και άρχισε τότε να πλασάρεται ως νέα Μεγάλη Ιδέα ο πολυφυλετισμός, ο πολυπολιτισμός και όλα αυτά που κάνουν τους λαούς «μαλλιά κουβάρια». Ανερυθρίαστα ανακηρύσσεται το ελληνικό σχολείο, από τους νεκροθάφτες του ...πολυπολιτισμικό. Λες κι όταν ήταν ελληνικό ήταν αντίθετο προς τον οθνείο πολιτισμό, προς τους οθνείους πολιτισμούς. Ελπίζω να κατανοούν τι εννοώ...
Ακούμε να λέγεται σοβαρά (μόνο τα σοβαρά εκφράζονται στην Ελλάδα ως κωμικά) ότι από την πρόσμειξη λαών και πληθυσμών θα παραχθεί στην Ελλάδα ένας νέος εθνισμός, όχι μονολιθικός αλλά πολυλιθικός, σαν μαντρότοιχος, θαρρούν κάποιοι πως η εθνικότητα είναι ειδικής γεύσεως και χρήματος κοκτέιλ πού σχηματίζεται σ' ένα γεωγραφικό χώρο, σαν το «ανακατευτήρι» που χρησιμοποιούν οι «μπάρμπανς» (ή μήπως κάποιος «μπάρμπας»;) για να κατασκευάζουν τα ποτά-«μπόμπες». Τέτοια «μπόμπα», με άφθονη «μπόχα» έχουμε γίνει κι εμείς. Αντί για ομόνοια και φιλότητα, όπως είχε διακηρύξει στην Ώπιν ο Αλέξανδρος, βλέπω πολλή οργή, πολύ μίσος στα μάτια των σημερινών κατοίκων του τόπου μας. Οι περισσότεροι οπλοφορούν. Με τη μικρότερη αιτία είναι έτοιμοι να σφαγούν. Ο μάγειρος της Σαντορίνης, πού κρατούσε στο χέρι το κεφάλι της δύσμοιρης συντρόφου του, εντελώς σημειολογικά μου θύμισε την πολιτική πού κρατούσε το κεφάλι της Μακεδονίας. Ποιος αποκεφάλισε ονοματικά την Ελλάδα; Μη δα και η Μακεδονία δεν είναι το κεφάλι της χώρας μας;
Το τι φρονώ είναι απλό: η πολιτική μας είναι εν βάλτω. Ας την αφήσουμε εκεί κι ας φροντίσουμε να φτιάξουμε μια άλλη πολιτική, αφού πρώτα φτιάξουμε τον εαυτό μας. Γιατί καθένας από μας είναι ένα κόμμα, ένα κομμάτι δηλαδή του εθνικού συνόλου. Η καλή δημοκρατία αρχίζει από τον καλό πολίτη, πού πετά με αηδία τον πολιτικό-μύγα πού κολλά στο μέλι της πολιτικής. Όταν όμως όλοι γλείφουμε απ' εκεί, δεν θα κάνουμε ποτέ «χαΐρι και προκοπή».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου