Αναδημοσιεύουμε από το Αντίβαρο την ανταλλαγή επιστολών ενός γονέα μαθητή από την Κέρκυρα και του Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Κέρκυρας για τον εκκλησιασμό των μαθητών.
ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ Ν. ΣΗΜΑΝΤΗΡΗΣΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ
ΥΠ. Διδάκτωρ αρχειονομιας-βιβλιοθηκονομιας
ΠΤΥΧΙΟΥΧΟΣ Α.Σ.Ο.Ε.Ε.
ΠΤΥΧΙΟΥΧΟΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΠΑΝ. ΑΘΗΝΩΝ
ΕΛΕΓΚΤΗΣ ΕΝΑΕΡΙΑΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ
ΕΘΕΛΟΝΤΗΣ ΣΑΜΑΡΕΙΤΗΣ Ε.Ε.Σ.
ΤΗΛ. ΟΙΚ. : 26610-52168
ΤΗΛ. ΚΙΝ. : 6946-060702
ΤΗΛΕΟΜΟΙΟΤΥΠΟ : 26610-52168
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΝΣΗ : strasim@otenet.gr
ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΗ ΔΝΣΗ : Τ.Θ. 91 – ΚΕΡΚΥΡΑ 49100
Κέρκυρα , 8/1/2009
Προς :
Αξιότιμον Διευθυντή Β/βάθμιας Εκπαιδεύσεως Ν. Κερκύρας Προς :
κ. Γ. Παπαδόπουλο
( μέσω τηλεομοιοτύπου 26610. 38119
Κοιν :
Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Κερκύρας , Παξών και Διαποντίων Νήσων
κ.κ. Νεκτάριο
( μέσω τηλεομοιοτύπου 26610.41740 )
.
Αξιότιμε κ.Διευθυντά ,
επιτρέψτε μου εισαγωγικά να αναφέρω ότι στο τελευταίο τεύχος του περιοδικού ΠΕΙΡΑΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ δημοσιεύτηκε ένα άρθρο του κ. Κ.Χολέβα με τίτλο ΝΑ ΔΩΣΟΥΜΕ ΣΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ ΕΛΠΙΔΑ ΚΑΙ ΠΡΟΤΥΠΑ . Αν και όλο το άρθρο είναι καταπληκτικό , για να μην σας κουράσω , σταχυολογώ από αυτό : … Πρέπει να αναζητήσουμε και τις δικές μας ευθύνες. … των γονέων, των εκπαιδευτικών, … των «ανθρώπων του πνεύματος». Να αναρωτηθούμε ποια παιδεία και ποια πρότυπα καλλιεργήσαμε κατά τις τελευταίες δεκαετίες
Επί πολλούς αιώνες η παιδεία βασιζόταν στο ερώτημα :Τί άνθρωπο θέλουμε να πλάσουμε; Τί χαρακτήρα θέλουμε να διαμορφώσουμε; … Σήμερα το εκπαιδευτικό ιδεώδες αναφέρεται μόνο στην απόκτηση πρακτικών γνώσεων και δεξιοτήτων για να ασκήσει ο νέος κάποιο επάγγελμα. … Η διάπλαση ήθους, η διαμόρφωση χαρακτήρος δεν είναι καν δευτερεύων στόχος. … Όμως μια κοινωνία επιχειρηματιών, υπαλλήλων και ελευθέρων επαγγελματιών χωρίς πρότυπα και αξίες θα μετατραπεί σε μία κοινωνία ανθρωπίνων ρομπότ πού δουλεύουν και δεν σκέπτονται, δεν ονειρεύονται, δεν αγαπούν, δεν συμπάσχουν με τον συνάνθρωπο. … Κάποιοι δεν θέλουν παιδιά με πίστη στον Θεό, με απαντήσεις στα υπαρξιακά και μεταφυσικά τους ερωτήματα. Προτιμούν παιδιά έτοιμα να γίνουν πειθήνιοι καταναλωτές προϊόντων και συνθημάτων ή υποψήφιοι καταστροφείς καταστημάτων, βιβλιοθηκών , ναών , μνημείων.
Ένα τέτοιο σχολείο αφήνει άδεια την ψυχή των νέων. Τούς στερεί τα ιδανικά και τις αξίες. Τούς στερεί τα πρότυπα τα οποία αναζητούν. … Περιφρονεί την ορθόδοξη Χριστιανική διδασκαλία για αγάπη και συμπόνια και την αντικαθιστά με ξεπερασμένα ειρηνιστικά και διεθνιστικά συνθήματα … . Δεν τούς διδάσκει το ήθος του Κολοκοτρώνη και το «εμείς» του Μακρυγιάννη, γιατί αυτά τα πρόσωπα θεωρούνται «θρησκόληπτοι εθνικιστές». … Δεν τούς μιλά για την ελληνορθόδοξη παράδοσή μας πού είναι μήνυμα ελπίδας και αισιοδοξίας. …
Η σημερινή παιδεία πού λαμβάνουν οι νέοι μας από το σχολείο και τα Μ.Μ.Ε. μιλά συνέχεια για δικαιώματα και καθόλου για υποχρεώσεις. … Επιτυχία της παιδείας δεν είναι να τούς καλλιεργεί ψευδαισθήσεις για ένα κόσμο όπου θα έχουν μόνο δικαιώματα, αλλά να τούς προετοιμάζει να γίνουν υπεύθυνοι πολίτες, σωστοί επαγγελματίες, συνειδητοί οικογενειάρχες.
… Δόξα τω Θεώ έχουμε μία αξιόλογη νεολαία, στην μεγάλη της πλειοψηφία. αλλά δεν την βοηθούμε. Δεν της παρέχουμε παιδεία με αρχές και αξίες, με ελπίδα και πρότυπα. …
Αξιότιμε κ. Διευθυντά ,
επειδή και δικός μου στόχος και σκοπός είναι « ΝΑ ΔΩΣΟΥΜΕ ΣΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ ΕΛΠΙΔΑ ΚΑΙ ΠΡΟΤΥΠΑ » , θα ήθελα να σας καταστήσω κοινωνό του ακόλουθου προβληματισμού μου . Ο υιός μου φοιτά στην Γ΄ Γυμνασίου σχολείου του νομού μας (προς το παρόν δεν έχει σημασία σε ποιο) , από το οποίο , σε γενικές γραμμές , είμαι πολύ ευχαριστημένος . Ως γονέας όμως εξεπλάγην όταν στα δύο προηγούμενα χρόνια το σχολείο του δεν οργάνωσε κανένα εκκλησιασμό πλην της ημέρας των Τριών Ιεραρχών , δεν συμμετείχε στις λιτανείες του Πρωτοκύριακου και της Ορθοδοξίας , δεν έκαναν ποτέ έπαρση ή υποστολή της σημαίας , η συμμετοχή στις παρελάσεις των εθνικών εορτών είναι προαιρετική με προτροπή των αρμόδιων καθηγητών «όποιος θέλει να παρελάσει» , στην δε υποτυπώδη εορτή των Χριστουγέννων δεν έγινε καμιά αναφορά στο νόημα των ημερών αλλά ακούστηκαν μόνο τραγούδια των ημερών και αυτά διασκευασμένα σε μορφή ροκ . Τα ίδια έγιναν και στη φετεινή σχολική χρονιά , με μόνη διαφοροποίηση την , ύστερα από δικές μου πολλές οχλήσεις , συμμετοχή του σχολείου στην λιτανεία του Πρωτοκύριακου , πάλι όμως με την προτροπή «όποιος θέλει» .
Δεν είναι μόνο η προσωπική μου αντίθεση στα ανωτέρω που με προβληματίζει . Αν ήταν μόνο δική μου γνώμη και επιθυμία , δεν θα σας απασχολούσα και , αν και θα είχα την θέληση , δεν θα είχα την απαίτηση να εφαρμοσθεί. Πληροφορήθηκα όμως (http://www.antibaro.gr/articles/education/2008-09-12-16-38-52.html) ότι ισχύουν ( ; ) οι παρακάτω νόμοι :
ΕγκύκλιοςΓ/6251/22-10-1979 ΥΠ.Ε.Π.Θ.
Εκκλησιασμός μαθητών και έπαρση Σημαίας
επιτρέψτε μου εισαγωγικά να αναφέρω ότι στο τελευταίο τεύχος του περιοδικού ΠΕΙΡΑΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ δημοσιεύτηκε ένα άρθρο του κ. Κ.Χολέβα με τίτλο ΝΑ ΔΩΣΟΥΜΕ ΣΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ ΕΛΠΙΔΑ ΚΑΙ ΠΡΟΤΥΠΑ . Αν και όλο το άρθρο είναι καταπληκτικό , για να μην σας κουράσω , σταχυολογώ από αυτό : … Πρέπει να αναζητήσουμε και τις δικές μας ευθύνες. … των γονέων, των εκπαιδευτικών, … των «ανθρώπων του πνεύματος». Να αναρωτηθούμε ποια παιδεία και ποια πρότυπα καλλιεργήσαμε κατά τις τελευταίες δεκαετίες
Επί πολλούς αιώνες η παιδεία βασιζόταν στο ερώτημα :Τί άνθρωπο θέλουμε να πλάσουμε; Τί χαρακτήρα θέλουμε να διαμορφώσουμε; … Σήμερα το εκπαιδευτικό ιδεώδες αναφέρεται μόνο στην απόκτηση πρακτικών γνώσεων και δεξιοτήτων για να ασκήσει ο νέος κάποιο επάγγελμα. … Η διάπλαση ήθους, η διαμόρφωση χαρακτήρος δεν είναι καν δευτερεύων στόχος. … Όμως μια κοινωνία επιχειρηματιών, υπαλλήλων και ελευθέρων επαγγελματιών χωρίς πρότυπα και αξίες θα μετατραπεί σε μία κοινωνία ανθρωπίνων ρομπότ πού δουλεύουν και δεν σκέπτονται, δεν ονειρεύονται, δεν αγαπούν, δεν συμπάσχουν με τον συνάνθρωπο. … Κάποιοι δεν θέλουν παιδιά με πίστη στον Θεό, με απαντήσεις στα υπαρξιακά και μεταφυσικά τους ερωτήματα. Προτιμούν παιδιά έτοιμα να γίνουν πειθήνιοι καταναλωτές προϊόντων και συνθημάτων ή υποψήφιοι καταστροφείς καταστημάτων, βιβλιοθηκών , ναών , μνημείων.
Ένα τέτοιο σχολείο αφήνει άδεια την ψυχή των νέων. Τούς στερεί τα ιδανικά και τις αξίες. Τούς στερεί τα πρότυπα τα οποία αναζητούν. … Περιφρονεί την ορθόδοξη Χριστιανική διδασκαλία για αγάπη και συμπόνια και την αντικαθιστά με ξεπερασμένα ειρηνιστικά και διεθνιστικά συνθήματα … . Δεν τούς διδάσκει το ήθος του Κολοκοτρώνη και το «εμείς» του Μακρυγιάννη, γιατί αυτά τα πρόσωπα θεωρούνται «θρησκόληπτοι εθνικιστές». … Δεν τούς μιλά για την ελληνορθόδοξη παράδοσή μας πού είναι μήνυμα ελπίδας και αισιοδοξίας. …
Η σημερινή παιδεία πού λαμβάνουν οι νέοι μας από το σχολείο και τα Μ.Μ.Ε. μιλά συνέχεια για δικαιώματα και καθόλου για υποχρεώσεις. … Επιτυχία της παιδείας δεν είναι να τούς καλλιεργεί ψευδαισθήσεις για ένα κόσμο όπου θα έχουν μόνο δικαιώματα, αλλά να τούς προετοιμάζει να γίνουν υπεύθυνοι πολίτες, σωστοί επαγγελματίες, συνειδητοί οικογενειάρχες.
… Δόξα τω Θεώ έχουμε μία αξιόλογη νεολαία, στην μεγάλη της πλειοψηφία. αλλά δεν την βοηθούμε. Δεν της παρέχουμε παιδεία με αρχές και αξίες, με ελπίδα και πρότυπα. …
Αξιότιμε κ. Διευθυντά ,
επειδή και δικός μου στόχος και σκοπός είναι « ΝΑ ΔΩΣΟΥΜΕ ΣΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ ΕΛΠΙΔΑ ΚΑΙ ΠΡΟΤΥΠΑ » , θα ήθελα να σας καταστήσω κοινωνό του ακόλουθου προβληματισμού μου . Ο υιός μου φοιτά στην Γ΄ Γυμνασίου σχολείου του νομού μας (προς το παρόν δεν έχει σημασία σε ποιο) , από το οποίο , σε γενικές γραμμές , είμαι πολύ ευχαριστημένος . Ως γονέας όμως εξεπλάγην όταν στα δύο προηγούμενα χρόνια το σχολείο του δεν οργάνωσε κανένα εκκλησιασμό πλην της ημέρας των Τριών Ιεραρχών , δεν συμμετείχε στις λιτανείες του Πρωτοκύριακου και της Ορθοδοξίας , δεν έκαναν ποτέ έπαρση ή υποστολή της σημαίας , η συμμετοχή στις παρελάσεις των εθνικών εορτών είναι προαιρετική με προτροπή των αρμόδιων καθηγητών «όποιος θέλει να παρελάσει» , στην δε υποτυπώδη εορτή των Χριστουγέννων δεν έγινε καμιά αναφορά στο νόημα των ημερών αλλά ακούστηκαν μόνο τραγούδια των ημερών και αυτά διασκευασμένα σε μορφή ροκ . Τα ίδια έγιναν και στη φετεινή σχολική χρονιά , με μόνη διαφοροποίηση την , ύστερα από δικές μου πολλές οχλήσεις , συμμετοχή του σχολείου στην λιτανεία του Πρωτοκύριακου , πάλι όμως με την προτροπή «όποιος θέλει» .
Δεν είναι μόνο η προσωπική μου αντίθεση στα ανωτέρω που με προβληματίζει . Αν ήταν μόνο δική μου γνώμη και επιθυμία , δεν θα σας απασχολούσα και , αν και θα είχα την θέληση , δεν θα είχα την απαίτηση να εφαρμοσθεί. Πληροφορήθηκα όμως (http://www.antibaro.gr/articles/education/2008-09-12-16-38-52.html) ότι ισχύουν ( ; ) οι παρακάτω νόμοι :
ΕγκύκλιοςΓ/6251/22-10-1979 ΥΠ.Ε.Π.Θ.
Εκκλησιασμός μαθητών και έπαρση Σημαίας
Παρακαλούμε να υπενθυμίσετε στους κ.κ. Επιθεωρητές των Εκπαιδευτικών Περιφερειών της δικαιοδοσίας σας ότι είναι απαραίτητο να παρακολουθήσουν τον προγραμματισμό του εκκλησιασμού των μαθητών που γίνεται από τους Δ/ντές των Σχολείων, ώστε να τηρηθούν όσα διαλαμβάνει η εγκύκλιος Δ/γή μας 200/21/16/139240/26.11.77 περί εκκλησιασμού μαθητών.
Εξ άλλου παρακαλούμε να συστήσετε την τήρηση της αποφάσεως του κ. Υπουργού Παιδείας περί επάρσεως και υποστολής της Σημαίας στα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα και εκπαιδευτήρια εν γένει (Υ.Α. 200.21/1/Γ/2046/23.3.79) με τη διευκρίνιση ότι όταν τα σχολεία λειτουργούν σε μια βάρδια, δηλ. μόνον πρωί, τότε η υποστολή θα γίνεται την τελευταία διδακτική ώρα.
.Φ200/21/16/139240/26-11-1977 ΥΠ.Ε.Π.Θ. (απόσπασμα)
3. Από τα ανωτέρω προκύπτει ότι η συμμετοχή των μαθητών στις εθνικές εκδηλώσεις και επετείους είναι υποχρεωτική, για να δίδεται σ` αυτούς η ευκαιρία να παραδειγματίζονται και να διδάσκονται την Ιστορία της Φυλής μας και έξω από τις αίθουσες και τους κλειστούς χώρους του Σχολείου που καθημερινά διδάσκονται. Επίσης προκύπτει ότι στην τόνωση του θρησκευτικού συναισθήματος των μαθητών, εκτός των άλλων, θα βοηθήσει η καθημερινή κοινή προσευχή, η οποία υποχρεωτικά πρέπει να γίνεται με την απαιτούμενη ευλάβεια, κάθε ημέρα πριν από την έναρξη των μαθημάτων, σε κοινή συγκέντρωση μαθητών και διδακτικού προσωπικού στο προαύλιο του Σχολείου, καθώς και ο εκκλησιασμός των μαθητών.
Στις ίδιες εγκυκλίους προβλέπεται επίσης ο εκκλησιασμός των μαθητών με τη συνοδεία των διδασκόντων εκπαιδευτικών στις εθνικές εορτές, τη μνήμη του πολιούχου της πόλης, των Τριών Ιεραρχών και άλλες φορές μέσα στο χρόνο (συνηθίζεται π.χ. ο εκκλησιασμός των μαθητών πριν τα Χριστούγεννα, το Πάσχα και σε κάποιες μεγάλες γιορτές ) .
Από τον περασμένο Οκτώβριο είχα σκεφθεί να αποτανθώ σε εσάς . Προτίμησα όμως πρώτα και παρουσίασα ευγενικά στον κ. Διευθυντή του σχολείου τους παραπάνω νόμους και του είπα να τους εξετάσει αν ισχύουν . Πίστευα ότι θα διορθωθεί η κατάσταση . Προς μεγάλη μου έκπληξη πληροφορήθηκα σήμερα ότι , αντί να διορθωθούν τα πράγματα , φέτος κατάργησε και τον μοναδικό εκκλησιασμό που έκανε συνήθως το σχολείο την ημέρα των Τριών Ιεραρχών και προγραμματίζουν να πάνε εκδρομή την ημέρα αυτή !!!
Αξιότιμε κ. Διευθυντά ,
επειδή πιστεύω ότι σκοπός όλων μας είναι « ΝΑ ΔΩΣΟΥΜΕ ΣΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ ΕΛΠΙΔΑ ΚΑΙ ΠΡΟΤΥΠΑ » , θα ήθελα να σας ρωτήσω αν ισχύουν πράγματι οι νόμοι που προανέφερα και , αν ναι , τότε γιατί δεν εφαρμόζονται , από ποιους ελέγχεται η εφαρμογή τους και που μπορώ να αποτανθώ όταν κάποιος δεν τους εφαρμόζει .
Σας ευχαριστώ για το ενδιαφέρον σας και είμαι στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε συμπληρωματική πληροφορία .
Με τιμή
Ε.Σημαντήρης
_____________________________________
Ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κέρκυρας στην Απάντησή του προς τον κ. Σημαντήρη γράφει:
Στις ίδιες εγκυκλίους προβλέπεται επίσης ο εκκλησιασμός των μαθητών με τη συνοδεία των διδασκόντων εκπαιδευτικών στις εθνικές εορτές, τη μνήμη του πολιούχου της πόλης, των Τριών Ιεραρχών και άλλες φορές μέσα στο χρόνο (συνηθίζεται π.χ. ο εκκλησιασμός των μαθητών πριν τα Χριστούγεννα, το Πάσχα και σε κάποιες μεγάλες γιορτές ) .
Από τον περασμένο Οκτώβριο είχα σκεφθεί να αποτανθώ σε εσάς . Προτίμησα όμως πρώτα και παρουσίασα ευγενικά στον κ. Διευθυντή του σχολείου τους παραπάνω νόμους και του είπα να τους εξετάσει αν ισχύουν . Πίστευα ότι θα διορθωθεί η κατάσταση . Προς μεγάλη μου έκπληξη πληροφορήθηκα σήμερα ότι , αντί να διορθωθούν τα πράγματα , φέτος κατάργησε και τον μοναδικό εκκλησιασμό που έκανε συνήθως το σχολείο την ημέρα των Τριών Ιεραρχών και προγραμματίζουν να πάνε εκδρομή την ημέρα αυτή !!!
Αξιότιμε κ. Διευθυντά ,
επειδή πιστεύω ότι σκοπός όλων μας είναι « ΝΑ ΔΩΣΟΥΜΕ ΣΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ ΕΛΠΙΔΑ ΚΑΙ ΠΡΟΤΥΠΑ » , θα ήθελα να σας ρωτήσω αν ισχύουν πράγματι οι νόμοι που προανέφερα και , αν ναι , τότε γιατί δεν εφαρμόζονται , από ποιους ελέγχεται η εφαρμογή τους και που μπορώ να αποτανθώ όταν κάποιος δεν τους εφαρμόζει .
Σας ευχαριστώ για το ενδιαφέρον σας και είμαι στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε συμπληρωματική πληροφορία .
Με τιμή
Ε.Σημαντήρης
_____________________________________
Ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κέρκυρας στην Απάντησή του προς τον κ. Σημαντήρη γράφει:
ΘΕΜΑ: Δίδεται απάντηση
Απαντώντας στην από 08-01-2009 αίτηση σας, σας πληροφορούμε ότι η εγκύκλιοι που επικαλείσθε έχουν εκδοθεί όταν ακόμη τα σχολεία λειτουργούσαν και το Σάββατο και μέχρι τώρα δεν έχουν αναπροσαρμοστεί.
Ως προς το θέμα του εκκλησιασμού του σχολείου που φοιτά το παιδί σας, δε μας το αναφέρετε για να επιληφθούμε.
Ως προς την έπαρση της Σημαίας, σας ενημερώνουμε ότι τα σχολεία είναι δημόσιες υπηρεσίες, όπου η Σημαία είναι αναρτημένη αδιαλείπτως. Έπαρση δε Σημαίας τελείται στις εθνικές εορτές.
Ο Διευθυντής
Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης Ν. Κέρκυρας
ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
Απαντώντας στην από 08-01-2009 αίτηση σας, σας πληροφορούμε ότι η εγκύκλιοι που επικαλείσθε έχουν εκδοθεί όταν ακόμη τα σχολεία λειτουργούσαν και το Σάββατο και μέχρι τώρα δεν έχουν αναπροσαρμοστεί.
Ως προς το θέμα του εκκλησιασμού του σχολείου που φοιτά το παιδί σας, δε μας το αναφέρετε για να επιληφθούμε.
Ως προς την έπαρση της Σημαίας, σας ενημερώνουμε ότι τα σχολεία είναι δημόσιες υπηρεσίες, όπου η Σημαία είναι αναρτημένη αδιαλείπτως. Έπαρση δε Σημαίας τελείται στις εθνικές εορτές.
Ο Διευθυντής
Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης Ν. Κέρκυρας
ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
ΑΝΤΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ κ. ΣΗΜΑΝΤΗΡΗ
ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ Ν. ΣΗΜΑΝΤΗΡΗΣ
ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ
ΥΠ. Διδάκτωρ αρχειονομιας-βιβλιοθηκονομιας
ΠΤΥΧΙΟΥΧΟΣ Α.Σ.Ο.Ε.Ε.
ΠΤΥΧΙΟΥΧΟΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΠΑΝ. ΑΘΗΝΩΝ
ΕΛΕΓΚΤΗΣ ΕΝΑΕΡΙΑΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ
ΕΘΕΛΟΝΤΗΣ ΣΑΜΑΡΕΙΤΗΣ Ε.Ε.Σ.
ΤΗΛ. ΟΙΚ. : 26610-52168
ΤΗΛ. ΚΙΝ. : 6946-060702
ΤΗΛΕΟΜΟΙΟΤΥΠΟ : 26610-52168
ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΗ ΔΝΣΗ : Τ.Θ. 91 – ΚΕΡΚΥΡΑ 49100
Κέρκυρα , 22/1/2009
Προς :
Αξιότιμον Διευθυντή Β/βάθμιας Εκπαιδεύσεως Ν. Κερκύρας
κ. Γ. Παπαδόπουλο
( μέσω τηλεομοιοτύπου 26610. 38119)
Κοιν :
Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Κερκύρας , Παξών και Διαποντίων Νήσων κ.κ. Νεκτάριο
( μέσω τηλεομοιοτύπου 26610.41740 )
Αξιότιμε κ.Διευθυντά ,
έλαβα σήμερα την από 19/1/2009 επιστολή σας , η οποία υποτίθεται ότι απαντά στο ερώτημα που είχα υποβάλλει δια επιστολής μου στις 8/1/2009 . Με όλο το σεβασμό στο πρόσωπό σας επιτρέψτε μου να σας πω ότι η «απάντησή» σας είναι ασαφής . Επειδή ίσως δεν κατανοήσατε το ερώτημά μου , θα σας το διατυπώσω εκ νέου και θα σχολιάσω τα αναγραφόμενα στην «απάντησή» σας , ώστε να μου απαντήσετε ευθέως στο ερώτημά μου .
Ρωτούσα λοιπόν στην επιστολή μου : «… αν ισχύουν πράγματι οι νόμοι που προανέφερα και , αν ναι , τότε γιατί δεν εφαρμόζονται , από ποιους ελέγχεται η εφαρμογή τους και που μπορώ να αποτανθώ όταν κάποιος δεν τους εφαρμόζει» .
Μου απαντάτε εσείς :
α) «… οι εγκύκλιοι που επικαλείσθε έχουν εκδοθεί όταν ακόμη τα σχολεία λειτουργούσαν και το Σάββατο …»
Ε , και ; θα ρωτούσε ο κάθε καλόπιστος αναγνώστης των επιστολών μας . Τι σχέση έχει η εφαρμογή του πενθήμερου στα σχολεία με τον εκκλησιασμό ή την προσευχή ή την έπαρση σημαίας ; Άρα αυτό που μου γράφετε είναι άσχετο με το ζητούμενο .
β) «… και μέχρι τώρα δεν έχουν αναπροσαρμοστεί» .
Άρα παραδέχεστε ότι ισχύουν . Οπότε παραμένει αναπάντητο το υπόλοιπο μέρος του ερωτήματός μου «… τότε γιατί δεν εφαρμόζονται , από ποιους ελέγχεται η εφαρμογή τους και που μπορώ να αποτανθώ όταν κάποιος δεν τους εφαρμόζει».
γ) «Ως προς το θέμα του εκκλησιασμού του σχολείου που φοιτά το παιδί σας , δεν μας το αναφέρετε για να επιληφθούμε».
Πάλι φαίνεται ότι δεν κατανοήσατε την επιστολή μου . Δεν σας ζητάω να επιληφθείτε για το σχολείο που φοιτά το παιδί μου . Τονίζω μάλιστα στην επιστολή μου χαρακτηριστικά : «Ο υιός μου φοιτά στην Γ΄ Γυμνασίου σχολείου του νομού μας (προς το παρόν δεν έχει σημασία σε ποιο)…» . Και το λέω αυτό , γιατί δεν θέλω σε αυτή τη φάση να λάβετε μέτρα κατά του συγκεκριμένου σχολείου . Αφού όμως έχετε παραδεχθεί ότι ισχύει ο νόμος που σας ανέφερα , πάλι δεν μου απαντάτε «… τότε γιατί δεν εφαρμόζονται , από ποιους ελέγχεται η εφαρμογή τους και που μπορώ να αποτανθώ όταν κάποιος δεν τους εφαρμόζει».
δ) «Ως προς την έπαρση της Σημαίας , σας ενημερώνουμε ότι τα σχολεία είναι δημόσιες υπηρεσίες , όπου η Σημαία είναι αναρτημένη αδιαλείπτως . Έπαρση δε Σημαίας τελείται στις εθνικές εορτές».
Πληροφοριακά σας ενημερώνω ότι έπαρση Σημαίας στο συγκεκριμένο σχολείο δεν τελείται ούτε τις εθνικές εορτές . Αφού όμως έχετε παραδεχθεί ότι ισχύει ο νόμος που σας ανέφερα , πάλι δεν μου απαντάτε «… τότε γιατί δεν εφαρμόζονται , από ποιους ελέγχεται η εφαρμογή τους και που μπορώ να αποτανθώ όταν κάποιος δεν τους εφαρμόζει».
Περιμένοντας μία σαφή και ξεκάθαρη απάντηση τώρα που σας διευκρίνισα περισσότερο ποιο είναι το ζητούμενο , σας ευχαριστώ εκ των προτέρων .
Με τιμή
Ε.Σημαντήρης
____________________________________
Μέχρι στιγμής ο Διευθυντής Διεύθυνσης Κέρκυρας δεν έχει απαντήσει στη δεύτερη Επιστολή του κ. Σημαντήρη. Εμείς συγχαίρουμε τον κ. Σημαντήρη γιατί κινήθηκε ακόμη και υπηρεσιακά προκειμένου για το θέμα του εκκλησιασμού των μαθητών, που σε πολλά σχολεία κατά παράβαση των εγκυκλίων του κράτους δε γίνεται ή δε γίνεται με τον τρόπο και τη συχνότητα που θα έπρεπε.
ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ Ν. ΣΗΜΑΝΤΗΡΗΣ
ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ
ΥΠ. Διδάκτωρ αρχειονομιας-βιβλιοθηκονομιας
ΠΤΥΧΙΟΥΧΟΣ Α.Σ.Ο.Ε.Ε.
ΠΤΥΧΙΟΥΧΟΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΠΑΝ. ΑΘΗΝΩΝ
ΕΛΕΓΚΤΗΣ ΕΝΑΕΡΙΑΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ
ΕΘΕΛΟΝΤΗΣ ΣΑΜΑΡΕΙΤΗΣ Ε.Ε.Σ.
ΤΗΛ. ΟΙΚ. : 26610-52168
ΤΗΛ. ΚΙΝ. : 6946-060702
ΤΗΛΕΟΜΟΙΟΤΥΠΟ : 26610-52168
ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΗ ΔΝΣΗ : Τ.Θ. 91 – ΚΕΡΚΥΡΑ 49100
Κέρκυρα , 22/1/2009
Προς :
Αξιότιμον Διευθυντή Β/βάθμιας Εκπαιδεύσεως Ν. Κερκύρας
κ. Γ. Παπαδόπουλο
( μέσω τηλεομοιοτύπου 26610. 38119)
Κοιν :
Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Κερκύρας , Παξών και Διαποντίων Νήσων κ.κ. Νεκτάριο
( μέσω τηλεομοιοτύπου 26610.41740 )
Αξιότιμε κ.Διευθυντά ,
έλαβα σήμερα την από 19/1/2009 επιστολή σας , η οποία υποτίθεται ότι απαντά στο ερώτημα που είχα υποβάλλει δια επιστολής μου στις 8/1/2009 . Με όλο το σεβασμό στο πρόσωπό σας επιτρέψτε μου να σας πω ότι η «απάντησή» σας είναι ασαφής . Επειδή ίσως δεν κατανοήσατε το ερώτημά μου , θα σας το διατυπώσω εκ νέου και θα σχολιάσω τα αναγραφόμενα στην «απάντησή» σας , ώστε να μου απαντήσετε ευθέως στο ερώτημά μου .
Ρωτούσα λοιπόν στην επιστολή μου : «… αν ισχύουν πράγματι οι νόμοι που προανέφερα και , αν ναι , τότε γιατί δεν εφαρμόζονται , από ποιους ελέγχεται η εφαρμογή τους και που μπορώ να αποτανθώ όταν κάποιος δεν τους εφαρμόζει» .
Μου απαντάτε εσείς :
α) «… οι εγκύκλιοι που επικαλείσθε έχουν εκδοθεί όταν ακόμη τα σχολεία λειτουργούσαν και το Σάββατο …»
Ε , και ; θα ρωτούσε ο κάθε καλόπιστος αναγνώστης των επιστολών μας . Τι σχέση έχει η εφαρμογή του πενθήμερου στα σχολεία με τον εκκλησιασμό ή την προσευχή ή την έπαρση σημαίας ; Άρα αυτό που μου γράφετε είναι άσχετο με το ζητούμενο .
β) «… και μέχρι τώρα δεν έχουν αναπροσαρμοστεί» .
Άρα παραδέχεστε ότι ισχύουν . Οπότε παραμένει αναπάντητο το υπόλοιπο μέρος του ερωτήματός μου «… τότε γιατί δεν εφαρμόζονται , από ποιους ελέγχεται η εφαρμογή τους και που μπορώ να αποτανθώ όταν κάποιος δεν τους εφαρμόζει».
γ) «Ως προς το θέμα του εκκλησιασμού του σχολείου που φοιτά το παιδί σας , δεν μας το αναφέρετε για να επιληφθούμε».
Πάλι φαίνεται ότι δεν κατανοήσατε την επιστολή μου . Δεν σας ζητάω να επιληφθείτε για το σχολείο που φοιτά το παιδί μου . Τονίζω μάλιστα στην επιστολή μου χαρακτηριστικά : «Ο υιός μου φοιτά στην Γ΄ Γυμνασίου σχολείου του νομού μας (προς το παρόν δεν έχει σημασία σε ποιο)…» . Και το λέω αυτό , γιατί δεν θέλω σε αυτή τη φάση να λάβετε μέτρα κατά του συγκεκριμένου σχολείου . Αφού όμως έχετε παραδεχθεί ότι ισχύει ο νόμος που σας ανέφερα , πάλι δεν μου απαντάτε «… τότε γιατί δεν εφαρμόζονται , από ποιους ελέγχεται η εφαρμογή τους και που μπορώ να αποτανθώ όταν κάποιος δεν τους εφαρμόζει».
δ) «Ως προς την έπαρση της Σημαίας , σας ενημερώνουμε ότι τα σχολεία είναι δημόσιες υπηρεσίες , όπου η Σημαία είναι αναρτημένη αδιαλείπτως . Έπαρση δε Σημαίας τελείται στις εθνικές εορτές».
Πληροφοριακά σας ενημερώνω ότι έπαρση Σημαίας στο συγκεκριμένο σχολείο δεν τελείται ούτε τις εθνικές εορτές . Αφού όμως έχετε παραδεχθεί ότι ισχύει ο νόμος που σας ανέφερα , πάλι δεν μου απαντάτε «… τότε γιατί δεν εφαρμόζονται , από ποιους ελέγχεται η εφαρμογή τους και που μπορώ να αποτανθώ όταν κάποιος δεν τους εφαρμόζει».
Περιμένοντας μία σαφή και ξεκάθαρη απάντηση τώρα που σας διευκρίνισα περισσότερο ποιο είναι το ζητούμενο , σας ευχαριστώ εκ των προτέρων .
Με τιμή
Ε.Σημαντήρης
____________________________________
Μέχρι στιγμής ο Διευθυντής Διεύθυνσης Κέρκυρας δεν έχει απαντήσει στη δεύτερη Επιστολή του κ. Σημαντήρη. Εμείς συγχαίρουμε τον κ. Σημαντήρη γιατί κινήθηκε ακόμη και υπηρεσιακά προκειμένου για το θέμα του εκκλησιασμού των μαθητών, που σε πολλά σχολεία κατά παράβαση των εγκυκλίων του κράτους δε γίνεται ή δε γίνεται με τον τρόπο και τη συχνότητα που θα έπρεπε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου