14/2/09

Σχόλιο στην «Πληροφόρηση» της Ι.Μ. Δημητριάδος

Το περιοδικό «Πληροφόρηση» που αποτελεί Μηνιαία Έκδοση της Ιεράς Μητροπόλεως Δημητριάδος στο τεύχος του Ιανουαρίου –Φεβρουαρίου 2009 και στις δύο πρώτες σελίδες του περιέχει ένα αφιέρωμα στο μακαριστό Αρχιεπίσκοπο Χριστόδουλο με την ευκαιρία της συμπλήρωσης ενός έτους από την εκδημία του. Το άρθρο υπογράφει ο Αθανάσιος Κοτταδάκης.
Δεν σκοπεύουμε να αναφερθούμε ούτε στην προσωπικότητα του Αρχιεπισκόπου Χριστοδούλου (υπάρχουν άλλοι αρμοδιότεροι από εμάς) ούτε στο περιεχόμενο ολόκληρου του εκτενούς άρθρου. Αλλά δεν μπορούμε να αφήσουμε ασχολίαστη την τελευταία αναφορά του αρθρογράφου στην επίσκεψη του Αρχιεπισκόπου στο Βατικανό και την επίσκεψη του Πάπα στην Ελλάδα.
Ο αρθρογράφος χαρακτηρίζει την κίνηση αυτή του Χριστόδουλου «θαρραλέα, πρωτοποριακή και ιστορική». Λέει μάλιστα ότι η κίνηση αυτή «άνοιξε και στον Ελλαδικό εκκλησιαστικό χώρο παράθυρο στην κοσμογονία που συντελείται ανάμεσα σε Ορθοδοξία και Ρωμαιοκαθολικισμό με πρωτοβουλία του Οικουμενικού θρόνου...». Τα παραπάνω αποτελούν διαστροφή της εκκλησιαστικής αλήθειας. Η επίσκεψη Χριστόδουλου στο Βατικανό και η πρόσκληση του Πάπα στην Αθήνα αποτελεί πράξη προδοσίας της Πίστεως, ιστορική πράγματι, αλλά και τραγική αφού έγινε χωρίς τη συγκατάθεση της Συνόδου της Ιεραρχίας της Ελλάδος και χωρίς προηγούμενη μετάνοια του Πάπα και αποδοχή από αυτόν της ορθής Πίστεως. Η «κοσμογονία» στην οποία πρωτοπορεί ο Πατριάρχης και ακολούθησε και ο Χριστόδουλος είναι πρωτοφανής προδοσία και άνευ όρων παράδοση των Ορθοδόξων στις αγκάλες του αιρετικού Πάπα. Γιατί ο αρθρογράφος αποσιωπά την έντονη αντίδραση τότε πλήθους μοναχών, επισκόπων, πιστών, Καθηγητών θεολογικών σχολών κ.α. ;
Γράφει μάλιστα παρακάτω ο αρθρογράφος και με έντονα γράμματα ότι η ενοχή κοινή για το Σχίσμα του 1054! Τι πιο αναληθές και ανορθόδοξο; Το Σχίσμα είναι η αποκοπή των αιρετικών Παπικών από το ένα σώμα της Εκκλησίας (την Ορθόδοξη Εκκλησία) εξαιτίας της εγωιστικής τους εμμονής στα αιρετικά δόγματα του filioque, του Πρωτείου και Αλάθητου του Πάπα και άλλων αποκλίσεων. Πως μπορεί να καταλογίζει ενοχή στους αγίους της Ορθόδοξης Εκκλησίας ο αρθρογράφος; Συνένοχοι οι Ορθόδοξοι άγιοι με τους αιρετικούς Παπικούς για το Σχίσμα; Συνένοχοι ο Μιχαήλ Κηρουλάριος με τον Ουμβέρτο; Ας μη γράφουμε απερίσκεπτα ό,τι θέλουμε. Ούτε επιτρέπεται σε άρθρα εκκλησιαστικών εντύπων να ονομάζονται «μικροσκοπήσεις θεολογικές» οι Ορθόδοξες απόψεις που διατυπώνονται για τους διαλόγους με τους Προτεστάντες και τους Παπικούς.
Θα μπορούσαμε για πολλά να εγκωμιάσουμε το μακαριστό Χριστόδουλο. Όπως (και είναι πρέπον για το blog μας) για τον αγώνα του για τα Θρησκευτικά και το περιεχόμενο των βιβλίων όταν γινόταν η αλλαγή των σχολικών εγχειριδίων και για άλλα πολλά που δεν είναι η στιγμή να αναφέρουμε. Αλλά ας μην εγκωμιάζουμε το Χριστόδουλο για τα σοβαρότατα λάθη και ολισθήματά του σε θέματα της Πίστεως. Εάν δεν θέλουμε να κρίνουμε ορθοδόξως τις λανθασμένες αποφάσεις του για τις σχέσεις με τον Πάπα, τουλάχιστον ας σιωπούμε.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Μπορείτε να δείτε τις προηγούμενες δημοσιεύσεις του ιστολογίου μας πατώντας το Παλαιότερες αναρτήσεις (δείτε δεξιά)