24/7/09

Ζήτημα χειροτονίας γυναικών θέτει ο Μητροπολίτης Ιωαννουπόλεως και Πρετορίας κ. Σεραφείμ

Με αφορμή την είσοδο ή όχι θηλέων μαθητριών στα εκκλησιαστικά σχολεία ο Μητροπολίτης Ιωαννουπόλεως και Πρετορίας κ. Σεραφείμ δημοσίευσε τους προβληματισμούς του στο Πρακτορείο Εκκλησιαστικών Ειδήσεων romfea. Δεν θα σχολιάσουμε όσα γράφει για τα εκκλησιαστικά σχολεία, παρόλο που και σε αυτά διαπιστώνουμε πολλές αστοχίες. Μεταφέρουμε εδώ όμως το κλείσιμο του σχετικού άρθρου. Γράφει ο Μητροπολίτης:

Τελειώνοντας, θα ήθελα να θέσω κι ένα ερώτημα για να γίνει μια σοβαρή θεολογική συζήτηση που θα βοηθήσει την Μέλλουσα να συνέλθει Μεγάλη Πανορθόδοξο Σύνοδο για τελική απόφαση για το θέμα της χειροτονίας των Γυναικών.
Ποιοί είναι οι θεολογικοί λόγοι που μας εμποδίζουν να είμαστε θετικοί εις το θέμα της χειροτονίας των Γυναικών;
Aν στην εποχή των Αποστόλων η Πατριαρχική κοινωνία δεν επέτρεπε την χειροτονία των γυναικών, όπως και στην εξάλειψη της δουλείας, η εποχή μας είναι έτοιμη για την υπέρβαση αυτή με κριτήριο την βελτίωση της σωτηριολογικής διακονίας της Εκκλησίας μας για τη σωτηρία ψυχών και σωμάτων;

Σε πόσο ολισθηρούς δρόμους βαδίζουν τελικά οι οικουμενιστές; Εζήλωσαν ζήλον αγγλικανικόν και θέλουν εδώ και τώρα να χειροτονήσουν γυναίκες; Και αλήθεια αγνοεί ο Μητροπολίτης τους λόγους που η Εκκλησία ποτέ δεν χειροτόνησε γυναίκες ιερείς; Ο μόνος λόγος ήταν ότι "στην εποχή των Αποστόλων η κοινωνία ήταν Πατριαρχική"; Έλεος! Τι άλλο θα ακούσουμε πια. Περιμένουμε τις αντιδράσεις από επίσημα χείλη. Και αν χρειαστεί θα επανέλθουμε.

5 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Μέχρι που θα φθάσει επιτέλους ο κατήφορος των Οικουμενιστών; Πόσα άλλα σχιζοφρενικά πράγματα θα ζητήσουν; Πόσο ακόμα θα προχωρήσει η γάγγραινα της ασέβειας στο σώμα των επισκόπων;

Κάθε μέρα που περνά τόσο και περισσότερο, γίνεται επιτακτικό το αίτημα της διακοπής της μνημόνευσης των οικουμενιστών επισκόπων, και ενδεχομένως μετά και της αποτείχισης.

Ένας πιστός

Ανώνυμος είπε...

O Ιωαννουπόλεως και Πρετορίας Σεραφείμ αποδείχθηκε με την στάση του αυτή, χειρότερος και κατώτερος και από αυτόν τον διαβόητο Ζακύνθου!!!! που στο θέμα αυτό έλαβε κάποια αξιοπρεπή στάση!!!!!

Ανώνυμος είπε...

Ο Σεβ. μητροπολίτης δεν αναφέρθηκε στην Χειροτοινία Γυναικών Ιερέων. Αλλά στην Χειροτονία Διακοννισών. Οι Ιερείς είναι πατρικό αξίωμα και όχι Μητρικό. Οι διάκονοι δεν είναι ιερείς. Ο βαθμός του διακόνου είναι ταυτόχρονα και πατρικό και μητρικό αξίωμα. Μην μπερδέυουμε λίγο τα πράγματα. Πάντα από την αρχαία εκκλησία αλλά και σήμερα σε μερικά ορθόδοξα κράτη υπάρχουν διακόνισσες. Αυτό στην Ελλάδα σταμάτησε περίπου το 1980 όπου και δεν υπήρε ενδιαφέρον από τις γυναικες για κάτι τέτοιο. Στον κλήρο η γυναίκα εισερχεται είτε ως μοναχη είτε ως διακόνισσα ή υποδιακόνισσα. Όμως δεν μπορεί να φέρει πατρικά αξιώματα, αλλά τα μητρικά αξιώματα. Ο θεσμός δεν έχει κατεργηθεί αλλά έχει εκλήψει θεωρούμε λοιπόν ότι δεν υπάρχει λόγος αναφοράς και καλό θα ήταν να συνεχισει ή μαλλον να αρχισει να ξαναγίνεται. Οπότε ο τίτλος σας είναι λάθος άλλο υποδιακονος άλλο διακονος άλλο ιερεύς άλλο αρχιερευς. Μιλάμε λοιπόν για έναν θεσμό που υπήρχε πάντα στην εκκλησία μας και είναι φυσικό να αρχίσει να υφίσταται. Το παρόν που αναφέρει ο σεβ. κ. Σεραφείμ το είχε αναφέρει στο παρελθόν και αναλυτικότερα και ο Σεβ. Μητροπολίτης ρ. Πειραιώς κ. Καλλίνικος σε συνεντευξή του και μάλιστε είχε αγωνιστεί να βρεθούν τέτοιες κατάλληλες γυναίκες, δυστυχώς η υγεία του του επέβαλε βιαίως παραίτηση και ως εκ τούτου το θέμα πάγωσε. Όσο για τα εκκλησιαστικά Λύκεια σωστό είναι κατα την γνώμη μου αφού λάμε για εκκλησιαστική πααιδεία και ύφος αλλά και ήθος να τηρηθεί το μέχρι σήμερα ύφος και να δημιουργηθούν αρένων και θυλέων εφόσον οι απόψεις δεν είναι ομόφωνες και εφόσον πολλοι μαθητες διχάζονται άλλοι θέλουν άλλοι όχι. Αυτό ειναι και το πιο σωστό, και κάτι που κανείς δεν θα μπορεί να αρνηθεί.
διατηρώ την ανωνυμία μου γιατί δεν θέλω να σχολιαστούν τα σχολιά μου εκτενώς και κακοτρόπως γιατί πιολλοί σπεύδουν να κατηγορήσουν ή να αλλιώσουν το περιεχόμενο των λεγομένων (πχ ο σεβ. κ. Σεραφείμ μίλησε για χειροτονία διακονισσών κα ό τίτλος είναι ιΓυναικες Ιερείς. Άλλοίωση γιατί άλλο διάκονος άλλο Ιερέας.)

Μετα πατρικών ευχών
Ανώνυμος Μητροπολίτης

thriskeftika είπε...

Σεβασμιώτατε, (ας δεχθούμε ότι όντως πίσω από τον Ανώνυμο σχολιαστή υπάρχει κάποιος επίσκοπος),
δεν ξέρουμε πως εσείς οδηγηθήκατε στο συμπέρασμα ότι ο Μητροπολίτης μιλάει για χειροτονία διακονισσών. Εμείς μελετώντας ξανά και ξανά το κείμενο βγάλαμε τα εξής 2 συμπεράσματα:
1. Αρχικά βεβαίως ο Μητροπολίτης αναφέρεται στο θεσμό των διακονισσών.
2. Στο τέλος όμως του άρθρου του αναφέρεται σε χειροτονία γυναικών, σαφώς -κατά τη γνώμη μας- υπονοώντας χειροτονία μέχρι και το βαθμό του πρεσβυτέρου.

Δυστυχώς ή ευτυχώς την ίδια ερμηνεία με μας έκαναν πλήθος ΜΜΕ που δημοσιευσαν άρθρα μιλώντας για χειροτονία γυναικών σε ιερείς. Δείτε το σχετικό δημοσίευμα της romfea:
http://www.romfea.gr/index.php?option=com_content&task=view&id=2857&Itemid=1

Αν ωστόσο όλοι οι δημοσιογράφοι και εμείς κάνουμε λάθος, τότε αναγνωρίζουμε το λάθος μας και ζητάμε συγγνώμη. Αλλά περιμένουμε ο ίδιος ο Μητροπολίτης που κίνησε μέγα θέμα σε όλες τις εφημερίδες να διαψεύσει ότι αναφερόταν σε χειροτονία γυναικών σε βαθμό ιερέως.
Αναμένουμε.

thriskeftika είπε...

Σήμερα (28/7/2009) το Πατριαρχείο Αλεξανδρείας έκανε και την εξής Ανακοίνωση:

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ
ΓΙΑ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΙΕΡΩΣΥΝΗΣ ΤΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ
28/07/2009
Θέσεις Ιεράρχου του κλίματος του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας και πάσης Αφρικής που εξεφράσθησαν στα ΜΜΕ περί του θέματος της ιερωσύνης των γυναικών απηχούν προσωπικές του απόψεις και όχι την επίσημη θέση της παλαιφάτου Αλεξανδρινής Εκκλησίας, την οποία εκφράζει η ΑΘΜ ο Πάπας και Πατριάρχης Αλεξανδρείας και πάσης Αφρικής εν Συνόδω και μόνον.

Βλ. και http://thriskeftika.blogspot.com/2009/07/blog-post_9858.html

Μπορείτε να δείτε τις προηγούμενες δημοσιεύσεις του ιστολογίου μας πατώντας το Παλαιότερες αναρτήσεις (δείτε δεξιά)