Γράφει ο κ. Παναγιώτης Τελεβάντος, Φιλόλογος – Θεολόγος
Το ότι ο Ζακύνθου Χρυσόστομος (Συνετός) διοργάνωσε φιέστες για τις επετείους του, για να τον λιβανίσουν, καμιά εντύπωση δεν προκαλεί. “Εκ γαρ του περισσεύματος της καρδίας του” προσφέρει ο άνθρωπος.
Το ότι 55; τόσοι επίσκοποι, Αρχιεπίσκοποι και Πατριάρχες συνήλθον αναξιοπρεπώς “επί τω αυτώ” εκ των περάτων της Ορθοδοξίας, για να τιμήσουν το Μητροπολίτη Πένθχαουζ και πάλιν δεν μας κάνει εντύπωση. “Σημείον των καιρών.”.......
Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ
“Καμαρώσαμε” τους Περγάμου Ιωάννη (Ζηζιούλα) δίπλα στον όψιμο αντιοικουμενιστή (γράφε χριστοδουλικό, αντιπατριαρχικό και Βαρθολομαιομάχο Καλαβρύτων Αμβρόσιο).
Όχι ότι μας έκανε εντύπωση η ασυνέπεια του Καλαβρύτων. Αλλά να πάρει η ευχή! Από τη μια η “Φιλορθόδοξη Ενωση Κοσμάς Φλαμιάτος” εξέδιδε ανακοίνωση και έβαζε μπροστάρη τον Άγιο Καλαβρύτων στους αντιοικουμενιστικούς αγώνες. Και ο Άγιος Καλαβρύτων; την ίδια ώρα συνελήφθη από το φωτογραφικό φακό να εναβρύνεται με τον Περγάμου Ιωάννη (Ζηζιούλα) στα “βακχεία” του Μητροπολίτη Ζακύνθου Χρυσόστομου. Λίγες μόνον ώρες, μετά τη δημοσίευση “ορθόδοξων” ανησυχιών του στο προσωπικό του ιστολόγιο, να πάρει η ευχή! Όσο να είναι! Ακόμη και από τον Καλαβρύτων αναμένει κάποιος περισσότερη συνέπεια.
ΑΚΑΤΑΝΟΗΤΗ ΕΚΦΡΑΣΗ ΤΙΜΗΣ
Το ότι οι π. Γεώργιος Μεταλληνός, Ναυπάκτου Ιερόθεος, Μωυσής Αγιορείτης, Ηλίας Μπάκος και Γόρτυνος Ιερεμίας συνέβαλαν με συνεργασίες στον τιμητικό τόμο για τον Ζακύνθου κάνει αλγεινεστάτη εντύπωση, όπως κάνει και η συμμετοχή ορισμένων αξιόλογων ιεραρχών όπως οι Σιναίου Δαμιανός, Θεσσαλιώτιδος Κύριλλος, Καρπασίας Χριστοφόρος, κτλ.. Ο τελευταίος μάλιστα φροντίζει έντεχνα συστηματικά να απουσιαζει από τη Σύνοδο όταν συζητούνται θέματα οικουμενισμού. Είναι απορίας άξιον γιατί δεν έκανε το ίδιο τώρα που τον συμπεριέλαβαν στην κουστωδία για να τιμήσουν τον Ζακύνθου!
Ο ΚΥΠΡΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ
Αξιοθρήνητη, για μια ακόμη φορά, η παρουσία του Αρχιεπισκόπου Κύπρου Χρυσόστομου. ΄Οχι ότι μας κατέλαβε εξ απίνης. “Γνωστός εν τη Ιουδαία ο Θεός!” Αλλά ακόμη και από τον Αρχιεπίσκοπο Κύπρου αναμέναμε κάποιας μορφής αυτολογοκρισία στις ακρισίες που εκστόμισε. Τόσο πολύ τον εντυπωσίασε η προσωπικότητα του Ζακύνθου ώστε προσπάθησε να τον μιμηθεί “ευτυχώς επιτυχώς”, ομολόγησε δημόσια, χωρίς να κομπιάσει ή να ερυθριάσει από ντροπή! Και γιατί; Επειδή ο Ζακύνθου “πλάστηκε για τις κορυφές”, ισχυρίστηκε; Πώς λεγόταν, να πάρει η ευχή, εκείνος ο χάνος της Κίνας που έκοβε τη γλώσσα των μανδαρίνων του όταν έλεγαν τέτοιας ολκής ανοησίες; Τον Ζακύνθου απεφάσισε ο Μακαριότατος να μιμηθεί; Και “επιτυχώς”, μάλιστα; Κύριε ελέησον! Την εποχή που λειτουργούσε ως διάκονος στην Αθήνα δεν συναντήθηκε - και μάλιστα στο Ιερό βήμα- πολλές φορές με το μακαριστό π. Επιφάνιο Θεοδωρόπουλο; Εκείνος ο άγιος άνθρωπος δεν τον ενέπνευσε σε τίποτα; Δεν θέλησε έστω να τον μιμηθεί σε κάτι; “Επιτυχώς” ή έστω ανεπιτυχώς; Μόνον ο Ζακύνθου κατόρθωσε να τον κατανύξει; Μόνον αυτός κατόρθωσε να “αλλοιώσει” (του Μακαριότατου ο όρος) την προσωπικότητά του;
Πάντως έτσι ή αλλιώς ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου δεν είναι υποκριτής. Γι’ αυτό όχι μόνον εξετέθη με τις δηλώσεις του για το Ζακύνθου αλλά και τον ρεζίλεψε ταυτόχρονα. Οχι βέβαια από κακεντρέχεια. Απλά εξαιτίας της αφέλειας που τον χαρακτηρίζει. Ούτε λίγο ούτε πολύ μας αποκάλυψε ότι ο Μητροπολίτης Ζακύνθου ήταν και φιλοχουντικός! “Κάλεσέ τον στους γάμους σου να σου πει και του χρόνου”, όπως λέγει και η παροιμία.
Μερικές φορές διερωτώμαι: Τόσο μεγάλη είναι η απόσταση από το στόμα μέχρι τα αυτιά ορισμένων ώστε πηγαίνουν σε συνέδρια που συμμετέχουν δεκάδες αρχιερέων, καθηγητών πανεπιστημίων, κτλ. και αντί να περιοριστούν σε απλές τυπικές ευχές αναλύονται σε εμετικής αηδίας κολακείες προς τον Ζακύνθου;
ΚΑΙ ΠΑΛΙΝ ΠΕΡΙ ΟΙΚΟΛΟΓΙΑΣ
Ποιο ήταν το αντικείμενο της προσλαλιάς του Σεβασμιότατου Ζακύνθου για τις τιμές που του επιδαψίλευσαν Πατριαρχεία, Ορθόδοξες Εκκλησίες, Ακαδημαικά ιδρύματα, κτλ.; “Σκέψεις περί οικολογικής θεολογίας”! Πάλιν; Πάλιν με αυτό τον ανεξερεύνητο τομέα από δόκιμες ορθόδοξες θεολογικές πέννες καταπιάστηκε ο Ζακύνθου; Τι πρωτοτυπία, Θεέ μου!
Έλεος πια με αυτή την οικολογία, τον “πράσινο” Πατριάρχη, τους “πράσινους” πρίγκηπες, τους “ποδηλατιστές” αντιπροέδρους, που ταξιδεύουν με πολυτελή ιδιωτικά αεροπλάνα, τις οργανικές τροφές και τα μεταλλαγμένα προιόντα. Έλεος! Φτάνει πια! Ακόμη και ένα θέμα που άξιζε σοβαρή θεολογική και ποιμαντική προσέγγιση κατάφεραν να το γελοιοποιήσουν και να το εξευτελίσουν με τα εν πλω οικολογικά συνέδρια, τις δαπανηρές φιέστες και τις φαιδρές παραστάσεις στα μέγαρα της ματαιότητας και στα ανάκτορα της προκλητικής χλιδής.
ΠΕΝΘΧΑΟΥΖ, FIORA ΚΑΙ BOUQUET
Μπορούμε να πληροφορηθούμε πού θα δημοσιεύσει τη θεολογική οικολογική πραγματεία του ο Σεβασμιότατος; Στο “Πλαίημπου” μήπως ή στο “Πένθχαουζ” όπου ήδη η πολύκροτη συνέντευξή του περί των προγαμιαίων σχέσεων κοσμεί τις σελίδες του “ηθοπλαστικού” εκείνου περιοδικού;
Ελπίζουμε μετά τα "φιόρα" (“Fiora”) τιμής προς τον Ζακύνθου Χρυσόστομο να μη δούμε και κανένα "Μπουκέτ" (“Bouquet”) τιμής προς τον Παντελεήμονα Μπεζενίτη επειδή με όλο αυτό το “λουλουδικό” θα λιποθυμήσει ο κόσμος. Οχι βέβαια από “οσμήν ευωδίας πνευματικής.”
Το ότι 55; τόσοι επίσκοποι, Αρχιεπίσκοποι και Πατριάρχες συνήλθον αναξιοπρεπώς “επί τω αυτώ” εκ των περάτων της Ορθοδοξίας, για να τιμήσουν το Μητροπολίτη Πένθχαουζ και πάλιν δεν μας κάνει εντύπωση. “Σημείον των καιρών.”.......
Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ
“Καμαρώσαμε” τους Περγάμου Ιωάννη (Ζηζιούλα) δίπλα στον όψιμο αντιοικουμενιστή (γράφε χριστοδουλικό, αντιπατριαρχικό και Βαρθολομαιομάχο Καλαβρύτων Αμβρόσιο).
Όχι ότι μας έκανε εντύπωση η ασυνέπεια του Καλαβρύτων. Αλλά να πάρει η ευχή! Από τη μια η “Φιλορθόδοξη Ενωση Κοσμάς Φλαμιάτος” εξέδιδε ανακοίνωση και έβαζε μπροστάρη τον Άγιο Καλαβρύτων στους αντιοικουμενιστικούς αγώνες. Και ο Άγιος Καλαβρύτων; την ίδια ώρα συνελήφθη από το φωτογραφικό φακό να εναβρύνεται με τον Περγάμου Ιωάννη (Ζηζιούλα) στα “βακχεία” του Μητροπολίτη Ζακύνθου Χρυσόστομου. Λίγες μόνον ώρες, μετά τη δημοσίευση “ορθόδοξων” ανησυχιών του στο προσωπικό του ιστολόγιο, να πάρει η ευχή! Όσο να είναι! Ακόμη και από τον Καλαβρύτων αναμένει κάποιος περισσότερη συνέπεια.
ΑΚΑΤΑΝΟΗΤΗ ΕΚΦΡΑΣΗ ΤΙΜΗΣ
Το ότι οι π. Γεώργιος Μεταλληνός, Ναυπάκτου Ιερόθεος, Μωυσής Αγιορείτης, Ηλίας Μπάκος και Γόρτυνος Ιερεμίας συνέβαλαν με συνεργασίες στον τιμητικό τόμο για τον Ζακύνθου κάνει αλγεινεστάτη εντύπωση, όπως κάνει και η συμμετοχή ορισμένων αξιόλογων ιεραρχών όπως οι Σιναίου Δαμιανός, Θεσσαλιώτιδος Κύριλλος, Καρπασίας Χριστοφόρος, κτλ.. Ο τελευταίος μάλιστα φροντίζει έντεχνα συστηματικά να απουσιαζει από τη Σύνοδο όταν συζητούνται θέματα οικουμενισμού. Είναι απορίας άξιον γιατί δεν έκανε το ίδιο τώρα που τον συμπεριέλαβαν στην κουστωδία για να τιμήσουν τον Ζακύνθου!
Ο ΚΥΠΡΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ
Αξιοθρήνητη, για μια ακόμη φορά, η παρουσία του Αρχιεπισκόπου Κύπρου Χρυσόστομου. ΄Οχι ότι μας κατέλαβε εξ απίνης. “Γνωστός εν τη Ιουδαία ο Θεός!” Αλλά ακόμη και από τον Αρχιεπίσκοπο Κύπρου αναμέναμε κάποιας μορφής αυτολογοκρισία στις ακρισίες που εκστόμισε. Τόσο πολύ τον εντυπωσίασε η προσωπικότητα του Ζακύνθου ώστε προσπάθησε να τον μιμηθεί “ευτυχώς επιτυχώς”, ομολόγησε δημόσια, χωρίς να κομπιάσει ή να ερυθριάσει από ντροπή! Και γιατί; Επειδή ο Ζακύνθου “πλάστηκε για τις κορυφές”, ισχυρίστηκε; Πώς λεγόταν, να πάρει η ευχή, εκείνος ο χάνος της Κίνας που έκοβε τη γλώσσα των μανδαρίνων του όταν έλεγαν τέτοιας ολκής ανοησίες; Τον Ζακύνθου απεφάσισε ο Μακαριότατος να μιμηθεί; Και “επιτυχώς”, μάλιστα; Κύριε ελέησον! Την εποχή που λειτουργούσε ως διάκονος στην Αθήνα δεν συναντήθηκε - και μάλιστα στο Ιερό βήμα- πολλές φορές με το μακαριστό π. Επιφάνιο Θεοδωρόπουλο; Εκείνος ο άγιος άνθρωπος δεν τον ενέπνευσε σε τίποτα; Δεν θέλησε έστω να τον μιμηθεί σε κάτι; “Επιτυχώς” ή έστω ανεπιτυχώς; Μόνον ο Ζακύνθου κατόρθωσε να τον κατανύξει; Μόνον αυτός κατόρθωσε να “αλλοιώσει” (του Μακαριότατου ο όρος) την προσωπικότητά του;
Πάντως έτσι ή αλλιώς ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου δεν είναι υποκριτής. Γι’ αυτό όχι μόνον εξετέθη με τις δηλώσεις του για το Ζακύνθου αλλά και τον ρεζίλεψε ταυτόχρονα. Οχι βέβαια από κακεντρέχεια. Απλά εξαιτίας της αφέλειας που τον χαρακτηρίζει. Ούτε λίγο ούτε πολύ μας αποκάλυψε ότι ο Μητροπολίτης Ζακύνθου ήταν και φιλοχουντικός! “Κάλεσέ τον στους γάμους σου να σου πει και του χρόνου”, όπως λέγει και η παροιμία.
Μερικές φορές διερωτώμαι: Τόσο μεγάλη είναι η απόσταση από το στόμα μέχρι τα αυτιά ορισμένων ώστε πηγαίνουν σε συνέδρια που συμμετέχουν δεκάδες αρχιερέων, καθηγητών πανεπιστημίων, κτλ. και αντί να περιοριστούν σε απλές τυπικές ευχές αναλύονται σε εμετικής αηδίας κολακείες προς τον Ζακύνθου;
ΚΑΙ ΠΑΛΙΝ ΠΕΡΙ ΟΙΚΟΛΟΓΙΑΣ
Ποιο ήταν το αντικείμενο της προσλαλιάς του Σεβασμιότατου Ζακύνθου για τις τιμές που του επιδαψίλευσαν Πατριαρχεία, Ορθόδοξες Εκκλησίες, Ακαδημαικά ιδρύματα, κτλ.; “Σκέψεις περί οικολογικής θεολογίας”! Πάλιν; Πάλιν με αυτό τον ανεξερεύνητο τομέα από δόκιμες ορθόδοξες θεολογικές πέννες καταπιάστηκε ο Ζακύνθου; Τι πρωτοτυπία, Θεέ μου!
Έλεος πια με αυτή την οικολογία, τον “πράσινο” Πατριάρχη, τους “πράσινους” πρίγκηπες, τους “ποδηλατιστές” αντιπροέδρους, που ταξιδεύουν με πολυτελή ιδιωτικά αεροπλάνα, τις οργανικές τροφές και τα μεταλλαγμένα προιόντα. Έλεος! Φτάνει πια! Ακόμη και ένα θέμα που άξιζε σοβαρή θεολογική και ποιμαντική προσέγγιση κατάφεραν να το γελοιοποιήσουν και να το εξευτελίσουν με τα εν πλω οικολογικά συνέδρια, τις δαπανηρές φιέστες και τις φαιδρές παραστάσεις στα μέγαρα της ματαιότητας και στα ανάκτορα της προκλητικής χλιδής.
ΠΕΝΘΧΑΟΥΖ, FIORA ΚΑΙ BOUQUET
Μπορούμε να πληροφορηθούμε πού θα δημοσιεύσει τη θεολογική οικολογική πραγματεία του ο Σεβασμιότατος; Στο “Πλαίημπου” μήπως ή στο “Πένθχαουζ” όπου ήδη η πολύκροτη συνέντευξή του περί των προγαμιαίων σχέσεων κοσμεί τις σελίδες του “ηθοπλαστικού” εκείνου περιοδικού;
Ελπίζουμε μετά τα "φιόρα" (“Fiora”) τιμής προς τον Ζακύνθου Χρυσόστομο να μη δούμε και κανένα "Μπουκέτ" (“Bouquet”) τιμής προς τον Παντελεήμονα Μπεζενίτη επειδή με όλο αυτό το “λουλουδικό” θα λιποθυμήσει ο κόσμος. Οχι βέβαια από “οσμήν ευωδίας πνευματικής.”
7 σχόλια:
Για την ιστορί και μόνο
ΟΡΘ. ΤΥΠΟΣ φ 11378 1/9/1995
«Σκληρή απάντηση δίνει ό κ. Αμβρόσιος. Γράφει χαρακτηριστικά σε προχθεσινή δήλωσή του: "Η λάσπη, που προσπαθεί να μας ρίψει, ο ανά το Πανελλήνιο γνωστός για τα καμώματά του μητροπολίτης κ. Χρυσόστομος, δεν μάς αγγίζει. Και οι δύο είμεθα γνωστοί στο χώρο της Εκκλησίας. 0 καθένας μας έχει την ιστορία του. Αν υπάρχει κάτι που δεν μπορεί να μας αγγίξει, είναι ότι "παράγουμε"ή "προστατεύουμε" κληρικούς με "ειδική συμπεριφορά
Το Πανελλήνιο γνωρίζει ότι είμεθα σκληρός διώκτης και τιμωρός και των κιναίδων και του κιναιδισμού. Και δηλώνουμε ότι θα συνεχίσουμε να απορρίπτουμε αυτά τα απόβλητα της Εκκλησίας, όσο υψηλά κι αν ίστανται...". Για την επιστολή του κ. Χρυσοστόμου, ο κ. Αμβρόσιος δήλωσε: "Μέχρι τώρα είχαμε την υποψία ότι η αλητεία έχει εισέλθει και στον ιερό χώρο της Εκκλησίας, αλλά δεν τολμούσαμε να το πιστέψουμε. Τώρα όμως υπάρχει η απόδειξις. Η επιστολή του Μητροπολίτου κ. Χρυσοστόμου είναι υπόδειγμα και οδηγός αλητείας στη γραπτή διατύπωση των απόψεων! Θεέ μου τί κρίμα! Λυπούμεθα, διότι ένας επίσκοπος άφησε τον εαυτό του, πέρα από τα οποιαδήποτε αλλά πάθη του, να κυριαρχηθεί από το μίσος και έπεσε τόσο χαμηλά!"».
Καθόλου δεν κατανοώ τις δηλώσεις του Σεβασμιότατου Καλαβρύτων. Αν αυτά που γράφει είναι αληθινά τότε τι γύρευε στα πανηγύρια και τις φιέστες του Ζακύνθου δίπλα από τον Περγάμου;
και η αφορμή ήταν
γράμμα του Ζακύνθου κ.Χρυσοστόμου προς τον Αιγιαλείας κ. Αμβρόσιον Λενήν, η οποία δημοσιεύεται στον «Ο.Τ.» της 4.8.95 και η οποία τελειώνει με τα εξής:
«Θα μπορούσα να γράψω πολλά ακόμα, αλλά δεν θέλω να σάς κουράσω με γεγονότα που ήδη είναι γνωστά από τα κανάλια και τον Τύπο, όπως το πρόσφατο του διορισμού, από τον Αμβρόσιο Λενή, Επισκόπου ως Ηγουμένου - εφημερίου (sic) με τα γνωστά επακόλουθα. Θα προσθέσω μόνο αυτό: Θα πρέπει να έχεις φοβερή έπαρση, για να θεωρείς τον εαυτό σου ικανό να κατηγορείς τους άλλους και να ζητάς να μπει ο Αρχιεπίσκοπος και όλη η εκκλησιαστική διοίκηση στο «γύψο», όταν ο ρασοφορών κιναιδισμός, πού παράγεται στην επαρχία σου καλύπτει τις ανάγκες της ίδιας της επαρχίας σου, των πορνείων της Αθήνας και περισσεύει ακόμα και για εξαγωγή στο εξωτερικό. Και όλων αυτών των κληρικών της επαρχίας σου με την «ειδική συμπεριφορά» είσαι «νυμφαγωγός» εσύ ο ίδιος.
Ελάχιστος εν Χριστώ αδελφός
O Ζακύνθου Χρυσόστομος» !
ΟΡΘ.ΤΥΠΟΣ 1-9-1995 φ.11378
Ο διαπρεπής Θεολόγος και ιεροκήρυκας Νικόλαος Σωτηρόπουλος, έλεγε για την τότε εκλογή του τότε Δωδώνης Χρυσόστομου σε Μητροπολίτη Ζακύνθου τα εξής:
"Πενήντα πέντε (55) δεσποτάδες να ψηφίσουν Δωδώνης; Πενήντα πέντε (55) δεσποτάδες να ψηφίσουν Δωδώνης; Και θέλουν σεβασμό αυτοί οι άνθρωποι; Θέλουν τιμή; Θέλουν υπόληψη;"
Το ίδιο αναρωτιώμαστε και εμείς για τους τιμώντες τον Ζακύνθου, το επίσκοπο με τις δηλώσεις υπερ των προγαμιαίων σχέσεων!
Ένας πιστός
Λίγος σεβασμός σε επισκόπους της Ορθόδοξης Εκκλησίας δεν έβλαψε ποτέ κανέναν...
Ο σεβασμός προς τους ορθόδοξους αρχιερείς χαθηκε πρώτα από τους "θεολόγους" και έπεται συνέχεια!!!
Σεβασμός στους καλούς και άξιους και όχι σε όσους προσβάλλουν το ράσο. Τιμούμε την ιερωσύνη όλων αλλά σεβόμαστα τα πρόσωπα των αξίων.
Δημοσίευση σχολίου