H Θάλεια Δραγώνα , Καθηγήτρια Κοινωνικής Ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, τοποθετήθηκε, με απόφαση του Πρωθυπουργού, Ειδική Γραμματέας Ενιαίου Διοικητικού Τομέα Θεμάτων Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού εκπαίδευσης Ελληνοπαίδων
Ας γνωρίσουμε τη νέα Ειδική Γραμματέα του Υπ. Παιδείας μέσα από ένα βιβλίο της. Το βιβλίο φέρει τον τίτλο «Τι ειν’ η πατρίδα μας;» Εθνοκεντρισμός στην εκπαίδευση. Παραθέτουμε παρακάτω την επίσημη Παρουσίαση του βιβλίου από τον εκδοτικό οίκο "Αλεξάνδρεια" όπως υπάρχει στην ιστοσελίδα του. Διαβάστε προσεκτικά την τελευταία παράγραφο της Παρουσίασης. Kαι ο νοών νοείτω!
Το βιβλίο αυτό, στο οποίο συμμετέχουν κοινωνιολόγοι, ψυχολόγοι και ιστορικοί από τα πανεπιστήμια Αθηνών, Θεσσαλονίκης και Θράκης, περιέχει δεδομένα και αναλύσεις........
από δύο συλλογικές έρευνες: μια ανάλυση δείγματος σχολικών εγχειριδίων ιστορίας, γεωγραφίας και γλώσσας και μια έρευνα σε αντιπροσωπευτικό δείγμα εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, με αντικείμενο την εικόνα και την αξιολόγηση του ελληνικού έθνους και των άλλων εθνών.
Τα αποτελέσματα των ερευνών δείχνουν ότι τα σχολικά βιβλία περιγράφουν τα πολιτισμικά χαρακτηριστικά των Ελλήνων ίδια και αναλλοίωτα από την αρχαιότητα και αυτή η κατάργηση του ιστορικού χρόνου οδηγεί σε ταύτιση της αλλαγής και της εξέλιξης με την αλλοίωση και την παρακμή. Προβάλλουν την αρχαιότητα ως κυρίαρχη αξία και συστατικό της υπεροχής του ελληνικού έθνους, ενώ παράλληλα παρουσιάζουν το κοινωνικό και πολιτισμικό παρόν αρνητικά. Συγχρόνως παρουσιάζουν έμμεσα ή άμεσα αρνητικά όλα τα άλλα έθνη. Η αξιολόγηση του ελληνικού έθνους στηρίζεται λοιπόν στη ρομαντική αντίληψη και η αξιολόγηση των άλλων εθνών στην ευρωκεντρική επιστημονική παράδοση του 19ου αιώνα. Αποτέλεσμα των δύο είναι ότι ο «ελληνισμός» παρουσιάζεται να έχει πολιτισμική υπεροχή σε σχέση με άλλα έθνη, με την αιτιολογία ότι διατήρησε αναλλοίωτα τα πολιτισμικά του χαρακτηριστικά από την αρχαιότητα, χωρίς ποτέ να έχει δεχθεί επιδράσεις από κανέναν άλλον πολιτισμό. Η αντίληψη αυτή διαμορφώνει μια αμυντική διάσταση της εθνικής ταυτότητας, με αποτέλεσμα η εξιδανίκευση του παρελθόντος να συνδυάζεται με αμηχανία απέναντι στο παρόν και φόβο για το μέλλον.
Το βιβλίο αυτό προτείνεται σε όλους/ες και ιδίως τους/τις εκπαιδευτικούς ως αντικείμενο διαλόγου γύρω από τις αλλαγές που χρειάζονται στο εκπαιδευτικό σύστημα, με στόχο η καλλιέργεια της εθνικής αυτογνωσίας στις νέες γενιές να οδηγεί σε μια εθνική ταυτότητα αρκετά ανθεκτική, ώστε να μη φοβούνται την αλλοίωση ή παρακμή της από τη συνεργασία των λαών και την αλληλεπίδραση των πολιτισμών, και αρκετά ανεκτική, ώστε να μην την υπερασπίζονται αμυντικά απορρίπτοντας τις ετερότητες, τις διαφορές και τους «άλλους».
Ας γνωρίσουμε τη νέα Ειδική Γραμματέα του Υπ. Παιδείας μέσα από ένα βιβλίο της. Το βιβλίο φέρει τον τίτλο «Τι ειν’ η πατρίδα μας;» Εθνοκεντρισμός στην εκπαίδευση. Παραθέτουμε παρακάτω την επίσημη Παρουσίαση του βιβλίου από τον εκδοτικό οίκο "Αλεξάνδρεια" όπως υπάρχει στην ιστοσελίδα του. Διαβάστε προσεκτικά την τελευταία παράγραφο της Παρουσίασης. Kαι ο νοών νοείτω!
Το βιβλίο αυτό, στο οποίο συμμετέχουν κοινωνιολόγοι, ψυχολόγοι και ιστορικοί από τα πανεπιστήμια Αθηνών, Θεσσαλονίκης και Θράκης, περιέχει δεδομένα και αναλύσεις........
από δύο συλλογικές έρευνες: μια ανάλυση δείγματος σχολικών εγχειριδίων ιστορίας, γεωγραφίας και γλώσσας και μια έρευνα σε αντιπροσωπευτικό δείγμα εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, με αντικείμενο την εικόνα και την αξιολόγηση του ελληνικού έθνους και των άλλων εθνών.
Τα αποτελέσματα των ερευνών δείχνουν ότι τα σχολικά βιβλία περιγράφουν τα πολιτισμικά χαρακτηριστικά των Ελλήνων ίδια και αναλλοίωτα από την αρχαιότητα και αυτή η κατάργηση του ιστορικού χρόνου οδηγεί σε ταύτιση της αλλαγής και της εξέλιξης με την αλλοίωση και την παρακμή. Προβάλλουν την αρχαιότητα ως κυρίαρχη αξία και συστατικό της υπεροχής του ελληνικού έθνους, ενώ παράλληλα παρουσιάζουν το κοινωνικό και πολιτισμικό παρόν αρνητικά. Συγχρόνως παρουσιάζουν έμμεσα ή άμεσα αρνητικά όλα τα άλλα έθνη. Η αξιολόγηση του ελληνικού έθνους στηρίζεται λοιπόν στη ρομαντική αντίληψη και η αξιολόγηση των άλλων εθνών στην ευρωκεντρική επιστημονική παράδοση του 19ου αιώνα. Αποτέλεσμα των δύο είναι ότι ο «ελληνισμός» παρουσιάζεται να έχει πολιτισμική υπεροχή σε σχέση με άλλα έθνη, με την αιτιολογία ότι διατήρησε αναλλοίωτα τα πολιτισμικά του χαρακτηριστικά από την αρχαιότητα, χωρίς ποτέ να έχει δεχθεί επιδράσεις από κανέναν άλλον πολιτισμό. Η αντίληψη αυτή διαμορφώνει μια αμυντική διάσταση της εθνικής ταυτότητας, με αποτέλεσμα η εξιδανίκευση του παρελθόντος να συνδυάζεται με αμηχανία απέναντι στο παρόν και φόβο για το μέλλον.
Το βιβλίο αυτό προτείνεται σε όλους/ες και ιδίως τους/τις εκπαιδευτικούς ως αντικείμενο διαλόγου γύρω από τις αλλαγές που χρειάζονται στο εκπαιδευτικό σύστημα, με στόχο η καλλιέργεια της εθνικής αυτογνωσίας στις νέες γενιές να οδηγεί σε μια εθνική ταυτότητα αρκετά ανθεκτική, ώστε να μη φοβούνται την αλλοίωση ή παρακμή της από τη συνεργασία των λαών και την αλληλεπίδραση των πολιτισμών, και αρκετά ανεκτική, ώστε να μην την υπερασπίζονται αμυντικά απορρίπτοντας τις ετερότητες, τις διαφορές και τους «άλλους».
13 σχόλια:
Ας δούμε τώρα μερικά απ΄ όσα γράφει στο κακογραμμένο βιβλίο της «Τι είν΄ η Πατρίδα μας;» η νέα βουλευτίνα Επικρατείας του ΠΑΣΟΚ κ. Θάλεια Δραγώνα:
1) Η Ελληνική Εθνική Ταυτότητα δεν υπήρχε πριν από τον 19ο αιώνα. Δημιουργήθηκε έξωθεν σε μια εποχή έντονου εθνικισμού, αποικιοκρατίας και επεκτατικού ιμπεριαλισμού (σελ. 16). Κοντολογίς, κάποιοι από το εξωτερικό μας είπαν τον 19ο αιώνα ότι είμαστε Έλληνες κι εμείς το δεχτήκαμε για να τα κονομήσουμε, πουλώντας το παραμύθι ότι είμαστε απόγονοι των Αρχαίων Ελλήνων.
2) Όποιος αξιολογεί τους Πολιτισμούς σε κατωτέρους και ανωτέρους είναι ρατσιστής και δεν το ξέρει! (σελ. 16). Το ίδιο ακριβώς συμβαίνει με όποιον θεωρεί ανεπιθύμητους τους μετανάστες και τους πρόσφυγες (σελ. 20).
3) Εξίσου ρατσιστής είναι και όποιος αποσιωπά την σημασία, την τεράστια δύναμη, την έκταση και το κύρος της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας! Επίσης, όποιος αρνείται τις τουρκικές επιρροές στον Νεοελληνικό μας Πολιτισμό (σελ. 81), κι όποιος ισχυρίζεται ότι ο τουρκικός πολιτισμός έχει επιδράσει αρνητικά στους Έλληνες!... (σελ. 82).
4) Ένδειξη ρατσισμού και στείρου εθνοκεντρισμού είναι και ο ισχυρισμός ότι οι Έλληνες ήσαν πάντα οι αδικημένοι της Ιστορίας (σελ. 84) κι ότι για τις ήττες και τις καταστροφές που υποστήκαμε, φταίνε πάντα οι Μεγάλες Δυνάμεις.
5) Κλασική ένδειξη ρατσισμού είναι και η γνωστή ρήση «Όταν εμείς φτιάχναμε Παρθενώνες, αυτοί τρώγανε βελανίδια!» (σελ. 85). Ψιλορατσιμός είναι επίσης το να ισχυρίζεσαι πως είμαστε οι συνεχιστές του Αρχαίου Ελληνικού Πολιτισμού.
6) Κατά την κ. Θάλεια Δραγώνα, εθνικιστικές τάσεις κρύβει και η επιθυμία να διδάσκεται στην μέση εκπαίδευση η αρχαία Ελληνική Γλώσσα (σελ. 86), ενώ το να μιλάμε για απόλυτη ομοιογένεια του πληθυσμού της Ελλάδος και να αποσιωπούμε την ύπαρξη χιλιάδων Εβραίων στην Θεσσαλονίκη και σε άλλες πόλεις επί 450 χρόνια είναι καθαρός ρατσισμός! (σελ. 95).
7) Ρατσιστικό είναι και το να ανησυχούμε για την ύπαρξη πολλών ξένων μεταναστών στην χώρα μας, ή το να λέμε ότι «σε λίγο θα ψάχνουμε να βρούμε Έλληνα στην Ελλάδα», ή ότι «πρέπει να κρατήσουμε την εθνική μας ομοιογένεια και να μην διαβρωθούμε εθνολογικά»! (σελ. 96).
Εξίσου ρατσιστικό είναι το να λέμε ότι το κέντρο της Αθήνας αλβανοκρατείται ή ότι «οι Έλληνες δεν είναι ρατσιστές»! (σελ. 9. Το ίδιο συμβαίνει κατά την κ. Δραγώνα, αν τολμήσουμε να πούμε πως με την είσοδο των Ξένων Μεταναστών στην Ελλάδα αυξάνεται η εγκληματικότητα και η ανεργία των Ελλήνων! (σελ. 100). Στην σελίδα 105, η αυριανή βουλευτίνα του ΠΑΣΟΚ μας προειδοποιεί ότι ο εθνικισμός εύκολα μπορεί να γλιστρήσει στην ξενοφοβία, στον ρατσισμό και στην μισαλλοδοξία.
από Επιστολή που δημοσιεύεται στην ιστοσελίδα του Δημήτρη Κωνσταντάρα
http://www.konstandaras.gr/corpsite/display/dsp_Entity.asp?EN_ID=1576
KYRIE ELEHSON
Πολλοί άλλωστε την έχουν χαρακτηρίσει αρκούντως άσχημα για ρατσισμό εναντίων των Ελλήνων, ξενομανία, προπαγανδιστική παραχάραξη της ιστορικής αλήθειας, ανθελληνική μισαλλοδοξία, εξυπηρέτηση του έντονου εθνικισμού και επεκατικού ιμπεριαλισμού των γειτόνων μας κ.α. Γιατί άραγε; Δεν μπορώ να το καταλάβω.Γιατί..;
Τέτοια "πολυπολιτισμική" Γραμματέας θα τα πάει μια χαρά με τους θεολόγους της "πολυπολιτισμικότητας"!
Γιώργος
Για μια στιγμή νόμιζα ότι αντί για κείμενο της Δραγώνα διάβαζα την ιστορία των βιβλίων του Χότζα και του Τσαουσέσκου
Ξέρετε που βρήκα το παρακάτω σχόλιο; Στο blog του Υφυπουργού Παιδείας κ. Πανάρετου! Διαβάστε το σχόλιο και μετά δείτε και την παραπομπή. Πολύ άνετο τον βρίσκω τον Υφυπουργό που δημοσιεύει τέτοια "καλά" σχόλια για την Γραμματέα του Υπουργείου του:
Ορίστε το σχόλιο:
Κύριε Πανάρετε,
Είναι αλήθεια ότι η Κυρία Θάλεια Δραγώνα που έγινε ΓΓ στο Υπουργείο Παιδείας δεν έχει Πτυχίο;
Δείτε τι αναφέρει το δημοσίευμα που αναρτήθηκε στο blog troktiko (http://troktiko.blogspot.com/2009/11/blog-post_1264.html)
Νομίζω ότι είστε ο πλέον αρμόδιος να μας δώσετε κάποια απάντηση.
http://panaretos.blogspot.com/2009/11/blog-post_09.html?showComment=1257800253917#c5324675339933505465
Θέλετε και το σχόλιο του troktiko; Ορίστε τι αναφέρει:
"Γενική Γραμματέας Παιδείας χωρίς πτυχίο"
"Ας προσγειωθούμε. Καλές οι ευχές και οι προσδοκίες, αλλά στην Ελλάδα δεν ζουν πολύ. Έτσι και ο κ. Παπανδρέου σιγά-σιγά φαίνεται να μην μπορεί να ξεφύγει από παλιές (σκανδαλώδεις) φιλίες που όμως κρύβουν και επικίνδυνες προεκτάσεις. όλοι μάθαμε ότι η κα Θάλεια Δραγώνα έγινε ΓΓ στο Υπουργείο Παιδείας. Δεν ξέρω όμως πόσοι ξέρετε την ιστορία της...
Ο Γ. Παπανδρέου διατηρεί στενές σχέσεις με παλαιούς συμμαθητές του στο Κολέγιο (ήταν μέλος της περίφημης τάξης του ΅71, αν και ο ίδιος δεν αποφοίτησε λόγω δικτατορίας, εξορίας κ.λπ.). Ένας από αυτούς είναι ο εκδότης Γιώργος Δραγώνας, σύζυγός της κα Θάλεια Δραγώνα. ΟΥΔΕΝ ΜΕΜΠΤΟ ΜΕΧΡΙ ΕΔΩ.
Όμως:
Η κυρία Δραγώνα είναι η μόνη τακτική Καθηγήτρια εν Ελλάδι που δεν έχει πτυχίο! Το μόνο που διαθέτει είναι κάποιο πτυχίο του Κολεγίου Deree, ενός παραρτήματος αμερικανικού πανεπιστημίου που λειτουργούσε στην εδώ& αμερικανική βάση, πριν κλείσει. Για όποιον δεν πιστεύει ας δει το βιογραφικό της στην ιστοσελίδα της όπου λέει επιμελώς κρύβοντας την αλήθεια ότι "σπούδασα Ψυχολογία στην Ελλάδα". Που και πότε άγνωστο.
Το μεμπτό είναι ότι αναγνωρίσθηκε το διδακτορικό της και έγινε μέλος ΔΕΠ με διασταλτική ερμηνεία του νόμου. Με άλλα λόγια "κατ'εξαίρεση". Μήπως ο κ. Παπανδρέου είχε παίξει (έμμεσα ή άμεσα) τον ρόλο του σε αυτό ως τότε Υπουργός Παιδείας?
Και αν σε κάποιους τα παραπάνω δεν λένε τίποτα, ρωτάω: Μήπως έμμεσα με τον ορισμό της κα Δραγώνα ως ΓΓ στο Υπουργείο Παιδείας νομιμοποιεί τα ιδιωτικά κολέγια? Μήπως είναι ένα ευκρινές στίγμα των προθέσεων του κ. Πρωθυπουργού?"
ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ
Να βαφτίσουν τους Έλληνες ως ''μειονότητα'' για να απολαμβάνουν δικαιώματα και να αποκαλούν ''ρατσιστές'' τους άλλους ατιμώρητα..
Πολυπολιτισμικός σουρεαλισμός!
Το έκπαγλο ΝΤΙΡΊ γράφει ξανά την ΙΣΤΟΡΙΑ..του Ελληνικού Έθνους!
Αγράμματος ο Παπαρηγόπουλος, φασίστας ο Κολοκοτρώνης..
ΤΣΑ-ΝΤΙΡΙ ΝΙΟΥΖ ΔΗΛΑΔΗ..
Πόσο αμαθείς όλοι εμείς οι..επαρχιώτες του ΕΚΠΑ, του ΑΠΘ..ούτε Ιστορία δεν ξέρουμε!
Πολυπολιτισμικός σουρεαλισμός!
Το έκπαγλο ΝΤΙΡΊ γράφει ξανά την ΙΣΤΟΡΙΑ..του Ελληνικού Έθνους!
Αγράμματος ο Παπαρηγόπουλος, φασίστας ο Κολοκοτρώνης..
ΤΣΑ-ΝΤΙΡΙ ΝΙΟΥΖ ΔΗΛΑΔΗ..
Πόσο αμαθείς όλοι εμείς οι..επαρχιώτες του ΕΚΠΑ, του ΑΠΘ..ούτε Ιστορία δεν ξέρουμε!
Aκόμα πιο αμαθείς από εμάς οι φιλέλληνες Καθηγητές Πανεπιστημίων του εξωτερικού που θεωρούν ατα κείμενά τους τον Ελληνικό πολιτισμό (αρχαία Ελλάδα-Βυζάντιο) ως το φωτοδότη της ανθρωπότητας..
Ωχριούν μπροστά στην κα Δραγώνα..η οποία έχει άδεια από τη Νομαρχία να διαγινώσκει Οιδιπόδεια συμπλέγματα και καθηλώσεις...Απανταχού αντιφρονούντες τρέμετε!
Απορώ που απορείτε!
Τι περιμένατε αδέλφια μου όταν ρίξατε την ψήφο σας σε κάποια από τα ονομαζόμενα “μεγάλα” κόμματα; μήπως περιμένατε πατριωτισμό; Σύνεση; Ευθύτητα; Ήθος; ενδιαφέρων για την παιδία; δεν μάθατε ακόμα πως ένα σάπιο δέντρο δεν μπορεί να δώσει υγειής καρπούς ; γιατί κλείσατε τα αφτιά σας και τα μάτια σας όταν ακούσατε για κάποιον συνετό άνθρωπο και Θεοφοβούμενο υποψήφιο πολιτικό; , που η καθαρή πορεία της ζωής του επισφράγισε το λόγω του και το παραδειγμά του είναι το καλύτερο του κήρυγμα;
Γιατί μια ζωή στηρίζετε τις ελπίδες σας επάνω σε σκοτεινούς ανθρώπους που η πορεία τους μας προκαλεί ταραχή, απορία και ανασφάλεια;
Αυτό είναι μόνο η αρχή, ο θεός να μας λυπηθεί και να μας φυλάξει από τα χειροτέρα που θα ακολουθήσουν!
Άγγελος Τσέρκας
Και ποιος σου είπε ότι τους ψηφίσαμε εμείς;
Τους ψήφισαν μόνο οι ανεγκέφαλοι που έχουν το μυαλό στην τσέπη και όχι στο κεφάλι. Έτσι θα χάσουνε και το κεφάλι τους, και τα παιδιά τους, και την πατρίδα τους, και την τσέπη τους.
Η προσφορά του πολυπολιτισμού.
Αλλά ας είμαστε ανεκτικοί απέναντι στους αλλοδαπούς, όπως ακριβώς είναι κι αυτοί απέναντι στους κατοίκους των χωρών που τους φιλοξενούν. Άδικο είχε ο Αυστραλός πρωθυπουργός;
Δημοσίευση σχολίου