6/2/10

Περίεργες αιτήσεις απαλλαγής από τα Θρησκευτικά στην Κύπρο

Κατά τη συνάντηση των Υπουργών Παιδείας Ελλάδας και Κύπρου την περασμένη εβδομάδα στο ερώτημα για το αν το μάθημα των θρησκευτικών θα γίνει προαιρετικό εκτός από την ασαφή απάντηση της ελληνίδος Υπουργού υπήρξε απάντηση και του Κύπριου Υπουργού Παιδείας που δήλωσε: «Εμείς έχουμε πολιτική ότι όποιος θέλει να ζητήσει απαλλαγή από το μάθημα των θρησκευτικών έχει δικαίωμα να το πράξει και απαλλάσσεται».
Φαίνεται ωστόσο πως το καθεστώς των απαλλαγών από τα Θρησκευτικά και στην Κύπρο είναι προβληματικό και ασαφές. Έτσι, λίγες μόνο μέρες μετά την παραπάνω δήλωση η κυπριακή εφημερίδα Φιλελεύθερος (5/2/2010) δημοσίευσε άρθρο με τίτλο «Άθεοι για ν’ απαλλαγούν από καθηγητή - Αιτήσεις μαθητών για να μην κάνουν Θρησκευτικά»
Το άρθρο της Χριστίνας Κυριακίδου αναφέρει:.......
ΜΑΘΗΤΕΣοι οποίοι είναι χριστιανοί Ορθόδοξοι, έφτασαν στο σημείο να δηλώσουν άθεοι προκειμένου να απαλλαγούν από το μάθημα των Θρησκευτικών. Σύμφωνα με πληροφορίες του «Φ», στην πραγματικότητα τα συγκεκριμένα παιδιά δεν θέλουν να αποφύγουν το μάθημα, αλλά τον εκπαιδευτικό που το διδάσκει. Αποφάσισαν, λοιπόν, σε συνεννόηση με τους γονείς τους να καταφύγουν σε αυτή την έσχατη λύση, δηλαδή να επικαλεστούν διαφορετικές θρησκευτικές πεποιθήσεις και να υποβάλουν σχετική αίτηση στο υπουργείο Παιδείας. Το ίδιο ζήτημα είχε απασχολήσει το υπουργείο καθώς και άλλους εμπλεκόμενους φορείς και πριν από τρία χρόνια. Ωστόσο, όλοι είχαν επιχειρήσει τότε να κρατήσουν χαμηλούς τόνους, επιλέγοντας να το προσπεράσουν παρά να το συζητήσουν και να βρουν λύσεις. Όπως όλα δείχνουν, αυτή τη φορά ο προβληματισμός και η ανησυχία μεγάλωσαν και ειδικά από την πλευρά του Συνδέσμου Θεολόγων καθηγητών, ο οποίος ζητά επείγουσα συνάντηση με τον αρμόδιο υπουργό.
Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση μιας μαθήτριας, η οποία μέσω των γονιών της υπέβαλε πρόσφατα αίτηση για απαλλαγή από τα Θρησκευτικά. Ως πρώτο λόγο επικαλέστηκε προβλήματα με τον εκπαιδευτικό και δεύτερο, ότι είναι άθεη. Σύμφωνα με τους υφιστάμενους κανονισμούς των σχολείων Μέσης Εκπαίδευσης, ο διευθυντής του σχολείου μπορεί ύστερα από έγκριση του διευθυντή του οικείου τμήματος εκπαίδευσης, να απαλλάξει μαθητή, ύστερα από αίτηση του κηδεμόνα του, από την υποχρεωτική παρακολούθηση και εξέταση του μαθήματος των Θρησκευτικών (ή άλλων μαθημάτων) για ειδικούς λόγους. Τους «ειδικούς λόγους» είναι που θέλει να συζητήσει με τον υπουργό Παιδείας ο Σύνδεσμος Θεολόγων, με στόχο να διευκρινιστούν.
Για το όλο θέμα είναι ενήμερη και η ΟΕΛΜΕΚ, στην οποίαν ανήκει ο Σύνδεσμος. Η Οργάνωση συμφωνεί ότι η ισχύουσα νομοθεσία πρέπει να επανεξεταστεί έτσι ώστε να μην εμφανίζονται φαινόμενα όπως τα πιο πάνω. Βέβαια, ένα άλλο παρεμφερές ερώτημα που προκύπτει, είναι με ποιο τρόπο χειρίζεται το υπουργείο τις μεμονωμένες περιπτώσεις των εκπαιδευτικών, που δημιουργούν τέτοιου είδους προβλήματα στις τάξεις ώστε οι μαθητές να αναγκάζονται να ζητήσουν απαλλαγή από το μάθημα

5 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Δηλαδή στην Κύπρο άρχισε να ισχύει ό,τι ισχύει και εδώ απο το ΚΑΛΟΚΑΡΙ ΤΟΥ 2008. Μάλιστα. Θλιβερή είδηση που δείχνει γιατί θα καταστραφεί η Κύπρος μας...

Φιλήμονας

Ανώνυμος είπε...

η αλήθεια (αν ενδιαφερόμαστε γι' αυτή) είναι ότι υπάρχουν ορισμένοι θεολόγοι που δεν ξέρουν πού βρίσκονται, βάζουν 10 και 11 σε παιδιά πρώτης γυμνασίου. Δεν έχουν ιδέα τί είναι και τι υπηρετεί το μάθημα... μαζί με τα ξερά όμως πρέπει να καούν και τα χλωρά???

Ανώνυμος είπε...

Ανόητε ανώνυμε απο ποιον πλανήτη ήρθες; απο τον Άρη ή απο τον Δία;
Γιατί να μην βάλει 10 ή 11 σε παιδιά α' γυμνασίου; Τί αθλιότητες είναι αυτές και ποιος αχρείος σχολικός σύμβουλος, σου τις υπαγορεύει;
Μήπως πέρασες το μάθημα των Θρησκευτικών για ώρα του παιδιού; Μήπως ξευτιλίζεις την αξιολόγηση στο Μάθημα των Θρησκευτικών;

Φ.

Ανώνυμος είπε...

γιατί θα πάρει απαλλαγές όλη η τάξη (καλώς ή κακώς έτσι είναι τα πράγματα). Καλύτερα να έχεις το παιδί μέσα στην τάξη μπας και ακούσει τίποτα και καταλάβει για την πίστη μας παρά να πάρει απαλλαγή ή να βρίζει τον θεολόγο του και να μισεί το μάθημα. Τέλος μπορείς να εκφραστείς με καλύτερο τρόπο δεν είμαι εχθρός του μαθήματαος απλώς βλέπω πως οι υπερβολές καταστρέφουν το μάθημα. Επίσης το αν θα είναι ώρα του παιδιού δεν έχει σχέση με τί βαθμό θα βάλει κανείς. Ξέρω περίπτωση π.χ. που όλοι έχουν 17 - 20 και γίνεται τέλειο μάθημα

Ανώνυμος είπε...

Ανώνυμε ζεις στον κόσμο σου. Αυτά που υποστηρίζεις (να βάζει 17-20 σε όλους) είναι ΠΛΗΡΗΣ ΞΕΥΤΙΛΙΣΜΟΣ του Μαθήματος και μετατρέπεται αυτόματα σε ΚΟΡΟΪΔΕΙΑ και ΧΑΖΟ-ΜΑΘΗΜΑ.

Μπορείτε να δείτε τις προηγούμενες δημοσιεύσεις του ιστολογίου μας πατώντας το Παλαιότερες αναρτήσεις (δείτε δεξιά)