6/7/12

Νικόλαος Σωτηρόπουλος, Λάθος και μεγίστη αίρεσις η διακήρυξις του Οικουμενικού Πατριάρχου ότι και άλλαι θρησκείαι είναι «δρόμοι σωτηρίας»

ΛΑΘΟΣ ΚΑΙ ΜΕΓΙΣΤΗ ΑΙΡΕΣΙΣ Η ΔΙΑΚΗΡΥΞΙΣ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΟΥ ΟΤΙ ΚΑΙ ΑΛΛΑΙ ΘΡΗΣΚΕΙΑΙ ΕΙΝΑΙ «ΔΡΟΜΟΙ ΣΩΤΗΡΙΑΣ»
Το κ. Νικολάου Σωτηροπούλου, Θεολόγου-Φιλολόγου
ΠΟΛΛΟΙ ἐρωτοῦν· Θὰ σωθοῦν ἀλλόθρησκοι; Σπουδαῖο τὸ ἐρώτημα, ἢ μᾶλλον σπουδαιότατο. Διότι γιὰ τοὺς ἀνθρώπους τὸ σημαντικώτερο θέμα εἶνε τὸ θέμα τῆς σωτηρίας. ᾿Εὰν σωθῇ ὁ ἄνθρωπος, κέρδισε τὸ πᾶν. ᾿Εὰν δὲν σωθῇ, ἔχασε τὸ πᾶν. ῾Ο σωζόμενος εἶνε εὐτυχέστατος. ῾Ο μὴ σωζόμενος εἶνε δυστυχέστατος..
῾Ο ἀπόστολος Παῦλος γράφει γιὰ τὸΘεό· ≪Πάντας ἀνθρώπους θέλει σωθῆναι≫ (Α´ Τιμ. β´ 4). ῾Ο Θεὸς θέλει ὅλοι οἱ ἄνθρωποι νὰ σωθοῦν. ᾿Αλλὰ καὶ οἱ ἄνθρωποι τοῦ Θεοῦ θέλουν ὅλοι οἱ συνάνθρωποι νὰ σωθοῦν, ἀκόμη καὶ οἱ χειρότεροι ἐχθροί τους. ῾Ο ἄνθρωπος τοῦ Θεοῦ εἶνε εὐαίσθητος καὶ δὲν ὑποφέρει οὔτε τὴ σκέψι, ὅτι ἕνας συνάνθρωπός του, ἔστω καὶ ἂν εἶνε ὁ μεγαλύτερος ἐχθρός του, θὰ κολάζεται αἰωνίως. Μόνο διεστραμμένοι ἄνθρωποι, διαβολάνθρωποι, θέλουν νὰ βασανίζωνται συνάνθρωποι.
Στὸ ἐρώτημα, ἂν θὰ σωθοῦν καὶ ἀλλόθρησκοι, ἡ ἀπάντησι εἶνε θετική. Θὰ σωθοῦν, ναί, θὰ σωθοῦν καὶ ἀλλόθρησκοι! Δὲν τὸ λέγουμε ἐμεῖς,ὥστε νὰ δύναται κανεὶς νὰ τὸ ἀμφισβητήσῃ. Τὸ λέγει ἡ θεόπνευστη Γραφή. ᾿Απὸ τὴ Γραφὴ θ᾿ ἀναφέρωμε λόγους τοῦ ἀποστόλου Παύλου, καὶ λόγους τοῦ ἰδίου τοῦ Χριστοῦ. Στὸ ῾Ρωμ. β´ 14-16 ὁ ἀπόστολος γράφει· ≪῞Οταν ἔθνη τὰ μὴ νόμον ἔχοντα φύσει τὰ τοῦ νόμου ποιῇ, οὗτοι νόμον μὴ ἔχοντες ἑαυτοῖς εἰσι νόμος, οἵτινες ἐνδείκνυνται τὸ ἔργον τοῦ νόμου γραπτὸν ἐν ταῖς καρδίαις αὐτῶν, συμμαρτυρούσης αὐτῶν τῆς συνειδήσεως καὶ μεταξὺ ἀλλήλων τῶν λογισμῶν κατηγορούντων ἢ καὶ ἀπολογουμένων ἐν ἡμέρᾳ ὅτε κρινεῖ ὁΘεὸς τὰ κρυπτὰ τῶν ἀνθρώπων κατὰ τὸ εὐαγγέλιόν μου διὰ ʼΙησοῦ Χριστοῦ≫.Μεταφράζουμε τὸ χωρίο· ῞Οταν θνικοί, ποδν χουν νόμο, κάνουν κ φύσεως τ το νόμου, ατοί, ν κα δν χουν νόμο, ενε ο διοι νόμος γι τος αυτούς τους. Ατο δείχνουν τι τ ργο το νόμου ενε γραμμένο στς ψυχές τους, φο συνείδησί τους δίνει ντονη μαρτυρία (γι τ καλ κα τ κακό), κα οδιάνοιές τους στέκονται μεταξύ ατν κατήγοροι κα συνήγοροι στς μεταξύ τους σχέσεις γι τν μέρα, πο Θεός, συμφώνως μ τ εαγγέλιό μου, θ κρίν τς κρυφς σκέψεις κα πράξεις τν νθρώπων δι το ᾿Ιησο Χριστο.
Τί σημαίνουν τὰ ἀποστολικὰ αὐτὰ λόγια; Σημαίνουν ὅτι καὶ οἱ ἐθνικοί, οἱ ἀλλόθρησκοι, ἐνῷ δὲν ἔχουν τὸ μωσαϊκὸ νόμο (οὔτε ἔπειτα τὸν εὐαγγελικὸ νόμο), ὅμως δὲν στεροῦνται νόμου, ἔχουν τὸν ἔμφυτο ἠθικὸ νόμο, τὸ νόμο τῆς συνειδήσεως, γιὰ νὰ κριθοῦν τὴν ἡμέρα τῆς Κρίσεως, καὶ ὅσοι ἐφαρμόζουν αὐτὸ τὸ νόμο θὰ σωθοῦν. Προηγουμένως, στὸ στίχ. 13, ὁ ἀπόστολος εἶπε· ≪Οἱ ποιηταὶ τοῦ νόμου δικαιωθήσονται≫.
Στὸ ῾Ρωμ. β´ 26-27 ὁ ἀπόστολος γράφει· ≪᾿Εὰν ἡ ἀκροβυστία τὰ δικαιώματα τοῦ νόμου φυλάσσῃ, οὐχὶ ἡ ἀκροβυστία αὐτοῦ εἰς περιτομὴν λογισθήσεται; Καὶ κρινεῖ ἡ ἐκ φύσεως ἀκροβυστία, τὸν νόμον τελοῦσα, σὲ τὸν διὰ γράμματος καὶ περιτομῆς παραβάτην νόμου≫. Μεταφράζουμε· ᾿Εν περίτμητος τηρ τς ντολς το νόμου, περιτμησία του δν θ θεωρηθῇὡς περιτομή; Κα κ φύσεως περίτμητος, πο κτελε τ νόμο, θ καταδικάσ σένα, πο χεις τ γραπτνόμο κα τν περιτομή, λλ᾿ εσαι παραβάτης το νόμου.
Τὸ ἐρώτημα στὴν περικοπὴ εἶνε ρητορικὸ καὶ σημαίνει· ᾿Ασφαλῶς, ἐὰν ὁ ἀπερίτμητος, ὁ ἀλλόθρησκος, τηρῇ τὶς ἐντολὲς τοῦ ἐμφύτου νόμου, τῆς συνειδήσεως, ἡ ἀπεριτμησία του θὰ θεωρηθῇὡς περιτομή. Μὲ ἄλλες λέξεις, ὁ μὴ ᾿Ιουδαῖος, ποὺ ἐκτελεῖ τὸ νόμο τῆς συνειδήσε- ως, θὰ θεωρηθῇ ὡς ᾿Ιουδαῖος. Καὶ ὁ μὴ χριστιανός, νὰ προσθέσωμε ἐμεῖς, θὰ θεωρηθῇ ὡς χριστιανός. Καὶ ὄχι μόνο θὰ σωθῇ ὁ ἐθνικός, ποὺ τηρεῖ τὸ φυσικὸ νόμο, ἀλλὰ καὶ θὰ καταδικάσῃ τὸν παραβάτη τοῦ γραπτοῦ νόμου ᾿Ιουδαῖο, καὶ τὸν παραβάτη, προσθέτουμε, τοῦ εὐαγγελικοῦ νόμου χριστιανό.
῾Ο Χριστὸς εἶπε στοὺς ᾿Ιουδαίους· ≪῎Ανδρες Νινευῖται ἀναστήσονται ἐν τῇ Κρίσει μετὰ τῆς γενεᾶς ταύτης καὶ κατακρινοῦσιν αὐτήν, ὅτι μετενόησαν εἰς τὸ κήρυγμα ᾿Ιωνᾶ, καὶ ἰδοὺ πλεῖον ᾿Ιωνᾶ ὧδε. Βασίλισσα νότου ἐγερθήσεται ἐν τῇ Κρίσει μετὰ τῆς γενεᾶς ταύτης καὶ κατακρινεῖ αὐτήν, ὅτι ἦλθεν ἐκ τῶν περάτων τῆς γῆς ἀκοῦσαι τὴν σοφίαν Σολομῶντος, καὶ ἰδοὺ πλεῖον Σολομῶντος ὧδε≫ (Ματθ. ιβ´ 41-42. ᾿Ιδὲ καὶ Λουκ. ια´ 30, 32). Μεταφράζουμε· « ῎Ανθρωποι τς Νινευ θ᾿ ναστηθον κατ τν Κρίσι μαζ μ᾿ ατ
τ γενε κα θ τν καταδικάσουν, διότι μετανόησαν ξ ατίας το κηρύγματος το ᾿Ιων, κα δο δενε νώτερο π τν ᾿Ιων. Βασίλισσα το νότου θ᾿ ναστηθ κατ τν Κρίσι μαζ μ᾿ ατ τ γενε καθ τν καταδικάσ, διότι λθε π τ πέρατα τς γς γι ν᾿ κούσ τ σοφία το Σολομντος, κα δοὺ ἐδ ενε νώτερο π τ Σολομντα».
᾿Εδῶ ὁ Κύριος ἀναφέρει δύο παραδείγματα ἀλλοθρήσκων, οἱ ὁποῖοι κατὰ τὴν ἡμέρα τῆς Κρίσεως καὶ τῆς κοινῆς ἀναστάσεως θ᾿ ἀναστηθοῦν καὶ ὄχι μόνο θὰ σωθοῦν, ἀλλὰ καὶ θὰ καταδικάσουν τὴν ἄπιστη στὸ Χριστὸ γενεὰ τῶν ᾿Ιουδαίων. Τὸ ἕνα παράδειγμα εἶνε οἱ κάτοικοι τῆς Νινευΐ, οἱ ὁποῖοι ἔδειξαν καλὴ προαίρεσι καὶ μετανόησαν γιὰ τὶς ἁμαρτίες τους, ὅταν ἄκουσαν τὸ κήρυγμα τοῦ προφήτου ᾿Ιωνᾶ. Τὴν ἀληθινὴ Θρησκεία τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης οὔτε πρὸ τοῦ κηρύγματος οὔτε μετὰ τὸ κήρυγμα τοῦ ᾿Ιωνᾶ γνώρισαν. ᾿Αλλ᾿ ἐπειδὴ ἦταν καλοπροαίρετοι καὶ μετανόησαν γιὰ τὶς ἁμαρτίες τους, τότε μὲν ἔλαβαν πρόσκαιρη σωτηρία, κατὰ τὴν ἡμέρα δὲ τῆς Κρίσεως θὰ λάβουν αἰώνια σωτηρία. Εἶνε δυνατὸ νὰ σώζῃ ὁ Θεὸς προσκαίρως τοὺς καλοπροαιρέτους ἀλλοθρήσκους καὶ νὰ μὴ τοὺς σώζῃ αἰωνίως; ᾿Επαναλαμβάνουμε· ῎Οχι μόνο θὰ σωθοῦν οἱ καλοπροαίρετοι ἀλλόθρησκοι, ἀλλὰ καὶ θὰ καταδικάσουν κακοπροαιρέτους ᾿Ιουδαίους καὶ χριστιανούς. Τὸ ἄλλο παράδειγμα, ποὺ ἀναφέρει ὁ Χριστός, εἶνε ἡ βασίλισσα τῆς χώρας Σαβά. Αὐτή, ἀπὸ πολλὴ μακρινὴ ἀπόστασι, ἦλθε στὴν ῾Ιερουσαλήμ, γιὰ ν᾿ ἀκούσῃ τὴ σοφία τοῦ Σολομῶντος. ῏Ηταν ἀλλόθρησκη, ἀλλ᾿ εἶχε ταπεινοφροσύνη καὶ πνευματικὸ πόθο. Γι᾿ αὐτό, ὄχι μόνο θὰ σωθῇ, ἀλλὰ μὲ τὸ παράδειγμά της καὶ θὰ καταδικάσῃ ᾿Ιουδαίους καὶ χριστιανοὺς χωρὶς ταπεινοφροσύνη καὶ πνευματικὸ ἐνδιαφέρον.
Θὰ σωθοῦν λοιπὸν καὶ ἀλλόθρησκοι, οἱ ὁποῖοι δὲν εἶχαν τὴν εὐκαιρία νὰ γνωρίσουν τὴν ἀληθινὴ Θρησκεία. Τίθεται δὲ νέο ἐρώτημα· Οἱ ἄλλες Θρησκεῖες θὰ ληφθοῦν ὑπ᾿ ὄψιν γιὰ τὴ σωτηρία τῶν ἀλλοθρήσκων; Οἱ Οἰκουμενισταί, ὀπαδοὶ τῆς παναιρέσεως καὶ πανθρησκείας τοῦ Οἰκουμενισμοῦ, ἰσχυρίζονται ὅτι καὶ οἱ ἄλλες Θρησκεῖες ἔχουν σωτηριώδη σημασία. ῾Ο ἀρχιοικουμενιστὴς Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως Βαρθολομαῖος κηρύττει ὅτι καὶ οἱ ἄλλες Θρησκεῖες εἶνε σεβαστὲς καὶ σεβάσμιες καὶ δρόμοι σωτηρίας. Λάθος τοῦτο, μέγιστο λάθος. Αἵρεσι τοῦτο, μεγίστη αἵρεσι. ῍Αν ἔσωζαν οἱ ἄλλες Θρησκεῖες, γιατί ὁ Χριστὸς θὰ ἵδρυε τὴ Χριστιανικὴ Θρησκεία; Εἶνε ἀνοησία στὴ νυοστὴ δύναμι τὸ να φρονῇ κανείς ὅτι καὶ οἱ ψεύτικες Θρησκεῖες καὶ οἱ δαίμονες, οἱ ὁποῖοι κρύπτονται πίσω ἀπ᾿ αὐτές, σώζουν! ῞Οσοι ἀπὸ τοὺς ἀλλοθρήσκους εἶνε καλοπροαίρετοι καὶ εὐσυνείδητοι, αὐτοὶ σώζονται ὄχι ἐξ αἰτίας τῶν Θρησκειῶν των, ἀλλὰ λόγῳ τῆς καλῆς προαιρέσεως καὶ εὐσυνειδησίας των, προπάντων δὲ καὶ κυρίως λόγῳ τῆς σταυρικῆς θυσίας τοῦ Χριστοῦ. Τώρα βεβαίως δὲν γνωρίζουν, ὅτι σωτήρ των εἶνε ὁ Χριστός. ᾿Αλλὰ μόλις ἀπέρχονται στὴν αἰωνιότητα, τότε γνωρίζουν, ὅτι σωτήρ των καὶ Θεὸς εἶνε ᾿Εκεῖνος, ὁ ᾿Εσταυρωμένος, – τὸν ὁποῖον οἱ Οἰκουμενισταὶ ἀνασταυρώνουν…
πηγή: Ορθόδοξος Τύπος, 6/7/2012

33 σχόλια:

Κυπριανός Χριστοδουλίδης είπε...

Ας μην μπαίνουμε στον πειρασμό

Θα μου επιτρέψετε να επισημάνω ότι και το ερώτημα : "Θα σωθούν οι αλλόθρησκοι;" είναι κι αυτό ρητορικό, εφόσον ρητορικό θεωρεί ο κ. Σωτηρόπουλος το "εάν ουν η ακροβυστία τα δικαιώματα του νόμου φυλάσση, ουχί η ακροβυστία αυτού εις περιτομήν λογισθήσεται;" και τα εξής.
Το ερώτημα όμως του απ. Παύλου δεν είναι καθόλου ρητορικό. Είναι αποδεικτικό, προκειμένου να δείξει ότι η περιτομή δεν οφελεί, όταν είσαι παραβάτης του νόμου.

Τώρα, ως προς την σωτηρία των αλλοθρήσκων, μάλιστα δε μετά από δυο χιλιετίες εν Χριστώ, όπου κυριαρχούν οι αιρέσεις των παπικών, των προτεσταντών, αλλά και των νεοορθοδόξων, τι να πει κανείς; Εδώ που φθάσαμε, ή μάλλον μας έφθασαν, το μόνο που μας απέμεινε είναι : "τὰ τοῦ Θεοῦ οὐδεὶς οἶδεν εἰ μὴ τὸ Πνεῦμα τοῦ Θεοῦ", όπως και αυτό : "τις γαρ έγνω νουν κυρίου; ή τις σύμβουλος αυτού εγένετο;".
Ας αφήσουμε λοιπόν στην κρίση του αγίου Θεού το ερώτημα περί της σωτηρίας των αλλοθρήσκων και ας μην μπαίνουμε στον πειρασμό να δίνουμε εμείς την απάντηση. Την έδωσαν και άλλοι στο παρελθόν (Ωριγένης) αλλά απέτυχαν. Κρίθηκαν αιρετικοί και αφορίστηκαν.

Ωροσάφιος είπε...

Κάνεις λάθος κ. Χριστοδουλίδη!
Μπέρδεψες την αποκατάσταση των πάντων του Ωριγένη με αυτό που λέει ο κ. Ν. Σωτηρόπουλος!
Δεν ξέρεις τί σου γίνεται φαίνεται.
Ο Ν. Σωτηρόπουλος δεν έχει επηρεαστεί απο τις αιρέσεις των παπικών, των προτεσταντών, αλλά και των νεοορθοδόξων όπως σαν να υποννοείς εσύ.
Εσύ παλαιοημερολογίτης ων, θα πρέπει να σκεφθείς την πιθανότητα τα βλέπεις όλα στραβα και ανάποδα.

Κυπριανός Χριστοδουλίδης είπε...

Μήπως μπορείτε, κύριε Ωροσάφιε, να μας πείτε βάσει αυτού : "᾿Αλλὰ μόλις ἀπέρχονται στὴν αἰωνιότητα, τότε γνωρίζουν, ὅτι σωτήρ των καὶ Θεὸς εἶνε ᾿Εκεῖνος, ὁ ᾿Εσταυρωμένος …" κλπ., σε τι διαφέρει η αποκατάσταση των πάντων, από την αποκατάσταση των αλλοθρήσκων;

Ανώνυμος είπε...

Κυπριανέ πραγματικά δεν καταλαβαίνετε αυτά τα απλά ή κάνετε πώς δεν τα καταλαβαίνετε;

Κυπριανός Χριστοδουλίδης είπε...

"Τώρα βεβαίως δὲν γνωρίζουν, ὅτι σωτήρ των εἶνε ὁ Χριστός. ᾿Αλλὰ μόλις ἀπέρχονται στὴν αἰωνιότητα, τότε γνωρίζουν, ὅτι σωτήρ των καὶ Θεὸς εἶνε ᾿Εκεῖνος, ὁ ᾿Εσταυρωμένος, – τὸν ὁποῖον οἱ Οἰκουμενισταὶ ἀνασταυρώνουν"

ΚΧ
Όταν γράφει ο απ. Παύλος "όταν γαρ έθνη τα μη νόμον έχοντα"( Ρμ. β΄ 14) και τα εξής, δεν εξατομικεύει, δεν περιπτωσιολογεί, όπως ο κ. Σωτηρόπουλος, ούτε μπορεί να λογισθεί το εδάφιο συνηγορία στο ζήτημα της σωτηρίας, σήμερα, με υπογράμμιση στο σήμερα, των αλλοθρήσκων. Μιλεί γενικά για έθνη, όπου (σημ. εννοείται άνθρωποι) νόμον μη έχοντα (έχοντες) "φύσει τα του νόμου ποιή". Ο στίχος Ρμ. β΄ 14 παραπέμπει στον στίχο β΄ 26 μέχρι και 29, όπως και στο Πρ. ι΄ 35, όπου βλέπουμε ποιο είναι αυτό το "φύσει τα του νόμου ποιεί". Στο Πρ. ι΄ 35 δίδονται ακόμη πιο απλά και καθαρά τα πράγματα : "ουκ έστι προσωπολήπτης ο Θεός, αλλ΄ εν παντί έθνει ο φοβούμενος αυτόν και εργαζόμενος δικαιοσύνην δεκτός αυτώ εστι". Αυτά, την εποχή που μόλις άρχισε να γίνεται γνωστό το Ευαγγέλιο της σωτηρίας στα έθνη. Ας το λάβουμε υπόψη.

Αυτά που γράφει ο Απ. Παύλος (Ρμ. β΄14 και 26-29) και λέγει ο Απ. Πέτρος (Πρ. ι΄35) απευθύνονται προς τους φοβουμένους τον θεό και εργαζομένους δικαιοσύνη. Τούτο όμως δεν συνεπάγεται ότι ο φοβούμενος τον θεό και εργαζόμενος δικαιοσύνη, μετά από δυο χιλιετίες εν Χριστώ, θα εξακολουθήσει να παραμένει στον οιονδήποτε "φόβο", εργαζόμενος κάποιας μορφής "δικαιοσύνη" και περιμένοντας να μάθει, όταν θα απέρχεται στην αιωνιότητα, τα του θεού και της δικαιοσύνης του. Οι φοβούμενοι και εργαζόμενοι καλούνται να μαθητεύσουν (μαθητεύσατε πάντα τα έθνη).

Αν εξακολουθεί να ισχύει στη γενικότητά του το "ουκ έστι προσωπολήπτης ο Θεός, αλλ΄ εν παντί έθνει ο φοβούμενος αυτόν και εργαζόμενος δικαιοσύνην δεκτός αυτώ εστι", τότε δικαιώνονται οι οικουμενιστές με το "ένας θεός για όλους με διαφορετικές εκφράσεις λατρείας". Δικαιώνεται η αιρετική και προτεσταντική "μαθητεία" των εθνών, αλλά και η αποκατάσταση των πάντων του Ωριγένη.

Αγαπητέ Ανώνυμε σχολιαστή, που με ρωτάς αν δεν καταλαβαίνω τα απλά ή κάνω ότι δεν καταλαβαίνω, σου απάντησα επεξηγηματικά και όχι συνθηματικά. Θα επιθυμούσα να έκανες κι εσύ το ίδιο σε περίπτωση που δεν συμφωνείς.

Κυπριανός Χριστοδουλίδης είπε...

Errata
Να διορθωθεί το :
"η αιρετική και προτεσταντική, σε εισαγωγικά, μαθητεία"
σε
"η αιρετική παπική και προτεσταντική, σε εισαγωγικά, μαθητεία".

Ευχαριστώ για τις δημοσιεύσεις των σχολίων.

Ανώνυμος είπε...

η παλαιοημερολογίτικη εμμονή και προκατάληψη εμποδείζει να δουμε ότι ο κ. Σωτηρόπουλος ΕΧΕΙ ΑΠΟΛΥΤΟ ΔΙΚΑΙΟ

Κυπριανός Χριστοδουλίδης είπε...

Προς Ανώνυμο, 10/07/2012, 4:52 μ.μ

"εν δε τω ΄Αδη τίς εξομολογήσεται σοι;", ερωτά ο Προφητάναξ Δαβίδ και οι εκκλησιαστικοί Πατέρες το διευκρινίζουν : "Εν τω Άδη ουκ έστι μετάνοια".

Λάθος; Μάλιστα, γράψατε λάθος. Οι απερχόμενοι αλλόθρησκοι εις την αιωνιότητα μανθάνουν, και τότε - καθ΄ οδόν ή αναμένοντας την λέμβο για την Αχερουσία λίμνη - μετανοούν. Παρένθεση, μπορεί και να μη χρειάζεται.

Οπότε, μετά θάνατον υπάρχει μετάνοια,
υπάρχει όμως και γνώσις! Μάλιστα, υπάρχει!! Παρά ταύτα, ο Απ. Παύλος γράφει : "άρτι γινώσκω εκ μέρους, τότε δε επιγνώσομαι καθώς και επεγνώσθην".

Γνώσι (εκ μέρους) έχομε, αλλά επίγνωσι; Ποιος θα μας απαντήσει;

Με αδελφική και εν Χριστώ αγάπη,
παλαιοημερολογίτης εμμένων εις τον Παλαιό των ημερών

Ανώνυμος είπε...

Πολλοί παλαιοημερολογίτες, μπορεί και οι περισσότεροι, δεν εμμένουν στον Θεό στον Παλαιό των Ημερών αλλά στον τυφλό φανατισμό των ημερών και του ημερολογίου.

Κυπριανός Χριστοδουλίδης είπε...

Και ποίος ο ποιητής των ημερών; Πες μας εσύ, του μέτρου ο ίμερος.

Ανώνυμος είπε...

Χριστοδουλίδη κάνεις λάθος.
Άλλο πράγμα είναι η αποκατάσταση των πάντων.

Και άλλο πράγμα είναι αυτό που λέει ο ΝΙΚΟΣ ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ.

Κυπριανός Χριστοδουλίδης είπε...

Δεν ζητώ συνθήματα. Ζήτησα αναλυτική τοποθέτηση για να καταλάβω το λάθος μου.

Ανώνυμος είπε...

Κυπριανέ μετανόησε και μην νομίζεις ότι είσαι ο Κριτής της οικουμένης.
Μετά σκέψου αν είναι άδικο να καταδικαστούν άνθρωποι αλλόθρησκοι στην αιώνια κόλαση επειδή δεν έτυχε ποτέ να ακούσουν τον λόγο του Θεού. Δεν είναι άδικο αυτό;
Αυτό όμως υποστηρίζεις, αν το έχεις καταλάβει και εσύ!

Ιάσων

Κυπριανός Χριστοδουλίδης είπε...

"Κυπριανέ μετανόησε και μην νομίζεις ότι είσαι ο Κριτής της οικουμένης.
Μετά σκέψου αν είναι άδικο να καταδικαστούν άνθρωποι αλλόθρησκοι στην αιώνια κόλαση επειδή δεν έτυχε ποτέ να ακούσουν τον λόγο του Θεού. Δεν είναι άδικο αυτό;"

KX
Αγαπητέ Ιάσων,
Πρώτον, δεν είμαι κριτής της οικουμένης και δεύτερον, δεν υποστηρίζω να καταδικαστούν άνθρωποι αλλόθρησκοι που δεν άκουσαν το λόγο του Θεού, και συμπληρώνω, σε μια εποχή όπου ακόμη και οι ζώντες σε καλύβες έχουν ραδιόφωνο, τηλεόραση, και ενδεχομένως κομπιούτερ.

Πάμε παρακάτω.

Αυτό που έγραψα και παραβλέπεις είναι τούτο : "Ας αφήσουμε λοιπόν στην κρίση του αγίου Θεού το ερώτημα περί της σωτηρίας των αλλοθρήσκων και ας μην μπαίνουμε στον πειρασμό να δίνουμε εμείς την απάντηση. Την έδωσαν και άλλοι στο παρελθόν (Ωριγένης) αλλά απέτυχαν. Κρίθηκαν αιρετικοί και αφορίστηκαν".
Κατάλαβες λοιπόν τι υποστηρίζω;

Ανώνυμος είπε...

"σε μια εποχή όπου ακόμη και οι ζώντες σε καλύβες έχουν ραδιόφωνο, τηλεόραση, και ενδεχομένως κομπιούτερ".



Κυπριανέ αυτά που γράφεις είναι αστεία πράγματα.
Ο Ινδος που κάθεται σε ένα χωριό, ο Πακιστανός που βρίσκεται σε σπηλιές, ο Ιάπωνας κτλ που ακούσουν ορθόδοξο κήρυγμα;
Ξέρεις πολλούς ορθόδοξους ιεραπόστολους που μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες των δισεκατομμυρίων των αλλοθρήσκων;
Αυτά είναι εκτός λογικής Κυπριανέ.

Έχουν κομπιουτερ τόσοι αλλόθρησκοι που βρίσκονται σε χώρες που έχουν προβλήματα επιβίωσης ή πεθαίνουν απο την πείνα;
Και αν έχουν κομπιουτερ πόσες ορθόδοξες σελίδες είναι γραμμένες στη γλώσσα τους; Και αν είναι γραμμένες στη γλώσσα τους πώς θα παρακινηθούν να τις διαβάσουν αν δεν υπάρχει κάποιος να πει και δυο λόγια; Εσύ τα έχεις διαβάσει όλα; Όλων των άλλων θρησκειών; Όλων των αιρέσεων και των παραθρησκευτικών ομάδων;

Κυπριανέ παλαιοημερολογίτη σύνελθε. Βγάλε την παλαιοημερολογιτικη εμμονή σου.

Ιωακείμ

Ανώνυμος είπε...

Ο Χριστοδουλίδης δεν τα λεει καλά αλλά σαλάτα τα έκανε.

Ανώνυμος είπε...

Ο Ινδος που κάθεται σε ένα χωριό, ο Πακιστανός που βρίσκεται σε σπηλιές, ο Ιάπωνας κτλ που ΘΑ ακούσουν ορθόδοξο κήρυγμα;

Κυπριανός Χριστοδουλίδης είπε...

Είχαμε τον Ανώνυμο Ιάσωνα, τώρα έχουμε και τον Ιωακείμ, που μου λέει ότι "γράφω αστεία πράγματα", και άλλος ότι "κάνω σαλάτα".

Εσύ λοιπόν Ιωακείμ, που γνωρίζεις πολύ καλά σε τι ένδεια ιεραποστολική - από την Ορθόδοξη άποψη - βρίσκονται οι αλλόθρησκοι, απάντησέ μας σε τούτο : Ποιος σε διόρισε ικανό να μας μεταφέρεις την κρίση του αγίου Θεού για όλους αυτούς; Είσαι σε θέση να τη γνωρίζεις; Το πώς θα κριθούν αυτοί μόνο ο άγιος Θεός γνωρίζει και ουδείς άλλος.

Υπάρχει ασφαλώς και αυτό που γράφει ο απ. Παυλος για τα έθνη τα μη νόμον έχοντα. Όσοι όμως εξ αυτών έχουν την καλή περιέργεια και φιλοτιμία να μάθουν το Ευαγγέλιο της σωτηρίας, αλλά και αυτά που μας γράφει ο Απόστολος των εθνών, τότε χρέος και καθήκον έχουν να μαθητεύσουν. Όσοι μένουν εκτός, δεν είμαστε σε θέση να απαντήσουμε πώς θα κριθούν. Αυτό είναι κάτι που γνωρίζει μόνο ο άγιος Θεός, όπως έγραψα, και καλό θα είναι να μην υποκαθιστούμε εμείς την κρίση Του. Παρένθεση, το κάνουν οι οικουμενιστές, μαθητές του Ωριγένη.

Αυτή είναι η δική μου "σαλάτα" και όποιος θέλει μπορεί να τη δοκιμάσει. Το γράφω αυτό για να ελαφρύνουμε κάπως τη σοβαρότητα του ζητήματος, μια και ο Ιωακείμ χαρακτήρισε "αστεία" τα γραφόμενά μου.

Ανώνυμος είπε...

Ο Ιάσωνας δεν είπε ότι λες Κυπριανε αστεία πράγματα. Μην ψεύδεσαι ασύστολα.

Ανώνυμος είπε...

Σωστά τα λέει ο Ιωακείμ

Ανώνυμος είπε...

Κυπριανέ πρόσεχε δεν τα λες καλα

Ανώνυμος είπε...

ΛΑΘΟΣ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΙΔΗ

Ανώνυμος είπε...

Δυστυχώς ο κ. Σωτηρόπουλος έπεσε σε νέες πλάνες με αυτά που γράφει. Δεν είναι δυστυχώς η πρώτη φορά που ξενίζουν οι σημερινές απόψεις και θέσεις του, και η νέα αυτή, κατά την οποίαν "καθένας προσωπικά μπορεί να σωθεί, ανεξάρτητα της πίστης του, εάν τηρεί τον νόμο της φυσικής δικαιοσύνης, να πράττει το καλό και να αποφεύγει το κακό" και η άλλη η χειρότερη ότι, δήθεν, "φεύγοντας από τη ζωή οι καλόπιστοι αλλόθρησκοι και ετερόδοξοι που ζήσανε με βάση το νόμο της φυσικής και ηθικής τους συνείδησης θα γνωρίσουν και θα αγαπήσουν ΑΜΕΣΩΣ τον αληθινό Θεό, τον Χριστό μας" (!!). Ποιος είσαι ο Θεός, σε διώρισε ο Θεός και έχεις χρηματίσει Σκευοφύλαξ των κεκοιμημένων αλλοδόξων ψυχών (!!!) για να ξέρεις αυτά που λες για τις ψυχές αυτές, κύριε Σωτηρόπουλε; Ποιος είσαι να υποστηρίζεις απίθανα πράγματα που κάθε ανθρωπος είναι φυσικό να αγνοεί, λ.χ. για το πώς φέρονται αλλόδοξες ψυχές προς το Θεό μετά την κοίμησή τους(!!) και για τα οποία ο ίδιος ο Χριστός δεν έχει μιλήσει ποτέ στο Ευαγγέλιό του ούτε οι Αγιοι στα θεόπνευστα κείμενά τους; Και που πάει για σένα αυτό που λέει η Καινή Διαθήκη, αλλού, ότι "εάν ο κάθε άνθρωπος δεν ξαναγεννηθεί δια πνεύματος (αλλά και!) δι' ύδατος, δηλαδή μέσω του Ορθοδόξου βαπτίσματος, ΔΕΝ σώζεται";;;
Αλλά, η πρώτη αρχή πτώσης του κ. Σωτηρόπουλου έγινε με το θέμα των ηλεκτρονικών ταυτοτήτων του Αντιχρίστου, όπου επερχομένης οσονούπω της υποχρεωτικής καθιερώσεώς της παραλαβής της από την αντίχριστη (δυστυχώς στο πρόσωπο των περισσοτέρων πολιτικών ταγών της) Ελληνική Πολιτεία συνέστησε εμμέσως στους Χριστιανούς να την πάρουν (!!!!) "εάν αναγκαστούν, για να κάνουν τις δουλειές τους με τις τράπεζες κλπ", όπως επί λέξει δικαιολόγησε στο άρθρο του εκείνο στον Ο.Τ. Του απάντησα προσωπικά -είμαι μάλιστα και ΝΕΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΗΣ και τον επαίνεσα πρώτα για το όλο έργο του- με δημόσια επιστολή μου στον Ο.Τ. και τον ήλεγξα σφοδρώς για την πτωτική θέσι του εκείνην που δεν έχει άλλωστε καμμία σχέσι με την απόλυτη γραμμή του ίδιου του π. Καντιώτη μέσα από το περιοδικό ΣΠΙΘΑ στο θέμα της ηλεκτρονικής ταυτότητας ΟΤΙ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΗΝ ΠΑΡΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ. Και εκείνος, εν τέλει της απαντήσεώς του προς εμένα, με σχολίασε στον Ο.Τ σαν "αθεολόγητο" που "καλά θα κάνω να ασχολούμαι με τα στρατιωτικά και τα δικαστικά και όχι με θεολογικά πράγματα που δεν κατέχω, όπως αυτός που είναι θεολόγος!!!!". Δεν έδωσα συνέχεια, τότε, γιατί με θεολόγους τέτοιους που δεν πείθονται με τίποτε για τυχόν λάθη τους δεν ωφελεί μια αντιπαράθεση μαζί τους "αλλά μάλλον θόρυβος γίνεται"...

Ανώνυμος είπε...

(Συνέχεια του ίδιου)
Λυπάμαι πολύ για την νέα τραγική του πτώση και ως προς τις θέσεις του επί του θέματος της σωτηρίας των αλλοθρήσκων, όπου είναι καταφανέστατη η προσπάθειά του -χωρίς να αντιπαρατίθεται ευθέως προς τον συγκεκριμένο Σεβασμιώτατο-να του απαντήσει "θεολογικά" και να καταρρίψει την αντίθεση θέση του Σεβ. Πειραιώς, με αφορμή το γνωστό κήρυγμα και τον υπ' αυτού αφορισμό παπικών και λοιπών αιρετικών και αλλοθρήσκων (Μουσουλμάνων κλπ), την Κυριακή της Ορθοδοξίας ενεστώτος έτους, στον Πειραιά. Με τη νέα πλάνη του ο "εκλεκτός".... θεολόγος κ. Σωτηρόπουλος επιβεβαιώνει αυτό που λέει η Γραφή ότι στις έσχατες μέρες "και οι εκλεκτοί θα πλανηθούν" αλλά επικυρώνει και αυτό που είπε ο ίδιος ο Χριστός μας ότι "εάν ένας άνθρωπος αλλάξει ιώτα έν και κεραία μίαν από όσα κηρύττει Ο ΙΔΙΟΣ ο Χριστός , δηλαδή αν προσθέσει, όπως εδώ ο κ. Σωτηρόπουλος, δικές του ετεροδιδασκαλίες (επί των ταυτοτήτων αλλά και, τώρα, επί πραγμάτων σωτηρίας αλλοθρήσκων που ΔΕΝ είπε ο Χριστός μας!) ελάχιστος κληθήσεται εν τη βασιλεία του Ουρανού"! Τα θέματα αυτά της Σωτηρίας των αλλοθρήσκων κλπ, ο Θεός ΔΕΝ μας τα είπε, άρα το ποιοι αλλόδοξοι και αλλόθρησκοι συγκεκριμένα θα σωθούν και ποιοι αλλόδοξοι, συγκεκριμένα, δεν θα σωθούν άφησε στη δική του Κρίση ΚΑΙ ΜΟΝΟΝ! Εκείνο που ΣΙΓΟΥΡΑ πάντως ο Χριστός μάς είπε και ξέρουμε είναι ότι οι άλλες θρησκείς ΔΕΝ ΣΩΖΟΥΝ και καλά είναι ΑΥΤΟ ΝΑ ΛΕΝΕ οι θεολογούντες και να ΜΗΝ μιλάνε και επεκτείνονται περί πραγμάτων που δεν τους αφορά (αφορά μόνο το δικαιοκρίτη Θεό), γιατί με τέτοιες απόψεις τους, απόψεις που περιβάλλουν και με το ήδη κεκτημένο "θεολογικό κύρος τους", προσθέτουν νέες πλάνες, άρα και νέες διχοστασίες στο Πλήρωμα της Εκκλησίας. Π.χ μετά τη παράδοξη αυτή "θέση" του κ. Σωτηρόπουλου μπορεί να σκεφθεί ένας δυτικός παπικός ή ένας μουσουλμάνος "και γιατί να βαπτιστώ και να γίνω Ορθόδοξος αφού ακόμη και Ορθόδοξοι της περιωπής ενός Oρθόδοξου ιεροκήρυκα σαν αυτόν δέχονται ότι μπορώ να σωθώ αν απλώς τηρήσω σε όλη μου τη ζωή το φυσικό νόμο της συνείδησης που έβαλε ο Θεός στην καρδιά καθενός ανθρώπου"; Αυτά είναι τα «αποτελέσματα» των πλανεμένων διδασκαλιών ορθοδόξων που έχουν οίηση γιατί έχουν από τον κόσμο την στάμπα του "εγνωσμένου θεολόγου" που - αλλοίμονο!- δεν πρέπει, κατ' αυτούς, κανείς "αθεολόγητος" σαν εμένα, τον Κυπριανό, τον τάχα πλανεμένο παλαιοημερολογίτη, και τους άλλους που βαφτίζουν θεολογικά "μικρούς" , όσους τους ελέγχουν κριτικά.....

Ενας Ορθόδοξος Πιστός ονόματι,
Ν. Ιατρίδης
πρώην Στρατ. Δικαστής (Ταξχος ε.α).
Δικηγόρος παρ' Αρείω Πάγω.

Κυπριανός Χριστοδουλίδης είπε...

Επειδή μέρος αυτής της ανάρτησης, που αφορά στα υπ΄ εμέ σχόλια, περιλαμβάνεται στο ιστολόγιο που επιμελούμαι, θα ήθελα να ερωτήσω τον κ. Ν. Ιατρίδη αν μου παραχωρεί το δικαίωμα να συμπεριλάβω την αναλυτική τοποθέτησή του στο ζήτημα (: σωτηρία των αλλοθρήσκων) που έχει προκύψει.

Ευχαριστώ τα "ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ" για τις δημοσιεύσεις των σχολίων.

Ανώνυμος είπε...

Ευχαρίστως και παραχωρώ το δικαίωμα στον κ. Χριστοδουλίδη, με τον οποίο συμφωνώ στις απόψεις του επί του θέματος.
Νικ. Ιατρίδης

ΥΓ Υπάρχουν και νεότερα -σημερινά-σχόλιά μου στο ίδιο blog, σαν απάντηση στο ερώτημα κάποιων, τί θα γίνει με τον Πακιστανό "που ζει στην καλύβα και δεν έτυχε να διαβάσει στο διαδίκτυο δύο σελίδες ορθόδοξο λόγο", τον Ινδό "που ζει σε σπηλιά" και τέτοια που προβάλλουν. Δεν έχουν δημοσιευτεί ακόμη στα σχόλια -δεν ξέρω το γιατί....
Ν.Ι.

Ανώνυμος είπε...

Συντριπτική απάντηση του κ. Νικολάου Σωτηρόπουλου προς τις κατηγορίες-ερωτήματα του ταξιάρχου κ.Ν.Ιατρίδη

http://niksothropoulos.wordpress.com/2012/06/03/%cf%83%cf%85%ce%bd%cf%84%cf%81%ce%b9%cf%80%cf%84%ce%b9%ce%ba%ce%ae-%ce%b1%cf%80%ce%ac%ce%bd%cf%84%ce%b7%cf%83%ce%b7-%cf%84%ce%bf%cf%85-%ce%ba-%ce%bd%ce%b9%ce%ba%ce%bf%ce%bb%ce%ac%ce%bf%cf%85-%cf%83/

Ανώνυμος είπε...

Τα κάνεις σαλάτα Ν. Ιατρίδη και παρερμηνεύεις τον κ. Σωτηρόπουλο. Δεν είπε ο κ. Σωτηρόπουλος ότι όποιος ακούσει την Ορθοδοξία και δεν την πιστεύσει θα σωθεί. Δεν ντρέπεσαι να τον παρερμηνεύεις λέγοντας

"Π.χ μετά τη παράδοξη αυτή "θέση" του κ. Σωτηρόπουλου μπορεί να σκεφθεί ένας δυτικός παπικός ή ένας μουσουλμάνος "και γιατί να βαπτιστώ και να γίνω Ορθόδοξος αφού ακόμη και Ορθόδοξοι της περιωπής ενός Oρθόδοξου ιεροκήρυκα σαν αυτόν δέχονται ότι μπορώ να σωθώ αν απλώς τηρήσω σε όλη μου τη ζωή το φυσικό νόμο της συνείδησης που έβαλε ο Θεός στην καρδιά καθενός ανθρώπου"; "

Πότε είπε αυτά ο κ. Σωτηρόπουλος;;;

Ντροπή σου να παρερμηνεύεις τα λόγια του!

Ντροπή σου!

Ανώνυμος είπε...

Γράφει ο κ Κυπριανός, ότι ο κ. Σωτηρόπουλος υποστηρίζει την αποκατάσταση των πάντων , επειδή γράφει για την σωτηρία των αλλοθρήσκων. ΜΑ ο κύριος Σωτηρόπουλος δεν υποστήριξε ότι ΟΛΟΙ οι αλλόθρησκοι θα σωθούν αλλά ΚΑΠΟΙΟΙ, όσοι είναι ευσεβείς.

John Y.

Κυπριανός Χριστοδουλίδης είπε...

Κατ΄ αρχάς οφείλω να ζητήσω συγγνώμη από τον διαχειριστή του ιστολογίου. Τον έχω κουράσει με τα σχόλια.

Το ζήτημα είναι σοβαρό και οφείλουμε να καταλάβουμε το μέγεθος και την έκταση της κρισιμότητας, κάτι το οποίο δεν υποψιάζεται καν ο τελευταίος σχολιαστής John Y. Διότι δεν λαμβάνει υπόψη τι γίνεται όταν ΚΑΠΟΙΟΙ είναι αυτονόητα και οι εκπρόσωποι ΟΛΩΝ. Ειδικά αναφέρομαι στους Βαρθολομαίο και Βενέδικτο IV. Κι αυτοί είναι ΚΑΠΟΙΟΙ αλλά δυστυχώς φέρονται σαν εκπρόσωποι ΟΛΩΝ.

Έτσι, λοιπόν, και ο κ. Σωτηρόπουλος. Είναι κι αυτός ΚΑΠΟΙΟΣ, αλλά η γνωμάτευση ότι "ΚΑΠΟΙΟΙ από τους αλλοθρήσκους θα σωθούν", εύκολα μπορεί να γίνει ΟΛΟΙ, αφού προς ΟΛΟΥΣ απευθύνεται (απλουστευτικά) το ιερό Ευαγγέλιο καθώς και ο Θεός και Λόγος του Θεού. Όταν, λοιπόν, λέμε ότι "κάποιοι ευσεβείς κλπ. θα σωθούν", γιατί να αποκλείσουμε και το ενδεχόμενο του υπολοίπου των ΚΑΠΟΙΩΝ και να μην πούμε ΟΛΩΝ;

Η σοβαρότητα και η κρισιμότητα του εν λόγω ζητήματος που προέκψε, έγκειται στο ότι αυτοί οι ΚΑΠΟΙΟΙ, όταν εξ ονόματος του "των πάντων Θεού και του Λόγου του Θεού" γνωματεύουν περί της σωτηρίας των αλλοθρήσκων, οφείλουν και έχουν
χρέος να ομιλούν μετά συνέσεως και σωφροσύνης. Φαίνεται δε αυτή (σύνεση και φρόνηση) όταν αποφεύγονται οι απλουστεύσεις, που εύκολα γίνονται γενικεύσεις. Και ακόμη, όταν δεν μπαίνουμε στον πειρασμό να διερευνούμε εμείς την κρίση του αγίου Θεού περί της σωτηρίας (ή αποκαταστάσωες) των αλλοθρήσκων ή, γιατί όχι, και πάντων.

Νικόλαος Ἀγγελίδης είπε...

Πάντως, δεν είδα κανέναν από τους επικριτές, ανώνυμους μάλιστα, του κ. Χριστοδουλίδη να εκθέτουν κάποια επιχειρήματα. Απλά πετάνε μια κατηγόρια και γενικολογία, με μιαν μάλιστα άκαιρη και αδικαιολόγητη λατρεία στο πρόσωπο του κ Σωτηρόπουλου, ο οποίος μου έδωσε πραγματικά την εντύπωση ότι ωριγενίζει. Γιατί, αλήθεια;
Σημασία δεν έχει εάν κάποιος είναι παλαιοημερολογίτης ή όχι, αλλά εάν τα λεγόμενά του είναι εν προκειμένω ορθά ή όχι. Το σημαινόμενο ενδιαφέρει. Δεν είμαστε δικαστήριο προσώπων, αλλά θέλουμε να εκθέσουμε την αλήθεια.
Κρίνουμε τα λεγόμενα.

Ανώνυμος είπε...

Αδύνατη η σωτηρία τών αιρετικών καί αλλοθρήσκων . Ερμηνεία τού Β΄ κεφ. τής πρός Ρωμαίους επιστολής , μέ βάση τόν Άγιο Ιωάννη τόν Χρυσόστομο .
http://stwmenkalws.blogspot.com/2012/02/blog-post_03.html

Μπορείτε να μας πείτε τελικά ποιοι θεολόγοι έχουν δίκιο;

Κυπριανός Χριστοδουλίδης είπε...

Πρός Ανώνυμο 13 Αυγούστου 2019 - 1:12 μ.μ

Λίαν χρήσιμη παραπομπή, δέν αναφέρεται όμως η ημερομηνία τής ανάρτησης. Αν προϋπήρχε - η εδώ συζήτηση έγινε στίς 6/7/2012 - θά είχαν όλα τελειώσει γρήγορα χωρίς νά χρειάζονται (τουλάχιστον οι δικές μου) οι ... σαλάτες. Εκτός, άν είναι νηστίσιμες.

Μπορείτε να δείτε τις προηγούμενες δημοσιεύσεις του ιστολογίου μας πατώντας το Παλαιότερες αναρτήσεις (δείτε δεξιά)