Πορεία προς την αγιότητα
* Επίκαιρες αναφορές του λογίου μοναχού π. Μωϋσή, μ’ αφορμή τη Μεγάλη Τεσσαρακοστή, σε εκδήλωση της Ενωσης Θεολόγων Λάρισας
Tις ιδιαίτερα επίκαιρες για τη περίοδο της Μεγάλης Τεσσαροκοστής που διερχόμαστε και ύψιστες για εμάς τους χριστιανούς αρετές της μετάνοιας και της ταπείνωσης, υπενθύμισε ο γνωστός, λόγιος αγιορείτης μοναχός π. Μωϋσής μιλώντας το απόγευμα του περασμένου Σαββάτου στη εκδήλωση που διοργάνωσε η Ενωση Θεολόγων Λάρισας.....
Αναπτύσσοντας το θέμα «Μετά πάντων των Αγίων» και ενώπιον του πυκνού ακροατηρίου που κατέκλυσε την αίθουσα της Χριστιανικής Εστίας «Ο Απ. Παύλος», ο π Μωϋσής τόνισε ότι κύριος σκοπός της ζωής του ανθρώπου, στη πορεία προς τη σωτηρία, είναι η κατάκτηση της αγιότητας.Είναι η αγιότητα στις μέρες μας εφικτή; Ναι, αλλά χρειάζεται να τηρηθούν κάποιες προϋποθέσεις, τόνισε ο ομιλητής, περιγράφοντας ως τέτοια τη προετοιμασία της ψυχής ώστε να είναι σε θέση να δεχθεί τις κλήσεις της μετανοίας και της ταπείνωσης που αποτελούν την αφετηρία προκειμένου επιτύχουμε τη κατά χάρη θέωσή μας, να ευδοκιμήσει, δηλαδή, εντός μας η αγιωσύνη.
Επικαλούμενος την Αγία Γραφή, την λέγουσα ότι «ο Θεός υπερηφάνοις αντιτάσσεται, ταπεινοίς δε δίδωσι χάριν» (Παροιμ. 3, 34 και Ιακ. 4, 6) ο π. Μωϋσής αναφέρθηκε σε παραδείγματα συγχρόνων πατέρων που μέσα από τη ταπεινότητά τους έχουν περάσει, κατά τη συνείδηση του πληρώματος της Εκκλησίας, τη πύλη της αγιότητας, όπως, π.χ. ο π. Πορφύριος ο Καυσοκαλυβίτης, ο οποίος έλεγε για τους επισκέπτες του ότι «νομίζουν ότι ερχόμενοι σε μένα συναντούν έναν άγιο, ενώ εγώ είμαι ο πιο αμαρτωλός», ο π. Παϊσιος, ο οποίος αντιδρούσε στις φωτογραφήσεις που επεδίωκαν μαζί του οι επισκέπτες του λέγοντας «δεν είμαι αξιοθέατο ή μουσείο…», κ.α.Η αγιότητα, υπογράμμισε ο π. Μωϋσής, είναι κοινωνία με τον Πανάγιο Θεό, δεν είναι ανθρώπινο επίτευγμα. Η αγιότητα είναι η αληθινή ισορροπία, η πραγματική υγεία, η ουσιαστική σχέση με τον Θεό. Η υπακοή στην εντολή του να γίνουμε άγιοι όπως είναι Αυτός. Το θέλημα του Θεού είναι ο αγιασμός μας. Αγιότητα σημαίνει ν’ ακολουθείς τον Χριστό και στη Γεσθημανή και στον Γολγοθά…».-
Τον ομιλητή προλόγισε ο πρόεδρος της τοπικής Ενωσης Θεολόγων (παραρτήματος της Πανελλήνιας Ενωσης Θεολόγων) κ. Βασ. Στεργιούλης, ενώ με παρέμβασή του συνεχάρη τον π. Μωϋσή για τη θαυμάσια ομιλία του και ο παρευρισκόμενος στη εκδήλωση σεβασμιώτατος μητροπολίτης Κεντρώας Αφρικής κ. Ιγνάτιος (Μαδενλίδης). Παραβρέθηκαν ακόμη και συνεχάρησαν τον ομιλητή ο πρωτοσύγκελλος της Ιεράς Μητρόπολης Λάρισας πανοσιολογιώτατος αρχιμ. π. Αχίλλιος, ο διευθυντής Β/θμιας εκπαίδευσης (και αντιπρόεδρος της Ενωσης Θεολόγων) κ. Ιωαν. Καραμήτρος, ο πρόεδρος της Χριστιανικής Εστίας κ. Αθαν. Ευσταθίου, ο πρώην πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου κ. Φερ. Νάνης και εκπρόσωποι άλλων τοπικών φορέων.
* Tέλος, ανακοινώθηκε ότι την ερχόμενη Κυριακή, 14 Μαρτίου και ώρα 11.30 π.μ., στην ίδια αίθουσα, η Χριστιανική Εστία διοργανώνει ανοικτή εκδήλωση με θέμα «Η σημασία του δόγματος στους διαλόγους με τους ετεροδόξους για την εν Χριστώ ενότητα» και ομιλητή τον κ. Δημ. Τσελεγγίδη, καθηγητή της Θεολογικής Σχολής του ΑΠΘ.
Tις ιδιαίτερα επίκαιρες για τη περίοδο της Μεγάλης Τεσσαροκοστής που διερχόμαστε και ύψιστες για εμάς τους χριστιανούς αρετές της μετάνοιας και της ταπείνωσης, υπενθύμισε ο γνωστός, λόγιος αγιορείτης μοναχός π. Μωϋσής μιλώντας το απόγευμα του περασμένου Σαββάτου στη εκδήλωση που διοργάνωσε η Ενωση Θεολόγων Λάρισας.....
Αναπτύσσοντας το θέμα «Μετά πάντων των Αγίων» και ενώπιον του πυκνού ακροατηρίου που κατέκλυσε την αίθουσα της Χριστιανικής Εστίας «Ο Απ. Παύλος», ο π Μωϋσής τόνισε ότι κύριος σκοπός της ζωής του ανθρώπου, στη πορεία προς τη σωτηρία, είναι η κατάκτηση της αγιότητας.Είναι η αγιότητα στις μέρες μας εφικτή; Ναι, αλλά χρειάζεται να τηρηθούν κάποιες προϋποθέσεις, τόνισε ο ομιλητής, περιγράφοντας ως τέτοια τη προετοιμασία της ψυχής ώστε να είναι σε θέση να δεχθεί τις κλήσεις της μετανοίας και της ταπείνωσης που αποτελούν την αφετηρία προκειμένου επιτύχουμε τη κατά χάρη θέωσή μας, να ευδοκιμήσει, δηλαδή, εντός μας η αγιωσύνη.
Επικαλούμενος την Αγία Γραφή, την λέγουσα ότι «ο Θεός υπερηφάνοις αντιτάσσεται, ταπεινοίς δε δίδωσι χάριν» (Παροιμ. 3, 34 και Ιακ. 4, 6) ο π. Μωϋσής αναφέρθηκε σε παραδείγματα συγχρόνων πατέρων που μέσα από τη ταπεινότητά τους έχουν περάσει, κατά τη συνείδηση του πληρώματος της Εκκλησίας, τη πύλη της αγιότητας, όπως, π.χ. ο π. Πορφύριος ο Καυσοκαλυβίτης, ο οποίος έλεγε για τους επισκέπτες του ότι «νομίζουν ότι ερχόμενοι σε μένα συναντούν έναν άγιο, ενώ εγώ είμαι ο πιο αμαρτωλός», ο π. Παϊσιος, ο οποίος αντιδρούσε στις φωτογραφήσεις που επεδίωκαν μαζί του οι επισκέπτες του λέγοντας «δεν είμαι αξιοθέατο ή μουσείο…», κ.α.Η αγιότητα, υπογράμμισε ο π. Μωϋσής, είναι κοινωνία με τον Πανάγιο Θεό, δεν είναι ανθρώπινο επίτευγμα. Η αγιότητα είναι η αληθινή ισορροπία, η πραγματική υγεία, η ουσιαστική σχέση με τον Θεό. Η υπακοή στην εντολή του να γίνουμε άγιοι όπως είναι Αυτός. Το θέλημα του Θεού είναι ο αγιασμός μας. Αγιότητα σημαίνει ν’ ακολουθείς τον Χριστό και στη Γεσθημανή και στον Γολγοθά…».-
Τον ομιλητή προλόγισε ο πρόεδρος της τοπικής Ενωσης Θεολόγων (παραρτήματος της Πανελλήνιας Ενωσης Θεολόγων) κ. Βασ. Στεργιούλης, ενώ με παρέμβασή του συνεχάρη τον π. Μωϋσή για τη θαυμάσια ομιλία του και ο παρευρισκόμενος στη εκδήλωση σεβασμιώτατος μητροπολίτης Κεντρώας Αφρικής κ. Ιγνάτιος (Μαδενλίδης). Παραβρέθηκαν ακόμη και συνεχάρησαν τον ομιλητή ο πρωτοσύγκελλος της Ιεράς Μητρόπολης Λάρισας πανοσιολογιώτατος αρχιμ. π. Αχίλλιος, ο διευθυντής Β/θμιας εκπαίδευσης (και αντιπρόεδρος της Ενωσης Θεολόγων) κ. Ιωαν. Καραμήτρος, ο πρόεδρος της Χριστιανικής Εστίας κ. Αθαν. Ευσταθίου, ο πρώην πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου κ. Φερ. Νάνης και εκπρόσωποι άλλων τοπικών φορέων.
* Tέλος, ανακοινώθηκε ότι την ερχόμενη Κυριακή, 14 Μαρτίου και ώρα 11.30 π.μ., στην ίδια αίθουσα, η Χριστιανική Εστία διοργανώνει ανοικτή εκδήλωση με θέμα «Η σημασία του δόγματος στους διαλόγους με τους ετεροδόξους για την εν Χριστώ ενότητα» και ομιλητή τον κ. Δημ. Τσελεγγίδη, καθηγητή της Θεολογικής Σχολής του ΑΠΘ.
1 σχόλιο:
Συγχαρητήρια στο εκλεκτό προεδρείο της Ένωσης θεολόγων Λάρισας (κ. Στεργιούλης, κ.Ανδρεόπουλος κ.α.) που πραγματοποιούν τόσο ενδιαφέρουσες χριστιανικές εκδηλώσεις για τους πραγματικούς θεολόγους.
Δημοσίευση σχολίου