ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΜΟΥ ΣΤΗΝ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ
ΜΕΛΩΝ ΤΟΥ «ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ZEITGEIST»
Κυριακή 12 Δεκεμβρίου 2010. Σε αίθουσα της σχολής Θετικών Επιστημών Α.Π.Θ.
Πολλοί άνθρωποι μου είχαν μιλήσει για το Zeitgeist. Μορφωμένοι και άνθρωποι των επιστημών, φοιτητές και άνθρωποι με κρίση. Είχαν δει την ταινία αυτή και μου έλεγαν πως η πίστη των Χριστιανών είναι μία πλάνη, ένα λάθος του παρελθόντος. Πως αυτή η ταινία αποκάλυπτε την αλήθεια για την πίστη αυτή. Πως υπήρχαν πολλοί «χριστοί». Πως πολλοί πέθαναν και αναστήθηκαν, όπως ο Ιησούς Χριστός που πιστεύουν οι Χριστιανοί. Πως όλη η πίστη των Χριστιανών βασίζεται στην αστρολογία. Και γενικά, πως όλη η αλήθεια για αυτήν την πίστη- που έδωσαν εκατομμύρια άνθρωποι το αίμα τους ανά τους αιώνες- βρίσκεται εν ολίγοις σε αυτό το «ντοκιμαντέρ»....
Η αλήθεια ήταν όμως διαφορετική. Με λίγη απλή αναζήτηση στο ίντερνετ μπορεί κάποιος να αρχίσει να αντιλαμβάνεται το μέγεθος της απάτης. Υπάρχει ειδική μελέτη με τίτλο «Άνθρωποι και ιδέες πίσω από την ταινία zeitgeist» (http://www.impantokratoros.gr/zeitgeist.el.aspx) που προκαλεί θαυμασμό για το πόσες ανακρίβειες, πόσες αλλοιώσεις, πόσα οφθαλμοφανή ψέματα έχει αυτή η ταινία που λέγεται Zeitgeist.
Οι άνθρωποι που ήξερα μόλις ενημερώθηκαν άρχισαν να αλλάζουν. Και οι ίδιοι δεν πίστευαν πόσο εύκολα πείστηκαν. Η δύναμη της εικόνας είναι πραγματικά μεγάλη. Δεν μπορούσαν να καταλάβουν πώς είναι δυνατόν τόσο προκλητικά ψέματα να μπορούν να προβάλλονται.
Στον δρόμο της Θεσσαλονίκης βρήκα μία αφίσα που διαφήμιζε την συνάντηση των ανθρώπων που υποστηρίζουν ότι αποτελούν το κίνημα «Zeitgeist». Αποφάσισα να πάω και να τους συναντήσω. Έτσι, λοιπόν, με πνεύμα υπεράσπισης της Πίστεως που τόσο πολύ πάσχισε η ταινία αυτή να αναιρέσει, βρέθηκα στην συνάντηση τους. Έλαβε χώρα σε αίθουσα της σχολής Θετικών Επιστημών στις 12/12.
Στη συνάντηση αυτή, προς έκπληξη μου, δεν αναφέρθηκαν καθόλου οι άνθρωποι αυτοί κατά τις 2 ώρες που μιλήσουν, ούτε στον Χριστιανισμό, ούτε στο θέμα των θρησκειών γενικότερα. Μιλούσαν μόνο για την κρίση, την οικονομία, το όραμα τους για ένα καινούργιο και καλύτερο αύριο.
Στο τέλος αποφάσισα να πάρω τον λόγο και να μιλήσω. Άρχισα, λοιπόν, με απολογητική διάθεση να μιλάω για τις θέσεις της ταινίας «Zeitgeist». Πρώτα από όλα τους είπα ποιος είμαι και τι πιστεύω. Τους είπα πως πιστεύω στον Χριστό. Το έκανα αυτό γιατί ήθελα να είμαι ειλικρινής και τίμιος απέναντί τους. Να ξέρουν αυτός που τους μιλάει τι πιστεύει, τι πρεσβεύει, όχι να κρύβομαι πίσω από κάποιες θέσεις με υπονοούμενα ή ψέματα.
Άρχισα να μιλάω για τα δεδομένα της ταινίας και πως αυτά αναιρούνται. Πως αν κανείς ψάξει λίγο θα βρει και μόνος του πολλές αποδείξεις περί αυτού. Λίγο με την ιστορία των θεοτήτων που επικαλούνται, λίγο με βασικές γνώσεις αστρονομίας που κάποιος μπορεί να έχει. Τους παρακάλεσα να με αμφισβητήσουν. Τους παρακάλεσα να ψάξουν και αυτοί να δουν αν οι θέσεις που εκφράζω είναι σωστές ή λάθος. Γιατί δεν ήθελα να παρουσιαστώ ως αυθεντία. Δεν πήγα εκεί ως αλάνθαστος ή φανατικός πιστός με παρωπίδες.
Η απάντηση τους ήρθε ως κεραυνός εν αιθρία:
«Μα, παιδί μου, εμείς δεν είμαστε ενάντια σε καμία θρησκεία, δεν ήρθαμε εδώ για να τις καταργήσουμε ή να τις αμφισβητήσουμε»!!!
Μάλιστα μία κυρία μου είπε: «Έχουμε και πιστούς που έρχονται στις συναντήσεις μας»!!!! Μα καλά- σκέφτηκα- τι μου λένε αυτοί οι καλοί μου άνθρωποι; Μήπως είχα πάει σε λάθος συνάντηση;!
«Μα καλά στην ταινία Zeitgeist δεν αναφέρονται όλα αυτά για τα οποία μιλάω;», ρώτησα. «Ναι», μου απάντησαν, «αλλά στην πρώτη. Στην δεύτερη, το Zeitgeist Addedum δεν αναφέρει τίποτα για τον Χριστιανισμό! Δεν έχουμε πρόβλημα με την Πίστη. Ίσα ίσα θέλουμε όλους τους ανθρώπους που θέλουν να αλλάξουν τον κόσμο αυτόν να έρθουν μαζί μας. Πιστοί και άπιστοι, μουσουλμάνοι και βουδιστές»!
Με ρώτησαν μετά: «Μα καλά την δεύτερη ταινία δεν την είδες; Μόνο στην πρώτη αναφέρονταν αυτά. Ο ίδιος ο σκηνοθέτης είπε πως η πρώτη ταινία ήταν ένα προϊόν ενθουσιασμού, μετά αναίρεσε τις θέσεις του. Έχει και συνέντευξη του, δες την»!
Κεραυνός εν αιθρία, σκέφτηκα. Τζάμπα μιλούσα τόση ώρα, προσπαθώντας να αναιρέσω τις θέσεις που από μόνοι τους ήδη αναιρούν.
«Δηλαδή δεν έχετε πρόβλημα με τους Χριστιανούς;», ρώτησα. «Φυσικά και όχι, εμείς καλούμε τους πάντες», μου απάντησαν.
Ε, λοιπόν είχαν δίκιο μόνο για ένα πράγμα. Δεν είχα δει την ταινία Zeitgeist Addedum. Όλα τα υπόλοιπά όμως ήταν ένα ψέμα! Όταν την είδα κατάλαβα πως είτε συνειδητά είτε ασυνείδητα μου λέγανε Ψ Ε Μ Α Τ Α. Πάλι στο Zeitgeist Addedum αναφέρονταν στην υποτιθέμενη «απόδειξη» της απάτης του Χριστιανισμού που είχε ήδη συντελεστεί στην πρώτη ταινία. Πάλι τα ίδια. Πως οι θρησκείες γενικά είναι ένα προϊόν άγνοιας του κόσμου. Βέβαια επιτίθενται μόνο στον Χριστιανισμό με ψευδο-επιχειρήματα, ενώ ταυτόχρονα βάζουν αποσπάσματα από τον Κρισναμούρτι, έναν γκουρού των γκουρού που πολλά πράγματα μπορεί να ήταν, όχι όμως επιστήμονας. Με λίγα λόγια όλες οι θρησκείες λάθος, ο δε Χριστιανισμός μία απάτη οφθαλμοφανή αλλά ο γκουρού Κρισναμούρτι, που και αυτός υπόκειται στον χώρο των θρησκειών, αυθεντία! Μία ασυναρτησία άνευ προηγουμένου. Ή μάλλον με μοναδικό προηγούμενο το πρώτο επεισόδιο της ταινίας «Zeitgeist».
Αυτοί οι άνθρωποι, λοιπόν, έκαναν ένα από τα δύο: Είτε δεν είχαν δει ποτέ σοβαρά την ταινία αυτή και δεν ήξεραν τι πίστευαν, είτε- το χειρότερο- λέγανε στυγνά ψέματα.
Δηλαδή, όσοι είχαν δει το Zeitgeist Addedum- που πιστεύω πως κάποιος από το κίνημα «ZEITGEIST» θα υπήρχε που θα το είχε δει- έκαναν ακριβώς το αντίθετο από αυτό που έκανα εγώ. Τους δήλωσα ξεκάθαρα: «Κύριοι είμαι Χριστιανός, πιστεύω στον Χριστό». Αυτοί, ενώ πιστεύουν πως ο Χριστιανισμός είναι μία πλάνη, μου είπαν: «Παιδί μου δεν έχουμε πρόβλημα!». Αντί να μου πουν: «Χριστιανέ μου, εμείς δεν πιστεύουμε. Είσαι πλανεμένος εσύ και όλοι οι όμοιοι σου», μου λέγανε πως δεν έχουν και κανένα πρόβλημα με την Πίστη! Αυτή είναι η ειλικρίνεια που θέλουν ο καινούργιος κόσμος τους να βασιστεί; Μα εδώ λένε ξεκάθαρα ψέματα, γιατί να λένε αλήθεια στα υπόλοιπα: για την αγαθότητα των προθέσεων τους, την ειρήνη και την ευημερία που υπόσχονται κλπ.;
Γιατί πολύ απλά δεν λένε την αλήθεια. Φαίνεται ξεκάθαρα πως στα απλά στελέχη τους υπάρχει πλήρης άγνοια ή δόλος ενώ στα πιο συνειδητά υπάρχουν και τα δύο.
Η τακτική αυτή της πλάγιας και ανέξοδης λύσης της δήθεν παρεξήγησης είναι μία κλασική τακτική όλων των ανατολικοφερμένων, νεοεποχήτικων ρευμάτων. Το «όχι, δεν είμαστε εναντίον του Χριστιανισμού» είναι πολύ πιο ευάρεστο στο ευρύ κοινό από την αλήθεια των πιστεύω τους. Το μασκάρεμα αυτό δίνει μία αίσθηση ανοιχτόμυαλου φρονήματος που ελκύει τους ευκολόπιστους και απλούς. Είναι ένα ύπουλο μέσο που κρύβει την αλήθεια της δογματικής της πίστης των Zeitgeist-ών. Το ψέμα κάνει το δόλωμα πιο προσιτό για να τσιμπήσουν τα νέα μέλη.
Αντίθετα βλέπει κανείς στον Ορθόδοξο Χριστιανισμό κάτι το ξεκάθαρο. Πίστη που δεν κρύβεται για να γίνει αρεστή σε κάποιον. Ως έχει δίνεται σ’ όλον τον κόσμο, στον ολιγογράμματο αλλά και στον απαιτητικό επιστήμονα, στον κάθε αμαρτωλό αλλά και στους Αγίους. Δεν καλλωπίζεται η Αλήθεια για να γίνει αρεστή, ούτε για να κερδίσει παραπάνω υποστηρικτές-πιστούς.
Μαθαίνει κανείς την Αλήθεια στον Χριστιανισμό και μετά επιλέγει. «Ὅστις θέλει ὀπίσω μου ἐλθεῖν, ἀπαρνησάσθω ἑαυτόν καί ἀράτω τόν σταυρόν αὐτοῦ καί ἀκολουθήτω μοι» (Μάρκ. η΄ 34). Η ειλικρίνεια αυτή χαρακτηρίζεται φανατισμός από την πλευρά των Zeitgeist-ών. Αντίθετα το ψέμα της δήθεν δεκτικότητας λαμβάνεται ως απόδειξη της ανωτερότητας των πιστεύω τους.
Το «όχι, δεν έχουμε πρόβλημα με τον Χριστιανισμό» στην πραγματικότητα ήταν «ΝΑΙ, φυσικά και έχουμε μεγάλο πρόβλημα με τον Χριστιανισμό. Αλλά δεν μας συμφέρει να το πούμε γιατί κατηγορούμε τους Χριστιανούς για στενόμυαλους και φανατικούς, ενώ εμείς θέλουμε να φαινόμαστε ανοιχτοί και δεκτικοί, ακόμα και αν δεν είμαστε».
Ο.Γ. Πτυχιούχος Πολυτεχνείου ΑΠΘ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου