«ΚΑΘΑΡΙΣΩΜΕΝ ΕΑΥΤΟΥΣ ΑΠΟ ΠΑΝΤΟΣ ΜΟΛΥΣΜΟΥ»
Γράφει ο Πρωτοπρεσβύτερος Διονύσιος Τάτσης
Δέν πρέπει νά τρέφουμε ψευδαισθήσεις καί νά ἰσχυριζόμαστε ὅτι ὅλοι οἱ χριστιανοί ἔχουν τήν καλή προαίρεση καί ἀγωνίζονται, γιά τήν τήρηση τῶν ἐντολῶν τοῦ Θεοῦ. Δυστυχῶς, ἕνα μεγάλο ποσοστό εἶναι μόνο κατ᾽ ὄνομα χριστιανοί. Βαφτίστηκαν σέ μικρή ἡλικία, ἄκουσαν ἐλάχιστα γιά τή θρησκεία στά σχολεῖα καί ἀπό ἐκεῖ καί πέρα ζοῦν ἀποξενωμένοι ἀπό τήν Ἐκκλησία, δίχως πίστη στό Χριστό καί δίχως προσδοκία αἰώνιας ζωῆς. Πολλοί μάλιστα ἀπό αὐτούς γίνονται ἀρνητές τῆς Ὀρθοδόξου Πίστεως καί διῶκτες τῆς Ἐκκλησίας καί τῶν κληρικῶν της. Ἀνάμεσα σέ αὐτούς τούς ἀνθρώπους ζοῦν καί οἱ συνειδητοί χριστιανοί, οἱ ὁποῖοι πικραίνονται ἀπό τό ἦθος καί τίς ἐκδηλώσεις τῶν ἀδελφῶν τους. Νιώθουν ὅτι τό περιβάλλον τῆς κοινωνίας τούς εἶναι ξένο καί ἐλάχιστα τούς ἐνδιαφέρει. Δέν ξεχνοῦν ὅμως ὅτι οἱ ἴδιοι πρέπει νά ἔχουν ἐντελῶς διαφορετική στάση καί συμπεριφορά. Παράλληλα πρέπει νά δίνουν τή χριστιανική τους μαρτυρία, ὄχι μόνο μέ τούς λόγους τους, ἀλλά κυρίως καί προπαντός μέ τά ἔργα τους. Οἱ λόγοι εἶναι εὔκολοι, ἀλλά δέν εἶναι πειστικοί. Τά ἔργα εἶναι δύσκολα, ἀλλά πείθουν τούς καλοπροαίρετους καί ἀποστομώνουν τούς ἐπικριτές τῶν χριστιανῶν...
Ὁ Ἀπόστολος Παῦλος ὀνομάζει τούς χριστιανούς «ναό τοῦ ζωντανοῦ Θεοῦ» γι᾽ αὐτό καί τούς προτρέπει «νά καθαρίσουν τόν ἑαυτό τους ἀπό καθετί πού μολύνει τό σῶμα καί τήν ψυχή. Ἄς ζήσουν ἁγία ζωή μέ φόβο Θεοῦ». Μόνο ὁ ἀληθινός χριστιανός θέτει τά πάντα στήν ὑπηρεσία τοῦ Χριστοῦ καί προσπαθεῖ νά εἶναι ὠφέλιμος στήν κοινωνία, χωρίς νά περιμένει τήν παραμικρή ἀνταπόδοση. Τοῦ ἀρκεῖ ἡ ἱκανοποίηση τῆς προσφορᾶς.
Ὁ Ἀπόστολος Παῦλος ὀνομάζει τούς χριστιανούς «ναό τοῦ ζωντανοῦ Θεοῦ» γι᾽ αὐτό καί τούς προτρέπει «νά καθαρίσουν τόν ἑαυτό τους ἀπό καθετί πού μολύνει τό σῶμα καί τήν ψυχή. Ἄς ζήσουν ἁγία ζωή μέ φόβο Θεοῦ». Μόνο ὁ ἀληθινός χριστιανός θέτει τά πάντα στήν ὑπηρεσία τοῦ Χριστοῦ καί προσπαθεῖ νά εἶναι ὠφέλιμος στήν κοινωνία, χωρίς νά περιμένει τήν παραμικρή ἀνταπόδοση. Τοῦ ἀρκεῖ ἡ ἱκανοποίηση τῆς προσφορᾶς.
1 σχόλιο:
Ορθές παρατηρήσεις.
Δημοσίευση σχολίου