14/9/11

Ιωάννης Τάτσης, Αλλοίωση του μαθήματος των Θρησκευτικών μέσω νέων προγραμμάτων σπουδών

Αλλοίωση του μαθήματος των Θρησκευτικών μέσω νέων προγραμμάτων σπουδών
του Ιωάννη Τάτση, Θεολόγου
Δόθηκαν στη δημοσιότητα από το Υπουργείο Παιδείας τα νέα Προγράμματα Σπουδών που θα εφαρμοστούν πιλοτικά σε 21 Νηπιαγωγεία, 96 Δημοτικά και 68 Γυμνάσια όλης της χώρας. Τα νέα προγράμματα που αφορούν στο μάθημα των Θρησκευτικών αποτελούν μία πραγματικά αρνητικότατη έκπληξη για όσους διδάσκουμε το μάθημα στα σχολεία και παρακολουθούμε από κοντά τις εξελίξεις γύρω από το χαρακτήρα του μαθήματος. Στα προγράμματα αυτά ενσωματώνονται όλες οι νεωτεριστικές απόψεις ομάδας Θεολόγων που τα τελευταία χρόνια σχεδιάζει την αλλαγή του περιεχομένου του μαθήματος με αποβολή του καθαρά ορθόδοξου χριστιανικού χαρακτήρα του και το «άνοιγμά» του στις άλλες ομολογίες και θρησκείες. Ακόμη χειρότερα, το μάθημα όπως περιγράφεται στα νέα προγράμματα μοιάζει μάλλον με κοινωνιολογία της θρησκείας, εξετάζει τα εξωτερικά στοιχεία των θρησκειών, προσεγγίζει μόνο το φλοιό και αδιαφορεί για την ουσία και το περιεχόμενο της χριστιανικής πίστης...

Αναλυτική κριτική στο περιεχόμενο των προγραμμάτων αυτών θα χρειαζόταν πολύ χώρο, κάτι που ξεπερνά το σκοπό αυτού του άρθρου. Είναι πάντως χαρακτηριστικό ότι από το πρόγραμμα σπουδών για τα Θρησκευτικά του Γυμνασίου απουσιάζει η σε βάθος μελέτη της Παλαιάς και Καινής Διαθήκης για τις οποίες μέχρι σήμερα αφιερώνεται η ύλη της Α΄ και Β΄ τάξης του Γυμνασίου. Αντί αυτών εισάγεται η εξέταση «σύγχρονων» θεμάτων. Έτσι για παράδειγμα οι μαθητές της Β΄ Γυμνασίου θα μελετούν ενότητες όπως “Εμείς και οι «άλλοι» (4 δίωρα)” ή “Διάσπαση και αντιπαλότητα στις θρησκείες (5 δίωρα)”. Λόγω μάλιστα της ριζικής αλλαγής του περιεχομένου του μαθήματος τα μέχρι σήμερα διδασκόμενα βιβλία Θρησκευτικών δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες του νέου προγράμματος σπουδών και, παρόλο που η οικονομική κρίση δεν επέτρεψε την συγγραφή νέων βιβλίων, προτείνεται η χρησιμοποίηση ενοτήτων από διάφορα διδακτικά εγχειρίδια Γυμνασίου και Λυκείου ή και η χρήση άλλων πηγών συναφών προς τη νέα προβληματική του μαθήματος. Με απλούστερα λόγια, στα σχολεία που φέτος πιλοτικά θα εφαρμόσουν τα νέα προγράμματα σπουδών, δεν θα διδαχθούν τα βιβλία Θρησκευτικών που διδάσκουμε όλοι στα σχολεία μας αλλά μία ύλη που βρίσκεται διάσπαρτη σε διάφορα εγχειρίδια και εξυπηρετεί λίγο ή περισσότερο το νέο προσανατολισμό του μαθήματος.

Τα πράγματα είναι πολύ σοβαρά και θα γίνουν ακόμη σοβαρότερα αν τελικά το νέο πρόγραμμα σπουδών για τα Θρησκευτικά επεκταθεί σε όλα τα σχολεία της χώρας ή, κάποια στιγμή, γίνει η συγγραφή νέων βιβλίων που θα ακολουθούν το πρόγραμμα αυτό. Θα πρόκειται για το τέλος της ορθόδοξης χριστιανικής παιδείας των μαθητών της Ελλάδος και την πλήρη μετατροπή του μαθήματος σε ένα άοσμο θρησκειολογικό – κοινωνιολογικό μάθημα, εργαλείο στο εργοστάσιο παραγωγής πολιτών με πανθρησκειακή νεοεποχίτικη συνείδηση. Ένα τέτοιο μάθημα Θρησκευτικών δεν θα διδάσκει τη χριστιανική ορθόδοξη πίστη, δεν θα κατηχεί τους ορθόδοξους μαθητές στην πίστη των Πατέρων μας αλλά, με πρωτοβουλία ψευτοθεολόγων που αυτοανακηρύχτηκαν πολέμιοι του κατηχητικού μαθήματος, θα οδηγεί σε αλλοίωση της ορθόδοξης συνείδησης των μαθητών.

Αναμένουμε την αντίδραση των καθηγητών των Θεολογικών Σχολών, της Πανελλήνιας Ένωσης Θεολόγων, των Θεολόγων των σχολείων αλλά και της Διοικούσας Εκκλησίας μπροστά στην απροκάλυπτη αλλοίωση του θρησκευτικού μαθήματος που επιχειρείται και για την οποία ευθύνονται όχι χριστιανομάχοι πολιτικοί αλλά νεωτεριστές θεολόγοι, με πρωτεργάτες τους θεολόγους του ΚΑΙΡΟΥ που συμμετείχαν ενεργά στη σύνταξη των προγραμμάτων αυτών αλλά και τον Σύμβουλο Θεολόγων του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, αφού όπως αναφέρεται ήδη στην πρώτη σελίδα των προγραμμάτων «το έργο έχει παραχθεί με ευθύνη του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου». Είναι καιρός να σταθούμε όλοι απέναντι στις ευθύνες μας για τη χριστιανική παιδεία των παιδιών μας και να ξεκαθαρίσουμε τη στάση μας απέναντι σε πρόσωπα, συνεργάτες και φίλους.

Και κάτι τελευταίο. Στις μέρες μας που η οικονομική κρίση βαθαίνει συνεχώς, κάποιοι Θεολόγοι συνεχίζουν να δρέπουν τους πλούσιους καρπούς των ευρωπαϊκών προγραμμάτων (ΕΣΠΑ) για τη μεγάλη τους προσφορά στην αλλοίωση της χριστιανικής παιδείας των νέων μας. Ως γνωστόν οι «χρημάτων ερασταί» εκτελούν έργο προδοσίας.

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Αξιοπρόσεκτο πολύ το κείμενο αυτό. Να διαβαστεί απο ΟΛΟΥΣ.

Κ.

thriskeftika είπε...

Δείτε τα νέα Προγράμματα σπουδών για τα Θρησκευτικά στο (4) πατώντας ΕΔΩ:

http://digitalschool.minedu.gov.gr/info/newps.php

Μπορείτε να δείτε τις προηγούμενες δημοσιεύσεις του ιστολογίου μας πατώντας το Παλαιότερες αναρτήσεις (δείτε δεξιά)