Βολές κατά του υπουργείου Παιδείας από τους γονείς που αναγκάζονται να πληρώνουν από την τσέπη τους από 1.000 μέχρι και 10.000 ευρώ
Της ΝΑΝΤΙΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΟΥ
Τουλάχιστον 340 μαθητές με προβλήματα όρασης που φοιτούν σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης διανύουν τη σχολική χρονιά χωρίς ειδικά βιβλία και χωρίς καμία προοπτική να τα προμηθευτούν.
Το τυπογραφείο όπου εκδίδονταν τα βιβλία τους με την ειδική γραφή κλείνει τους επόμενους μήνες, ενώ με απόφαση του υπουργείου Παδειας εξέδωσε μόνον τα βιβλία της Γ' Λυκείου.
Γονείς αμβλυώπων υπογραμμίζουν ότι αν και το υπουργείο τούς ενημέρωσε ότι το Ινστιτούτο Διαχείρισης Πληροφορικής «Διόφαντος» θα εκδώσει τα βιβλία τους, εντούτοις ο υπεύθυνος του έργου το διέψευσε. «Μας είπε ότι η υπουργική απόφαση αφορά μόνο στα κοινά βιβλία και δεν συμπεριλαμβάνει τα δικά μας» υπογραμμίζει η Ανθούλα Δούπη, πρόεδρος του πανελληνίου συλλόγου γονέων και κηδεμόνων ατόμων με σοβαρά προβλήματα όρασης «ΗΡΑ»...
Ο διευθυντής Ειδικής Αγωγής του υπουργείου Παιδείας, κ. Γεώργιος Αλεβίζος, τους διαβεβαίωσε ότι θα κάνει ό,τι είναι δυνατόν προκειμένου να εκδοθεί νέα απόφαση που να συμπεριλαμβάνει και τα βιβλία αμβλυώπων αλλά θα αφορά το επόμενο σχολικό έτος 2012-2013.
«Οσο για τη φετινή χρονιά, μας είπε να κάνουμε ό,τι μπορούμε μόνοι μας. Αυτό σημαίνει ότι οι γονείς είναι υποχρεωμένοι προκειμένου να έχουν τα παιδιά τους βιβλία για φέτος να πληρώσουν για την έκδοσή τους από 1.000 έως 10.000 ευρώ έκαστος ανάλογα με τη σχολική τάξη του μαθητή. Ετσι αναζητούμε μέσω γνωστών βιβλία για τα παιδιά μας» τονίζει ο Σπήλιος Παυλόπουλος, ταμίας του συλλόγου.
Οπως λένε οι γονείς, προσπαθούν δύο χρόνια, ματαίως, να συναντήσουν την υφυπουργό Παιδείας κ. Εύη Χριστοφιλοπούλου. «Είναι άβατο εκεί, δεν μας δέχονται», υποστηρίζουν.
Επιπλέον τα βιβλία μαθηματικών των παιδιών με τύφλωση τροποποιούνται σε κωδικό ανάγνωσης της προηγούμενης δεκαετίας (Μελισανίδη), και όχι στη σύγχρονη εκδοχή του (ΝΕΜΕΘ), γιατί δεν υπάρχει η απαιτούμενη τεχνογνωσία.
Τεράστια είναι τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά με προβλήματα όρασης και στα πιλοτικά σχολεία, τα οποία ιδρύθηκαν με μότο «Πρώτα ο μαθητής». Οπως τονίζει η Νεκταρία Ξοχάκη, πρόεδρος του Παγκρήτιου Συλλόγου παιδιών με προβλήματα όρασης και μέλος διοικητικού συμβουλίου του Πανελληνίου Συλλόγου, «στο μάθημα της πληροφορικής λειτουργούν χωρίς κατάλληλο εξοπλισμό, δηλαδή πρόγραμμα μεγέθυνσης και ομιλίας, με αποτέλεσμα αυτές τις ώρες τα παιδιά να περιφέρονται ή να κάνουν κάτι άσχετο με την πληροφορική».
Δεν υπάρχει μεγέθυνση στα βιβλία ξένων γλωσσών. Ετσι αναγκάζονται οι γονείς να μεγεθύνουν το υλικό με δικά τους έξοδα σε κόλλες Α3. Ενώ προβλέπονται τρεις ώρες εβδομαδιαίως φιλαναγνωσία, δεν υπάρχουν βιβλία εξωσχολικά σε γραμματοσειρά 18 και 28 bold. Στα μαθήματα μουσικής, θεατρικής και φυσικής αγωγής δεν υπάρχουν τροποποιήσεις των βιβλίων εφόσον αυτά θεωρούνται δευτερεύοντα μαθήματα». Τέλος, σε διαδικασία παγώματος βρίσκεται και το μέτρο της παράλληλης στήριξης των παιδιών με δυσκολίες που φοιτούν σε γενικά σχολεία. Εκπαιδευτικοί που συνοδεύουν και στηρίζουν τους μαθητές μέσα στις τάξεις δεν υπάρχουν, με αποτέλεσμα γονείς να αναγκάζονται να στηρίζουν οι ίδιοι τα παιδιά τους μέσα στις τάξεις.
*Το τυπογραφείο που εδρεύει στο Αγρίνιο ξεκίνησε με πρωτοβουλία ενός δασκάλου και μιας μαθήτριας με μειωμένη όραση και λειτουργεί αποκλειστικά για εκτυπώσεις αμβλυώπων. Λειτούργησε για δέκα χρόνια με τη συνδρομή ειδικών δασκάλων. Τον περασμένο Δεκέμβριο το υπουργείο χορήγησε τις τελευταίες 100 χιλιάδες ευρώ.
«Για τον Γεώργιο Βουγιουκλίδη και τους 15 δασκάλους που δούλευαν στο τυπογραφείο δεν υπήρχε οχτάωρο. Εργάζονταν επί 24ώρου βάσεως για να τροποποιήσουν, να εκτυπώσουν, να βιβλιοδέσουν για τα παιδιά μας» τονίζει η Ανθούλα Δούπη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου