24/1/12

Πορίσματα ἡμερίδος γιά τήν αἰτία καί τίς προτάσεις ὑπερβάσεως τῆς κρίσεως

Ἑστία Πατερικῶν Μελετῶν στά πλαίσια τῶν σκοπῶν της ὀργάνωσε ἡμερίδα μέ θέμα: «Τά αἴτια τῆς «κρίσεως» στήν Ἑλλάδα καί προτάσεις γιά τήν ὑπέρβασή της» καί κατέληξε στά ἀκόλουθα πορίσματα - συμπεράσματα.
Ἡ παροῦσα κρίση εἶναι πολύπλευρη καί ἔχει βαθειές ρίζες καί αἴτια. Μιά ἐπιφανειακή θεώρησή της δέν ἀποκαλύπτει τήν οὐσία της καί δέν βοηθεῖ σέ προτάσεις γιά ὑπέρβασή της. Ἡ κρίση εἶναι πολιτική, οἰκονομική, ἐθνική, πολιτιστική, πνευματική μέ ὅ,τι σημαίνει αὐτό γιά τόν ὀρθόδοξο Ἕλληνα.
Ἐν πρώτοις ἡ Ἑλλάδα διακρίνεται γιά τόν πολιτισμό της, πού διαμορφώθηκε ὡς ἑλληνορθόδοξος μέ τήν καταλυτική συμβολή τῶν ἁγίων Πατέρων τῆς Ἐκκλησίας.
Οἱ Πατέρες προσέλαβαν τόν ἀρχαῖο ἑλληνικό πολιτισμό (γλῶσσα, φιλοσοφία καί τέχνη) καί τόν καθάρισαν ἀπό τήν παγανιστική προοπτική του. Τοῦ ἔδωσαν τή χάρη τοῦ Χριστοῦ. Τόν προσέφεραν στήν κοινωνία πού ὀργανώθηκε κοινοτικά ὡς Σῶμα Χριστοῦ καί παρήγαγε πολιτισμό θεανθρώπινο πού ὁδηγεῖ τόν ἄνθρωπο στό ὑπέρ φύση, στή θέωση. Ἡ σταδιακή ἀπομάκρυνση ἀπό τήν ἑλληνορθόδοξη νηπτική παράδοση καί ἡ διείσδυση ξένων προτύπων νόθευσε τόν πολιτισμό καί ἀλλοίωσε τίς ἀνθρώπινες σχέσεις, ὁδηγώντας τήν Ἑλλάδα σέ πολιτιστική, πνευματική καί οἰκονομική ἐξάρτηση.
Ἡ οἰκονομική κρίση, ὅπως ἐμφανίστηκε ἀκαριαῖα, εἶναι ἀναμφισβήτητα τεχνητή καί μοιάζει νά στοχεύει μετά τήν ἐγκαθίδρυση μιᾶς κοινοβουλευτικῆς δικτατορίας ὄχι στήν ἐξό¬φληση τῶν δανειστῶν, ἀλλά στήν ἐξαθλίωση, τήν ἐξαχρείωση καί τήν ὑποδούλωση τῶν Ἑλλήνων σέ ξένα ἄδηλα κέντρα καί στήν ἔνταξη τῆς Ἑλλάδος καί τῶν Ἑλλήνων σέ μιά παγκόσμια κυβέρνηση, ὅπως τό ζητοῦν ὅλοι οἱ δοτοί ἡγέτες τῶν μεγάλων κρατῶν. Ἡ πορεία πρός τήν ὑποδούλωση αὐτή ἔχει ξεκινήσει πρίν ἀκόμη ἀπό τήν ἀπελευθέρωση ἀπό τόν τουρκικό ζυγό, μέ τόν διαρκῆ δανεισμό ἀπό ξένους τοκογλύφους καί τήν κακοδιαχείριση ἀπό δωσίλογες κυβερνήσεις. Τό Δ.Ν.Τ. εἶναι ὁ μεταλλαγμένος Διεθνής Οἰκονομικός Ἔλεγχος πού στράγγιζε κάθε δημόσιο ἔσοδο τῆς πατρίδος μας. Τό τωρινό φοβερό χρέος τοῦ Ἑλληνικοῦ κράτους πρός τίς Τράπεζες, ὅπως τονίστηκε, δέν εἶναι πραγματικό, ἀλλά ἐξογκωμένο τόσο πού εἶναι ἀδύνατο νά ἐξοφληθεῖ χωρίς τήν παραχώρηση τοῦ παντοειδοῦς ἐθνικοῦ πλούτου, τῶν παραθεριστικῶν κέντρων καί τῶν μνημείων μας.
Μέσα στά πλαίσια τῆς ἀνασφάλειας καί τῆς καταθλίψεως πού δημιουργεῖ ἡ κρίση καί φέρνει τόν καθένα σέ σκοτισμό καί ἀπόγνωση ἐμφανίζονται καί ἄλλες παράμετροι - στοχεύσεις τῶν σκοτεινῶν κέντρων, ὅπως ἡ λεγόμενη ἠλεκτρονική διακυβέρνηση, πού μέ τό δέλεαρ τῆς «ἐξυπηρετήσεως» παγι¬δεύει τήν θεόσδοτη ἐλευθερία τοῦ ἀνθρώπου. Ἡ φυσική ἀπόληξη τῆς Η.Δ., ἡ ἐπαπειλούμενη «Κάρτα τοῦ Πολίτη» μέ τό microchip, ἀποτελεῖ ἕνα ἐπικίνδυνο ἐργαλεῖο ἐξανδραποδισμοῦ τοῦ ἀνθρώπου, ἐλέγχου, χειραγωγήσεως καί φυσικῆς παρακολουθήσεως. Ἐκτός ἀπό αὐτή πού ἴσως ἀποτελεῖ τήν ἀπώτερη στόχευση τῶν νεοταξικῶν κέντρων, πρόκληση γιά τή ζωή καί τήν ἀξιοπρέπεια τοῦ ἀνθρώπου ἀποτελεῖ ἡ διά νόμου στανική ἀφαίρεση ζωτικῶν ὀργάνων πρός μεταμόσχευση, ἐνῷ μέ τήν ἀθρόα λαθρομετανάστευση ἐπιδιώκεται ἡ σταδιακή ἀλλοίωση τῆς πληθυσμιακῆς συνθέσεως, πού θά διευκολύνει ἀκόμη περισσότερο τήν ὑποταγή τῶν Ἑλλήνων στά κελεύσματα τῆς Νέας Τάξεως. Πρός τήν ἴδια κατεύθυνση κινεῖται καί ὁ ἐσχάτως καλλιεργούμενος νεοοθωμανισμός πού ἀναπτύσσει τήν ἰδέα φιλίας, συνεργασίας καί ἐν τέλει ὑποταγῆς στή γείτονα Τουρκία.
Ὅλα τά ἀνωτέρω καί ὅσα μεθοδεύονται μέ τά ἀλλεπάλληλα μνημόνια, τά μεσοπρόθεσμα, τίς δανειακές συμβάσεις καί τή φοροκαταιγίδα, μέ τίς περικοπές, τά ποικίλα «χαράτσια» βρίσκονται ἔξω ἀπό τή συνταγματική τάξη. Πληθώρα διατάξεων τοῦ Συντάγματος παραβιάζονται προκλητικά, κα¬θώς καταλύεται ἡ ἐθνική κυριαρχία καί καταπατεῖται ἡ ὑπό τοῦ Συντάγματος προστατευόμενη «ἀξία τοῦ ἀνθρώπου» καί τῆς ζωῆς του καί ἐπίσης τά ἀνθρώπινα δικαιώματα, ὅπως τό δικαίωμα στήν προστασία τῆς ὑγείας, τῆς οἰκογενείας, τῆς μητρότητος καί τό δικαίωμα στήν περιουσία καί τήν ἐργασία.
Περιγράφοντας τήν κρίση σέ ὅλο τό εὗρος της ἀναζη¬τοῦμε τά αἴτιά της. Η κρίση μεθοδεύτηκε ἀπό τήν πλευρά τῶν δανειστῶν λόγω τῆς ἀπύθμενης πλεονεξίας τους μέ κακότητα καί διάθεση ἐπιβολῆς, λόγω διαφορᾶς πίστεως, νοοτροπίας καί ζωῆς ἀπ᾿ αὐτούς, ἐξ αἰτίας τῶν ἱστορικῶν καταβολῶν μας καί τῶν ἔστω ὑπολειμμάτων τοῦ ρωμαίικου πολιτισμοῦ μας. Ἀπό τή δική μας πλευρά κυριώτερο αἴτιο κρίνεται ἡ ἀποστασία μας ἀπό τή χριστιανική ζωή, τή λιτή ἀσκητική βιωτή, τή φιλαδελ¬φία καί το φιλότιμο καί ἀπό τήν ἄλλη ἡ ἁμαρτία σέ ὅλες της τίς ἐκφάνσεις, καθώς καί ἡ ἀδιαφορία γιά τήν προώθηση τῆς ἀνομίας, τῆς ἀλλοτριωτικῆς παιδείας, τῆς ἄθρησκης ἀγωγῆς καί τῆς παραχαράξεως τῆς ἱστορίας μας. Ὁ δουλοπρεπής θαυμασμός πρός τήν εὐρωπαϊκή κουλτούρα καί τά ξένα πρό¬τυπα μᾶς ὁδήγησαν μακριά ἀπό τά ρωμαίικα ὀρθόδοξα κεκτημένα μας. Στό ἴδιο περιβάλλον κινήθηκε καί ἡ ἑκάστοτε πολιτική ἐξουσία, τῆς ὁποίας οἱ έκπρόσωποι κατέστησαν ὑποτελῆ τή χώρα σέ ξένα κέντρα, ἐνῷ πολλοί ἐξ αὐτῶν ὠθούμενοι ἀπό διεφθαρμένα καί ἰδιοτελῆ κριτήρια φόρτωσαν μέ ὑπέρμετρο δανεισμό τήν πατρίδα μας.
Ὅσον ἀφορᾶ στήν ἀντιμετώπιση τῆς κρίσεως καί στίς προτάσεις γιά ὑπέρβασή της θεωροῦνται σημαντικά:
- Ἡ ἀντικειμενική ἐνημέρωση - ὄχι ἡ τρομοκρατική τηλεοπτική τρομοκρατία - γιά ὅσα συμβαίνουν, χωρίς εἰ δυνα¬τόν ὑπερβολική στενοχωρία πού συγχέει τήν κρίση μας.
- Ἡ ἀφύπνιση, ἡ καταπάτηση τοῦ φόβου καί ἀνάκτηση γενναίου ρωμαίικου φρονήματος. Ὁ ἀναβαπτισμός στήν ἑλληνική ἱστορία στή διαχρονία της καί ἡ προώθηση τῆς γνώσεώς της στό οἰκογενειακό, ἐπαγγελματικό περιβάλλον θά ἀποτελοῦσε ἰσχυρό βοήθημα πρός αὐτόν τόν στόχο.
- Ἡ ἐσωτερική ἀντίσταση, ὄχι ἡ ψοφοδεής ὑποταγή σέ κάθε κίνηση τῆς ἐξουσίας, πού περιλαμβάνει ὁπωσδήποτε τήν ἄρνηση παραλαβῆς τῆς ἑτοιμαζομένης κάρτας τοῦ Πολίτη καί, γιά ὅσους δύνανται, τήν ἄρνηση πληρωμῆς τῶν χαρατσιῶν.
- Ὅλα τά ἀνωτέρω δέν μποροῦν νά πραγματοποιηθοῦν ὀρθά καί ἀποτελεσματικά χωρίς τήν πνευματική τους ἀφετηρία, πού εἶναι ἡ αὐτοεξέταση ὅλων μας καί ἡ μετά δακρύων μετάνοια ἐνώπιον τοῦ Κυρίου μας Ἰησοῦ Χριστοῦ. Αὐτό σημαίνει ἱερά ἐξομολόγηση, ἡ ὁποία καθαίρει καί φωτίζει τόν νοῦ μας καί ἀδιάλειπτη προσευχή - ἐπίκληση τοῦ ὀνόματος τοῦ Χριστοῦ μέ τό κομβοσχοῖνι γιά νά ἑλκύσουμε τό θεῖο ἔλεος. Ἀπό κανένα στόμα κι ἀπό καμμιά καρδιά νά μή λείψει τό «Κύριε Ἰησοῦ Χριστέ ἐλέησόν με». Συνέπεια τῆς μετανοίας πρέπει νά εἶναι ἕνας θεανθρώπινος τρόπος ζωῆς. Βέβαια γιά ὅλα τοῦτα χρειάζεται ποιμαντική καθοδήγηση. Ἡ Ἐκκλησία μας διά τῶν Μητροπόλεων, τῶν μοναστηριῶν καί τῶν ἐνοριῶν ὀφείλει νά εἶναι θεραπευτήριο ψυχῶν, πού μέ τά πνευματικά της φάρμακα θά ἐξαλείψει τά τραύματα τῶν ἁμαρτιῶν, θά ἐπουλώσει τίς πληγές τῶν θλίψεων καί τῆς ἀπογνώσεως καί θά δώσει ἀληθινή ὀντολογική ἐλπίδα πού κανείς ντόπιος ἤ ξένος ἐπίβουλος δέν μπορεῖ νά καταργήσει.
Παράλληλα ὀφείλουμε ὅλοι ἐνθυμούμενοι ὅτι εἴμαστε «ἀλλήλων μέλη» νά συμπαρασταθοῦμε καί ἐκ τοῦ ὑστερήματος μας τοὐλάχιστον σέ ἀνθρώπους πού βρίσκονται στά ὅρια τῆς ἐπιβιώσεως καί σέ ὅσους ἀπειλοῦνται μέ κατάσχεση τῶν σπιτιῶν τους.
Ὡς Ἕλληνες Ὀρθόδοξοι ὀφείλουμε, ὅπως ἐπιτάσσει ἡ ἱστορία μας, νά κρατήσουμε ζωντανή τήν ἐλπίδα μας στόν Χριστό καί στίς πρεσβεῖες τῆς ὑπεραγίας Θεοτόκου καί ὅλων τῶν Ἁγίων μας. Ὄχι στήν ἀπελπισία, στήν κατάθλιψη καί τήν ἡττοπάθεια.
Ὁ παντοδύναμος Κύριος δύναται πάντα: «Κύριος διασκεδάζει βουλάς ἐθνῶν, ἀθετεῖ δέ λογισμούς λαῶν καί ἀθετεῖ βουλάς ἀρχόντων· ἡ δέ βουλή τοῦ Κυρίου εἰς τόν αἰῶνα μένει... Μακάριον τό ἔθνος, οὗ ἐστι Κύριος ὁ Θεός αὐτοῦ, λαός, ὅν ἐξελέξατο εἰς κληρονομίαν ἑαυτῷ»( Ψαλμ. 32, 10-12).

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΕΣΤΙΑ ΠΑΤΕΡΙΚΩΝ ΜΕΛΕΤΩΝ
«Τὰ αἴτια τῆς κρίσεως στὴν Ἑλλάδα καὶ προτάσεις γιὰ τὴν ὑπέρβασή της»
Πραγματοποιήθηκε τὸ Σάββατο 14 Ἰανουαρίου 2011 ἀπὸ τὶς 16:00 τὸ ἀπόγευμα ἕως τὶς 21:30 τὸ βράδυ, ἡ Ἡμερίδα τῆς Ἑστίας Πατερικῶν Μελετῶν γιὰ τὴν «Οἰκονομικὴ Κρίση» στὴν αἴθουσα Ἐκδηλώσεων τοῦ Πολεμικοῦ Μουσείου Ἀθηνῶν.
Οἱ ὁμιλητὲς μὲ τὶς ἀντίστοιχες εἰσηγήσεις τους ἦταν οἱ κατωτέρω:
Πρωτοπρ. π. Γεώργιος Μεταλληνός, διδάκτωρ θεολογίας καὶ φιλοσοφίας, ὁμότιμος καθηγητὴς Θεολογικῆς Σχολῆς Ἀθηνῶν μὲ θέμα: «Ὁ Ἑλληνορθόδοξος Πολιτισμός: τὸ κινδυνευόμενο καὶ τὸ προκείμενο»,
κ. Δημήτριος Καζάκης οἰκονομολόγος-ἀναλυτής, συγγραφέας, μὲ θέμα: «Τὰ αἴτια τῆς οἰκονομικῆς κρίσεως – Προτάσεις γιὰ τὴν ὑπέρβασή της»,
κ. Χρῆστος Παπασωτηρίου δικηγόρος παρ’ Ἀρείω Πάγω, μὲ θέμα: «Μνημονιακὴ ὑποδούλωση τῆς Ἑλλάδος, συνταγματικὸ πραξικόπημα καὶ νόμιμα μέτρα προστασίας τοῦ λαοῦ»,
κ. Γεώργιος Πατούλης, πρόεδρος Ἰατρικοῦ Συλλόγου Ἀθηνῶν καὶ Δήμαρχος Ἀμαρουσίου, μὲ θέμα: «Κοινωνικὴ & Ἰατρικὴ Πρόνοια σὲ καιρὸ κρίσεως»,
κ. Ἀναστάσιος Καρέλλας, ἠλεκτρονικός-τεχνικὸς Μ.Μ.Ε. ἐκπρόσωπος τῆς Πρωτοβουλίας Ἀντιρρησιῶν Ὀρθόδοξης Συνείδησης (ΠΡ.Α.Ο.Σ.) μὲ θέμα: «Ἄλλες παράμετροι τῆς κρίσεως»,
Πανοσιολ. Ἀρχιμ. Ἀθανάσιος Ἀναστασίου, προηγούμενος τῆς Ἱ.Μ. Μεγάλου Μετεώρου, μὲ θέμα: «Τὰ βαθύτερα αἴτια καὶ ὁ χαρακτήρας τῆς κρίσεως, τρόποι ἀντιμετωπίσεώς της καὶ ὁ ρόλος τῆς Ἐκκλησίας»,
Πανοσιολ. Ἀρχιμ. Σαράντης Σαράντος, φιλόλογος-θεολόγος, ἐφημέριος Ἱ.Ν.Κοιμήσεως Θεοτόκου Ἀμαρουσίου, μὲ θέμα: «Ἡ ἐν Χριστῷ πνευματικὴ ζωὴ ὡς βασικὴ προϋπόθεση ὑπέρβασης τῆς κρίσεως»
Παρεμβάσεις ἔκαναν, κατὰ τὴν διάρκεια τῆς ἡμερίδας, οἱ κοι Σταμπολιάδης Ἠλίας, Ἐπίκουρος Καθηγητὴς τοῦ Τμήματος Μηχανικῶν ὀρυκτῶν Πόρων τοῦ Πολυτεχνείου Κρήτης, καθὼς καὶ ὁ κος Ἀναστάσιος Μαρῖνος, πρώην Ἀντιπρόεδρος τοῦ Συμβουλίου τῆς Ἐπικρατείας.
Στὸ κλείσιμο τῆς ἡμερίδος, συγκινητικὴ ἦταν ἡ ὁμιλία τοῦ π. Νεκταρίου Ἀντωνοπούλου, Καθηγουμένου τῆς Ἱ.Μ.Σαγματᾶ, ὁ ὁποῖος παρουσίασε γεγονότα ἀπὸ μία ἄλλη, σχετικὰ πρόσφατη περίοδο κρίσεως, αὐτὴν τῶν διωγμῶν τῶν Χριστιανῶν στὴν Σοβιετικὴ Ἕνωση.
Ἡ ἐκδήλωση ἔτυχε τῆς θερμῆς ὑποδοχῆς τῶν πολιτῶν, καθότι τόσο ἡ κυρίως αἴθουσα, ὅσο καὶ οἱ διάδρομοί της, ἀλλὰ καὶ ὁ ἐξωτερικός τῆς αἰθούσης χῶρος ὑποδοχῆς, ἦταν ἀσφυκτικὰ γεμάτοι ἀπὸ τὴν ἀρχὴ ἕως τὸ τέλος τῆς ἐκδηλώσεως. Πλῆθος ἐρωτήσεων ἀπαντήθηκαν ἀπὸ τοὺς εἰσηγητὲς μετὰ τὸ πέρας καὶ τῶν 2 συνεδριῶν.
Ἡ ΕΣΤΙΑ ΠΑΤΕΡΙΚΩΝ ΜΕΛΕΤΩΝ συναισθανόμενη τὴν κρισιμότητα τῶν περιστάσεων, δηλ. α) τὴν παραμέληση τῆς ὑγείας, τῆς ἀσφαλείας καὶ τῆς παιδείας τῶν πολιτῶν β) τὴν αὐξανόμενη φτώχεια ἀπὸ τὴ φοροκαταιγίδα καὶ τὶς ἀλλεπάλληλες περικοπὲς μισθῶν καὶ συντάξεων, γ) τὸ συνταγματικὸ πραξικόπημα καὶ τὴν ἀπειλὴ γιὰ τὴν ἐθνική μας κυριαρχία καὶ δ) τὴν τυρρανικὴ διακυβέρνηση, δηλώνει πὼς θὰ εἶναι παροῦσα μὲ κάθε πρόσφορο τρόπο στὴν καθημερινότητα ποὺ ὅλοι βιώνουμε. Θὰ προσπαθήσει νὰ συμβάλει τόσο στὴν πολύπλευρη ἐνημέρωση τῶν πολιτῶν ὅσο καὶ στὴν πρακτικὴ καὶ ὑλικὴ ὑποστήριξή τους, ὅπως πχ. Μὲ τὸ «Γραφεῖο Ἐργασίας» ποὺ συνέστησε, προκειμένου νὰ βοηθήσει στὴν εὕρεση ἐργασίας ἀπὸ τοὺς ἐνδιαφερομένους. Ταυτόχρονα καλεῖ τοὺς ὀρθοδόξους πιστοὺς σὲ πνευματικὴ ἐγρήγορση διὰ τῆς προσευχῆς καὶ ἐξομολογήσεως, σὲ καταπάτηση τοῦ καλλιεργουμένου φόβου μὲ τὴν ἀνάκτηση γενναίου ἐθνικοῦ φρονήματος καὶ σὲ πράξεις φιλαδελφίας καὶ ἀλληλεγγύης πρὸς τοὺς ἐμπερίστατους ἀδελφούς μας.

Περισσότερες πληροφορίες γιὰ τὶς εἰσηγήσεις τῶν ὁμιλητῶν μπορεῖτε νὰ δεῖτε στὰ Πορίσματα τῆς Ἡμερίδας, ἀλλὰ καὶ στὰ ἀναλυτικὰ κείμενα τῶν εἰσηγήσεων ποὺ φιλοξενοῦνται στὴν ἱστοσελίδα www.orthros.eu

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Μπορείτε να δείτε τις προηγούμενες δημοσιεύσεις του ιστολογίου μας πατώντας το Παλαιότερες αναρτήσεις (δείτε δεξιά)