Ομιλία του Καθηγητή Παιδαγωγικής της Θεολογικής Σχολής του Α. Π. Θ.
κ. Ηρακλή Ρεράκη στη Μυτιλήνη
Παρουσία των εκπροσώπων των τοπικών εκκλησιαστικών, πολιτικών, στρατιωτικών και κρατικών αρχών, πολλών ιερέων και πλήθος κόσμου, πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 17 Φεβρουαρίου 2012 και ώρα 7:00 μ.μ. στην Αίθουσα Κατηχήσεως του Ιερού Ναού Αγίου Θεράποντα Μυτιλήνης μια πολύ σημαντική και πετυχημένη εκδήλωση-ομιλία που διοργάνωσαν η Ιερά Μητρόπολη Μυτιλήνης και η Ένωση Θεολόγων Νομού Λέσβου, με θέμα: Ο Χριστιανικός λόγος και το παράλογο της παγκοσμιοποίησης. Κεντρικός ομιλητής της εκδήλωσης ήταν o Καθηγητής Παιδαγωγικής της Θεολογικής Σχολής του Α. Π. Θ. κ. Ηρακλής Ρεράκης...
Τον ομιλητή προλόγισε ο Πρόεδρος της Ένωσης Θεολόγων κ. Παναγιώτης Τσαγκάρης ο οποίος τόνισε πως «μπορεί ο άνθρωπος δικαιολογημένα να ζητάει, στη σημερινή δύσκολη οικονομική συγκυρία που διανύει η χώρα μας, έμπρακτη παρηγοριά, δεν πρέπει να λησμονάμε όμως, ότι και ο λόγος είναι παρηγοριά, ιδιαίτερα όταν είναι λόγος αλήθειας, πίστης, αγάπης και ελπίδας. Αυτός ο λόγος ενισχύει τον άνθρωπο, χαλυβδώνει την ψυχή, δημιουργεί τις προϋποθέσεις αντίστασης στην επέλαση του κακού. Και η αντίσταση, το όχι στο κακό, κρύβει μέσα της, την παρηγοριά και την ελπίδα.»
Ο κ. Ηρακλής Ρεράκης στην αρχή της ομιλίας του είπε ότι «η Παγκοσμιοποίηση, με την υιοθέτηση της πολυπολιτισμικότητας ως κυρίαρχου διαμεσολαβητικού μοντέλου επικοινωνίας, συνετέλεσε στη σταδιακή αλλαγή των κωδίκων και των ταυτοτήτων των λαών και στην επιβολή νέων προτύπων και αξιών παγκόσμιας εμβέλειας που συνήθως διακρίνονται για το σχετικισμό και τη γενικότητά τους.»
Ακόμη ανέφερε ότι «η διάθεση ορισμένων κρατών να ηγεμονεύουν σε ολόκληρο τον πλανήτη, μέσα από ένα άτεγκτο οικονομικό ιμπεριαλισμό, είναι το σημείο που χαρακτηρίζει τη σημερινή Παγκοσμιοποίηση. Έτσι ο λόγος της Παγκοσμιοποίησης δεν είναι πλέον ένας οικουμενικός λόγος ένας λόγος παγκοσμιότητας, ειρήνης, ασφάλειας, συναδέλφωσης των λαών αλλά ένας εξουσιαστικός, αφομοιωτικός και ομογενοποιητικός λόγος.»
Επίσης ο Καθηγητής επεσήμανε ότι «με τη διεθνοποίηση της οικονομίας και τη θεοποίηση της παραγωγικότητας, του ανταγωνισμού και του κέρδους χωρίς όρια, φαίνεται ότι βρισκόμαστε πλέον στο τελευταίο στάδιο της προσαρμογής των πολιτικών και οικονομικών εξελίξεων όλων των χωρών στα ιδιαίτερα συμφέροντα μιας ομάδας παγκόσμιας διακυβέρνησης».
Κατά τον κ. Ρεράκη, ο Διαφωτισμός «γέννησε» την Παγκοσμιοποίηση καθώς «η εποχή του Διαφωτισμού αποτελεί κομβικό σημείο για την Παγκοσμιοποίηση, αφού κατά την περίοδο εκείνη τοποθετείται όλο το αξιακό οικοδόμημα που στηρίζει τη σημερινή Παγκοσμιοποίηση.»
Συμπερασματικά ο κ. Ηρακλής Ρεράκης τόνισε ότι «ο Διαφωτισμός και η Παγκοσμιοποίηση εγκρίνουν ως επιτυχημένο τον άνθρωπο-«άτομο» που πιστεύει ότι ολοκληρώνεται ως ύπαρξη, εάν συνδέσει τη ζωή του με ό,τι σημαίνει το «εγώ»: την ιδιοτέλεια, την άρνησή του να κοινωνήσει με το συνάνθρωπο μέσω αγάπης, θυσίας και αυτοπροσφοράς. Ο Χριστιανισμός, αντίθετα, υιοθετεί τον άνθρωπο-«πρόσωπο» που πιστεύει ότι ολοκληρώνεται μέσα από την προσφορά και τη θυσία για τους άλλους, την επιθυμία του να ζει με αγάπη συλλογικά και ενωτικά, ως οργανικό μέλος του ενιαίου σώματος της ανθρώπινης φύσης. Η προσπάθεια προς αυτήν την κατεύθυνση είναι δύσκολη, όταν την κάνει κανείς μόνος του. Γι΄ αυτό πραγματοποιείται μαζί με τους άλλους, στο πλαίσιο μιας διαπροσωπικής αλληλόδρασης, αλλά και σε διαρκή αναφορά προς τον Θεό.»
πηγή: Ζωηφόρος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου