Συνήλθε σήμερα Πέμπτη, 8 Μαρτίου 2012, στη δεύτερη έκτακτη Συνεδρία Της, η Ιερά Σύνοδος της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος, υπό την Προεδρία του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου, στην Αίθουσα Συνεδριών της Ιεράς Συνόδου της Ιεραρχίας...
Περί την 9η πρωινή, στη μεγάλη Αίθουσα των Συνεδριών της Ιεράς Συνόδου, και μετά την προσευχή, ανεγνώσθη ο Κατάλογος των συμμετεχόντων Ιεραρχών και διεπιστώθη η απουσία των Σεβασμιωτάτων Μητροπολιτών : α) Μαρωνείας και Κομοτηνής κ. Δαμασκηνού, β) Θεσσαλονίκης κ. Ανθίμου, γ) Παραμυθίας, Φιλιατών και Γηρομερίου κ. Τίτου, δ) Νικοπόλεως και Πρεβέζης κ. Μελετίου, ε) Κίτρους και Κατερίνης κ. Αγαθονίκου, στ) Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου κ. Ιεροθέου, ζ) Γουμενίσσης, Αξιουπόλεως και Πολυκάστρου κ. Δημητρίου, η) Νέας Σμύρνης κ. Συμεών και θ) Κερκύρας και Παξών κ. Νεκταρίου, οι οποίοι απουσίασαν ητιολογημένα.
Μετά ταύτα, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Φιλίππων, Νεαπόλεως και Θάσου κ. Προκόπιος ανέπτυξε την εισήγησή του σύμφωνα με την Ημερήσια Διάταξη, η οποία είχε ως τίτλο: «Έγκρισις Κανονισμού "Περί Εφημερίων"».
Επί της εισηγήσεως έγινε ευρυτάτη συζήτηση, κατά την οποία εξέφρασαν τις απόψεις τους επί του Κανονισμού αλλά και επί των άρθρων αυτού οι Σεβασμιώτατοι Μητροπολίτες. Μετά τις τοποθετήσεις των Ιεραρχών, διεξήχθη ψηφοφορία και ενεκρίθη ο Κανονισμός «Περί Εφημερίων».
Κατόπιν ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ηλείας κ. Γερμανός ανέγνωσε την Εισήγησή του με θέμα: «Περί του δυνατού, νομικώς και κανονικώς, εκλογής Τιτουλαρίων Επισκόπων εις την Εκκλησίαν της Ελλάδος».
Ακολούθησε διεξοδική συζήτηση επί της Εισηγήσεως μετά το πέρας της οποίας οι Σεβασμιώτατοι Μητροπολίτες εκλήθησαν να ψηφίσουν εάν η Ιεραρχία θα προβεί σε εκλογή δύο νέων Τιτουλαρίων Επισκόπων.
Στην ψηφοφορία που ακολούθησε εψήφισαν 72 Αρχιερείς. Υπέρ της προτάσεως για την εκλογή δύο νέων Τιτουλαρίων Επισκόπων ευρέθησαν 33 θετικοί ψήφοι, 31 αρνητικοί ψήφοι, 7 λευκές και μία άκυρη ψήφος. Έτσι η Ιεραρχία απεφάνθη υπέρ της εκλογής δύο νέων Τιτουλαρίων Επισκόπων.
Για την πλήρωση της θέσεως Τιτουλαρίου Επισκόπου, με τον τίτλο της πάλαι ποτέ διαλαμψάσης Επισκοπής Σαλώνων, επί συνόλου 68 ψηφισάντων έλαβαν :
1) Αρχιμανδρίτης κ. Αντώνιος Αβραμιώτης ψήφους 48,
2) Αρχιμανδρίτης κ. Ιγνάτιος Μόσχος ψήφους 3,
3) Αρχιμανδρίτης κ. Ειρηναίος Καλογήρου ψήφους 2,
Εὑρέθησαν και 13 λευκές και 2 άκυρες ψήφοι.
Τιτουλάριος Επίσκοπος με τον τίτλο της πάλαι ποτέ διαλαμψάσης Επισκοπής Σαλώνων, εκλέγεται ο Αρχιμανδρίτης κ. Αντώνιος Αβραμιώτης.
Για την πλήρωση της θέσεως Τιτουλαρίου Επισκόπου, με τον τίτλο της πάλαι ποτέ διαλαμψάσης Επισκοπής Θαυμακού, επί συνόλου 68 ψηφισάντων έλαβαν :
1) Αρχιμανδρίτης κ. Ιάκωβος Μπιζαούρτης ψήφους 37,
2) Αρχιμανδρίτης κ. Ιγνάτιος Μόσχος ψήφους 11,
3) Αρχιμανδρίτης κ. Ειρηναίος Καλογήρου ψήφους 2,
Εὑρέθησαν και 15 λευκές και 3 άκυρες ψήφοι.
Τιτουλάριος Επίσκοπος με τον τίτλο της πάλαι ποτέ διαλαμψάσης Επισκοπής Θαυμακού, εκλέγεται ο Αρχιμανδρίτης κ. Ιάκωβος Μπιζαούρτης.
Η χειροτονία του Θεοφιλεστάτου Εψηφισμένου Επισκόπου Σαλώνων κ. Αντωνίου, θα γίνει το Σάββατο 10 Μαρτίου 2012 στον Ιερό Ναό Αγίου Διονυσίου Αρεοπαγίτου και του Θεοφιλεστάτου Εψηφισμένου Επισκόπου Θαυμακού κ. Ιακώβου την Κυριακή 11 Μαρτίου 2012, στην Ιερά Μονή Ασωμάτων Πετράκη.
Η Επιτροπή Τύπου της Ιεράς Συνόδου της Ιεραρχίας.
Ανακοινωθεν
Η Εκκλησία βλέπει στο πρόσωπο του κάθε ανθρώπου το τιμιώτατο πλάσμα του Θεού, για τη σωτηρία του οποίου ο Χριστός προσέφερε το αίμα Του. Διαφυλάττουσα στο πνευματικό Της Αρτοφόριο, σαν πολύτιμο θησαυρό, την Εντολή του Χριστού για έμπρακτη αγάπη του ανθρώπου προς τον συνάνθρωπο, δραστηριοποιείται με ποιμαντική ευθύνη σε έργα ευποιίας, που θεραπεύουν και τις υλικές ανάγκες του ανθρώπου, όχι σαν αφορμές επίδειξης, αλλά ως ευκαιρίες έκφρασης της αγάπης Της προς την εικόνα του Θεού.
Έτσι, εκτός του ότι, μόνο για το 2011 οι Ιερές Μητροπόλεις, οι Ιεροί Ναοί, οι Ιερές Μονές και τα Εκκλησιαστικά Ιδρύματα κατέβαλαν όλες τις νόμιμες φορολογικές εισφορές, που ανέρχονται στο ποσόν των 12.584.139,92 €, γεγονός το οποίο ενίοτε αποσιωπάται, τα 700 περίπου Εκκλησιαστικά Ιδρύματα ανά την Επικράτεια αποδεικνύουν ότι η Ποιμαίνουσα Εκκλησία αφουγκράζεται τον πόνο και τις δυσκολίες των ανθρώπων και προσπαθεί με κάθε τρόπο να τους ανακουφίσει.
Κανένας οργανισμός και καμμία άλλη οργάνωση δεν επιτελεί τέτοιο και τόσο μεγάλο έργο, όπως η Εκκλησία, που θα ήταν μεγαλύτερο, αν δεν είχε ήδη προσφέρει το σύνολο σχεδόν της περιουσίας Της στο Κράτος και αν μπορούσε να αξιοποιήσει τα δεσμευμένα απ αυτό ακίνητά Της.
Το κοινωνικό και φιλανθρωπικό έργο της Εκκλησίας γίνεται μέσα στα πλαίσια της ορθόδοξης ανθρωπολογίας. Δεν πρόκειται για προσφορά μόνον υλικών αγαθών για τη συντήρηση του σώματος, αλλά για ποιμαντική διακονία προς τον όλο άνθρωπο.
Η Εκκλησία αποδοκιμάζουσα τις νοοτροπίες και τις πρακτικές, που οδήγησαν στη σημερινή πολύπλευρη κρίση, για την οποία είμαστε όλοι συνυπεύθυνοι, στην επιλογή των Κυβερνώντων, αλλά και εκείνες τις φωνές, οποθενδήποτε προερχόμενες, που καταφέρονται κατά του Ελληνικού Λαού, δεν θα σταματήσει να προσεύχεται, να λειτουργεί και να βοηθεί πνευματικά και υλικά τον άνθρωπο, και να επιδιώκει τη συνεργασία με την Πολιτεία στην ανακούφιση των προβλημάτων του.
Η Εκκλησία, διδάσκουσα μετά του ιερού Χρυσοστόμου ότι «το χρήμα είναι που δεν αφήνει τους ανθρώπους να είναι άνθρωποι, αλλά τους κάνει να συμπεριφέρονται ως θηρία και δαίμονες», καλεί όλους σε αυτοκριτική και μετάνοια, σε απάρνηση της «θρησκείας της φιλαργυρίας» και επιστροφή στην ευαγγελική ζωή και την αγάπη προς τον πλησίον.
Πιστεύει, τέλος, και διακηρύσσει ότι το θάρρος και η αισιοδοξία, η ελπίδα και η πίστη, ο ψυχικός και πνευματικός πλούτος, είναι τα βασικά μας εφόδια για την υπέρβαση των σημερινών αδιεξόδων.
Με αυτά ως Ορθόδοξοι Έλληνες, αλλά και με το φιλότιμο, αντιμετωπίσαμε όλες τις δυσκολίες της ζωής μας και κατά το παρελθόν και εξήλθαμε νικητές από τις διάφορες κρίσεις που περάσαμε.
Με αυτά θα νικήσουμε και πάλι!
Η Ιερά Σύνοδος της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου