24/5/12

ΟΛΜΕ, «Διαφαίνεται μια προχειρότητα στο σχεδιασμό της πιλοτικής εφαρμογής του νέου προγράμματος σπουδών, το οποίο πρόγραμμα επιβλήθηκε αιφνιδιαστικά»

Έχουμε πολλές φορές διαφωνήσει με τις θέσεις της ΟΛΜΕ και κυρίως με τη στάση της απέναντι στο μάθημα των Θρησκευτικών. Αυτή τη φορά όμως θα συμφωνήσουμε μαζί τους με τις επισημάνσεις που κάνουν για το νέο Πρόγραμμα Σπουδών και την πιλοτική εφαρμογή του σε Επιστολή τους προς την Υπουργό Παιδείας Αγγελική - Ευφροσύνη Κιάου.
Κυρία Υπουργέ,
Σε σχέση με το προεδρικό διάταγμα που κοινοποιήθηκε στα πιλοτικά σχολεία στις 3/5/12 αρ. πρωτ. 49602/Γ2, ΦΕΚ Α 97/2012 με θέμα «Αξιολόγηση των μαθητών Α, Β, Γ τάξεων των Γυμνασίων για την πιλοτική εφαρμογή του Νέου Προγράμματος Σπουδών», και το οποίο παρελήφθη στις 8/5/12..
δεκατέσσερις μ ό ν ο ημέρες πριν την έναρξη των εξετάσεων, διαπιστώνονται τα παρακάτω:
Α) Η καθυστερημένη ενημέρωση για τόσο σημαντικές αλλαγές-προσθήκες στον τρόπο εξέτασης των μαθητών δυσχεραίνει ποικιλοτρόπως το έργο των εκπαιδευτικών που εργάζονται στα πιλοτικά σχολεία. Για να μπορούν να είναι δίκαιοι απέναντι στους μαθητές τους αλλά και συνεπείς με τις επιστημονικές και παιδαγωγικές τους αρχές θεωρείται απαραίτητη προϋπόθεση να γνωρίζουν για τις όποιες αλλαγές από την έναρξη της σχολικής χρονιάς για να μπορούν να προγραμματίσουν τη διδασκαλία τους ανάλογα με τις ανάγκες του μαθήματος και των μαθητών.
Β) Ενώ το ηχητικό υλικό που συνοδεύει τα βιβλία δεν έχει παραχθεί και συνεπώς σταλεί, απαιτείται αιφνιδίως η εξέταση των μαθητών στη δεξιότητα της κατανόησης του προφορικού λόγου. Είναι βασική και απαράβατη αρχή της μεθοδολογίας των ξένων γλωσσών οι μαθητές να εξετάζονται σε ό,τι έχουν διδαχθεί.
Γ) Η σύνταξη της εξέτασης, όπως αυτή προδιαγράφεται στο Π.Δ., απαιτεί εξ ορισμού συνεργασία ομάδας εξειδικευμένου προσωπικού, όπως ακριβώς γίνεται στις εξετάσεις των πτυχίων που διοργανώνει το Υπουργείο Παιδείας και Δια Βίου Μάθησης (Κ.Π.Γ.) καθώς και ξένα πανεπιστήμια.
Δ) Η χρησιμοποίηση αδίδακτων κειμένων τόσο στην ενότητα κατανόησης του γραπτού όσο και του προφορικού λόγου αυξάνει την υποκειμενικότητα στην αξιολόγηση των μαθητών.
Με βάση τα παραπάνω, επισημαίνουμε πως διαφαίνεται μια προχειρότητα στο σχεδιασμό της πιλοτικής εφαρμογής του νέου προγράμματος σπουδών, το οποίο πρόγραμμα επιβλήθηκε αιφνιδιαστικά χωρίς να έχουν καν ενημερωθεί οι σύλλογοι διδασκόντων στην αρχή της τρέχουσας, εξαιρετικά δύσκολης, σχολικής χρονιάς (σοβαρές ελλείψεις βιβλίων, υποχρηματοδότηση της εκπαίδευσης κ.λπ.) και συνεχίζοντας να αναστατώνει τόσο τους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς όσο και τους μαθητές κινδυνεύει να ακυρώσει στην πράξη τα θετικά του στοιχεία.
Ζητάμε από το Υπουργείο Παιδείας να ανακαλέσει την εφαρμογή του σχετικού Π.Δ. για τη φετινή χρονιά και οι εξετάσεις στα Πιλοτικά Γυμνάσια να πραγματοποιηθούν με τις διατάξεις που ίσχυαν μέχρι σήμερα.

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

η ΠΕΘ θα συναντηθεί με την υπουργο;


«Αστραπιαία» ανταποκρίθηκε η υπουργός ύστερα από τη συνάντηση με τους καθηγητές Γαλλικής, Γερμανικής, Καλλιτεχνικών και Πληροφορικής http://www.esos.gr/dimosia-ekpaidefsi/protovathmia/item/28630-«αστραπιαία»-ανταποκρίθηκε-η-υπουργός-στο-ύστερα-από-τη-συνάντηση-με-τους-καθηγητές-γαλλικής,-γερμανικής,-καλλιτεχνικών-και-πληροφορικής.html

Ανώνυμος είπε...

Η ανακοίνωση της ΟΛΜΕ δεν αφορά τα θρησκευτικά. Όμως η κεκτημένη ταχύτητα και η υστερία που σας έχει πιάσει με το νέο ΠΣ του μαθήματος μας κάνει να αναρωτιόμαστε αν μπορούμε ακόμη να καταλαβαίνουμε τι διαβάζουμε. Έλεος!!!Φτάνει!

Μπορείτε να δείτε τις προηγούμενες δημοσιεύσεις του ιστολογίου μας πατώντας το Παλαιότερες αναρτήσεις (δείτε δεξιά)