5/11/12

Το μάθημα των Θρησκευτικών στη Διαρκή Ιερά Σύνοδο

Πρώτη Συνεδρία της Δ.Ι.Σ. για τον μήνα Νοέμβριο
Συνήλθε σήμερα Δευτέρα, 5 Νοεμβρίου 2012, στην πρώτη Συνεδρία Της για τον μήνα Νοέμβριο η Διαρκής Ιερά Συνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος, υπό την Προεδρία του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου.
Κατά την σημερινή Συνεδρία :
Η Διαρκής Ιερά Σύνοδος επικύρωσε τα Πρακτικά της Εξουσιοδοτήσεως. Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Μεσσηνίας κ. Χρυσόστομος ανέγνωσε Εισήγηση σχετικά προς το μάθημα των Θρησκευτικών.
Συνοψίζοντας ανέφερε ότι :
« Το μάθημα των Θρησκευτικών πρέπει να διατηρεί τον γνωστικόν και παιδαγωγικόν του χαρακτήρα. Θα εκφράζεται μέσα από μίαν ενιαίαν δομήν, με τρόπον επαγωγικόν, συμφώνως και με τα σύγχρονα παιδαγωγικά χαρακτηριστικά της ηλικίας και των μορφωτικών αναγκών.
Δεν είναι δυνατόν να αποτελεί απλήν συσσώρευσιν γνώσεων, ούτε να επιδιώκεί προβολή μεταφυσικών και ιδεολογικών προεκτάσεων, ερμηνευτικών προσεγγίσεων η ακροβατισμών αλλά δια της διδασκαλίας θα επιδιώκεται η προβολή και αι συνέπειαι διαμορφώσεως ενός προτύπου ζωής, δηλαδή του πολιτισμού και της κοινωνίας. Επί τη βάσει των συντεταγμένων αυτών θα πρέπει να διαμορφωθεί εν πρόγραμμα, το οποίον θα ξεκινά και θα έχει ως επίκεντρον την ελληνορθόδοξον παράδοσιν του τόπου, επί τη βάσει του οποίου εξεφράσθη ως ήθος, και διεμορφώθη ως ζωή, και ως αύτη η παράδοσις απετυπώθη εις τα μνημεία του πολιτισμού μας. Έκαστος μαθητής η μαθήτρια, ανεξαρτήτως της θρησκευτικής του ιδιοπροσωπείας, είναι απαραίτητον και πολύτιμον να γνωρίζει την θρησκευτικήν παράδοσιν του τόπου, ως πίστιν, λατρείαν, ζωήν, τέχνην και πολιτισμόν. Τούτος θα πρέπει να είναι ο πρώτος και βασικός κύκλος του μαθήματος. Ο δεύτερος κύκλος θα αφορά τας μεγάλας χριστιανικάς παραδόσεις εκτός της Ορθοδοξίας, αι οποίαι συναντώνται εις τον ελλαδικόν χώρον και γενικώτερον εις τον κόσμον, όπως στοιχεία του Ρωμαιοκαθολικισμού και του Προτεσταντισμού. Ο τρίτος κύκλος θα πρέπει να περιλαμβάνει ορισμένα στοιχεία από τα μεγάλα Θρησκεύματα και ιδίως όσα ενδιαφέρουν την ελληνικήν κοινωνίαν περισσότερον, δηλαδή, τας μονοθεϊστικάς παραδόσεις του Ιουδαϊσμού και του Ισλάμ, τον Ινδουϊσμόν και τον Βουδισμόν, προκειμένου εις επίπεδον γνωσιακόν οι διδασκόμενοι να αποκτήσουν "πείραν"».

Κατόπιν της ανωτέρω εισηγήσεως και της συζητήσεως που ακολούθησε, η Διαρκής Ιερά Σύνοδος αποφάσισε :
1.Να ζητήσει να της αποσταλεί το υπό διαμόρφωση νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών.
2. Να ζητήσει το μάθημα να εξακολουθήσει να ονομάζεται «Μάθημα Θρησκευτικών» και να είναι υποχρεωτικό.
3. Στις τάξεις της Β´ και Γ´ Λυκείου να υπάρχει δίωρη διδασκαλία του μαθήματος.
4. Για τον διορισμό των Καθηγητών του μαθήματος των Θρησκευτικών στην Εκπαίδευση, να προϋποθέτει και την «Συμμαρτυρία» του Επισκόπου της τοπικής Εκκλησίας.

Τέλος η Διαρκής Ιερά Σύνοδος έλαβε αποφάσεις σχετικά με τρέχοντα υπηρεσιακά ζητήματα.

Εκ της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου

19 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Τί είναι αυτά τα πράγματα; Ένας πρέπει να είναι ο κύκλος. Η ορθόδοξη διδασκαλία. Τα άλλα πρέπει να απομακρυνθούν ή απαλειφθούν πολύ. Θα παίξουμε το παιχνίδι των νεοεποχιτών;

Επίκτητος

Ανώνυμος είπε...

Εδώ κινδυνεύει να βγει το μάθημα από τα σχολεία...

Ανώνυμος είπε...

Με τί καθηγητές θα διδάσκεται το μάθημα;Εδώ υπάρχουν τόσα ακάλυπτα κενά! Σκοπεύει η Σύνοδος να κάνει κάτι για να πιέσει για το διορισμό θεολόγων καθηγητών;

Ανώνυμος είπε...

Αν είναι μάθημα θρησκειολογικό ας βγει απο τα σχολεία. Δεν μας ενδιαφέρει! Δεν είμαστε ΚΑΙΡΟΣκόποι να μας ενδιαφέρει αυτό!

Κ.

Ανώνυμος είπε...

Η ΔΙΣ προσπάθησε να ισορροπήσει όλες τις τάσεις! Απ τη μια μιλάει, και ορθά, για ορθόδοξο μάθημα κι απ την άλλη μπάζει τεχνηέντως και τον πολυπολιτισμικό χαρακτήρα του μαθήματος! Και με το χωροφύλαξ και με τον αστυφύλαξ! Και φυσικά με την εν λόγω απόφαση, την οποία ο καθείς μπορεί να ερμηνεύσει κατά το δοκούν, τίποτε ουσιαστικό δεν πρόκειται να προκύψει!

Ανώνυμος είπε...

"Συμμαρτυρία" του Επισκόπου της τοπικής Εκκλησίας..; Καλά.. δεν θα ιερωθεί κανείς.. μη φτάσουμε σε αλλα ακρα.. Καλό είνα να παραμείνει η συμμαρτυρία στα κανονικά της πλαίσια.. Τι άλλο θα ακούσουμε δηλαδή..!!

Ανώνυμος είπε...

Υπάρχουν και άλλα που δεν γράφτηκαν στο Δελτίο Τύπου...

Πάντως τα σχέδια κάποιων για να συμφωνήσει η Σύνοδος με το νέο Πρόγραμμα δεν πέτυχαν...

Τη μια έβαλαν τον Αλεξανδρουπόλεως, την άλλη τον Μεσσηνίας αλλά ... έχουσι γνώσιν οι φύλακες... κάποιοι επίσκοποι κρατούν ακόμη...

Ανώνυμος είπε...

Υπάρχει κάπου ολόκληρη η εισήγηση του Μεσσηνίας;

Ανώνυμος είπε...

Τα σχόλια που αναρτήθηκαν και μάλιστα από 7 "ανώνυμους" με τρομάζουν! Γιατί τόση καχυποψία σχετικά με τη θέση της Ιεράς Συνόδου; Διάβασα το ανακοινωθέν, όπως φαντάζομαι και όλοι όσοι σχολίσαν την είδηση. Αυτό που κατάλαβα είναι: Ένας βασικός κύκλος σπουδών για την Ορθοδοξία, και κάποια στοιχεία για τις άλλες ομολογίες - τις Χριστιανικές αιρέσεις και τις άλλες Θρησκείες που είτε μας αρέσει είτε όχι υπάρχουν και στον Ελληνικό χώρο! Αυτά δηλαδή που διδαχθήκαμε και οι παλαιότεροι! Που είναι το διφορούμενο; που είναι το στραβό ή το παράξενο; Τέλος το να χρειάζεται συμμαρτυρία δηλαδή σύμφωνη γνώμη της Διοίκησης της Εκκλησίας για το διορισμό των θεολόγων είναι κάτι που είναι υπέρ - απαραίτητο αν θέλουμε να διδάσκουν Θρησκευτικά στα παιδιά μας άνθρωποι της Εκκλησίας και όχι απλά κάποιοι που παρά τη θέλησή τοους μπήκαν στη Θεολογική και σπουδασαν για να αποκτήσουν γνώση και όχι από αγάπη προς την Ορθοδοξία! Και αυτό μας ενοχλεί, επειδή ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ το ζητά η Ιερά Σύνοδος; Και αυτό ύποπτο και νοεποχίτικο είναι; Έλεος!!!!

Αντιοικουμενιστής είπε...

"Ο δεύτερος κύκλος θα αφορά τας μεγάλας χριστιανικάς παραδόσεις εκτός της Ορθοδοξίας, αι οποίαι συναντώνται εις τον ελλαδικόν χώρον και γενικώτερον εις τον κόσμον, όπως στοιχεία του Ρωμαιοκαθολικισμού και του Προτεσταντισμού. Ο τρίτος κύκλος θα πρέπει να περιλαμβάνει ορισμένα στοιχεία από τα μεγάλα Θρησκεύματα και ιδίως όσα ενδιαφέρουν την ελληνικήν κοινωνίαν περισσότερον, δηλαδή, τας μονοθεϊστικάς παραδόσεις του Ιουδαϊσμού και του Ισλάμ, τον Ινδουϊσμόν και τον Βουδισμόν, προκειμένου εις επίπεδον γνωσιακόν οι διδασκόμενοι να αποκτήσουν "πείραν"»." Τι ισχυρίζεται ο "άγιος" Μεσσηνίας; Ότι αρχικά θα μας πουν ότι "ξέρετε, αρχικά οφείλετε να μάθετε ότι οι ξένοι λαοί μας καλούνε "Ορθοδόξους", έπειτα να μάθετε ότι θα ενωθείτε σε διακοινωνία με τους παπικούς και ορισμένας ομολογίας προτεσταντών και έπειτα όλες οι θρησκείες θα ενωθούν εις μιάν παγκόσμιον θρησκείαν προσφέρουσα λατρείαν εις τον εωσφόρον! Οι κύκλοι που αναφέρει ο "άγιος" Σαββάτος είναι κύκλοι που εμπεριέχει ο ένας τον άλλον ήτοι ο μικρότερος είναι αυτής της Αγίας ημών Ορθοδοξίας, όστις εμπεριέχεται εις τον μεγαλύτερον κύκλον των προτεσταντών (Παγκόσμιον Συμβούλιον των - Θεέ μου συγχώρα με - "εκκλησιών"), όστις τελικά θα τεθεί υπό την παντούφλα του ποντίφικος (ακόμα μεγαλύτερος κύκλος). Ο κύκλος ούτος ομού με τους κύκλους του Ισλάμ, του Βουδισμού και του Ινδουισμού - δηλαδή των αποκρυφιστικών ανατολικών, ειδωλολατρικών θρησκειών - θα λατρεύσουν τον εωσφόρον και τον εκπρόσωπό του αντίχριστον, όστις θα κηρύξει την παγκόσμιον κυριαρχίαν του Ισραήλ! Πολύ πετυχημένοι οι συμβολισμοί σας "άγιε" Μεσσηνίας αλλά δε θα πάρουμε. Σας προκαλώ δια έτι μιάν ακόμη φοράν όλους εσάς τους νεοταξίτας ιεράρχας, πατριάρχας και θεολόγους να εγκαταλείψετε ΑΜΕΣΩΣ την Αγίαν ημών Ορθοδοξίαν και να προσκοληθείτε εις τον παπισμόν και εν συνεχεία εις την παγόσμιον θρησκείαν που επιθυμείτε και ας παρατηρήσουμε έπειτα πόσοι θα σας ακολουθήσουν! Αφήστε πίσω εμάς τους "μπανάλ", τους "οπισθοδρομικούς", τους "θρησκολήπτους", τους "φανατικούς", τους "ακραίους", τους "ζηλωτάς" εις την Αγίαν ημών Ορθοδοξίαν και εσείς πηγαίνετε εις τον πάπαν, εις τον βούδαν, εις τον βελζεβούλ ή όπου αλλού θέλετε...

Ανώνυμος είπε...

π. Πετάση αφήστε μας να είμαστε καχύποπτοι για πολλούς και διαφόρους λόγους.

Ανώνυμος είπε...

Σοβαρά μιλάτε πάτερ μου; Σας άρεσε αυτό που είπε για τρεις κύκλους; Ίσα η Ορθοδοξία ίσα οι αιρέσεις και οι άλλες θρησκείες;

Φ.

Ανώνυμος είπε...

Επειδή νομίζω ότι άλλα λέμε κι άλλα θέλουν κάποιοι να καταλάβουν, και επειδή δεν θέλω να αισθανθεί κάποιος σκανδαλισμένος από όσα έγραψα, επανέρχομαι:
Έγραψα: " Ένας βασικός κύκλος σπουδών για την Ορθοδοξία, και κάποια στοιχεία για τις άλλες ομολογίες - τις Χριστιανικές αιρέσεις και τις άλλες Θρησκείες που είτε μας αρέσει είτε όχι υπάρχουν και στον Ελληνικό χώρο! Αυτά δηλαδή που διδαχθήκαμε και οι παλαιότεροι!"
Αν αυτό σημαίνει ίσα η Ορθοδοξία, ίσα οι αιρέσεις, τότε μάλλον δεν συνεννοούμαστε!
Και ο Σεβασμιώτατος (τον οποίο ούτε γνωρίζω προσωπικά ούτε έχω λόγο ειδικό να υπερασπιστώ αν κάνει λάθος) μιλά για ένα βασικό κύκλο, δηλαδή - έτσι το καταλαβαίνω κι αν κάνω λάθος διορθώστε με - το μεγαλύτερο ποσοστό της ύλης, για την Ορθοδοξία, και μετά, σε μεγαλύτερες τάξεις, κάποια στοιχεία για τους αιρετικούς και τους αλλοδόξους. Δηλαδή όποιος μιλά για τους αιρετικούς και μάλιστα με επιχειρήματα που δείχνουν το λάθος τους, είναι οικουμενιστής και νεοεποχίτης; εξηγήστε μου να καταλάβω! Γιατί τότε και στην Εκκλησία όποιος κάνει αντιαιρετικό κήρυγμα θα πρέπει να καταδικάζεται ότι τους βάζει όλους στο ίδιο τσουβάλι!
Και το άλλο σχόλιο για έναν μικρό κύκλο (Ορθοδοξία) έναν μεγαλύτερο (Αιρέσεις) και έναν πιο μεγάλο (Θρησκείες) που το στηρίζετε; Γιατί εγώ το βλέπω μόνο στη φαντασία του σχολιαστή και όχι στο ανακοινωθέν της Συνόδου!
Όσο για το σχόλιο του
6 Νοεμβρίου 2012 11:18 π.μ.
θα απαντούσα ότι "η αγάπη ου λογίζεται το κακόν και πάντα στέγει"
Επαναλαμβάνω, ούτε τους Οικουμενιστές στηρίζω, ούτε τον Άγιο Μεσσηνίας γνωρίζω ή έχω κάποιο προσωπικό λόγο να στηρίξω!
Είναι Επίσκοπος και είμαι απλός Ιερέας (όχι της επαρχίας του)
Είναι Καθηγητής της Θεολογικής Σχολής και είμαι απλός πτυχιούχος της ίδιας Σχολής που δεν τον είχα Καθηγητή!
Συγνώμη για την παρέμβαση ...

Υ.Γ.
Αν συνεχισθούν τα ανάλογα σχόλια, δεν πρόκειται να απαντήσω και πάλι! Γιατί θα ισχύσει το "ου με πείσεις καν με πείσεις"!
Αν κάποοιος θέλει κάτι προσωπικό, pπαρακαλώ επώνυμα και στο e-mail μου: pkonpetassis@gmail.com

Ανώνυμος είπε...

-Τι εννοεί ο μητροπολίτης Μεσσηνίας όταν μιλάει χρησιμοποιώντας αδόκιμη κατά τη γνώμη μου φράση για προβολή μεταφυσικών και ιδεολογικών προεκτάσεων;
-Από πότε οι αιρετικές κοινότητες των παπικών και των προτεσταντών βαφτίζονται χριστιανικές παραδόσεις εκτός Ορθοδοξίας;
-Ποια είναι τα στοιχεία των άλλων θρησκειών που θα πρέπει κατά τη γνώμη του να διδάσκονται και ποιοι και επί τη βάσει ποίων κριτηρίων θα τα επιλέξουν;
Λ.Ν.

Λέανδρος είπε...

Νομίζω ότι κανένας σας δεν βλέπει το σήμερα.
Καταλάβετέ το ότι η κατήχηση γίνεται στις εκκλησίες και όχι στα σχολεία.
Στα σχολεία, ειδικά σε μια σύγχρονη πολυπολυτισμική κοινωνία, το μάθημα των θρησκευτικών δεν μπορεί να είναι τίποτε περισσότερο από θρησκειολογικό.
Με αυτή τη μορφή του μόνον μπορεί να είναι υποχρεωτικό.
Όσο για τους θεολόγους, καιρός είναι να προσαρμοστούν, όπως άλλωστε έχουν προσαρμοστεί και οι θεολογικές σχολές.
Αλήθεια, νομίζετε ότι ελέγχουν τη θρήσκευμα των φοιτητών τους, πριν δώσουν πτυχίο; Παλαιότερα οι μη του ορθοδόξου δόγματος φοιτητές λάμβαναν μόνον πιστοποιητικά παρακολούθησης.
Σήμερα, που το θρήσκευμα αποτελεί προσωπικό δεδομένο, ποιός μπορεί να ελέγξει;
Αλλαξαν οι εποχές, καιρός για προσαρμογή...

Αντιοικουμενιστής είπε...

Σεβαστέ π. Κωνσταντίνε, δια τους οικουμενιστάς και τους νεοεποχίτας δεν ενδιαφέρει ουδόλως τι γράφετε εσείς ή εγώ, αλλά τι αποφασίζουν ούτοι! Πριν γράψω το σχόλιόν μου παρέθεσα τας απόψεις του "αγίου" Μεσσηνίας, ο οποίος ως γνωστό ήτο υπότροφος του Βατικανού εις τα Γρηγοριανά και Λεόντεια Πανεπιστήμια του. Λέτε το Βατικανόν να μην εξέτασε εις ποίον θα έδιδε την υποτροφίαν του; Τι αναφέρει ο "άγιος" υμών καθηγητής; Να μάθουμε ουχί δια τας αιρέσεις όπως εσείς πολύ εντέχνως ωραιοποιείτε αλλά δια τας "μεγάλας χριστιανικάς παραδόσεις". Δηλαδή οι ακραίες και εξόφθαλμες κακοποιήσεις του χριστιανισμού (δεν δύναμαι να τις καλέσω ούτε καν αιρέσεις, διότι η αίρεση είναι διαφοροποίησι, ενώ αύται εισί ακραίαι κακοποιήσεις κάθε έννοιας χριστιανισμού, δια τον "άγιον" Μεσσηνίας και δια τινάς αφελείς μαθητάς του αποτελούν "χριστιανικάς παραδόσεις"; Ότι ακριβώς δηλαδή ισχυρίζονται εδώ και εκατονταετίες οι ουνίται και οι πάπες μετά την β΄ Βατικάνειαν ψευδοσύνοδον ότι "αι Ορθόδοξαι Ανατολικαί Χριστιανικαί Ομολογίαι, μία εξ αυτών - μεταξύ των Κοπτών, Αρμενίων, Ιακωβιτών και λοιπών Μονοφυσιτών, Μονοθελητών και Μονοενεργητών - τυγχάνει και η ημετέρα Αγία Ορθόδοξος Εκκλησία, έτσι μας λογίζουν οι..."φίλοι" ημών λατίνοι, αποτελούν τα "άνθη", αποτελούν τα "χρώματα" των (δήθεν) πολιτιστικών παραδόσεων κ.λπ. Μόνο που η Ορθόδοξος Εκκλησία ξέρετε είναι ελλειμματική, διότι το άνθος της δεν είναι εις τον κήπον του Βατικανού! Άρα δηλαδή ότι ο "άγιος" καθηγητής ημών ομιλεί δια γνωριμίαν με παλαιοτέρας και σύγχρονες αιρέσεις του χριστιανισμού είναι μόνον εις την φαντασία υμών, σεβαστέ π. Κωνσταντίνε. Δεν αμφισβητώ ουδόλως τας θεολογικάς γνώσεις του καθηγητού σας, αλλά τον σκοπόν δια τον οποίον αύται χρησιμοποιούνται! Δυστυχώς, και εύχομαι διαπύρως να διαψευσθώ, το "οικουμενικόν" πατριαρχείον ημών με τους συνεργάτας του, ιεράρχας, καθηγητάς και θεολόγους έχει σχέδιον τόσο δια τα θρησκειολογικά συγκρητιστικά θρησκευτικά όσο και δια την διακοινωνίαν Ορθοδόξων - παπικών και κάποιων μεγαλυτέρων ομολογιών του προτεσταντισμού (αγγλικανοί, γερμανοί λουθηρανοί και βαπτισταί εξ Αμερικής) το οποίον και προσπαθεί να εφαρμόσει. Όσο δια τα θρησκεύματα ο "άγιος" υμών καθηγητής καλεί όχι δια να γνωρίσουμε τας κακοδοξίας των αλλά δια να αποκτήσουμε "πείραν". Τι "πείραν"; Εις την κοινή των λατρείαν;

Ανώνυμος είπε...

Λέανδρε κατήχηση μπορεί να γίνεται παντού άρα και στο σχολείο. Πολλά παιδιά που είχαν χαλαρή και εθιμική σχέση με την Εκκλησία έγιναν συνειδητά μέλη της Εκκλησίας από έναν άξιο εκπαιδευτικό που πρόβαλε και κήρυττε την ορθόδοξη διδαχή.

Αντιοικουμενιστής είπε...

Αγαπητέ εν Χριστώ αδελφέ Λέανδρε, αναφέρεσαι με υπερβολικώς αφοριστικόν τρόπον ότι η κατήχησι είναι έργον της Εκκλησίας! Η κατήχησις είναι πρωτίστως έργον των αναδόχων. Ο τρόπος επιλογής των αναδόχων όμως δεν επιτρέπει ουχί την στοιχειώδην κατήχησιν αλλά ούτε και την απλήν γνώσιν του Συμβόλου της Πίστεως υπό των κατηχουμένων! Το κράτος έχοντας αρπάξει το σύνολο σχεδόν της Εκκλησιαστικής περιουσίας ανέλαβε, ως υπόχρεο εις την Ορθόδοξον Εκκλησίαν να κατηχήσει τους Ορθοδόξους μικρούς μαθητάς μέσω της καθολικής διαδικασίας της εκπαιδεύσεως. Τούτην την στιγμήν είναι αδύνατος η οργάνωσις και λειτουργία εκ της Ελλαδικής Εκκλησίας κατηχητικών διδασκαλείων εις τα οποία να διδάσκεται υποχρεωτικώς εις τα Ορθόδοξα Χριστιανόπουλα η διδασκαλία της Ορθοδόξου ημών Πίστεως. Ίσως θα ήτο δυνατό να λειτουργούσαν τινά διδασκαλεία εις τας μεγάλας πόλεις και τούτο εις προαιρετικήν βάσιν ενώ εις την επαρχίαν κάτι τέτοιο είναι πρακτικώς και ουσιαστικώς ΑΔΥΝΑΤΟΝ. Η σχολική τάξις, ειδικά της πρώτης αλλά και της δευτέρας βαθμίδος εκπαιδεύσεως κρίνεται ως η καταλληλοτέρα δια την διδασκαλίαν του ομολογιακού, κατηχητικού μαθήματος των θρησκευτικών. Όστις μαθητής είναι ετερόδοξος ή αλλόδοξος έχει δύο επιλογάς: α. να ενταχθεί εις την ιδικήν του θρησκευτική ομάδα υπό την καθοδήγησι εμμίσθου κρατικού υπαλλήλου ιεροδιδασκάλου της ομολογίας ή του θρησκεύματός του (όπως τούτο γίνεται εις τους μουσουλμάνους μαθητάς ή εις τους ανήκοντας εις την λατινικήν χριστιανικήν ομολογίαν εις τας Κυκλάδας νήσους) όταν βεβαίως η ομάδα των μαθητών δικαιολογεί την δημιουργία τέτοιων τμημάτων - η νομοθεσία ορίζει παρόμοια τμήματα δια έτερα μαθήματα - ή β. όλοι οι αρνησίθεοι, άθεοι, αντιρρησίες συνειδήσεως και σκόρπιοι ετερόδοξοι και αλλόδοξοι δύνανται να διδάσκονται την ιστορία των θρησκειών ως κοινωνικό φαινόμενο με έμφασι και πάλι εις το θρήσκευμα της Πατρίδος ημών, αλλά και ετέρων θρησκευμάτων. Είναι καιρός όλοι οι αλλοδαποί να κατανοήσουν ότι είναι ούτοι οίτινες οφείλουν προσαρμογήν και ουχί οι γηγενείς εις τους αλλοδαπούς και αλλοδόξους...

Ανώνυμος είπε...

ΔΙΚΑΙΟ ΕΧΕΙ Ο ΑΝΤΙΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΗΣ

Τάσος

Μπορείτε να δείτε τις προηγούμενες δημοσιεύσεις του ιστολογίου μας πατώντας το Παλαιότερες αναρτήσεις (δείτε δεξιά)