Μια τυπική Απάντηση έδωσε ο Υφυπουργός Παιδείας Θεόδωρος Παπαθεοδώρου στην Ερώτηση των βουλευτών της ΔΗΜΑΡ Μαρίας Ρεπούση και Μαρίας Γιαννακάκη σχετικά με το ζήτημα των απαλλαγών από τα Θρησκευτικά. Ουσιαστικά ο Υφυπουργός επαναλαμβάνει ότι το μάθημα των Θρησκευτικών παραμένει υποχρεωτικό και ισχύουν για τις απαλλαγές οι τρεις εγκύκλιοι Στυλιανίδη. Αποφεύγει να απαντήσει επί της ουσίας στο αίτημα των βουλευτών της ΔΗΜΑΡ που με την Ερώτησή τους ζητούσαν “την αντικατάσταση του όρου «μη ορθόδοξοι μαθητές» της Φ.12/977/109744/Γ1/26.8.2008 εγκυκλίου με τον όρο «απαλλασσόμενοι μαθητές»”.
Μαρούσι, 28-2-2013
Αρ.Πρωτ. 27738/ΙΗ ΕΞ
14669 εισ
ΠΡΟΣ :Τη Βουλή των Ελλήνων
Διεύθυνση Κοινοβουλευτικού Ελέγχου
Τμήμα Ερωτήσεων
ΚΟΙΝ : Βουλευτή κ.
- Μαρία Γιαννακάκη
- Μαρία Ρεπούση
- Γρηγόρη Ψαριανό
(Δια της Βουλής των Ελλήνων)
ΘΕΜΑ: «Απάντηση στην Ερώτηση με αριθμό 6574/31-1-2013»
Απαντώντας στην Ερώτηση με αριθμό 6574/31-1-2013, την οποία κατέθεσαν οι ως άνω κ.κ. Βουλευτές, σχετικά με το μάθημα των Θρησκευτικών, σας κάνουμε γνωστά τα ακόλουθα:
Το μάθημα των Θρησκευτικών, είναι υποχρεωτικό σύμφωνα με τα επίσημα αναλυτικά και ωρολόγια προγράμματα που έχουν καθοριστεί από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού (Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α.). Οι Διευθυντές των σχολικών μονάδων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης έχουν ενημερωθεί σχετικά με τη δυνατότητα απαλλαγής από το μάθημα των Θρησκευτικών, βάσει των αρ. 91109/Γ2/10-07-08, 104071/Γ2/04-08-08 και 109744/Γ1/26-08-08 εγκυκλίων, οι οποίες εκδόθηκαν προκειμένου το Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α. να εναρμονιστεί με τις αποφάσεις του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου ανθρωπίνων δικαιωμάτων και των ανεξάρτητων αρχών της χώρας.
Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΘΕΟΔΩΡΟΣ Π. ΠΑΠΑΘΕΟΔΩΡΟΥ
Δείτε και
1 σχόλιο:
Το μάθημα των θρησκευτικών προφανώς περιέχει και διδάσκει την επίσημη θρησκεία της χώρας. Αυτό όμως αφορά τους ενσυνειδήτως πιστούς που είναι αμφίβολο αν υπάρχουν τέτοιοι ανάμεσα στους μαθητές του Δημοτικού. Θα μπορούσαν οι γονείς να στέλνουν , προς τούτο, τα παιδιά τους στο κατηχητικό σχολείο που λειτουργεί με ευθύνη της εκκλησίας. Η διδασκαλία των θρησκευτικών στο σχολείο θα ήταν κατανοητή αν το περιεχόμενο αφορούσε θρησκειολογία ώστε να γνωρίσουν οι μαθητές και τις άλλες θρησκείες. Μία συνέπεια μιας τέτοιας άποψης, εκτός της ακαδημαϊκής γνώσης, θα είναι οι διδασκόμενοι, να πάψουν να είναι ευάλωτοι σε κάθε προσπάθεια προσηλυτισμού. Σήμερα με την άγνοια του περιεχομένου άλλων θρησκευτικών απόψεων, είναι πιο εύκολο να φανούν κάποια σημεία ελκυστικά και ο προσηλυτισμός να αποδώσει. Όσο όμως το μάθημα παραμένει σε επίπεδο κατήχησης δεν μπορεί να αφορά μαθητές που δεν ανήκουν στην επίσημη θρησκευτική άποψη και τώρα μιλώ για μαθητές του γυμνασίου και του λυκείου.
Δημοσίευση σχολίου