25/6/13

Επίκαιρη ερώτηση του Νίκου Νικολόπουλου προς τον Πρωθυπουργό για το νέο Πρόγραμμα Σπουδών για τα Θρησκευτικά


ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ
ΘΕΜΑ: «ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ»
Το ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟ Κίνημα επανέρχεται στο κεφαλαιώδες ζήτημά του και σκοπός μας είναι η πληρέστερη ενημέρωση και σε βάθος συζήτηση στην εθνική αντιπροσωπεία για το περιεχόμενο των θεματικών ενοτήτων των πιλοτικά εφαρμοζόμενων σε σχολεία της χώρας μας νέων Προγραμμάτων Σπουδών του μαθήματος των Θρησκευτικών Δημοτικού και Γυμνασίου
καθώς και η αποτίμηση μα και η κρίση των πληρεξουσίων του λαού μα προπαντός και της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας αν αρμόζει να διδάσκονται σε ορθοδόξους μαθητές.
Επίσης οι Έλληνες ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΔΗΜΟΚΡΑΤΕΣ ζητούμε από τον Πρωθυπουργό της Ελλάδος θερμά να ενεργήσει και για την απ’ αρχής πλήρη και ουσιαστική αναμόρφωση αυτών των Προγραμμάτων, ώστε το μάθημα να διατηρήσει τον ορθόδοξο χαρακτήρα του και να μην παρεκκλίνει σε ατραπούς συγκρητιστικούς και θρησκειολογικούς.
Κύριε Πρωθυπουργέ, όντας εγγονός της Πηνελόπης Δέλτα και γνωστής της Ελληνικής Ιστορίας και παράδοσης ασφαλώς ενθυμείσθε ότι εδώ και διακόσια περίπου χρόνια στην ελεύθερη Ελλάδα είχαν οι ορθόδοξοι χριστιανοί πλήρες και αναφαίρετο δικαίωμα να απολαμβάνουν ανόθευτη από αλλότριες προσμείξεις την ορθόδοξη χριστιανική παιδεία στα σχολεία για τα οποία πλήρωναν και πληρώνουν φόρους.
Κατά τη διάρκεια του προηγουμένου σχολικού έτους πραγματοποιήθηκαν αρκετές συναντήσεις και συζητήσεις για το θέμα.
Πάρα πολλές επιστολές, πάρα πολλά άρθρα και εργασίες εκτενέστερες σας έχουν σταλεί και πολύ περισσότερα έχουν δημοσιευθεί κυρίως στο διαδίκτυο.
Κείμενα που δείχνουν και αποδείχνουν πλείστα όσα αρνητικά στοιχεία που τα προγράμματα αυτά περιλαμβάνουν.
Σας εξήγησαν από τότε που ήσασταν Βουλευτής, Υπουργός ακόμα και Αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης με επιστημονική τεκμηρίωση ότι τα προγράμματα οδηγούν τους διδάσκοντες και τους μαθητές στην αποδόμηση της Ορθόδοξης Χριστιανικής πίστεως. Τότε που και εσείς υπερθεματίζατε και καταγγέλλατε όλους αυτούς… Οδηγούν στον συμφυρμό της με όποια άλλη θρησκευτική διδασκαλία. Οδηγούν στην εξίσωση των ιερών και των όσιων της εξ αποκαλύψεως Χριστιανικής μας πίστης με όποια άλλη θρησκευτική διδασκαλία των ανθρώπων και τελικά γίνονται «Οδηγός προς την Πανθρησκεία».
Το θέμα έφερα και στη Βουλή και μάλιστα με τη διαδικασία του κοινοβουλευτικού ελέγχου, εζητήθη να υλοποιήσει η κυβέρνηση σας και ο Υπουργός σας όσα προεκλογικά υποσχεθήκαμε σύσσωμη ως ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ.
Παρ’ όλες όμως τις θετικές υπέρ του Ορθοδόξου Μαθήματος απόψεις που ήδη παρουσιάστηκαν, η προσπάθεια του Υπουργείου Παιδείας και των συνεργατών του για τη μετατροπή του μαθήματος μας σε απλή θρησκειολογία και ιστορία πολιτισμού συνεχίζεται και κατά το νέο σχολικό έτος.
Κυρίως με τη συνέχιση της διδασκαλίας σε ικανό αριθμό σχολείων με βάση το πολιτικώς εφαρμοζόμενο νέο Πρόγραμμα Σπουδών για το Μάθημα των Θρησκευτικών και κατά το τρέχον ήδη σχολικό έτος.
Επειδή εμείς οι Έλληνες Χριστιανοδημοκράτες είμαστε πεπεισμένοι πως δεν έχει γίνει πλήρως κατανοητός ο κίνδυνος που διατρέχει η διαμόρφωση της ορθόδοξης χριστιανικής συνείδησης των σύγχρονων Ελλήνων.
Επειδή θα προκληθεί η απαιτούμενη αντίδραση όλων των εχόντων λόγον και θα αναζητηθούν ευθύνες από εσάς και τον Υπουργό σας για το μέλλον της Ελλάδος μας, την οποία εμείς την θέλουμε Ορθόδοξη για πάντα, θέλουμε ακόμα να πιστεύουμε το ίδιο και εσείς ο εγγονός των Μπενάκηδων και της Πηνελόπης Δέλτα.
Για τούτο επανερχόμενοι παραθέτουμε τις κυριότερες ενστάσεις και τους παιδαγωγικούς προβληματισμούς της Πανελληνίου Ένωσης Θεολόγων:

- Ένα από τα βασικά μειονεκτήματα των νέων Προγραμμάτων Σπουδών του μαθήματος των Θρησκευτικών είναι ότι δεν έχουν ως κύριο σκοπό να διδαχθούν οι μαθητές τις ορθόδοξες Χριστιανικές αξίες ζωής (τις οποίες τόσο έχουμε ανάγκη πάντοτε και ιδιαίτερα σήμερα στην πολύπλευρη κρίση που περνά η πατρίδα μας), που θα φορτώσουν τη μνήμη των μαθητών, χωρίς να τους προσφέρουν όμως νόημα και ελπίδα ζωής.
- Ο Ιησούς Χριστός, η Εκκλησία και η σωτηρία του ανθρώπου δεν αποτελούν τους «θεμελιώδεις άξονες» των νέων Προγραμμάτων Σπουδών του μαθήματος των Θρησκευτικών. Είναι δυνατόν, όμως, να μιλάμε για ορθόδοξο θεολογικό μάθημα (για ορθόδοξη θεολογία) άνευ αυτών των τριών, που θα το διακρίνουν από την θρησκειολογία και την φαινομενολογία της θρησκείας;
- Με τα νέα Προγράμματα Σπουδών του μαθήματος των Θρησκευτικών εγκαταλείπεται σιωπηρώς ή υπολανθάνοντος η ορθόδοξη θεολογική προσέγγιση των διαφόρων θεμάτων ενώ αντίθετα, υιοθετείται μία συγκρητιστική ή θρησκειολογική προσέγγιση, η οποία υποτίθεται ότι είναι αναγκαία για την εποχή μας και τη δήθεν πολυπολιτισμική κοινωνία μας και τοποθετούνται δίπλα- δίπλα οι μεγάλες θρησκευτικές παραδόσεις της οικουμένης, σε ηλικία μάλιστα τόσο μικρές (Δημοτικού- Γυμνασίου) και ανίκανες για συγκρίσεις και κριτικές παρατηρήσεις.
- Σημαντικότατη επίσης παράμετρος είναι ότι τα περιεχόμενα των νέων Προγραμμάτων Σπουδών του μαθήματος των θρησκευτικών δεν λαμβάνουν υπόψη τις προσληπτικές ικανότητες των μαθητών στους οποίους απευθύνονται, προτείνοντας θεματολογίες που βρίσκονται από το επίπεδο του Λυκείου και άνω.
- Επισημαίνουμε ακόμη ότι τα προηγούμενα Αναλυτικά Προγράμματα του Γυμνασίου αλλάζουν, χωρίς αξιολόγηση, μετά την εφαρμογή τους επί τέσσερα χρόνια μόνο.
- Και εν κατακλείδι τονίζουμε ότι η κατάρτιση των νέων Προγραμμάτων Σπουδών του μαθήματος των Θρησκευτικών πραγματοποιήθηκε χωρίς να ζητηθεί η γνώμη τη Εκκλησίας, των Θεολογικών Σχολών και των Ενώσεων που εκπροσωπούν το σύνολο των θεολόγων.

Κατόπιν όλων των ανωτέρω λόγων κ. πρωθυπουργέ ζητάμε να απαντήσετε εάν:
Εξακολουθείτε να υποστηρίζετε την απ’ αρχής πλήρη και ουσιαστική αναμόρφωση των νέων Προγραμμάτων Σπουδών του Μαθήματος των Θρησκευτικών;
Πέρασε ένας ολόκληρος χρόνος γιατί συνεχίζεται την ίδια πολιτική των Γεωργίου Παπανδρέου και Άννας Διαμαντοπούλου;
Πότε θα εφαρμόσετε όσα υποσχεθήκατε για το μάθημα των θρησκευτικών ενώπιων κλήρου και λαού;
Ο ερωτών Βουλευτής
Νίκος Ι. Νικολόπουλος
Γ.Γ. Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Μπορείτε να δείτε τις προηγούμενες δημοσιεύσεις του ιστολογίου μας πατώντας το Παλαιότερες αναρτήσεις (δείτε δεξιά)