Σύμφωνα με το νόμο για το Λύκειο που ψηφίστηκε πριν λίγες μέρες αλλάζει ο τρόπος αξιολόγησης, προαγωγής και απόλυσης των μαθητών του Γενικού Λυκείου. Οι σημαντικότερες αλλαγές είναι ότι τόσο οι προαγωγικές εξετάσεις της Α΄ και Β΄ τάξης όσο και οι απολυτήριες της Γ΄ τάξης διεξάγονται ενδοσχολικά και περιλαµβάνουν όλα τα διδασκόµενα µαθήµατα εκτός των µαθηµάτων της Ερευνητικής Εργασίας και της Φυσικής Αγωγής, µε κοινά θέµατα για όλα τα τµήµατα του ίδιου σχολείου, που ορίζονται ως εξής: α) κατά ποσοστό 50%, µε κλήρωση, από τράπεζα θεµάτων διαβαθµισµένης δυσκολίας και β) κατά ποσοστό 50%, από τον διδάσκοντα ή τους διδάσκοντες. Τα γραπτά διορθώνονται από τον οικείο διδάσκοντα.
Ο Μ.Ο. της προφορικής βαθµολογίας των τετραµήνων και της γραπτής εξάγεται κατά τις ισχύουσες διατάξεις. Διαφοροποιούνται όμως προς το αυστηρότερο, οι προϋποθέσεις προαγωγής και απόλυσης των μαθητών σε σχέση με τη βαθμολογία τους στα μαθήματα.
ΔΕΙΤΕ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΤΟ ΑΡΘΡΟ 3 ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΠΟΥ ΑΦΟΡΑ ΣΤΗΝ ΠΡΟΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΠΟΛΥΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ (οι υπογραμμίσεις και οι χρωματισμοί των κύριων σημείων είναι δικοί μας):
Άρθρο 3
Αξιολόγηση, Προαγωγή και Απόλυση Μαθητών Γενικού Λυκείου
1. Η αξιολόγηση στα µαθήµατα και των τριών τάξεων επικεντρώνεται στην ουσιώδη κατανόηση των κεντρικών θεµάτων και θεµελιωδών εννοιών κάθε γνωστικού αντικειµένου και ταυτόχρονα στην κατάκτηση ανώτερων γνωστικών ικανοτήτων και δεξιοτήτων, όπως η κριτική και συνθετική σκέψη, η αυτοαξιολόγηση, η αξιοποίηση δεδοµένων για την παραγωγή τεκµηριωµένων επιχειρηµάτων, η επινοητικότητα και η πρωτοτυπία κατά την επίλυση προβληµάτων.
Η αξιολόγηση πρωτίστως αποσκοπεί στην παροχή χρήσιµων πληροφοριών για τη βελτίωση της παρεχόµενης παιδείας, είτε σε εθνικό επίπεδο (µε τη βελτίωση των προγραµµάτων σπουδών, των σχολικών βιβλίων κ.ά.) είτε στο επίπεδο της καθηµερινής διδακτικής πράξης, προκειµένου ο εκπαιδευτικός να αναπροσαρµόσει διδακτικές µεθόδους και προσεγγίσεις προς όφελος των µαθητών του.
2. Η αξιολόγηση βασίζεται ιδίως:
α) στον προσδιορισµό της ανά µάθηµα εξεταστέας ύλης µε βάση τις θεµατικές ενότητες,
β) στην ικανότητα διασύνδεσης ουσιωδών γνώσεων που προέρχονται από ευρύτερα τµήµατα της ύλης του µαθήµατος,
γ) στην κατανόηση των βασικών εννοιών ή, ανάλογα µε το γνωστικό αντικείµενο, γεγονότων, διαδικασιών ή διεργασιών του κάθε γνωστικού πεδίου και
δ) στη δυνατότητα κριτικής αξιολόγησης και ανάπτυξης λογικών επιχειρηµάτων και τεκµηρίωσης για θέµατα συναφή µε την ύλη.
3. Οι γραπτές προαγωγικές εξετάσεις στην Α΄ τάξη του Ηµερήσιου Γενικού Λυκείου και Α΄ και Β΄ Εσπερινού Λυκείου διεξάγονται ενδοσχολικά και περιλαµβάνουν όλα τα διδασκόµενα µαθήµατα εκτός των µαθηµάτων της Ερευνητικής Εργασίας και της Φυσικής Αγωγής, µε κοινά θέµατα για όλα τα τµήµατα του ίδιου σχολείου, που ορίζονται ως εξής: α) κατά ποσοστό 50%, µε κλήρωση, από τράπεζα θεµάτων διαβαθµισµένης δυσκολίας και β) κατά ποσοστό 50%, από τον διδάσκοντα ή τους διδάσκοντες. Τα γραπτά διορθώνονται από τον οικείο διδάσκοντα.
Ο Μ.Ο. της προφορικής βαθµολογίας των τετραµήνων και της γραπτής εξάγεται κατά τις ισχύουσες διατάξεις. Γενικό βαθµό προαγωγής από την Α΄ Τάξη Ηµερησίου και Α΄ και Β΄ Τάξη Εσπερινού Γενικού Λυκείου αποτελεί το πηλίκον της διαιρέσεως δια του συνόλου των διδασκοµένων µαθηµάτων του αθροίσµατος του µέσου όρου προφορικής ή και γραπτής, εφόσον αυτά εξετάζονται γραπτώς, επίδοσης του µαθητή σε κάθε µάθηµα.
Απαραίτητη προϋπόθεση για την προαγωγή του µαθητή αποτελεί: α) η επίτευξη γενικού βαθµού ίσου ή ανώτερου του δέκα (10) και β) Μ.Ο. προφορικής και γραπτής βαθµολογίας κατά διακριτό γνωστικό αντικείµενο των µαθηµάτων: Ελληνικής γλώσσας, Μαθηµατικών τουλάχιστον δέκα (10) και τουλάχιστον οκτώ (8) σε καθένα από τα υπόλοιπα µαθήµατα. Όταν µαθητής δεν πληροί τις προϋποθέσεις α΄ και β΄ του προηγούµενου εδαφίου επαναλαµβάνει τη φοίτηση, ενώ όταν δεν πληροί την προϋπόθεση β΄ του προηγούµενου εδαφίου, κατά διακριτό ή διακριτά γνωστικά αντικείµενα µαθηµάτων ή στα υπόλοιπα µαθήµατα, παραπέµπεται σε επανεξέταση σε αυτό ή σε αυτά και προάγεται ή επαναλαµβάνει τη φοίτηση κατά τα οριζόµενα ως άνω.
4. Οι γραπτές προαγωγικές εξετάσεις στη Β΄ τάξη του Ηµερήσιου και Γ΄ Τάξη Εσπερινού Γενικού Λυκείου διεξάγονται ενδοσχολικά και περιλαµβάνουν όλα τα διδασκόµενα µαθήµατα εκτός της Ερευνητικής Εργασίας και της Φυσικής Αγωγής µε κοινά θέµατα για όλα τα τµήµατα του ίδιου σχολείου, που ορίζονται ως εξής: α) κατά ποσοστό 50% µε ηλεκτρονική κλήρωση ανά σχολείο, από τράπεζα θεµάτων διαβαθµισµένης δυσκολίας και β) κατά ποσοστό 50%, από τον διδάσκοντα ή τους διδάσκοντες. Τα γραπτά διορθώνονται από τον οικείο διδάσκοντα.
Ο Μ.Ο. της προφορικής βαθµολογίας των τετραµήνων και της γραπτής εξάγεται κατά τις ισχύουσες διατάξεις. Γενικό βαθµό προαγωγής από την Β΄ Τάξη Ηµερησίου και Γ΄ Τάξη Εσπερινού Γενικού Λυκείου αποτελεί το πηλίκον της διαιρέσεως δια του συνόλου των διδασκοµένων µαθηµάτων του αθροίσµατος του µέσου όρου προφορικής ή και γραπτής, εφόσον αυτά εξετάζονται γραπτώς, επίδοσης του µαθητή σε κάθε µάθηµα.
Απαραίτητη προϋπόθεση για την προαγωγή του µαθητή αποτελεί: α) η επίτευξη γενικού βαθµού ίσου ή ανώτερου του δέκα (10) και β) Μ.Ο. προφορικής και γραπτής βαθµολογίας κατά διακριτό γνωστικό αντικείµενο των µαθηµάτων: Ελληνικής γλώσσας, Μαθηµατικών και των µαθηµάτων οµάδας προσανατολισµού τουλάχιστον δέκα (10) και τουλάχιστον οκτώ (8) σε καθένα από τα υπόλοιπα µαθήµατα. Όταν µαθητής δεν πληροί τις προϋποθέσεις α΄ και β΄ του προηγούµενου εδαφίου επαναλαµβάνει τη φοίτηση, ενώ όταν δεν πληροί την προϋπόθεση β΄ του προηγούµενου εδαφίου κατά διακριτό ή διακριτά γνωστικά αντικείµενα µαθηµάτων ή µαθήµατα προσανατολισµού ή υπόλοιπα µαθήµατα παραπέµπεται σε επανεξέταση σε αυτό ή αυτά και προάγεται ή επαναλαµβάνει τη φοίτηση κατά τα οριζόµενα ως άνω.
5. Οι γραπτές απολυτήριες εξετάσεις στη Γ΄ Τάξη του Γενικού Λυκείου και Δ΄ Τάξη του Εσπερινού Λυκείου διεξάγονται ενδοσχολικά και περιλαµβάνουν τα µαθήµατα της Νέας Ελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας, της εισαγωγής στις Αρχές της Επιστήµης των Η/Υ, των Θρησκευτικών, της Ιστορίας, της Ξένης Γλώσσας (για τα Εσπερινά Γενικά Λύκεια περιλαµβάνουν µόνο το µάθηµα της Νέας Ελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας) και τρία (3) από τα µαθήµατα της επιλεχθείσας Οµάδας Προσανατολισµού, σε θέµατα που είναι κοινά για όλα τα τµήµατα του ίδιου σχολείου και ορίζονται ως εξής: α) κατά ποσοστό 50%, µε κλήρωση από τράπεζα θεµάτων διαβαθµισµένης δυσκολίας και β) κατά ποσοστό 50%, από τον διδάσκοντα ή τους διδάσκοντες. Τα γραπτά διορθώνονται από τον οικείο διδάσκοντα.
Το µάθηµα της Ελληνικής Γλώσσας και Γραµµατείας µε διακριτά διδακτέα αντικείµενα – κλάδους τη Νέα Ελληνική Γλώσσα και τη Λογοτεχνία εξετάζεται ως ενιαίο γνωστικό αντικείµενο µε αναλογία θεµάτων 60% Ελληνικής Γλώσσας και 40% Λογοτεχνίας.
Ο Μ.Ο. της προφορικής βαθµολογίας των τετραµήνων και της γραπτής εξάγεται κατά τις ισχύουσες διατάξεις Γενικό βαθµό απόλυσης από τη Γ΄ Τάξη Γενικού Λυκείου αποτελεί το πηλίκον της διαιρέσεως, δια του συνόλου των διδασκοµένων στην τάξη µαθηµάτων, του αθροίσµατος του µέσου όρου προφορικής ή και γραπτής, εφόσον αυτά εξετάζονται γραπτώς, επίδοσης του µαθητή σε κάθε µάθηµα.
Απαραίτητη προϋπόθεση για την προαγωγή (σημ. ιστολογίου: προφανώς πρόκειται για λάθος και έπρεπε να γραφεί για την απόλυση) του µαθητή αποτελεί: α) η επίτευξη γενικού βαθµού ίσου ή ανώτερου του δέκα (10) και β) Μ.Ο. προφορικής και γραπτής βαθµολογίας των µαθηµάτων: Νέας Ελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας και καθενός από τα µαθήµατα της επιλεγείσας Οµάδας Προσανατολισµού τουλάχιστον δέκα (10) και τουλάχιστον οκτώ (8) σε καθένα από τα υπόλοιπα µαθήµατα. Όταν µαθητής δεν πληροί τις προϋποθέσεις α΄ και β΄ του προηγούµενου εδαφίου επαναλαµβάνει τη φοίτηση, ενώ όταν δεν πληροί την προϋπόθεση β΄ του προηγούµενου εδαφίου, κατά µάθηµα, παραπέµπεται σε επανεξέταση σε αυτό ή αυτά και απολύεται ή επαναλαµβάνει τη φοίτηση κατά τα οριζόµενα ως άνω.
ΔΕΙΤΕ ΚΑΙ Το νομοσχέδιο για το Λύκειο όπως ψηφίστηκε στη Βουλή - Το τελικό κείμενο
ΔΕΙΤΕ ΚΑΙ Το νομοσχέδιο για το Λύκειο όπως ψηφίστηκε στη Βουλή - Το τελικό κείμενο
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου