14/9/13

Πολύ μικρή η επίδραση της βαθμολογίας των μαθημάτων των τριών τάξεων του Λυκείου στο βαθμό πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

Σε συνέντευξη που παραχώρησε ο Υπουργός Παιδείας Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος στον Alpha 9,89 αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στη συμμετοχή της βαθμολογίας των τριών τάξεων του Λυκείου στην πρόσβαση στα πανεπιστήμια λέγοντας:«Επειδή το Λύκειο είχε γίνει εξεταστικό κέντρο, δίνοντας έμφαση μόνο στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα εμείς λέμε ο Μέσος Όρος των τριών τάξεων ας λαμβάνεται υπόψη, είτε μια μονάδα πάνω είτε μία μονάδα κάτω».
Πράγματι με τις τελικές ρυθμίσεις που περιλήφθηκαν στο νόμο για το Λύκειο η βαθμολογία των μαθημάτων των τριών τάξεων του Λυκείου
μπορεί να επηρεάσει τον τελικό βαθμό πρόσβασης στα ΑΕΙ και ΤΕΙ σε πολύ μικρό ποσοστό. Σύμφωνα με το άρθρο 4 του νόμου «Για τον υπολογισµό του Βαθµού Πρόσβασης στην Τριτοβάθµια Εκπαίδευση προσµετράται και ο «Βαθµός Προαγωγής και Απόλυσης» (Β.Π.Α.).
Για την προσµέτρηση αυτή ο γενικός βαθµός προαγωγής της Α΄ τάξης Ηµερήσιου Γενικού Λυκείου, ο Μ.Ο. των γενικών βαθµών προαγωγής των Α΄και Β΄ τάξεων Εσπερινού Λυκείου, της Β΄ τάξης Ηµερήσιου Γενικού Λυκείου, της Γ΄ τάξης Εσπερινού Λυκείου, ο γενικός βαθµός απόλυσης της Γ΄ τάξης Ηµερήσιου Γενικού Λυκείου και της Δ΄ τάξης Εσπερινού Λυκείου, εφόσον έκαστος είναι µεγαλύτερος της µίας µονάδας σε σχέση µε τον Μ.Ο. των τεσσάρων ανά Οµάδα Προσανατολισµού µαθηµάτων που εξετάζονται σε πανελλήνιες εξετάσεις, αναπροσαρµόζεται ώστε να µην απέχει περισσότερο από µία µονάδα από τον βαθµό του Μ.Ο. και στη συνέχεια ο αναπροσαρµοσµένος «προαγωγικός» βαθµός της Α΄ λυκείου πολλαπλασιάζεται µε συντελεστή 0,4, της Β΄ µε συντελεστή 0,7 και ο «απολυτήριος» της Γ΄ τάξης µε συντελεστή 0,9. Το άθροισµα των τριών διαιρούµενο δια δύο αποτελεί τον Β.Π.Α.. Το εν λόγω πηλίκο (και µέχρι του τρίτου δεκαδικού) λογίζεται ως πέµπτος βαθµός για την εισαγωγή του µαθητή στην Τριτοβάθµια Εκπαίδευση.
Σε περίπτωση που ο βαθµός προαγωγής ή απόλυσης είναι µεγαλύτερος µέχρι και µία µονάδα σε σχέση µε τον Μ.Ο. των τεσσάρων ανά Οµάδα Προσανατολισµού µαθηµάτων που εξετάζονται σε πανελλήνιες εξετάσεις, ο βαθµός αυτός δεν αναπροσαρµόζεται αλλά πολλαπλασιάζεται ως έχει µε τον προβλεπόµενο ανά τάξη συντελεστή.
Σε περίπτωση που ο βαθµός προαγωγής ή απόλυσης είναι µικρότερος σε σχέση µε το Μ.Ο. των τεσσάρων ανά Οµάδα Προσανατολισµού µαθηµάτων, ο βαθµός αυτός αναπροσαρµόζεται προς τα άνω κατά µία το πολύ µονάδα (και µέχρι του ορίου του Μ.Ο.) κατά τον υπολογισµό µε τον ανά τάξη προβλεπόµενο συντελεστή».

ΔΕΙΤΕ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ 4 :
Άρθρο 4
Εισαγωγή στην Τριτοβάθµια Εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού Λυκείου
1. Οι εξετάσεις για την εισαγωγή στην τριτοβάθµια εκπαίδευση διεξάγονται, µετά την απόλυση του µαθητή από το Λύκειο, σε πανελλαδικό επίπεδο µε θέµατα από την εξεταστέα ύλη της τάξης αυτής που προκύπτουν: α) κατά ποσοστό 50%, µε κλήρωση από τράπεζα θεµάτων διαβαθµισµένης δυσκολίας και β) κατά ποσοστό 50%, από κεντρική επιτροπή εξετάσεων.
2. Οι µαθητές της Γ΄ Τάξης Ηµερησίου και Δ΄ Τάξης Εσπερινού Γενικού Λυκείου µε την έναρξη του σχολικού έτους και όχι αργότερα της 20ής Σεπτεµβρίου επιβεβαιώνουν οριστικά την Αρχική Δήλωση Οµάδας Μαθηµάτων Προσανατολισµού, που έχουν υποβάλει στη σχολική τους µονάδα προ της λήξης του προηγούµενου διδακτικού έτους.
Έκαστος µαθητής επιλέγει µία (1) Οµάδα Μαθηµάτων Προσανατολισµού και Επιστηµονικό Πεδίο Εξειδίκευσης υποχρεωτικά που αντιστοιχεί σε συγκεκριµένα Επιστηµονικά Πεδία Σχολών και Τµηµάτων Ανώτερης και Ανώτατης Εκπαίδευσης στις οποίες επιθυµούν την εισαγωγή τους.
Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευµάτων ορίζεται και τροποποιείται ο αριθµός, η ονοµασία των επιστηµονικών πεδίων, καθώς και η ένταξη των Σχολών, των Τµηµάτων και των Εισαγωγικών Κατευθύνσεων σε αυτά όχι αργότερα της 30ής Μαΐου εκάστου διδακτικού έτους και ισχύουν για το επόµενο διδακτικό έτος. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευµάτων, η οποία εκδίδεται το αργότερο τη 15η Μαρτίου εκάστου έτους, καθορίζονται ο αριθµός των εισακτέων κατα ειδικά µαθήµατα ανά Σχολή, Τµήµα ή Εισαγωγική Κατεύθυνση κάθε µαθήµατος ανά Σχολή, Τµήµα ή Εισαγωγική Κατεύθυνση του τρέχοντος έτους. Ο καθορισµός του συντελεστή βαρύτητας σε ένα (1) µάθηµα, από τα Πανελλαδικώς εξεταζόµενα, ανά Σχολή ή Τµήµα ή Εισαγωγική Κατεύθυνση πραγµατοποιείται µε απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευµάτων, µετά από πρόταση του αρµόδιου οργάνου διοίκησης της Σχολής ή του Τµήµατος, η οποία περιέρχεται σε αυτόν έως την 1η Μαρτίου εκάστου έτους και ισχύει για την εισαγωγή στην Τριτοβάθµια Εκπαίδευση των µαθητών της Α΄ Τάξης του σχολικού έτους στο οποίο αυτή προτείνεται.
3. Για την εισαγωγή στην τριτοβάθµια εκπαίδευση τα πανελλαδικώς τέσσερα εξεταζόµενα µαθήµατα ανά Οµάδα Μαθηµάτων Προσανατολισµού και Επιστηµονικό Πεδίο Εξειδίκευσης είναι τα εξής:
α) Ε.Π.Ε. – Ανθρωπιστικές Σπουδές, Νοµικές:
I. Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία.
II. Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραµµατεία.
III. Ιστορία και
IV. Λατινικά.
β) Ε.Π.Ε. - Θετικές και Τεχνολογικές Επιστήµες:
I. Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία.
II. Μαθηµατικά.
III. Φυσική και
IV. Χηµεία.
γ) Ε.Π.Ε. - Επιστήµες Υγείας:
I. Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία.
II. Φυσική.
III. Χηµεία και
IV. Βιολογία.
δ) Ε.Π.Ε. - Επιστήµες Οικονοµίας, Κοινωνικές και Πολιτικές Επιστήµες:
I. Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία.
II. Μαθηµατικά και Στοιχεία Στατιστικής.
III. Αρχές Οικονοµικής Επιστήµης και
IV. Στοιχεία Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστηµών.
ε) Ε.Π.Ε. – Παιδαγωγικών Επιστηµών:
I. Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία.
II. Μαθηµατικά και Στοιχεία Στατιστικής.
III. Ιστορία και
IV. Αρχές Φυσικών Επιστηµών.
4. Για τον υπολογισµό του Βαθµού Πρόσβασης στην Τριτοβάθµια Εκπαίδευση προσµετράται και ο «Βαθµός Προαγωγής και Απόλυσης» (Β.Π.Α.).
Για την προσµέτρηση αυτή ο γενικός βαθµός προαγωγής της Α΄ τάξης Ηµερήσιου Γενικού Λυκείου, ο Μ.Ο. των γενικών βαθµών προαγωγής των Α΄και Β΄ τάξεων Εσπερινού Λυκείου, της Β΄ τάξης Ηµερήσιου Γενικού Λυκείου, της Γ΄ τάξης Εσπερινού Λυκείου, ο γενικός βαθµός απόλυσης της Γ΄ τάξης Ηµερήσιου Γενικού Λυκείου και της Δ΄ τάξης Εσπερινού Λυκείου, εφόσον έκαστος είναι µεγαλύτερος της µίας µονάδας σε σχέση µε τον Μ.Ο. των τεσσάρων ανά Οµάδα Προσανατολισµού µαθηµάτων που εξετάζονται σε πανελλήνιες εξετάσεις, αναπροσαρµόζεται ώστε να µην απέχει περισσότερο από µία µονάδα από τον βαθµό του Μ.Ο. και στη συνέχεια ο αναπροσαρµοσµένος «προαγωγικός» βαθµός της Α΄ λυκείου πολλαπλασιάζεται µε συντελεστή 0,4, της Β΄ µε συντελεστή 0,7 και ο «απολυτήριος» της Γ΄ τάξης µε συντελεστή 0,9. Το άθροισµα των τριών διαιρούµενο δια δύο αποτελεί τον Β.Π.Α.. Το εν λόγω πηλίκο (και µέχρι του τρίτου δεκαδικού) λογίζεται ως πέµπτος βαθµός για την εισαγωγή του µαθητή στην Τριτοβάθµια Εκπαίδευση.
Σε περίπτωση που ο βαθµός προαγωγής ή απόλυσης είναι µεγαλύτερος µέχρι και µία µονάδα σε σχέση µε τον Μ.Ο. των τεσσάρων ανά Οµάδα Προσανατολισµού µαθηµάτων που εξετάζονται σε πανελλήνιες εξετάσεις, ο βαθµός αυτός δεν αναπροσαρµόζεται αλλά πολλαπλασιάζεται ως έχει µε τον προβλεπόµενο ανά τάξη συντελεστή.
Σε περίπτωση που ο βαθµός προαγωγής ή απόλυσης είναι µικρότερος σε σχέση µε το Μ.Ο. των τεσσάρων ανά Οµάδα Προσανατολισµού µαθηµάτων, ο βαθµός αυτός αναπροσαρµόζεται προς τα άνω κατά µία το πολύ µονάδα (και µέχρι του ορίου του Μ.Ο.) κατά τον υπολογισµό µε τον ανά τάξη προβλεπόµενο συντελεστή.

ΔΕΙΤΕ ΚΑΙ 

Το νομοσχέδιο για το Λύκειο όπως ψηφίστηκε στη Βουλή - Το τελικό κείμενο

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Μπορείτε να δείτε τις προηγούμενες δημοσιεύσεις του ιστολογίου μας πατώντας το Παλαιότερες αναρτήσεις (δείτε δεξιά)