Mιλώντας στην Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής ως εκπρόσωπος της ΔΗΜΑΡ η Μαρία Ρεπούση υποστήριξε μεταξύ άλλων ότι η κυβέρνηση νομοθετεί πρόχειρα, ενώ την κατηγόρησε ότι επιμένει στην αντίληψη της θρησκευτικής κατήχησης, τονίζοντας ότι «τα θρησκευτικά δεν έχουν καμία θέση στη σύγχρονη εκπαίδευση». Επικριτική ήταν και για τις διατάξεις που αφορούν την ειδική αγωγή, εκτιμώντας ότι θα δημιουργηθούν πολλά προβλήματα ενώ ήδη έχουν δημιουργηθεί λίστες με τους υποψήφιους εκπαιδευτικούς.
Σημ. ιστολογίου: Δυστυχώς για εκείνη,
η Μαρία Ρεπούση δεν έχει καμία θέση στις αποφάσεις για τη σύγχρονη εκπαίδευση (μετά μάλιστα και την αποχώρηση του κόμματός της από την κυβέρνηση). Ας συνεχίσει με πάθος τον πόλεμο εναντίον του χριστιανικού μαθήματος των Θρησκευτικών. Γίνεται κάθε μέρα και πιο γραφική...
Δείτε και Νέα επίθεση Ρεπούση στο μάθημα των Θρησκευτικών
5 σχόλια:
Η κυρία, όπως και άλλοι ολιγογράμματοι αριστεροί πάσχουν από ένα περίεργο μείγμα επαρχιώτικου διεθνισμού. Δηλαδή ενώ υποτίθεται είναι διεθνιστές, δεν λαμβάνουν υπόψη τους τι συμβαίνει στον υπόλοιπο κόσμο, αλλά καταγγέλλουν το κακό ελληνικό κράτος, όταν αυτό ακολουθεί εν προκειμένω την διεθνή πρακτική. Σε καμία χώρα της Ευρώπης δεν έχει καταργηθεί το μάθημα των Θρησκευτικών, ενώ σε ορθόδοξες χώρες όπως η Ρωσία αναβαθμίζεται. Αδιάβαστη για άλλη μια φορά ή το γήρας οὐκ έρχεται μόνον;
Το μαθημα των θρησκευτικων πρεπει οχι να καταργηθει αλλα να κηρυττει την Ορθοδοξια καθαρα ως τη μονη αληθεια και οχι να τη συγκρινει σαν ιση με τις αλλες θρησκειες.Η καταργησις του μαθηματος θα κανει τους χριστιανοπαιδες να τρωνε εισαγωμενο εωσφορικο κουτοχορτο.Αποτελεσμα;;;''μαντριζονται στον αδη..''
Συμφωνώ με τον πρώτο συνάδελφο. Όσο για τον δεύτερο η γνώμη μου είναι ότι καλό είναι στο λύκειο να εξετάζουμε στα βασικά τους σημεία τις υπόλοιπες θρησκείες επισημαίνοντας τις διαφορές τους με τη δική μας και τονίζοντας τα σημεία που υπερτερεί για να καταλαβαίνουν οι μαθητές γιατί η δικη μας θρησκεία είναι ανώτερη. Ας μη ξεχνάμε ότι το "πίστευε και ερεύνα" είναι η σωστή ατραπός.
Είναι αναγκαίο το μάθημα των Θρησκευτικών;
Ευκαιριακά μάλλον και εντελώς άκαιρα ήρθε για ακόμη μια φορά – εν μέσω πολλαπλών κρίσεων- το θέμα της αλλαγής ή ακόμη και της κατάργησης του μαθήματος των θρησκευτικών με βάση τη συζήτηση που γίνεται για το νέο Λύκειο.
Το σκεπτικό κάποιων ότι το μάθημα των θρησκευτικών έχει χαρακτήρα κατηχητικό πάσχει, διότι σήμερα το μάθημα δεν διδάσκεται «κατηχητικά» όπως μπορεί να διδασκόταν παλιότερα, αλλά αντίθετα αποτελεί μια σημαντική ευκαιρία για γόνιμη συζήτηση, διάλογο και προβληματισμό των μαθητών προκειμένου να ενταχθούν φεύγοντας από το λύκειο ομαλά στην κοινωνία.
Στην πρώτη Λυκείου γίνεται λόγος για τα μυστήρια και τις εορτές έτσι ώστε να γνωρίζουν οι μαθητές το τι γίνεται σε μια ακολουθία όπως π.χ. σε έναν γάμο, ενώ υπάρχουν κεφάλαια για θέματα παραθρησκείας και οργανώσεων με σκοπό να προφυλάξουν τους εφήβους μαθητές από επώδυνες περιπέτειες μια και η εμπλοκή τους σε τέτοιες ομάδες μπορεί να τους προκαλέσει ποικίλα προβλήματα.
Στην δευτέρα Λυκείου η ενημέρωση στρέφεται στη διδασκαλία της Ορθοδόξου Εκκλησίας καθώς και άλλων ομολογιών όπως Ρωμαιοκαθολικών και Προτεσταντών με απόλυτο σεβασμό στην πίστη τους. Επίσης σε επόμενα κεφάλαια γίνεται λόγος για τον σεβασμό στα ανθρώπινα δικαιώματα, την εξάλειψη του φαινομένου του θρησκευτικού φανατισμού της μισαλλοδοξίας και του ρατσισμού, τη σχέση του ανθρώπου με την τέχνη και τον πολιτισμό. Ενώ σε Θρησκειολογικά κεφάλαια οι μαθητές ενημερώνονται για τις γνωστές σήμερα θρησκείες και καλούνται να συμβιώσουν ειρηνικά με ανθρώπους που πιστεύουν σε αυτές και ζουν σήμερα στη χώρα μας.
Στην Τρίτη Λυκείου διδάσκονται κοινωνικά θέματα που αφορούν τους εφήβους, όπως η δημιουργία οικογένειας, το φαινόμενο της μοναξιάς, η αντιμετώπιση της βίας, οι εξαρτήσεις από ουσίες, το οικολογικό πρόβλημα, καθώς και θέματα βιοηθικής. Έτσι ώστε να ετοιμαστούν επαρκώς προκειμένου να αποφύγουν διαφόρους κινδύνους.
Αναμφίβολα υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης και ποιοτικής αναβάθμισης του μαθήματος. Ωστόσο η πλήρης κατάργηση του θα στερήσει από τους μαθητές την ευκαιρία επαφής τους με ένα μάθημα πολιτισμού, την ευκαιρία δημιουργίας ενός γόνιμου προβληματισμού αλλά και ένα πλήθος πληροφοριών ιδιαίτερα χρηστικών για την μετέπειτα ζωή τους.
Ελευθ. Ε. Πολίτης
"Στην δευτέρα Λυκείου η ενημέρωση στρέφεται στη διδασκαλία της Ορθοδόξου Εκκλησίας καθώς και άλλων ομολογιών όπως Ρωμαιοκαθολικών και Προτεσταντών με απόλυτο σεβασμό στην πίστη τους".
Νομίζω πως καλύτερα θα ήταν να γράφατε: "με απόλυτο σεβασμό του δικαιώματός τους να πιστεύουν διαφορετικά". Σεβόμαστε το δικαίωμά τους να σκέπτονται και πιστεύουν διαφορετικά κι όχι τις πλάνες τους.
Δημοσίευση σχολίου