11/3/16

Προβληματισμός στην Ιεραρχία για τα κείμενα της Πανορθόδοξης

Την άποψη πως η επερχόμενη Πανορθόδοξη Σύνοδος θα πρέπει να χαρακτηριστεί «Οικουμενική» αλλά και αρκετές ενστάσεις για δυο από τα κείμενα που έχουν εγκριθεί εξέφρασαν σήμερα το βράδυ οι περισσότεροι εκ των Ιεραρχών που έλαβαν τον λόγο στην έκτακτη απογευματινή συνεδρίαση της Ι.Σ.Ι.

«Είμαστε εμείς πιο ευαίσθητοι από τους Πατέρες;» αναρωτήθηκε ο μητροπολίτης Ν. Κρήνης και Καλαμαριάς κ. Ιουστίνος που υπεραμύνθηκε της άποψης να χαρακτηριστεί «Οικουμενική» η Πανορθόδοξη.
Ο μητροπολίτης Κυθήρων που τάχθηκε κατά της θεωρίας της «διηρημένης Εκκλησίας» σημείωσε πως από την εποχή των Οικουμενικών Συνόδων υπήρχαν διασπάσεις, χωρίς αυτό να απαγόρευσε την χρήση του όρου «οικουμενική».

ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΚΑΙ ΣΧΕΣΕΙΣ ΜΕ ΛΟΙΠΟΥΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΥΣ
Δυο κείμενα δέχθηκαν την περισσότερη κριτική. Το «Η αποστολή της Ορθοδόξου Εκκλησίας εν τω συγχρόνω κόσμω» και «Σχέσεις της Ορθοδόξου Εκκλησίας προς τον λοιπόν χριστιανικόν κόσμον».
Οι περισσότεροι εκ των Ιεραρχών που τοποθετήθηκαν έκαναν λόγο για προβληματικές οι οποίες υπάρχουν στα συγκεκριμένα κείμενα. «Είναι σαν να αναγνωρίζουμε την ύπαρξη άλλων εκκλησιών» είπε χαρακτηριστικά ο μητροπολίτης Ν. Κρήνης που σημείωσε πως είναι διαφορετικό να χρησιμοποιούνται κάποιοι όροι για χάρη του διαλόγου και αλλιώς όταν αυτοί μπαίνουν σε συνοδικά κείμενα παγκοσμίου εμβέλειας τα οποία θα χαρακτηριστούν «ιερά».
Ειδικά για το κείμενο των σχέσεων με τον υπόλοιπο χριστιανικό κόσμο, ο μητροπολίτης Μεσογαίας παρατήρησε την «ύπαρξη διγλωσσίας που προκαλεί σύγχυση».
«Είναι ασαφές αλλά θεραπεύσιμο» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Νικόλαος που υποστήριξε οτι το κείμενο προσπαθεί να ισορροπήσει μεταξύ της απόδειξης πως η Ορθόδοξη Εκκλησία είναι η «Μια Αγία Καθολική…» μιλώντας παράλληλα για την ανάγκη συνύπαρξης με τους υπόλοιπους Χριστιανούς.
Ο κ. Νικόλαος αναρωτήθηκε γιατί δεν υπάρχει καμία αναφορά στο θέμα της Ουνίας ενώ σημείωσε αναφερόμενος στο κείμενο της παρουσίας της Ορθοδοξίας στον σύγχρονο κόσμο πως πρέπει «να στηριχτεί η πίστη και όχι η θεσμικά η Εκκλησία». «Γίνεται διωγμός» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Νικόλαος συμπληρώνοντας πως ο λαός πρέπει με κάθε τρόπο να μάθει πως διακυβεύεται η πίστη.

Οι μητροπολίτες που προβληματίζονται για το γεγονός της αναφοράς των Ρωμαιοκαθολικών και των άλλων χριστιανικών ομολογιών ως «Εκκλησίες» ανέπτυξαν την άποψη πως μια τέτοια επίσημη παραδοχή θα προκαλέσει σειρά προβλημάτων στους πιστούς.
«Πάμε να ενώσουμε τα διασπαρμένα και να διαιρέσουμε τα ηνωμένα» είπε χαρακτηριστικά ο μητροπολίτης Κυθήρων ενώ ο μητροπολίτης Ν. Κρήνης σημείωσε τον φόβο του πως «Θα μπούμε σε περιπέτεια».

Μια διαφορετική άποψη κατέθεσε ο μητροπολίτης Δημητριάδος που κάλεσε τους μητροπολίτες να σκεφτούν τι συμβαίνει στον υπόλοιπο κόσμο όπου δεν υπάρχει αντίστοιχη θρησκευτική ομοιομορφία όπως στην Ελλάδα.
«Είναι εύκολο να λέμε, αλλά δύσκολο να πράξουμε» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Ιγνάτιος που αναρωτήθηκε πως θα μπορέσει να συνεχιστεί ο διάλογος μεταξύ των χριστιανών εαν η Πανορθόδοξη τους καταγγείλει ως αιρετικούς.
Ο μητροπολίτης Δημητριάδος τόνισε πως στο τελικό μήνυμα της Συνόδου θα πρέπει να δοθεί η μεγαλύτερη βαρύτητα ώστε η ορθόδοξη Εκκλησία να πει συγκεκριμένα πράγματα στον κόσμο.

Ο ΚΟΣΜΟΣ ΔΕΝ ΞΕΡΕΙ
Ιδιαίτερα προβληματισμένοι ήταν οι μητροπολίτες για το γεγονός της άγνοιας των πιστών για τα όσα συμβαίνουν γύρω από την Πανορθόδοξη. Ο μητροπολίτης Κυθήρων σχολίασε αρνητικά την στάση του μητροπολίτη Περγάμου που ζητούσε «όχι διαρροές» παρατηρώντας πως «φτάσαμε να έχουμε πλήρη άγνοια».
Ο μητροπολίτης Ηλείας τάχθηκε κατά της άποψης πως η συνείδηση του λαού επικυρώνει τις αποφάσεις αφού όπως υποστήριξε αυτό μπορεί να συμβεί μόνο όταν ο λαός είναι ορθά διαφωτισμένος.
Ταυτόχρονα αρκετοί ιεράρχες σημείωσαν πως θέματα που έμειναν ή άλλα που δεν μπήκαν τελικά στην ατζέντα είναι ακατανόητα από τον λαό. «Τι απολογία θα δώσουμε στο λαό επειδή δεν συμφωνούμε στα Δίπτυχα» στην σειρά δηλαδή των Εκκλησιών είπε χαρακτηριστικά ένας μητροπολίτης ενώ ένας άλλος είπε πως η θεματολογία δεν ενδιαφέρει καθόλου τον μέσο χριστιανό.
Όλα δείχνουν πως οι προτάσεις των μητροπολιτών θα τεθούν υπόψη των αρμόδιων συνοδικών επιτροπών και πιθανότατα μετά το Πάσχα η Ιεραρχία θα είναι αυτή που θα συγκληθεί εκ νέου προκειμένου να τοποθετηθεί επίσημα επί των κειμένων της
Ανδρέας Λουδάρος

3 σχόλια:

Βασίλειος Παπασπυρόπουλος είπε...

Να μας το πούνε καθαρά επιτέλους οι φίλοι των αιρετικών ότι δεν πιστεύουν οτι είναι μόνο ΜΙΑ η Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία, η οποία διά του Αίματος και της διδασκαλίας του Χριστού, των Αποστόλων, των Αγίων Πατέρων και των μαρτύρων εδραιώθηκε, οτι 'πύλαι Άδου ου κατισχύσουσιν αυτής' και ότι σ΄αυτήν ή ορθόδοξη ανατολική ομολογία κρατείται προς βέβαιη σωτηρία, Ακολουθώντας τα Θεσπίσματα Της Εκκλησίας ΑΝΑΛΛΟΙΩΤΑ !
Σας παρακαλώ κάντε πριν απο κάθε ενέργεια να οδηγείσθε απο τον ακόλουθο Χριστιανικό συλλογισμό έλεγε ο Στάρετς Σάββας ο παρηγορητής 'το έργο που σκοπεύω να κάμω μήπως είναι εναντίον του Θεού, μήπως θα βλάψω τον πλησίων μου; Εάν μετά απο αυστηρή έρευνα η συνείδηση σας είναι ήσυχη, τότε πραγματοποιήστε το σκοπό σας'
Το ΆΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ Να Σας ΦΩΤΙΖΕΙ να ΚΑΘΑΡΙΣΤΕΙΤΕ και να φτάσετε στη ΘΕΩΣΗ.

Βασίλειος Παπασπυρόπουλος.

Ανώνυμος είπε...

Συγκλονιστικό βίντεο για την Ορθόδοξη Εκκλησία:

Πρώην Αγγλικανός και μεταστραφείς στην Ορθόδοξη Εκκλησία, πρωτοπρεσβύτερος και Δρ. Θεολογίας στη Δογματική, Πέτρος Χιρς:
Πώς έγινα Ορθόδοξος!

https://www.youtube.com/watch?v=6yBMT4NpT0g

Αντιοικουμενιστής είπε...

Πάλιν "κτύπησε" ο "άγιος" Δημητριάδος: Ο μητροπολίτης Δημητριάδος που κάλεσε τους μητροπολίτες να σκεφτούν τι συμβαίνει στον υπόλοιπο κόσμο όπου δεν υπάρχει αντίστοιχη θρησκευτική ομοιομορφία όπως στην Ελλάδα.
"Είναι εύκολο να λέμε, αλλά δύσκολο να πράξουμε" είπε χαρακτηριστικά ο κ. Ιγνάτιος που αναρωτήθηκε "πως θα μπορέσει να συνεχιστεί ο διάλογος μεταξύ των χριστιανών εάν η Πανορθόδοξη τους καταγγείλει ως αιρετικούς";
Φοβάται ο "άγιος" Βόλου πως θα αντικρίσει τους πολλούς παπικούς ή προτεστάντες φίλους του, εάν μια Αληθώς Ορθόδοξη Σύνοδος πει ευθαρσώς την αυταπόδεικτον αλήθειαν, ότι οι παπικοί και οι διάδοχοι αυτών προτεστάνται, δεν είναι απλώς αιρετικοί, αλλά εις την διδασκαλίαν και τα δόγματα αυτών ανακεφαλαιώνονται άπασαι αι αιρέσεις και κακοδοξίαι; Όπως ακριβώς δύνασαι εσύ, "άγιε" Δημητριάδος να τους προσκυνάς και να τους γλύφης, ενόσω λχ οι παπικοί σε αποκαλούν ελαττωματικόν επίσκοπον! Σου υβρίζουν την Καθολικότηταν της Αγίας Ορθοδόξου Εκκλησίας και εσύ de facto καθυπογράφης ταύτην την μεγίστην ύβριν κατά του Αγίου Πνεύματος, Οίον κατήλθε δια να σε χρίση επίσκοπον! Αύτη και μόνη η παραδοχή αρκεί σε όπως σε κατατάξη εις την τάξιν των λαϊκών. Ντοπή, αλλά ποίος την απώλεσε δια να την εύρης εσύ; Αδελφοί, γρηγορείτε και προσεύχεσθε...

Μπορείτε να δείτε τις προηγούμενες δημοσιεύσεις του ιστολογίου μας πατώντας το Παλαιότερες αναρτήσεις (δείτε δεξιά)