Σε συνέδριο που διοργάνωσε ο θεολογικός σύνδεσμος ΚΑΙΡΟΣ τον Νοέμβριο του 2018 συμμετείχε και ο επίκουρος καθηγητής της Θεολογικής Σχολής Αθηνών και πρωτεργάτης των νέων Προγραμμάτων Σπουδών για τα Θρησκευτικά, Σταύρος Γιαγκάζογλου.
Μεταφέρουμε παρέμβασή του χωρίς να προβούμε προς το παρόν σε κανέναν σχολιασμό, πέραν των υπογραμμίσεων με έντονο χρώμα. Άλλωστε όσα είπε παρουσιάζουν από μόνα τους εξαιρετικό ενδιαφέρον!
"Ενδεχομένως δεν γνωρίζουν πολλοί συνάδελφοι, τα νέα Προγράμματα, τα οποία πήγαν δυο φορές στο ΣτΕ, τελευταία φορά που εκδικάστηκε η υπόθεση ήταν στις 21 Σεπτεμβρίου (2018), έχουν πάει, από εκείνους που τα πήγανε στο ΣτΕ, μια ομάδα γονέων ας πούμε, έχει πάει και στο ΕΔΑΔ. Η κατηγορία είναι ότι τα νέα Προγράμματα είναι υπερβολικά ορθόδοξα και χριστιανικά - εδώ τώρα κανείς χάνει τα πασχάλια του και λέει, μα τι συμβαίνει τέλος πάντων; - και στρέφεται κατά του Υπουργείου Παιδείας διότι δεν έχει φροντίσει να υπάρχει ένα αντίστοιχο μάθημα για εκείνα τα παιδιά που είναι από άθεες ή εν πάση περιπτώσει μη θρησκευόμενες οικογένειες και θα πρέπει το κράτος να είχε ήδη ρυθμίσει διαδικασία ξεχωριστού μαθήματος. Εκείνο όμως που έχει σημασία είναι ότι εμείς εδώ τα τελευταία χρόνια κάνουμε όλη αυτή τη συζήτηση διότι τα Προγράμματα αυτά κατηγορούνται ότι είναι θρησκειολογικά, ότι είναι υπερβολικά ανοικτά προς τις άλλες θρησκευτικές παραδόσεις κι έχουμε ζήσει μια ιλαροτραγωδία η οποία συνεχίζεται. Επίσης το ΕΔΑΔ θα φανεί πάρα πολύ χρήσιμο διότι είναι… πώς η Ορθοδοξία αντιλαμβανόταν το Παγκόσμιο Συμβούλιο Εκκλησιών; Όταν ήθελε να πάει να κάνει εκεί παραστάσεις για το Κυπριακό ή για άλλα εθνικά ζητήματα, ενδιαφερόταν για την οικουμενική κίνηση και τον οικουμενικό διάλογο. Αν λοιπόν τώρα προκύψει κάποια εμπλοκή σε αυτό το σχέδιο υπό συζήτησιν, εννοώ το γερμανικό μοντέλο των σχέσεων Κράτους – Εκκλησίας, μην παραξενευτούμε εάν δούμε πολλές προσφυγές στο ΕΔΑΔ, εκεί που εμείς θεωρούμε ότι αυτό είναι ο θρόνος της νεωτερικότητας και θα προσφύγουμε εκεί. Γιατί το λέω αυτό; Τι σχέση έχει με μας; Ξέρετε, αυτό το γερμανικό μοντέλο όταν το ακούσαμε στην κρίση του μαθήματος (των Θρησκευτικών) το 2016, όταν μια ομάδα συναδέλφων επισκεφθήκαμε τον Αρχιεπίσκοπο αποβραδίς Τρίτη και δεν μας είπε τι θα έκανε την Τετάρτη. Την Τετάρτη λοιπόν υπήρχε μια επιστολή προς τον Πρωθυπουργό και τους αρχηγούς των κομμάτων όπου ξεστόλιζε τα Προγράμματα. Ακούσαμε εκεί πρώτη φορά, διαβάσαμε το γερμανικό μοντέλο. Σε σχέση όμως, προσέξτε, όχι με τη μισθοδοσία αλλά με το μάθημα των Θρησκευτικών. 10.000 ελεύθερες θέσεις για δημοσίους υπαλλήλους. Μήπως και 3.000 ελεύθερες θέσεις αύριο μεθαύριο για τους εκπαιδευτικούς ΠΕ01, οι οποίοι κάλλιστα και αυτοί θα υπαχθούν στο πολύ συνοδικό μοντέλο της Ορθόδοξης Εκκλησίας όπου ο επίσκοπος είναι ρυθμιστής και της κατήχησης; Συνεπώς, η Ορθόδοξη Θεολογία μέσα στη νεωτερική θεωρία και πράξη είναι ένα εξαιρετικά επίκαιρο θέμα".
Δείτε σχετικά: Επιστολή Αρχιεπισκόπου προς Πρωθυπουργό και Προέδρους Κοινοβουλευτικών Ομάδων για το μάθημα των Θρησκευτικών
10 σχόλια:
Νέες κινδυνολογίες! Μέχρι τώρα μας έλεγαν, ή αλλάζει το μάθημα από ορθόδοξο σε θρησκειολογικό ή καταργείται! Τώρα μας λένε, ή αλλάζει ή αλλιώς απολύεστε και υπάγεστε στην Εκκλησία! Ποιο άλλο επιχείρημα σκέφτονται να επιστρατεύσουν για να στηρίξουν τα ακυρωμένα Προγράμματά τους για τα Θρησκευτικά.
ΥΓ. Ο Στ. Γιαγκάζογλου συνεχίζει να ασχολείται με τα ΠΣ και τους Θεολόγους της Δευτεροβάθμιας; Δεν επικεντρώνεται καλύτερα στα νέα του καθήκοντα της Δογματικής Πανεπιστημιακής Θεολογίας;
Ωμός εκβιαστής των Θεολόγων συναδέλφων του.
Εξ αρχής με τις απαλλαγές από το ΜτΘ μέχρι σήμερα μεθοδικά εκβιάζει τους Θεολόγους να υποκύψουν να δεχτούν την καλοπληρωμένη κατάργηση του Ορθόδοξου προσανατολισμού του ΜτΘ και τη διδασκαλία της πολυθρησκείας.
Δεν τον ενδιαφέρει αν η προτεινόμενη ύλη είναι σύμφωνη με την πίστη των Ορθόδοξων Χριστιανών γονέων και μαθητών, διότι ο στόχος του είναι ακριβώς αυτός, να πάψουν πια να είναι Ορθόδοξοι μέσα στη Νέα Εποχή.
Ούτε επίσης τον ενδιαφέρει πως με βάση την Αγία Γραφή και την παράδοση των αγίων, δεν υπάρχει κανένα περιθώριο να διδάσκεται επί ίσοις όροις η διδασκαλία του μόνου Θεανθρώπου και αναμάρτητου Χριστού μαζί με του Μωάμεθ ή του Λάο Τσε.
Αυτό που τον νοιάζει είναι να συνεχίσει να τρέχει το ΠΣ, για να εισπράττονται τα σχετικά κονδύλια που συνοδεύουν τον μεγάλο αριθμό σεμιναρίων (μέχρι όλοι επαρκώς (καθηγητές και δάσκαλοι να εκπαιδευτούν. Αν μάλιστα λάβουμε υπ' όψιν ότι το ΠΣ στο ΜτΘ κάθε τόσο θα εμπλουτίζεται και θα αναθεωρείται, μπορεί καθένας να αντιληφθεί το οικονομικό όφελος από αυτό το ΠΣ.
Κύριε Γ. Στ, πείτε στην παρέα σας πως δεν πουλάμε την ψυχή μας και την πίστη μας, ούτε υποκύπτουμε στους εκβιασμούς σας.
Ακούγεται πράγματι συνέχεια ότι οι άνθρωποι αυτοί έχουν πάρει πολλά χρήματα για να επιβάλλουν τα ΝΠΣ των Θρησκευτικών. Με αυτά και αυτά έχουν καταφέρει να μας περιγελούν συνάδελφοι άλλων ειδικοτήτων με σχόλια του τύπου "ε, αφού δεν έχετε πια συγκεκριμένη ύλη τί χρειάζεται να βάζετε διαγωνίσματα και βαθμούς στο μάθημά σας;". Ας είναι καλά το τετράδιο, η φωτοτυπία και το μεράκι μας και ας μην έχουμε καθόλου βιβλίο.
Δεν είναι τα χρήματα το κίνητρό τους.
Είναι το κόμπλεξ των ανθρώπων αυτών που θέλουν να φαίνονται και θεολόγοι και κοσμικοί. Αυτό το κόμπλεξ είναι πολύ προβληματική κατάσταση στα πνευματικά.
Και φυσικά είναι και άλλοι πίσω από όλα αυτά που επιλέγουν τους πρόθυμους για τη "βρώμικη" δουλειά. Η αποδόμηση της παιδείας κυρίως ιστορίας, γλώσσας και φυσικά της χριστιανικής πίστης είναι στόχος που υλοποιείται με εντολές άνωθεν. Μα σώνει και καλά, μα-σώνει και καλά να αλλάξει το μάθημα των Θρησκευτικών; Τι δεν καταλαβαίνετε πια;
Μα τι λέτε; Εσείς οι ίδιοι δημοσιεύατε τις δηλώσεις των πρωταγωνιστών της διαμάχης οι οποίοι ξεκάθαρα διεκδικούν το πολυθρησκευτικό γερμανικό μοντέλο.
Υπενθυμίζω τις δηλώσεις του Σεβ. Πειραιώς: Η Εκκλησία οφείλει «νά διεκδικήσει… αὐτό πού δικαιωματικά τῆς ἀνήκει καί πού παρανόμως καί ἀντιδημοκρατικά τῆς ἀφαιρεῖται, νά συγγράφει ἡ ἴδια μέσῳ τῶν Συνοδικῶν Ἐπιτροπῶν Χριστιανικῆς Ἀγωγῆς καί Νεότητος καί Πολιτιστικῆς Ταυτότητος τά βιβλία θρησκευτικῶν πού θά διδάσκονται στούς Ὀρθόδοξους Ἑλληνόπαιδες» (http://thriskeftika.blogspot.com/2018/06/h.html).
Υπενθυμίζω τις πολλαπλές δηλώσεις του καθηγητή Ρεράκη, προέδρου της ΠΕΘ; Για δείτε: «αν θέλανε να σεβαστούν πραγματικά τον ετερόδοξο, αν θέλανε να σεβαστούν πραγματικά τον ετερόθρησκο, θα έπρεπε να κάνουν ένα μάθημα ξεχωριστό και να βάλουν ένα δάσκαλο να τους το διδάξει, να είναι η διδασκαλία της πίστεώς τους» https://www.youtube.com/watch?v=ASbpN4FGHus (28:44).
Τι κατάφεραν και οι δύο όταν προσέφυγαν στο ΣτΕ; Δείτε: «δεν εμποδίζεται η πολιτεία να περιλαμβάνει στα σχολικά προγράμματα, στο πλαίσιο άλλων μαθημάτων απευθυνομένων στο σύνολο των μαθητών, (ανεξαρτήτως δηλαδή της θρησκευτικής τους εντάξεως), και εκπαίδευση «θρησκειολογικού» χαρακτήρος με πληροφορίες και γνώσεις και για άλλες, πέραν της Ορθοδοξίας, θρησκείες και δόγματα «κατά τρόπο αντικειμενικό, κριτικό και πλουραλιστικό, χωρίς να επιδιώκει κατηχητικό σκοπό» (Απόφαση 660/2018).
Τελικά ποιος αγωνίζεται για τον περιορισμό των Θρησκευτικών και των θέσεων των θεολόγων στο σχολείο; Πιστεύετε αλήθεια ότι με τέτοια προπαγανδιστικά κείμενα και σχόλια θα ξεγελάσετε τους θεολόγους; Κάνετε λάθος!
@Ανώνυμος, 23 Φεβρουαρίου 2019 - 3:00 μ.μ.
Ωραία αποσπασματική χρήση των αναφορών του Μητροπολίτη Πειραιώς και του καθηγητή Ρεράκη για να στηρίξεις την παραπλάνηση στην οποία στοχεύει το σχόλιό σου. Ο Μητρ. Πειραιώς υπενθύμιζε ότι η Εκκλησία της Ελλάδος εκ του Καταστατικού της Χάρτη, δικαιωματικά, μπορεί να ελέγχει το περιεχόμενο των βιβλίων Θρησκευτικών. Δεν εισηγήθηκε καμία αλλαγή ως προς το καθεστώς του μαθήματος ούτε πολύ περισσότερο γερμανικό μοντέλο που έτσι κι αλλιώς στην Ελλάδα είναι ακατάλληλο αφού δεν έχουμε παρά μία επικρατούσα θρησκεία.
Ο καθηγητής Ρεράκης επίσης τόνιζε ότι τα πολυθρησκειακά θρησκευτικά δεν εξυπηρετούν ούτε τους ορθόδοξους αλλά ούτε τους ετερόδοξους ή αλλόθρησκους μαθητές! Πότε και ποια θρησκευτική κοινότητα στην Ελλάδα ζήτησε πολυθρησκευτικά ή έστω θρησκειολογικά Θρησκευτικά; Πότε;
Τέλος, η απόφαση του ΣτΕ ξεκάθαρα αναφέρει ότι τα Θρησκευτικά πρέπει να έχουν ορθόδοξο χριστιανικό περιεχόμενο και προσανατολισμό. Πως εφαρμόζεται αυτή η απόφαση; Αλήθεια, οι "αλλαγές" Γαβρόγλου στα ΦΕΚ Φίλη άλλαξαν τόσο ριζικά τα "νέα Θρησκευτικά" ώστε αυτά που σήμερα έχουμε να είναι ορθόδοξα χριστιανικά; Επιπλέον η απόφαση του ΣτΕ και το απόσπασμα που παρέθεσες ξεκάθαρα απαγορεύει την κατήχηση σε άλλη πίστη και θρησκεία, αυτό που σε άλλο σημείο ονομάζει προσηλυτισμό!
Γνωστός είναι ο conférencier κ. Στ.Γιαγκάζογλου από το πέρασμα και την υπεροπτική ΄΄κατήχησή ΄΄του απέναντί μας για τα Ν.Π.Σ. στα Π.Ε.Κ. τον Μάϊο του 2017. Βλέπω ότι εξακολουθεί να μας θεωρεί διανοητικά καθυστερημένους. Προφανώς, γιατί δεν ανήκουμε στο ακροατήριο του Σύριζα για να ανταμειφτούμε διοικητικά και δεν ασπαζόμαστε την αναθεώρηση του Άρθρου 3 του Συντάγματος, ώστε να εξοβελιστούν τα Θρησκευτικά - τουλάχιστον - από υποχρεωτικό μάθημα.
Η πολιτική ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ που προχώρησε στη γενικευμένη εφαρμογή των νέων Θρησκευτικών είναι η ίδια που επιδιώκει να αλλάξει το Άρθρο 3 στη συνταγματική αναθεώρηση. Όσοι Θεολόγοι συνεργάστηκαν μαζί της για την αλλαγή στα Θρησκευτικά, δεν βλέπουν ποιος είναι ο απώτερος στόχος των ΣΥΡΙΖΑίων; Ή τελικά και εκείνοι επιθυμούν το ίδιο δηλ. τον εξοβελισμό των ορθόδοξων θεολόγων και των ορθόδοξων θρησκευτικών από τα ελληνικά σχολεία;
Τους έχει πιάσει ο αβάσταχτος πόνος για τα δικαιώματα των όποιων μη ΟρΘόδοξων, εκτός από των Ορθοδόξων Χριστιανών. Αν τους ακούσει κανείς στα σεμινάριά τους, δε νιώθει ότι έχουν σχέση με το τι λέει ο Χριστός και οι άγιοι, αλλά τι λένε οι φιλόσοφοι, οι κοινωνιολόγοι, οι πολιτικοί για τη Νέα Εποχή
Λάθος Νομική ερμηνεία! Η Απόφαση 660/2018, ίσα-ίσα μιλάει για το αυτονόητο ήτοι "στο πλαίσιο άλλων μαθημάτων απευθυνομένων στο σύνολο των μαθητών" συμπεριλαμβανομένων κι αυτών που έχουν πάρει απαλλαγή. Ξεκάθαρα λοιπόν αφήνει αναλλοίωτο τον Ορθόδοξο χαρακτήρα των Θρησκευτικών, για τους υπόλοιπους μαθητές που το διδάσκονται. Μην ψαρεύεις λοιπόν σε θολά νερά, ψάχνοντας για δήθεν αντιφάσεις κειμένων των άλλων και προσπαθώντας με τέτοια προπαγανδιστικά κείμενα και σχόλια, σαν το δικό σου, πως θα μας ξεγελάσεις τους θεολόγους, κάνοντας άλλη μια φορά το λάθος! Greco mascherato, επίκαιρος λόγω και των Αποκριών.
Δημοσίευση σχολίου