27/4/19

Πασχάλιος εγκύκλιος Μητροπολίτου Πειραιώς Σεραφείμ

δελφοί Συλλειτουργοί καί τέκνα ν Κυρί,
«Δετε λάβετε φς κ το νεσπέρου φωτός,
κα δοξάσατε Χριστόν, τν ναστάντα κ νεκρν.»

Τοτα τ λόγια κούσαμε πρν λίγο, τέκνα μου γαπητ κα περιπόθητα, κα σπεύσαμε τς λαμπάδες μας ν νάψουμε, πως ρίζει τς μέρας τ τυπικό. γιο Φς λάβαμε, γι ν φωτίσουμε τ ζωή μας, γι ν γιάσουμε τν παρξή μας. Μ τοτο τ Φς θ ψάλλουμε τ Χριστς νέστη ναρίθμητες φορς. Θ ψώσουμε τς λαμπάδες μας στ ρυθμ το μνου, ποος διαλαλε τ νίκη το ναστάντος Χριστο, τν ττα το θανάτου. Κι φλόγα τς λαμπάδας το καθενός μας θ γίνει μι μαρτυρία τς ναστάσεως το Κυρίου. ορανς κι γ σήμερα δν διακρίνονται, εναι να μέσα στ Φς τς ναστάσεως. Κι ο φλόγες π τς λαμπάδες τν ρθοδόξων Χριστιανν σ λη τν πλάση, νώνονται ταπειν μ τος στέρες το ορανο κα καταργον τ σκοτάδι τς κακότητας, τς μαρτίας, το θανάτου.
  σως κάποιοι μφισβητώντας τν νάσταση το Κυρίου, ποστηρίξουν πς σημεριν σύναξή μας στος Ναούς, γίνεται πλ κα μόνο π συνήθεια. Θ πον πς πακούουμε σ’ να θιμο, πο πρν π μς κάποιοι λλοι τηροσαν, χωρίς ατ ν σημαίνει κάτι γι τ δική μας ζωή. Θ ποφανθον πς παρουσία μας στ ναό τ βράδυ ατ τς ναστάσεως ποτελε μι π τς πολλές «μμονς» το λαο μας, π κενες πο δν μς φήνουν ν νοιχτομε στ σήμερα σν κοινωνία, πο δν μς πιτρέπουν ν πμε μπροστ σν λαός.
Τοτες ο ατιάσεις λο κα πι συχν κούγονται στς μέρες μας. Αξάνονται δ κατ τν περίοδο τς Μεγάλης Τεσσαρακοστς κα κορυφώνονται τελικ τς μέρες τς Μεγάλης βδομάδας. Μεθοδικ κα συντονισμένα μεθοδεύεται πορφανισμς το λαο μας, π τν κκλησιαστικό του αυτό. Σ τοτες τς προκλήσεις μες ο Χριστιανο το σήμερα, να διττ χρέος χουμε: ν ζήσουμε τν νάσταση το Χριστο κα ν τν μαρτυρήσουμε σ λη τν οκουμένη. Γιατ ο Χριστιανο σήμερα δν γιορτάζουμε π συνήθεια, λλ γιατ νάσταση γι μς σημαίνει τ πάντα.
νάσταση σημαίνει πς Θες γαπ τόσο τν νθρωπο, πο κατλθε γι’ ατν στν σχατη φυλακή του, στ μέγιστο πόνο του, στ θάνατο, τσι στε ν συναντηθε μ τ πλάσμα τν χειρν του στν δη κα ν τν λευθερώσει ριστικ π τ φρικτά του δεσμά.
νάσταση σημαίνει πς στ πρόσωπο το Χριστο Θες νώθηκε μ τν νθρωπο μ μι τέτοια συναρμογή πο τίποτα πλέον δν μπορε ν τν διαταράξει, οτε κόμα κα τοτος φοβερς θάνατος.
νάσταση σημαίνει πς νθρωπος χει τν βεβαιότητα τς γάπης το Θεο, ποος παραβλέπει τν σχήμια τν μαρτιν μας, κινούμενος π μανικ ρωτα γι λους μς, προσφέροντάς μας ληθιν κοινωνία μαζί του.
νάσταση σημαίνει πς κάθε νθρωπος χει ξία τεράστια, φο Θες θυσιάστηκε γι’ ατν προσωπικά, φο ησος Χριστς τν ναζήτησε στς σχατις το δη γι ν τν σώσει.
νάσταση σημαίνει πς τ πρόσωπα γύρω μας, δν νοονται πλέον ς νταγωνιστς κα ντίπαλοι, λλ’ ς δελφο ν Χριστ, συνοδοιπόροι στς δυσκολίες τς γς κα στν λπίδα το ορανο.
νάσταση σημαίνει πς νθρωπος μπορε ν συγχωρήσει τν διπλανό του στ τοπήματά του κα στς στοχίες του, γιατί Χριστς  δώρισε, γι σους τ πιθυμον, φεση μαρτιν.
νάσταση σημαίνει πς κενος πο διατηρε φθόνο στ ψυχή του γι μς, δν εναι πρόσωπο μισητό· κόμα κι ν ατοπροσδιορίζεται ς χθρς, γι μς εναι δελφός, πο καλούμαστε ν συμπονέσουμε γι τ σκληρότητά του κα ν τν γαπήσουμε ς εκόνα Θεο.
νάσταση σημαίνει πς νθρωπος δν καθορίζεται πλέον ποκλειστικ π τς νάγκες του, φο μ τ χάρη το Θεο μπορε ν τς περβε κα ν σταθε ληθιν λεύθερος.
νάσταση σημαίνει πς μεταξ το Χριστιανο κα τς δικίας, τς φτώχιας, τς κμετάλλευσης, τν τέκνων το θανάτου, θεμελιώνεται χθρα κα πόλεμος, στε κα σ τοτο τ βίο ν πιτευχθε κατ τ δυνατ ρση τους.
νάσταση σημαίνει πς τ ργα τς ζως μας δν εναι καταδικασμένα ν χαθον μ τ θάνατο, λλ χουν τν προοπτική τς αωνιότητας.
νάσταση σημαίνει πς δημιουργικότητα το νθρώπου καταξιώνεται στ μέγιστο βαθμό, φο δν ξυπηρετε μοναχά τν τεχνολογία κα τν πιστήμη, λλ τ ργο το Θεο στν κόσμο. νθρωπος μπορε ν γίνει συνδημιουργς το Θεο, συνεργός το Πνεύματος το γίου στν γιασμό το κόσμου.
νάσταση σημαίνει πς ο ψυχολογικές μας νασφάλειες μπορον ν νικηθον, φο φόβος πο γενν στς ψυχές σκι το θανάτου, χει φωτισθε μ σιγουρι κα λπίδα.
νάσταση σημαίνει πς βιολογικς θάνατος δν εναι κανς ν μς στερήσει τν κοινωνία μ τ πρόσωπα πο γαπομε, φο σ κάθε Θεία Λειτουργία, ζντες κα κεκοιμημένοι νωνόμαστε λοι ντς το γίου Ποτηρίου.
νάσταση σημαίνει πς τ πένθος γι τν πώλεια προσώπων γαπημένων, δν μς δηγε σ μετρη θλίψη, φο ντός μας πάρχει παρηγοριά το Χριστο πο ξλθε κ το μνήματος.
νάσταση σημαίνει πς θλίψη γι τς δυσκολίες τς ζως δν μς ρίχνει στν κατάθλιψη, φο Σταυρς το Κυρίου μαρτυρ μ τρόπο τρανό, τι ο δυσχέρειες ποτελον τν δ τς λύτρωσης.
νάσταση σημαίνει πς σθένεια δν εναι κατάρα κα ατία χαμο, λλ νηφορικς δρόμος πρς μι συνάντηση μ τν ληθινό μας αυτό.
νάσταση σημαίνει πς τ πάθη δν μπορον ν αχμαλωτίσουν τ πρόσωπα, μις κα δρόμος τς σκήσεως, τς νηστείας κα τς γκράτειας δύνανται ν κομίσουν λευθερία ληθινή.
νάσταση σημαίνει πς ρωτας δν νοεται ς νστικτο κα κτόνωση, λλ βιώνεται ς μυστήριο συνάντησης το νδρα μ τ γυναίκα, μ σκοπό τν πληρότητα κα τν νότητα τς νθρώπινης φύσεως.
νάσταση σημαίνει πς τ παιδι πο Θεός μς δωρίζει, δν εναι κτήματά μας, λλ πλάσματα το Θεο, πο καλούμαστε ν καταστήσουμε μέσ τς παιδείας το Κυρίου πρόσωπα κέραια κα λεύθερα, φο στν νθρωπο δν το πρέπει κανενός εδους δουλεία.
νάσταση σημαίνουν λα ατά, μ κα λλα πολλά, πο δν χωρον ν γραφτον σ να κείμενο, πο δν μπορον ν επωθον σ να κήρυγμα. Εναι μπειρία ζως τν γίων νδρν κα γυναικν πο φιερώθηκαν ποκλειστικά στ Ζωή κα τν λήθεια· εναι βίωμα μως κα κάθε χριστιανο, πο γωνίζεται μ τς λειψς του δυνάμεις ν καταστε κοινωνός το Θεο. νάσταση εναι τ περιεχόμενο τς σωτηρίας μας· εναι πεμπτουσία τς γάπης το Θεο γι τν καθένα π μς ξεχωριστ.
Γι τν νάσταση το Χριστο λοιπν, ρθαμε σήμερα στν κκλησιά κι χι γι τ τίποτα. ρθαμε γι ν γιορτάσουμε, γι ν πανηγυρίσουμε, γι ν εφρανθομε μ τν δυνατότητα πο μς παρέχει ναστημένος Κύριος ν ζήσουμε· ν ζήσουμε ληθινά, ν ζήσουμε μ νόημα, ν ζήσουμε γι πάντα.
Εμαστε λεύθεροι, π τ δεσμ το διαβόλου, π τν κυριαρχία το θανάτου.   δης πικράνθ κα κατηργήθ·   δης νεπαίχθ κα νεκρώθ·   δης καθηρέθ κα δεσμεύθ. ναστημένος Κύριός μας «ξλθε νικν καί να νικήσ». Κι ατό εναι βέβαιο, αώνιο κα μ ναστρέψιμο.
Γι’ ατ γελομε κα γι’ ατ δακρύζουμε· γι’ ατ μνομε κα γι’ ατ σιωπομε· γι’ ατ εχόμαστε κα γι’ ατ προσευχόμαστε· τ Φς κατανίκησε τ σκοτάδι· τ Νόημα πικράτησε τς λογίας· Ζω νίκησε τ θάνατο.
Γι τοτο γιορτάζουμε, γι’ ατ ναφωνομε μ λη μας τ ψυχή:
Χριστς νέστη! ληθς νέστη!

Μέ θερμές Πατρικές εχές
Ο  Μ  Η Τ Ρ Ο Π Ο Λ Ι Τ Η Σ  Σ Α Σ

+ Πειραις ΣΕΡΑΦΕΙΜ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Μπορείτε να δείτε τις προηγούμενες δημοσιεύσεις του ιστολογίου μας πατώντας το Παλαιότερες αναρτήσεις (δείτε δεξιά)